همه آنچه باید درباره رپورتاژ طبیعی بدانیم
رپورتاژ به نوعی از آگهی گفته می شود که به شکل گزارش یا خبر در سایت های خبری منتشر می شود و از آنجا که این سایت ها معمولا بازدیدکنندگان زیادی دارند، می توان ادعا کرد که رپورتاژ طبیعی یکی از بهترین روش هایی است که می توان به وسیله آن به تبلیغ فعالیت ها و کسب و کار خود در دنیای مجازی پرداخت. در صورتی که اصول رپورتاژ نویسی به درستی رعایت شود، رپورتاژ خبری ارزان، رپورتاژ آگهی می تواند باعث بالا رفتن رتبه بندی سایت شما از نظر سئو شود.
رپورتاژ چیست و رپورتاژ طبیعی کدام است؟
در واقع رپورتاژ چیزی نیست جز همان تعریفی که در ابتدا ارائه کردیم. یعنی نوعی از آگهی که به شکل گزارش یا خبر در سایت های خبری منتشر شود. معمولا کسانی که سفارش رپورتاژ خبری می دهند و هزینه های رپورتاژ آگهی را می پردازند، توقع دارند که خدمات و کسب و کارشان با لینک سازی و بک لینک دادن به سایت مورد نظر تبلیغ شود. اما حقیقت این است که لینک دادن در رپورتاژ اگر درست و اصولی نباشد، نه تنها تغییری در وضعیت سایت و کسب و کار شما ایجاد نمی کند، بلکه باعث بالا رفتن رتبه بندی سایت شما از نظر سئو هم نخواهد شد! اینجاست که پای رپورتاژ طبیعی وسط می آید.
رپورتاژ طبیعی چیست؟
رپورتاژ طبیعی یکی از اصلی ترین و مهم ترین روش های تبلیغاتی در دنیای گسترده مجازی است که هم باید به خوبی با آن آشنا شد و هم آن را جدی گرفت. فرقی نمی کند نویسنده رپورتاژ هستید یا سفارش دهنده آن، مهم این است که هردو طرف باید به خوبی با آن آشنا باشند.
رپورتاژ طبیعی همان رپورتاژ اگهی یا رپورتاژ خبری است که به شکلی کاملا طبیعی و نه به صورت مصنوعی در آن لینک سازی انجام شده است. یعنی لینکی که در این نوع رپورتاژ ارائه شده است آنقدر طبیعی است که به نظر نمی رسد هدف اصلی آن لینک سازی بوده باشد، بلکه بنا به ضرورت و کاملا طبیعی این کار انجام گرفته است.
در واقع رپورتاژ آگهی نوعی تبلیغ نامحسوس و کاملا حرفه ای است، یعنی اینکه مخاطب شما هرگز نباید متوجه شود که آن چیزی که مقابل اوست و توجه اش را به خود جلب کرده است، یک تبلیغ درست و حسابی است که به صورت حرفه ای نوشته شده است. این نوع رپورتاژ به طرز فوق العاده ای می تواند بر کسب و کار و خدمات و حرفه مربوطه اثر بگذارد.
بالا بردن اعتبار سئو که این روزها در عالم مارکتینگ و بازاریابی دیجیتال اهمیت فوق العاده ای پیدا کرده است، از جمله مهم ترین مزایایی است که رپورتاژ خبری برای شما به همراه دارد.
اما چگونه می توانیم رپورتاژ طبیعی بنویسیم و چه چیزهایی برای تهیه آن اهمیت دارند؟
نکات مهم برای نوشتن و تهیه رپورتاژ طبیعی
قبل از اینکه به بیان نکته های مهم مربوط به رپورتاژ آگهی بپردازیم، یادآوری می کنیم که برای نوشتن رپورتاژ آگهی مهارت و آشنایی با این نوع تبلیغ اهمیت زیادی دارد. نویسنده از یک طرف باید به خوبی با اصول سئو نویسی آشنا باشد و از طرف دیگر انواع رپورتاژها را بشناسد و در این زمینه فعالیت حرفه ای داشته باشد. بنابراین اگر بعد از خواندن این مقاله همچنان در مورد نوشتن و تهیه رپورتاژ آگهی تردید داشتید، می توانید از گام اول تا آخر این کار را به تیم حرفه ای رپورتاژ آگهی رایا مارکتینگ بسپارید.
برای تهیه یک رپورتاژ طبیعی باید به چند نکته مهم دقت کنید که در ادامه به آنها می پردازیم. یادتان باشد که تک تک این نکات اهمیت دارند.
نکته اول: سایت های رپورتاژ آگهی
قبل از اینکه به سراغ سایتی بروید که قرار است به آن سفارش رپورتاژ آگهی بدهید، بهتر است چند نکته را در مورد آن مورد دقت قرار دهید. مهم ترین نکته این است که آیا سایت مورد نظر شما یک سایت فعال است؟
حقیقت این است که سایتی که فعال نباشد و به روز رسانی های مداوم نداشته باشد، به درد رپورتاژ آگهی نمی خورد. به روزرسانی های مداوم باعث بالا رفتن اعتبار سایت می شود. به همین دلیل است که سایت های خبری به درد سفارش رپورتاژ خبری می خورند.
چون این سایت ها هم فعالیت زیادی دارند و مدام به روزرسانی می شوند و هم اینکه به خاطر بالا بودن میزان فعالیتشان بازدیدکنندگان زیادی دارند. مجلات آنلاین، روزنامه ها، خبرگزاری ها، صفحات اینستاگرام خبرگزاری ها، کانال های تلگرامی خبری و … بهترین گزینه ها برای رپورتاژ خبری هستند.
بهتر است سایتی را انتخاب کنید که مطالب و محتواهای تولیدی آن متعلق به خودش باشد و آنها را کپی نمی کند. نکته ای که اهمیت بالایی هم دارد سایت مورد نظر شما باید آتوریتی بالایی داشته باشد و از نظر اصول سئو نویسی معتبر باشد. یادتان باشد که اگر سایت مورد نظر از جنبه سئو اعتبار بالایی نداشته باشد، امکان دیده شدن رپورتاژ شما پایین می آید. این امر می تواند در کسب و کار و حرفه شما اثر زیادی داشته باشد. در دنیای دیجیتال سئو نقش بسیار مهمی را برای دیده شدن شما ایفا می کند.
نکته بعدی تعداد بک لینک هایی است که سایت مورد نظر دریافت می کند. هرچه تعداد بک لینک هایی که به سایت داده می شود، بیشتر باشد، یعنی آن سایت دارای اعتبار بیشتری است. این امر می تواند به دیده شدن رپورتاژ طبیعی شما کمک کند.
نکته دوم: تعداد لینک های درون رپورتاژ آگهی
این نکته اهمیت بسیار زیادی دارد. درست است که سایت مورد نظر باید بک لینک های متعددی دریافت کند و آن بک لینک ها اعتبار بیشتری به سایت بخشیده و آن را تبدیل به یک سایت مرجع با رتبه بندی بالا در موتورهای جستجو می کنند، ولی تعداد لینک هایی که در رپورتاژ آگهی شما داده می شود هم بر ساختگی یا طبیعی بودن آن تاثیر زیادی می گذارد. اگر تعداد لینک هایی که در رپورتاژ ادز شما داده می شود، زیاد باشد، از نظر موتورهای جستجو این رپورتاژ اشکالی دارد و در نتیجه در رتبه بندی گوگل، رتبه بالایی برای دیده شدن به دست نمی آورید. بهترین تعداد لینک در رپورتاژ طبیعی یک تا دو مورد است.
نکته سوم: استفاده از لینک رقبا
قرار دادن لینک رقبا در کنار لینک خود، نه تنها باعث طبیعی تر جلوه کردن رپورتاژ شما می شود، بلکه باعث می شود که شما بتوانید با استفاده از اعتبار رقبایتان برای خودتان اعتبار بسازید. بنابراین حتما رپورتاژ خبری خود را به گونه ای تنظیم کنید که لینک رقیب هم در کنار لینک خودتان قرار بگیرد و به این ترتیب شما بتوانید از اعتبار وی به نفع خود استفاده کنید.
قیمت رپورتاژ آگهی
مسلما غیر از اینکه انتشار رپورتاژ طبیعی خود را به چه سایتی بسپاریم، این نکته هم که کجا می توانیم رپورتاژ آگهی ارزان بگیریم و اینکه آیا قیمتی که به ما داده می شود منصفانه است، اهمیت زیادی دارد. یکی از دلایل محبوبیت رپورتاژ خبری قیمت به صرفه آن است. اما از کجا می توان رپورتاژ آگهی ارزان خریداری کرد؟
برای تهیه و تولید رپورتاژ طبیعی ارزان و با قیمت منصفانه می توان به سراغ سایت هایی رفت که برای مشتریان خود در رنج های مختلف قیمتی کمپین های هزینه رپورتاژ آگهی ایجاد می کنند تا هر مشتری بتواند با بودجه مورد نظر خود رپورتاژ آگهی بخرد. از جمله می توان به کمپین های ارزان قیمت رپورتاژ آگهی در زومیت، رپورتاژ ادز و ویرلن اشاره کرد. البته اگر نمی دانید چطور باید رپورتاژ مورد نظر خود را تهیه و به سایت های مختلف سفارش دهید، تیم رپورتاژ آگهی رایامارکتینگ این کار را به حرفه ای ترین صورت ممکن برای شما انجام می دهد. کافی است فرم درخواست را پر کنید و کار را به ما بسپارید.