مقالات آموزشی

افزایش ترافیک ارجاعی جستجوی گوگل

مفید بود؟

افزایش ترافیک ارجاعی جستجوی گوگل از فیس بوک و نقش گوشی های هوشمند

بر اساس گزارش جدید Chartbeat، ترافیک ارجاعی جستجوی گوگل از فیس بوک، به عنوان منبع اصلی ترافیک ارجاعی گوشی های هوشمند افزایش یافته است.
این اولین بار است که ترافیک ارجاعی فیس بوک توسط ترافیک مستقیم به سایت در گوشی های هوشمند تحت الشعاع قرار می گیرد.

پیشنهاد میکنیم مقاله توجه به مخاطبان هدف محتوا، امری فراتر از سئو سازی محتوا را مطالعه نمایید

Chartbeat ردیابی کاهش ترافیک ارجاعی فیس بوک را از تغییرات الگوریتمی که در اوایل سال جاری پیاده سازی شد، انجام داده است. این زمانی اتفاق افتاد که فیس بوک نمایش به روز رسانی های شخصی را شروع کرده بود. این به روز رسانی شخصی بیشتر از سمت دوستان و خانواده ی کاربر و لینک های کمتری خارج از محتوای خود سایت داشت.
افزایش ترافیک ارجاعی جستجوی گوگل در درجه اول به سود صفحاتی است که از AMP استفاده می کنند.

صفحات موبایلی پر شتاب (AMP) یک ایده ی وب سایتی منبع باز است که به شما امکان می دهد تا صفحات وبی ایجاد کنید که به سرعت در مرورگر های گوشی بارگیری شوند.
همانطور که در پیش تر نیز توضیح دادیم، ترافیک ارجاعی جستجوی گوگل از اوایل سال جاری افزایش یافته است. این افزایش ترافیک ارجاعی جستجوی گوگل در درجه اول به دلیل افزایش ترافیک از طریق داده های گوشی هوشمند و به طور خاص از صفحاتی است که از AMP استفاده می کنند. همچنین پیشتر در مورد ظهور یک ارجاع دهنده جدید مبتنی بر صفحه پیشنهادات گوگل کروم نیز نوشتیم که از ژانویه 2017 به عنوان یک ارجاع دهنده ترافیک برای ناشران تا نرخ 21 برابر افزایش داشته است.

روند دیگری که در ترافیک گوشی های همراه در حال ظهور است، افزایش تعداد کاربرانی است که به جای ارجاع توسط شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک به تنهایی به صفحه اصلی یک وب سایت وارد می شوند.
ترافیک مستقیم به سایت هایی که در گوشی های هوشمند باز می شوند به قدری افزایش یافته که اکنون از ترافیک ارجاعی فیس بوک در دیگر دستگاه ها نیز پیشی گرفته است.
Chartbeat نشان داده که این افزایش نشان می دهد که کاربران گوشی های هوشمند به منابع خبری مورد علاقه خود وفادار تر مانده اند.
«ترافیک مستقیم گوشی های هوشمند که از ترافیک فیس بوک نسبت به سایت های ناشر پیشی گرفته، نقطه عطف مهمی است. این بدان معناست که مصرف کنندگان ممکن است بیش از حد انتظار به سایت های خبری وفادار باشند و ناشران نیز ممکن است در موقعیت بهتری نسبت به فیس بوک قرار بگیرند.»

نکته کلیدی برای متخصصان بازاریابی این است که در قسمت جستجوی وب گوشی های هوشمند، و به طور کلی وب موبایل، باید همچنان یک استراتژی کلیدی برای سال های آینده نیز موجود باشد. این یعنی توجه داشتن و اختصاص منابع بیشتر به گزینه های فیس بوک، گزینه هایی مانند برنامه های ناشر و صفحات موبایلی پر شتاب که می توانند ترافیک ارجاعی جستجوی گوگل را افزایش دهند.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.