مقالات آموزشی

ایده های جالب درباره موشن گرافیک

مفید بود؟

ایده برای موشن گرافیک کار سختی نیست. تنها کافی است به برخی از سایت های مربوطه رفته و با دیدن نمونه کارهای آنان الهام گرفت. خوشبختانه سایت های بسیاری جهت پیدا کردن ایده وجود دارند که می توان از آنها کمک گرفت. این ایده ها  شما را در مسیر پیشرفت کاری‌تان کمک خواهند کرد. یکی از سایت هایی که ایده‌های خوبی در اختیار گرافیست‌ها قرار می‌دهد، سایت Stash می‌باشد.

ایده های الهام بخش برای موشن گرافیک

این پایگاه یکی از مراکز الهام بخشی است که روزانه افکت‌های سمعی بصری بسیاری را در اختیار علاقمندان قرار می دهد. تنها نکته ای که در این میان باید بدانید این است که باید اشتراک این سایت را خریداری کنید. البته این هزینه در برابر آنچه که شما از این پایگاه به دست می آورید، واقعا ناچیز است. این را هم در نظر داشته باشید که این سایت به مدت سی روز اشتراک رایگان در اختیار شما می گذارد که یک فرصت بی نظیر و استثنایی است.

 

 ایده برای موشن گرافیک

پیدا کردن ایده برای موشن گرافیک از روی سایت های خارجی نیز امکان پذیر است. سایت Inspiration Grid یکی از این پایگاه ها می باشد که روزانه گرافیست های زیادی برای ایده گرفتن به آن رجوع می کنند. خوب است بدانید در هر هنری،  مطالعه بسیار بر روی آثار هنری و نقد و بررسی آنها باعث جرقه زدن ایده در ذهن می شود . با دیدن هر روزه محصولات موشن گرافیک می توانید به ایده های جدیدی دست پیدا کنید. این آثار هنری اگر با نقد و بررسی دقیقی همراه باشند، نتیجه کار بسیار درخشان در خواهد آمد.

الهام از بهترین طراحی ها به عنوان ایده برای موشن گرافیک 

ایده برای موشن گرافیک کار سختی نخواهد بود، اگر کمی دقت و صبر و حوصله به خرج دهید. موشن گرافیک به خاطر ماهیت جذابی که دارد، حتی پیدا کردن ایده را نیز آسان می کند. موشن گرافیک که نوعی پویانمایی به شمار می رود، بیشتر روی حرکت کاراکترها تمرکز دارد. مثلا نشان می دهد که چگونه یک سیب از نقطه الف به نقطه ب می رسد.

 شبکه های اجتماعی

این حرکت به دور از هر گونه پیچیدگی و دشواری است و مانند انیمیشن دارای زمانی طولانی نبوده و تم داستانی ندارد. از همین رو می توان حدس زد که یافتن ایده برای این هنر کار سختی نیست. کافی است گوگل و سایر شبکه های اجتماعی را با دقت بررسی کنید و با بهترین طرح ها آشنا شوید. بررسی همین موضوع کمک می کند تا به الهامات و ایده های بکری برسید.

 ترندهای سال 

جهت یافتن ایده برای موشن گرافیک، معمولا هنرمندان حرفه ای کارشان را با ترندهای سال شروع می کنند. مقصود از ترند، موشن گرافیک های معروفی است که بین اهالی هنر گرافیک زبانزد شده و محبوبیت بدست آورده اند. معمولا برای بررسی آثار محبوب موشن گرافیک به این موارد توجه می شود:

  • آیا موشن گرافیک به صورت ترکیبی طراحی شده است،
  •  حرکت کاراکتر چگونه است؟ به صورت مداوم در حرکت است یا توقف هم دارد،
  •  تایپوگرافی ها چگونه وضعیتی دارند،
  •  نور در موشن گرافیک به چه صورتی اعمال شده است؟ به شکل چندگانه است یا Double Exposure،
  •  آیا از تم های خاطره انگیز و نوستالژیک بهره گرفته اند یا خیر.

آیا موشن گرافیک به صورت ترکیبی طراحی شده است؟

همانطور که گفتیم، جهت بدست آوردن ایده برای موشن گرافیک باید به طرح های محبوب توجه کرده و آنها را ارزیابی کنیم. به عنوان مثال در یک طرح ترند سال باید دید این اثر یک نوع کار ترکیبی است یا خیر. بیشتر طرح های مطرح سال، در این دسته از کارها قرار می گیرند.

 

در حقیقت هنرمندان با ادغام سبک های متنوع سعی در خلق یک موشن گرافیک بی بدیل دارند. شما نیز می توانید با ادغام موشن گرافیک 2 و 3 بعدی دست به خلق اثری هنری بزنید. توجه کنید در خلق یک اثر موشن گرافیک، مفهوم و پیام آن تحت تاثیر فرم قرار نگیرد. مفهوم اثر شما باید همچنان قدرتمند بوده و حرف اول را در اثر بزند.

اهمیت حرکت کاراکتر در یافتن ایده برای موشن گرافیک

در مبحث پیدا کردن ایده برای موشن گرافیک، توجه به حرکت کاراکتر دیگر ترندها، بسیار حائز اهمیت است. بدین معنی وقتی با یک اثر موشن گرافیک عالی مواجه می شوید، دقت کنید حرکت شخصیت اثر چگونه است. آیا کاراکتر به صورت مداوم در حال حرکت است یا این که در حرکت آن توقف و تانی نیز دیده می شود. بیشتر موشن گرافیک‌هایی که عنوان برتر را به خود اختصاص داده‌اند، از نظر حرکت به گونه‌ای طراحی شده‌اند که وقفه‌ای در آن‌ها دیده نمی‌شود.

 شگردها 

بدین معنی که تمامی صحنه ها و بدون هیچ توقفی پشت سر هم ردیف می شوند و از حرکت نمی ایستند. حتی صحنه ها گاهی به هم بدل شده و شما متوجه این تغییر نمی شوید. این گونه شگردها باعث تمرکز مخاطب شده و کنجکاوی او را برای دیدن بیشتر بر می انگیزاند. بیشتر شرکت های بزرگ برای تحت تاثیر قرار دادن مشتری و جلب نظر او از این ترفند استفاده کرده و جواب نیز گرفته اند.

تایپوگرافی ها چگونه وضعیتی دارند

بررسی تایپوگرافی جهت ایده برای موشن گرافیک بسیار حائز اهمیت است. اگر تایپوگرافی ها دارای حرکت و صدا باشند باعث جلب توجه بیشتر مخاطب نسبت به اثر می شود. خوشبختانه بسیاری از هنرمندان این حوزه از تایپوگرافی استفاده های زیادی می کنند. بهترین الهاماتی که در تولید موشن گرافیک به کار گرفته می شود، ایده هایی است که به صورت مستقیم با زندگی معمولی و روزمره ما در پیوند است.

سازندگان موشن گرافیک

تنها کافی است این ایده های دم دستی را شکار کرده و از آنها به عنوان یک ایده برای ساخت موشن گرافیک استفاده کرد. همچنین باید یادآوری کرد، نوشته های متحرک یا همان تایپوگرافی به اثر جذابیتی می دهد که باعث می شود بیشتر در نگاه مخاطب باقی بماند. سازندگان موشن گرافیک گاهی اوقات برای انتقال پیام خود از این شیوه استفاده می کنند.

نور در موشن گرافیک به چه صورتی اعمال شده است؟

در پروسه یافتن ایده برای موشن گرافیک، نور نیز از عناصری است که باید مورد توجه کار هنرمندان موشن گرافیست قرار بگیرد. زمانی که یک اثر مطرح و ترند را مورد بازبینی قرار می دهید، به نور باید توجه ویژه داشت. باید دید در این اثر ترند، نور به چه صورت اعمال شده است.

نورپردازی تنها به حوزه سینما تعلق ندارد. بلکه هنرمندان موشن گرافیست می کوشند از این تکنیک در خلق آثار خود کمک بگیرند. با توجه به این مقوله شما اثری خواهید داشت که هم دیگر را هم پوشانی کرده و نتیجه را جذاب و فوق العاده جلوه خواهد داد. توجه به این نکته که نور به صورت چندگانه اعمال شده یا Double Exposure شما را راهنمایی می کند تا بهتر در به کار گرفتن این تکنیک دقت عمل داشته باشید.

تم های خاطره انگیز و نوستالژیک در پیدا کردن ایده برای موشن گرافیک 

یکی دیگر از راه هایی که ایده برای موشن گرافیک را در اختیار هنرمندان قرار می دهد، بررسی وضعیت تم های خاطره انگیز است. هنگامی که یک اثر موشن گرافیک را نقد و بررسی می کنید باید به این وجه از کار نیز توجه داشته باشید. طراحان حرفه ای برای تحت تاثیر قرار دادن بیشتر مخاطب به سراغ تم های نوستالژیک می روند. گاهی اوقات یادآوری یک خاطره دور و مشترک بین افراد جامعه می تواند لحظه ای شاد خلق کند. شما نیز می توانید با پیدا کردن یک ایده نوستالژیکی ضمن انتقال بهتر پیام اثر، مخاطب را بیشتر تحت تاثیر قرار دهید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.