شما نمی توانید یک کسب و کار اینترنتی را به من نشان بدهید که توانسته باشد بدون بازاریابی اینترنتی موفق شود.دنیای بازاریابی اینترنتی سرشار از راز و رمز هایی است که باید برای موفقیت کسب و کار خودتان آن ها را کشف کنید. تا بتوانید اثر بخشی فعالیتتان را افزایش بدهید. با من همراه باشید.
۳ قلمرو اساسی بازاریابی اینترنتی
۳ قلمرو اساسی بازاریابی اینترنتی را با شما در میان می گذارم. هرچند درباره این ۳ قلمرو من بارها به شکل دیگری در سایت وبتو صحبت کردم. اما این بار به نکات بسیار ارزشمند دیگری هم اشاره میکنم.
محتوا برای بازاریابی اینترنتی
بازاریابی محتوا در چند سال اخیر سروصدای زیادی کرده است. با یک استراتژی بازاریابی محتوا می توانید نتایج بهینه سازی موتورهای جستجوی (SEO) و کمپین های شبکه های اجتماعی را بهتر کنید تا در نتیجه بازدید از سایت شما هم بیشتر شود. شما از این طریق می توانید شهرت برندتان را بیشتر کنید.
سئو سایت
بهینه سازی سایت حوزه ای است که برای موفقیت به بازاریابی محتوا وابسته است. یک سئو خوب باعث می شود تا آمار بازدید سایت شما به شکل چشمگیری افزایش یابد و همچنین از طریق سئو شما بازدید پایداری را تجربه می کنید و همین موضوع در موفقیت کار اینترنتی شما بسیار مهم است.
شبکه های اجتماعی
صحبت از بازاریابی محتوا و سئو شد و حالا شبکه های اجتماعی هستند که این دو را تکمیل می کنند. بازاریابی شبکه های اجتماعی باعث می شود تا مطالب شما بین مردم دست به دست شود و همین موضوع به ویروسی شدن مطالب شما بسیار کمک می کند.
پایه و اساس: وب سایت شما
لازمه این ۳ قلمرو که با شما در میان گذاشتم وب سایت شماست. وب سایت شما جایی است که اکثر مطالبتان به دید مشتریان گذاشته می شود و لازم است که وب سایت شما پایه و اساس خوبی برای این ۳ قلمرو باشد. ببینیم وب سایت باید چه بستری داشته باشد تا این ۳ قلمرو بالاترین تاثیرگذاری را بر کسب و کار شما بگذارند.
بهینه سازی گفتگوی سایت – مهم
باید اطمینان داشته باشید که سایت شما قادر خواهد بود تا با بازدیدکنندگان گفتگو کند! خون حیات تمام استراتژی های بازاریابی اینترنتی شما، گفتگو می باشد. تا به حال به این موضوع دقت کرده بودید؟ همین الان به سایتتان سر بزنید و ببینید که در چه بخش هایی از CTA یا دکمه های دعوت به اقدام استفاده کرده اید. متن ها را بررسی کنید و ببینید که از بازدیدکنندگان چگونه درخواست کردید تا در سایتتان، کارهایی که دوست دارید را انجام بدهند. به عنوان مثال شما دوست دارید بازدیدکنندگان در سایت ثبت نام کنند. درخواست ثبت نام شما چگونه است؟ متن ها را بررسی کنید و اگر نیاز بود حتما آن ها را برای گفتگو با بازدیدکنندگان بهینه کنید.
حداقل هفته ای یکبار به سایتتان سر بزنید و تمرکز زیادی بر مطالب کاربردی، ارزشمند و سرگرم کننده داشته باشید. خودتان را از رقبا متمایز کنید و به کاربرانتان اطلاعاتی بدهید که واقعا به آن ها نیاز دارند، نه اینکه فقط محصولاتتان را تبلیغ کنید.
محتوای خارج از سایت
محتوای خارج از سایت پل ایده آلی بین بازاریابی محتوا و بهینه سازی سایت می باشد. زمانی که شما مطالبتان را در سایت های دیگر قرار می دهید، نه تنها امکان ارتباط و دیده شدن برندتان را افزایش می دهید، بلکه فرصتی بدست می آورید تا برای سایتتان لینک جذب کنید و قدرت دامنه خودتان را افزایش بدهید. منظورم از افزایش قدرت دامنه چیست؟ منظورم این است که آتوریتی سایتتان را افزایش می دهید. از طریق سایت moz.com می توانید متوجه بشوید که آتوریتی سایتتان چقدر است.
عامل اجتماعی در شبکه های اجتماعی
باید اطمینان داشته باشید که سایت شما قادر خواهد بود تا با بازدیدکنندگان گفتگو کند! خون حیات تمام استراتژی های بازاریابی اینترنتی شما، گفتگو می باشد. تا به حال به این موضوع دقت کرده بودید؟ همین الان به سایتتان سر بزنید و ببینید که در چه بخش هایی از CTA یا دکمه های دعوت به اقدام استفاده کرده اید. متن ها را بررسی کنید و ببینید که از بازدیدکنندگان چگونه درخواست کردید تا در سایتتان، کارهایی که دوست دارید را انجام بدهند. به عنوان مثال شما دوست دارید بازدیدکنندگان در سایت ثبت نام کنند. درخواست ثبت نام شما چگونه است؟ متن ها را بررسی کنید و اگر نیاز بود حتما آن ها را برای گفتگو با بازدیدکنندگان بهینه کنید.