معرفی 3 روش انتخاب کلمات کلیدی شامل مدل قدیمی، مدل جدید و مدل ترکیبی که به منظور آشنایی با بهترین روش Keyword research برای سئو سایت بسیار کارآمد خواهدبود
رویایتان را در تولید محتوا به واقعیت می رسانیم. رایا مارکتینگ با بکارگیری بیش از 7000 نویسنده متخصص در تمامی زمینه های کسب و کار، برگزاری آزمون تخصصی نویسنده سئوکار، دیتاماینینگ و مدیریتی ویژه توانسته است علاوه بر حفظ و کنترل کیفیت، هزینه تولید محتوا را برای بازاریابی محتوایی سایتتان به طرز قابل ملاحظه ایی کاهش دهد. تولید محتوا در تمامی زمینه های کسب و کار به بیش از 7 زبان زنده دنیا تولید و ترجمه میگردد.
استفاده از کلمات کلیدی هدف، اولین راهکاری بوده که در دنیای پیچیده سئو توسط وب مسترها و یا مدیران کسب و کارهای آنلاین مورد توجه قرار گرفت، اما اکنون با ارتقای موتورهای جستجو و ایجاد الگوریتمهای حرفهای و دقیق، نظرات مختلفی در رابطه با بهترین مدل استفاده از کلمات کلیدی مورد بحث است، زیرا کلمات کلیدی مناسب همان اندازه که باعث ارتقای رتبه سایت خواهند شد وقتی که به درستی انتخاب نشود می توانند باعث کاهش رتبه وب سایتها شود. این موضوع برای تجارتهایی که به شکل آنلاین در حال کار کردن هستند و جذب مشتری و افزایش فروش آنها بستگی به قرارگیری رتبه بالا در گوگل است، بسیار واجب خواهد بود.
در ادامه روشهای جدید و قدیمی و ترکیبی انتخاب کلمات کلیدی بهترین روشی را که افزایش رنک خواهد داشت را پیشنهاد میکند و بهترین راهکار را معرفی خواهیم کرد.
1.روش قدیمی انتخاب کلمات کلیدی:
یکی از روشهای بهینه کردن سایت، استفاده از کلمات کلیدی مناسب و مرتبط است. که هماکنون توسط افراد بسیاری انجام میشود. بعنوان مثال فردی دارنده یک سایت ورزشی است. صفحهای که انتخاب میکند: زمان بازی فوتبال و موضوع های مرتبط مانند پیش بینی نتایج فوتبال، ویدیوهای فوتبال، تصاویر مربوط به هر ورزش استفاده میکند. اگر این شخص با قوانین سئو جلو برود باید با این حال برای هرکدام صفحهی مشخص و متفاوت و مجزا تولید کند ولی اگر این کار را انجام دهد مطالب خیلی شبیه به همدیگر میشود در این حالت فرد تصمیم میگیرد در یک صفحه از همهی این کلمات کلیدی استفاده کند و تولید کند.
2.روش جدید انتخاب کلمات کلیدی:
روش جدید برعکس روش قدیم به چیزی که بیشتر مورد توجه است محتوای نگارشی صفحهها است. فردی که روش جدید را انتخاب میکند دیگر مشکل پیدا کردن کلمات کلیدی و انتخاب کردن بهترین کلمه کلیدی را ندارد، زیرا او مطمئن است محتوایی که مینویسد کامل و از هر نظر به بهترین شکل ممکن است و گوگل پس از بررسی سایت او را در رتبه بالاتری معرفی میکند. هدف این افراد افزایش تعداد دفعات کلیک نیست، هدف آنها این است که به بهترین روش اطلاعات و خبرهای ورزشی را به کاربران دهند و آنها رضایت کامل را از این سایت داشته باشند و به صورت دائم از این سایت برای کامل کردن اطلاعات خود استفاده کنند.
مدل جدید نیاز به بررسی و تحقیق زیادی در مورد موضوع انتخاب شده دارد و برای تولید محتوای آن زمان زیادی صرف میشود. علاوه بر اینکه نباید متن طولانی و حوصله بر دیده شود، باید به هر چیزی که از نظر کاربران در مورد موضوع میگذرد (مانند تایم بازیها و مسابقات، ویدیوهای بازیهای گذشته، تصاویر بازیکنان و…) جواب داده شود و در حد امکان از تصاویر و ویدیو و جدول و نمودار استفاده شود تا نیاز های کاربران به بهترین شکل برطرف شود تا از این سایت استفاده کنند قرار گرفتن سایت در رتبهی بالا فقط به خاطر کلمات کلیدی سایتها نیست بلکه بستگی به محتویاتی است که کامل و مرتبط و نیاز کاربران رفع کند.
بهترین و پر کاربردترین ابزار جستجوی کلمات کلیدی Google Keyword Planner است. که مراحل آن را در ادامه خواهیم گفت:
در ابتدا باید یک اکانت gmail داشته باشید تا بتوانید گزینه Google Adwords را مشاهده کنید که بعد از ورود به صفحه Adwords با صفحه ای که در زیر است روبرو میشوید:
بعد از آن با صفحهای که در پایین است روبرو خواهید شد و برای ادامه سه ابزار اصلی را میبینید.
در این مرحله با چند فیلد برای جستجوی خود رو به رو میشوید. در مرحله اول باید کلمه یا عبارت مورد نظر خود را بزنید و میتوانید چند مورد از کلمات را معرفی کنید و برای جدا کردن آنها از کاما استفاده کنید. مرحله دوم برای معرفی کردن صفحهی سایت است. با وارد کردن سایت مورد نظر نهتنها باعث محدودیت نمیشود بلکه باعث میشود تا ایدههای مربوط به محتوای سایت نیز معرفی شود. مرحله سوم مرتبط با انتخاب عرضه کاری و توسعه پیشنهادات ارائه شده است.
در مرحله چهارم شما باید سه کشور تعیین کنید برای مخاطبانی که جستجو میکنند باعث توسعه پیشنهادات ابزار دربارهی کلمه مرتبط شما با این شرایط خواهدشد. یک گزینه دیگری Negative Keywords است که که برخی از پیشنهادات احتمالی را حذف میکند.
مرحلههای پنجم، ششم و هفتم بیشتر برای کسانی کاربرد دارد که میخواهند تبلیغات در گوگل و ادورز ارائه دهند برای انتخاب کلمات کلیدی مربوط و مناسب یک سایت کارایی مشخصی نخواهد داشت. در آخر دکمه Get ideas در مرحله هشتم میتوانید نتایج خود را ببینید.
در این رابطه میتوانید مقالهی 5 راز طلایی انتخاب بهترین کلمات کلیدی را نیز مطالعه کنید.
3.روش ترکیبی برای انتخاب کلمات کلیدی:
ادغام روش قدیمی و جدید در استفاده از کلمات کلیدی، مورد قبول بیشتر متخصصان سئو است. با یک کار عاقلانه و راهکار دو طرفه خواهیم توانست در کمترین زمان ممکن بهترین حاصل ارتقای رنک را ببینیم، علاوه بر اینکه رضایت کاربران را جلب خواهیم کرد از چیزهایی که برای کاربران ابهام است دوری میکنیم. در صورت امکان از کلماتی برای کلمات کلیدی استفاده کنید که در ذهن کاربران است مثلا کلماتی مثل معروفترین، بهترین، کار بلدترین و مانند این نمونهها استفاده کنید. وقتی که عنوان، کلمات کلیدی و تولید محتوای متن کامل و مرتبط با رفع نیازهای مردم باشد مراجعه کنندگان به سایت مورد نظر پربیننده خواهد بود و این هدف مهم مدیران تجارتهای آنلاین است. در سئوی مدرن فقط نگارش و ثبت گروهی از کلمات نمیتواند راهکار کاملی باشد علاوه بر کارایی این روش عنوانها و اصطلاحها نیز مهم هستند و در مورد موضوع تحقیقات و بررسیهای زیاده انجام شود و کاملا مطابق با رفع نیازهای مردم باشد.
کلمات کلیدی مهمترین بخش است که برای پیدا کردن بهترین و مرتبطترین کلمات سایتهایی وجود دارد که میتوان از آن سایتها استفاده کرد که دی این صفحه یکی از آنها ارائه شده و سایتهای دیگیری هم است که عبارت است از SEMRUSH، Ahrefs، LongTailPro و KWfinder که میتوانید استفاده کنید. باید در انتخاب کلمات کلیدی بیشتر تمرکز کرد چون انتخاب کلمات کلیدی مناسب و بهتر باعث توسعه در رتبه گوگل شود.