شما می توانید از همه جا الهام بگیرید. در این مقاله به معرفی ۶ برند میپردازیم که امیدواریم بتواند به شما در تولید محتوای بهتر الهام بخشد.
۶ برند الهام بخش در تولید محتوا
یک بخش از فعالیت بازاریاب عالی این است که مراقب کارهایی باشد که دیگر بازاریابان محتوا انجام می دهند؛ به نوعی پیش بینی آینده بر اساس آنچه که قبلاً صورت گرفته است. من ذاتاً فرد کنجکاوی هستم و خوشبختانه بخش بزرگی از کاری که انجام می دهم تحقیق و مطالعه انواع و اقسام محتوا است. در واقع خوراک من محتوا است.
هنگامی که به دنبال مفاهیم و ایده هستم، به سراغ مجموعه فایل های ذخیره شده از جمله محتوا، کمپین ها و ایده ها می روم. اگر شما تاکنون مانند من نسبت به تهیه کتابچه عمومی اقدام نکرده اید، بهتر است که همین حالا شروع کنید. زیرا بهترین منبع برای ایده گرفتن و تولید محتوا است.
الهام را می توان از همه جا یافت. یک ایده خوب می تواند وسیله ای باشد که به شما الهام دهد. در این مقاله من به جای اینکه از مفاهیم رایج تولید محتوا صحبت کنم، به شما چند مثال از ایده های خلاقانه نشان می دهم که میتواند در تولید محتوای بهتر الهام بخش باشد.
«اگر کتابی را بخوانید که بقیه در حال خواندن آن هستند، در این صورت مانند بقیه فکر می کنید.» هاروکی موراکامی
1. گوگل
می دانم که قرار بود چند مثال خلاقانه به شما معرفی کنم، اما من مجبورم سخنم را از اینجا شروع کنم. زیرا گوگل استاد تولید محتوا در اینترنت است. آیا این طور نیست؟ پس این همه پول صرف چه می شود؟ ساده گرایی و یا مینیمالیست دشوار است. زیرا هرچه مولفه های بیشتری از صفحه خود حذف کنید، صفحات باقی مانده باید آن را جبران کنند.
من طرفدار بزرگ طراحی ساده هستم و عقیده ام بر این است که یک مفهوم قوی باید به شیوه زیبا نمایش داده شود. گوگل استاد طراحی زیبا و ساده است.
How search works
متاسفانه، محتوای اصلی این صفحه تغییر کرده است است. اینفوگراف های انیمیشنی که در اینجا قرار داشت به من انگیزه زیادی می داد تا از کدنویسان خود بخواهم بهترین صفحه تعاملی را بر اساس آن ایجاد کنند. باید بگویم کار دشواری است.
اما صفحه حاضر نیز یک مثال عالی از نحوه نمایش اطلاعات به شیوه ای است که چشم تنها بر محتوا متمرکز کند. استفاده از گرافیک های انیمیشنی جذابیت صفحه را دو چندان میکند و باعث میشود یک تجربه بصری عالی برای بیننده ایجاد کند.
گوگل استاد بزرگ خط نویسی نیز هست. گوگل محتوای خود را با فاصله گذاری بی نقص و تعادل بین فضای سفید برای بیننده خواناتر کرده است.. به عنوان کسی که خط نویسی کلاسیک را فرا گرفته است باید بگویم تا زمانی که برای انجام این کار تلاش نکرده باشید متوجه سختی انجام آن نمی شوید.
Phishing Quiz
Phishing Quiz یک آزمون تعاملی است که به شما نشان می دهد چگونه از افشای اطلاعات شخصی خود جلوگیری کنید. در اینجا طراحی زیبا به صورت برجسته اطلاعات کلیدی را نمایش می دهد و استفاده از آن را ترغیب می کند. استفاده از چندین صفحه تعاملی می تواند سردرگم کننده باشد و یا به طراحی بیش از حد برای جبران یک مفهوم ضعیف و جستجوی کم کیفیت متکی باشد.
من بارها شاهد این موضوع بودم. مفهوم و کیفیت محتوا همچنان از اهمیت بالایی برخوردار است و ساختار فنی محتوا برای هدایت کاربر به صفحه ضروری است. اما مرحله دوم بازاریابی محتوا این است که کاربر را چنان مجذوب خود کند که او را ترغیب به بازگشت کند. در اینجا است که یک نمایش عالی می تواند به ساخت نام تجاری کمک کرده و به بهبود رابطه با کاربر بیانجامد. گوگل می تواند الهام بخش ارائه بهتر برای محتوا باشد.
2.نیویورک تایمز
چه زمانی به سراغ نیویورک تایمز رفتید؟ بدون شک آنها پیشرو تولید محتوای سنتی در جهان هستند. اما آنها بازاریابی دیجیتال را نیز در آغوش گرفتند تا بتوانند در نحوه ارائه محتوا و اطلاعات نوآوری کنند. بازی کوسه ها و ماهی ها یکی از محتواهای محبوب من هست که همیشه به آن اشاره میکنم.
زیرا آنها در سال ۲۰۱۳ پیشگام تحول در نحوه ارائه محتوا بودند. از دیگر محتواهای مشابه می توان به بارش برف و کمپ اشعه ایکس اشاره کرد.
اخیراً SBS از نیویورک تایمز برای تولید قایق الهام گرفت:
اما بیشتر به سمت سبک متمایل بود تا کاربرد. این محتوا شگفت انگیز است. اما از نظر ارائه عملی محتوا عالی نیست. با این حال توجه زیادی به خود جلب کرده و توانسته در افزایش آگاهی از نام تجاری موفق عمل کند.
نیویورک تایمز گذشته از محتوای طولانی در روزنامه نگاری داده نیز سرآمد همگان است و توانسته طیف وسیعی از محتوای تجسم سازی و ابزارهای شگفت انگیز داده را تولید کند. محتوای One Race, Every Medalist Ever زمانی کهUsain Bolt توانست رکورد جدیدی در سال ۲۰۱۲ از خود به جای بگذارد دنیا را شگفت زده کرد.
زمانی که نیویورک تایمز این تصویرسازی ازUsain Bolt را در مقابل ۱۱۶ سال دونده های المپیک ارائه داد، واقعاً شگفت زده شدم. با اینکه عمر این محتوا بیش از هفت سال است، اما هنوز هم فوق العاده به نظر می رسد.
یکی از معروفترین محتوای تعاملی دیجیتال در نیویورک تایمز How Y’all, Youse and You Guys Talk است:
این نقشه تعاملی نشان می دهد که نحوه صحبت شما اصالت شما را نشان می دهد. Is It Better to Rent or Buy یک محتوای ماشین حساب است که برخلاف مرسوم بیان می کند کرایه یک خانه بهتر از خرید آن است.
HSBC .3
We Are Not an Island در سال 2019 من با یک بیلبورد در مرکز شهر مواجه شدم.
در مسیر توقف کردم و محو شگفتی این بیلبورد شدم. این اتفاق اغلب نمی افتد. این تبلیغ با هدف قرار دادن شهرهایی که موباهات زیادی به خود می کردند به قلب بسیاری از ما که در سینه می تپید نشست. کلمات به کار رفته در تبلیغ نماینده هر شهر بود. HSBC واقعا تکلیف خود را خوب انجام داده بود.
ما هنوز تحت تاثیر شوک Brexit هستیم و این نوع تبلیغات پس از یک دوره سردرگمی، حس ما به تعلق را به اوج می رساند.
از نبوغ این کمپین همین بس که تصویر این پوستر بین هزاران نفر دست به دست شد.HSBC مخاطبان خود را به خوبی می شناخت و تبلیغات خود را در شهرهای منطقه بومی سازی کرد. با استفاده از چنین رویکردی در کمپین های آنلاین، می توان محتوایی نوشت که متناسب با مناطق مختلف باشد و نوعی ارتباط عاطفی با آنان ایجاد کند..
هرچه محتوای خود را بیشتر بومی سازی کنید، احتمال آنکه با مخاطب ارتباط بهتری پیدا کند بیشتر خواهد بود و تمایل آنان به اشتراک گذاری محتوا با دیگران افزایشمی یابد.
188 Studio .4
188 Studio گروهی است که از فیلم های بزرگی مانند بازی تاج و تخت، مردی در تاریکی، جنگ ستارگان، و ماتریکس نسخه ارزان طنز تولید می کند. افرادی که اینکار را انجام می دهند بسیار از آن لذت می برند. این خلق یک مفهوم کاملا خلاقانه در سال 2019 است، با اینکه ایده منحصر به فرد آن قبلا انجام شده بود.
نسخه ارزان ماتریکس در یوتیوب تقریبا 1.2 میلیون بازدید کننده داشته است. بنابراین این ایده بین افراد زیادی طنین انداز شده است.من عاشق ویدئوهای طنز شده هستم. من در مورد برندهایی مانند Poo-Pourri و Old Spice که تحول ساز بازار راکد بودند صحبت کرده ام.
من عاشق استفاده از طنز در بازاریابی هستم:
اما درست کردن آن بسیار دشوار است و Sudio 188 نیز تلاش های ناموفق زیادی را پشت سر گذاشته است. اگر شما مخاطب خود را می شناسید و نویسندگان خیلی خوبی نیز دارید و یا ایده های خلاقانه زیادی در سر دارید آن را امتحان کنید.
ایده تولید نسخه کم هزینه به همین دلیل کار کرده است. بودجه بازاریابی خود را هدر ندهید، بلکه آن را بر روی ایده هایی صرف کنید که به اندازه کافی هیجان انگیز و دیوانه کننده هستند.
Greggs . 5
چندین سالGreggs در بیابان برند سردرگم بود تا اینکه شخصی از راه رسید و تبلیغات آن را متحول کرد. آنها سپس از یک رویکرد جسورانه برای ایجاد محبوبیت خود استفاده کردند که البته بحث های زیادی به راه انداخت و با برخورد پیر مرگان به تیتر رسانه های اجتماعی تبدیل شد.
آنها در تبلیغ خود به جای عیسی مسیح از یک ساندویچ سوسیس در صحنه دیدار با مسیح استفاده کردند که واکنش های زیادی را به همراه داشت و آنها مجبور به عذرخواهی شدند. آنها همچنین یک تبلیغ از رول جدید سس وگان خود به نمایش گذاشتند. (ویدئو را تماشا کنید.)
برند شیرینی پزی در آتش است:
فروشگاه بزرگ Fenwick’s در نیوکاسل بریتانیا هر ساله به خاطر بازگشایی ویترین تماشایی کریسمس خود مورد استقبال قرار می گیرد.این اتفاق خوبی است که صفی از مردم می ایستند تا از نزدیک ویترین را مشاهده کنند. چنین روزی روز بیرون رفتن با کودکان است.
روبروی Fenwick’s شعبه ای از Greggs قرار دارد. سال گذشته مردم تعجب کردند که لوگوی تابلوی مغازه شان را برعکس نوشته اند. درک این واقعیت که این موضوع عمدی بوده و یک اشتباه نبوده یکی از بهترین ایده های بازاریابی است که تاکنون دیده ام.
هزاران خریدار جلوی پنجره مغازه Fenwick سلفی میگرفتند و به طور ناخواسته هزاران تصویر با لوگوی انعکاس یافته فروشگاه Greggsدر اینستاگرام و فیسبوک آپلود می کردند. آن سال Fenwick’s تم محبوب آدم برفی را برای نمایش انتخاب کرد که یکی از محبوب ترین تم های کریسمس به حساب می آمد.
Greggs # توانسته بود به طور رایگان لوگوی برعکس شده خود را در ویترین Fenwick’s به نمایش بگذارد. اگر شما نیز بتوانید از موفقیت شخص دیگر کولی بگیرید، به ارتقای برند خود کمک کرده اید.
به عنوان مثال:
اگر یک قصد نوشتن یک خبرنامه دارید می توانید با منشن کردن و یا ویرایش یک خبرنامه دیگر که مرتبط با مخاطبان شما است شروع کنید. همچنین استفاده از اینفلوئنسرها در محتوا روشی است که سال های متمادی از آن استفاده شده است و راهی برای بهره مندی از درخشش آنها در رسانه های اجتماعی به شما می رود که البته به سادگی گذشته نیست.
مصاحبه با افراد تأثیرگذار که مسئول موفقیت کسب و کار ها و برندهای برجسته هستند یک مطالعه موردی عالی است که مردم تمایل زیادی به خواندن آن دارند.
Leeds City Development Map .6
آخرین مثالی که در این جا می زنم مثالی محتوایی است که شاید قدرتمندترین آنها باشد. من به طور اتفاقی با این محتوا برخورد کردم، اما از حجم قابل توجه اطلاعات موجود در آن مبهوت شدم.
در نگاه اول به نظر یک قطعه محتوای ضعیف می رسید، اما وقتی بر روی آن کلیک کردم دانستم که هر نوع طرح توسعه پیشنهادی که در شهر لیدز انجام شده بود به صورت فهرست بیان شده بود. نه تنها به صورت فهرست درآمده بلکه شما می توانید به سرعت سایت های پیشنهادی را بیابید و تصویر آن را بررسی کنید.
این نقشه بر اساس طرح های توسعه های در دست احداث، برنامهریزی های ارائه شده و ایده های پیش بینی شده تقسیم بندی شده است. به کسانی که به توسعه املاک علاقهمند هستند، این یک نقشه ارزشمند و فوق العاده قدرتمند به حساب می آید.
گوگل مپ تولید محتوای عالی و مفید را بسیار آسان کرده است. به کمک ابزارهایی مانند API می توانید کارهای خلاقانه را کنار یکدیگر قرار دهید. من به شخصه محتوای زیادی با گوگل مپ تولید کردهام. جمع آوری اطلاعات کمیاب و مرتب سازی آن به شیوه ای جذاب مانند نقشه، معمولاً بین مخاطبان خاص محبوب است. همچنین روش خوبی برای برتری یافتن است.
نتیجه گیری
از میان ۶ برند توضیح داده شده چند رهنمود به صورت زیر به شما در تولید محتوای بهتر کمک می کند:
- تولید محتوای جذاب به مخاطب به اندازه دریافت ترافیک وب سایت اهمیت دارد.
- مانند یک روزنامه نگار فکر کنید و به تولید محتوای طولانی، مستند و یا تصویر سازی داده بپردازید.
- از بومی سازی محتوا شده استفاده کنید، تا ارتباط عاطفی با مخاطب برقرار سازد.
- مفاهیمی که بر اساس طنز ساخته شود می تواند نتایج کم هزینه و شگرفی ایجاد کند.
- کولی گرفتن از ایده ها و یا موفقیت دیگران شما را یک گام به جلو می برد.
- اطلاعات کمیاب و دشوار را جمع آوری کنید و از آن برای تولید یک منبع ارزشمند محتوا استفاده کنید.