در این مطلب به شش مورد از بهترین روش ها برای راه اندازی یک کمپین موفق لینک سازی در مقیاس بزرگ خواهیم پرداخت. باید توجه داشته باشید که اندازه کسب و کار شما به طور مستقیم بر استراتژی لینک سازی شما موثر خواهد بود. بسیاری از برند های بزرگ یا وب سایت ها ذاتاً دارای مزیت های ناعادلانه ای نسبت به مشاغل و کسب و کار های کوچکتر هستند. شهرت، دسترسی به انواع منابع و بودجه مالی فراوان باعث شده این برند ها مزیت رقابتی برجسته ای نسبت به سایر رقبا داشته باشند.
پیشنهاد می کنیم مقاله
چگونه با استفاده از استراتژی سئو و بازاریابی محتوا مزیت رقابتی ایجاد کنید؟ را مطالعه نمایید
هنگام برنامه ریزی برای استراتژی لینک سازی، همه این مزایا را در نظر بگیرید.
برای پیاده سازی یک کمپین لینک سازی در مقیاس بزرگ، مقیاس پذیری کلید موفقیت است. به دنبال این باشید که با یک نام تجاری، محصول یا خدمت کار را شروع کنید و سپس با کمی آزمون و خطا در می یابید که چه محصولات و خدماتی را می توان در این کمپین معرفی کرد. در ادامه می توانید کمپین خود را برای پوشش محصولات بیشتر و نیز دسترسی به پیوند ها، گسترش دهید.
لینک سازی در کدام بخش از یک شرکت باید تمرکز داشته باشد؟
موفق ترین کمپین های لینک سازی در مقیاس بزرگ، به صورت خاص شروع می شوند. حتی اگر یک فروشگاه لوازم خانگی مانند Lowe’s یا حتی Home Depot هم باشید ، نمی توانید به راحتی یک کمپین لینک سازی را آغاز کنید و بتوانید به راحتی تمامی محصولات خود را پوشش دهید. بهتر است، کمپین اولیه خود را بر اساس خط تولید ، رده بندی محصولات یا خدمات و یا سایر گزینه های ممکن، ایجاد کنید. سپس با استفاده از امکانات موجود این کمپین را ، به بخش های دیگر تعمیم دهید. رویکرد کلی برای راه اندازی یک کمپین لینک سازی ، استفاده از برنامه یک صفحه ای است. اگر برای شروع نمی توانید عناصر یک کمپین لینک سازی را در یک برنامه یک صفحه ای بگنجانید، معلوم است که تمرکز کافی برای شروع کار را ندارید.
استراتژی های لینک سازی در سطح سازمان
1. تبلیغ محتوای خاص
در یک پست که با حمایت شرکت لوازم خانگی Home Depot تالیف شد، اشلی فیپس توانست مخاطبان خود را با برخی از وسایل نورپردازی و طراحی منزل ، آشنا کند. او همچنین خوانندگان را به وبلاگ The Home Depot’s Apron هدایت می کرد تا در آنجا نحوه کار کردن با لوازم جانبی را به طور کامل تشریح کند.
این یک مثال عالی از همکاری با اینفلوئنسرها برای تولید محتوا و به عنوان بخشی از کمپین لینک سازی، و با محوریت جذب ترافیک است. فیپس نه تنها مخاطبان خود را شناخت و آنها به محصولات موجود در The Home Depot پیوند داد ، بلکه وبلاگ خود را برای آموزش نکات مختلف در رابطه با لوازم خانگی به مخاطبان معرفی کرد. علاوه بر این، از آنجا که موضوع وبلاگ برای خوانندگان جذاب بود ، این پست توانست در رسانه های اجتماعی با 1800 پین( در زمان انتشار) بازخورد خوبی از سوی مخاطبان دریافت کند. می توان از این نمونه به عنوان یک مثال عالی در زمینه لینک سازی موفق و جذب ترافیک یاد کرد.
2. افزایش اختیار سایت یا بخش هایی از آن
اگر از برند های کوچکتر در حوزه کسب و کار خود هستید، پیوند های ایجاد شده می تواند علاوه بر افزایش مجموعه پیوندهای ورودی شما به صفحات خاص، فرآیند لینک سازی را برای توسعه سایت و زیر دامنه ها بهبود بخشد.
اگر در حال انجام لینک سازی برای برند کوچکتری هستید که متعلق به یک شرکت بزرگتر است، مطمئن شوید که از نام و شهرت محصولات و تولید کننده اصلی آنها استفاده می کنید.
هدف از قرار دادن یک موضوع خاص و یا یک برند با خط تولید خاص، چیزی است که کمپین های لینک سازی را تأثیرگذار و ایجاد ارتباط را موثر تر می کند. اگر سعی می کنید در زمینه های زیادی فعالیت داشته باشید ، این خطر وجود دارد که خوانندگان نسبت به محتوای شما بی علاقه شود یا حتی نداند روی چه چیزی تمرکز کند. به عنوان مثال، استیپلز سعی کرد تمامی لوازم التحریر موجود خود را در آغاز بازگشایی مدارس تبلیغ کند.
به احتمال زیاد، پستی با عنوان “تهیه تمام وسایل مورد نیاز مدرسه در استپلز” به اندازه “از کجا ارزان ترین نوت بوک ها را پیدا کنم” مخاطب نخواهد داشت و در نتیجه لینک سازی به خوبی پیش نخواهد رفت. اگر تمرکز شما محدود بر روی محصول یا برند خاصی است، باید در رویکرد خود تجدید نظر کنید.
3. نام تجاری را از پیوند جدا کنید
یک نام تجاری دارای مزیت فوق العاده ای برای لینک سازی است. گاهی اوقات در مقالات اشاره ها یا ارجاعاتی به نام تجاری شما می شود که معمولاً به دامنه شما پیوند ندارند. به طور کلی ، این نوع پیوندها طبیعی هستند و با اینکه نویسنده برند را به وضوح می شناسد، اما به دلایلی پیوندی با آن برقرار نکرده است. دریافت این نوع پیوندها نیز بسیار آسان تر از بقیه است و نرخ تبدیل برای ایمن سازی این پیوند ها می تواند بین 15 تا 20 باشد.
4. اهرم بازاریابی تأثیرگذار
تحقیق درباره نشریات، اینفلوئنسر ها یا وبلاگ نویسان خاص که می خواهید با آنها همکاری کنید، قدم نخست در ایجاد کمپین لینک سازی است. شما می توانید از ابزاری هایی مانند BuzzSumo برای یافتن پست های محبوب در مورد موضوعات مرتبط استفاده کنید و سپس در مورد ناشری که پست را منتشر کرده، تحقیق کنید.
به عنوان مثال: اگر می خواهید پست های بیشتری در مورد پروژه های شرکت The Home Depot ارسال کنید وبلاگ هایی وجود دارند که می توانید با آنها تماس بگیرید.
چشم انداز رقابتی چگونه تغییر کرده است؟
بررسی کنید که آیا رقبای شما در ماه های اخیر موقعیت خود را در بازار حفظ کرده اند یا خیر. سعی کنید فیلتر محدوده تاریخ را آزمایش کنید تا بهترین نتایج را برای آنچه که نیاز دارید، به دست آورید. با استفاده از فیلتر ها می توانید آنچه را که اخیراً ترند شده را ببنید.
5. استفاده از قدرت نفوذ مشتریان
علاوه بر تماس با افراد تأثیرگذار برای راه اندازی کمپین های لینک سازی ، می توانید از ارتباطات موجود خود نیز استفاده کنید. بسیاری از شرکت ها دارای صفحه “محصولات مورد علاقه من” هستند. اگر شما یکی از مشتریان آنها هستید، درخواست برای قرار دادن لینک شما در آن صفحه گزینه نامعقولی نخواهد بود.
هرگونه کار غیرانتفاعی که شرکت شما انجام می دهد می تواند برای لینک سازی نیز مفید باشد. اگر از رویدادی خاصی حمایت می کنید، می توانید درخواست کنید تا نام شما ذکر شود. درخواست از مشتریان فعلی برای لینک سازی، باید با درایت و زیرکی انجام شود. رفتار شما نباید به گونه ای باشد که به عنوان یک فرصت طلب به نظر برسید.
6. لینک سازی بین سایت های شرکتی
اغلب شرکت های تجاری دارای برند های متعدد با هویت آنلاین و وب سایت اختصاصی هستند. شما می توانید در مواقعی که برای کاربر مفید است، این وب سایت ها را به یکدیگر پیوند دهید. این پیوند می تواند شامل ارائه محصولات مرتبط ، مقایسه یک راه حل یا اشتراک یک تبلیغ باشد؛ که در برند های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.برند Gap از نظر تجارت الکترونیک توانسته این کار را خوب انجام دهد.
هنگامی که در وب سایت یکی از برند ها (برای مثال وب سایت، OldNavy.com) هستید ، بخشی در بالای صفحه وجود دارد که شما را به برند های دیگر پیوند می دهد. بخش مربوط به سبد خرید و کد های تبلیغاتی در در وب سایت ها تجربه خرید یکپارچه تری را برای کاربران فراهم می کند. این باعث صرفه جویی در وقت مصرف کننده می شود – آنها می توانند تمام خریدهای خود را بصورت آنلاین و همزمان در چند فروشگاه مختلف همزمان انجام دهند.
جمع بندی
به یاد داشته باشید که همیشه در پیاده سازی فرآیند لینک سازی، هدفمند عمل کنید.
به دنبال پیوندی که شدنی نیست، نروید
یک استراتژی کامل برای لینک سازی بسازید.
لینک سازی با رویکرد چند وجهی بهتر است.
مخاطبان خاصی را با استفاده از یک موضوع تخصصی مانند پروژه های بازاریابی تأثیرگذار، هدف قرار دهید. سپس با مشتریان و وب سایت خود کار کنید تا پیوندهای بیشتری را دریافت کنید.