تولید محتوا برتر از آنجا اهمیت کافی پیدا می کند؛ که حضور در رسانههای اجتماعی و تبلیغات براساس آن، هویت مییابد. بدون تولید محتوا برتر و مناسب که تصویر و اهداف شرکت شما را در بر میگیرد؛ نمیتوانید امیدوار باشید که به اهداف خود دست پیدا کنید. بسیاری از شرکت های بزرگ داخلی و خارجی را میتوانید بیابید که با تولید محتوا برتر تحول یافته اند. تبلیغات سنتی همواره پایدار نخواهد بود و آنهم به دلیل حضور محتوا برتر در سراسر دنیای دیجیتال امروزی است.
تولید محتوا برتر در حلقه های بازاریابی به لطف متخصصان این حوزه در هر کسب و کار و موقعیتی رسوخ کرده است. شاید سوال اساسی شما این باشد که، چرا تولید محتوا برتر میتواند تاثیری بر محور اصلی صنعت، چشم انداز، معماری، و طراحی اساسی تان داشته باشد؟ بیایید با مفهوم تولید محتوا آن را شروع کنیم. و به پیشنهاداتی که این کار را به خوبی پیش می برد بپردازیم.
بهترین دلیل برای در نظر گرفتن استراتژی بازاریابی و تولید محتوا برتر در شرکت شما این است؛ که آنرا قابل اندازهگیری و قابل استفاده برای مخاطب نمایید. این موضوع شاهراه اصلی برای شرکتهای موجود در محیطی است که توانایی خود را تبلیغ می کنند.
قالب و هویت نوشتاری خود را در تولید محتوا برتر بیابید.
تولید محتوا برتر و خوب، فروش و بازاریابی به عوامل متعددی بستگی دارد. تعیین قالب و هویت نوشتاری در ابتدا، از سوی موجودیت مخاطب شکل می گیرد. انسانها پیچیده هستند؛ و شما میتوانید ماهها یا حتی سالها در این زمینه تحقیق کنید. می توانید بین یک درک عمیق و یا کوتاه مدت از جانب تولید محتوا خود اطلاعات کسب کنید. اما باید بدانید که این اطلاعات در همان حد کار خواهند کرد. و کیفیت تولید محتوا را معین می کنند.
سازمان های مختلف روش های متفاوتی برای توسعه این درک عمیق دارند. و بر اساس آن نتایج مورد نیاز خود را کشف می کنند. شما باید به دنبال عقاید (هر دو مفید و نه چندان مفید) که توسط مخاطبین ارائه می شوند توجه کنید. که این موضوع شامل نیازها و وسواسهای آنها، و نیز زبان خاصی است که براساس محتوای شما به دنبال آن می گردند. پس به خرج دادن توجه کافی به قالب نوشتاری می تواند مشکلات مخاطب را در دم حل کند.
برای تولید محتوا برتر به دنبال بهترین ایده ها باشید.
ایده تولید محتوا برتر یا بزرگ یک ایده شگفت انگیز و جدید است؛ که توجه مخاطب را به سمت خود، جلب میکند. و سالهای سال نو و تازه باقی می ماند. و بر همین اساس تولید محتوا برتر می تواند مورد توجه گروه عظیمی از افراد با نقطه نظرات متفاوت باشد.
یافتن این امکان البته به سادگی بیان کردن آن نیست. برای اینکه یک تولید محتوا برتر داشته باشید، باید به گویا بودن آن توجه کنید. ایده ای را بیابید که مشابه آن را کمتر در دیگر وبسایت ها یا شبکه های اجتماعی مشاهده کرده اید. اما به یاد داشته باشید که بعد از یافتن آن ایده، تولید محتوا را به حال خود رها نکنید. این موضوع باید به شکل عادتی دائمی تبدیل شود.
ممکن است در یافتن یک ایده جدید و خلاقانه برای تولید محتوا برتر کمی دچار تناقض شوید. اما مهم ترین بخش آن باید مفید بودن و کاربردی بودن آن باشد. نه براساس آنچه که احتمالا در زمان مشخصی مورد توجه عده ای قرار گرفته است. برای تولید محتوا برتر به ”متفاوت فکر کردن” عادت کنید.
شناسایی کلید واژه های اصلی برای حمایت از تولید محتوا برتر
وجود یک ایده یکپارچه برای یک تولید محتوا برتر منسجم اهمیت دارد. همچنین در این میان باید مهم ترین ایده های اصلی پشتیبان را شناسایی کنید. البته اینها موضوعات و تیتر های مکرر محتوای شما خواهند بود؛ که معمولا در طول زمان تکامل می یابند. در حالت ایدهآل، هر موضوع اصلی در سایت شما به طور طبیعی به محصولات یا خدمات تان باز خواهد گشت.
موضوعات و کلید واژه های اصلی، سنگ بنای تولید محتوا برتر شما، در برقراری ارتباط با مشتریان، مخاطبان، رسانهها و حتی موتورهای جستجو با تمرکز تخصصی محسوب می شوند. پس تعیین تعداد مشخصی از آنها هم به یافتن قالب اصلی محتوا کمک می کند، هم جزئیات اصلی و فرعی لازم در تولید محتوا برتر شما را تحت تاثیر قرار می دهد. در نهایت این بخش می توان گفت که باید سبک خاص خود را براساس واژه های اصلی پیدا کنید؛ تا مخاطبین به نوعی به آن متوسل شوند.
تایید تولید محتوا برتر برای اهداف مختلف
برخی از محتواها برای برجسته کردن و ثبت توجه مخاطب نقش موثری دارند. و بهتر می توان روی عناوین و موضوعات آنان سرمایه گذاری کرد. برخی از محتوا برای آموزش افرادی اختصاص می یابد، که به آن نیاز دارند. بنابراین برای این نوع تولید محتوا برتر می توانید خود را در موقعیت مناسبی تصور کنید. تا به واسطه آنها اهداف خویش را به جلو حرکت دهید.
برخی از محتواها برای به دست آوردن مخاطب برای اتخاذ یک اقدام خاص، مانند خرید یا سفارشی کردن یک خدمت ارائه می شوند. به ندرت اتفاق میافتد که تنها یک مورد از محتوا های تولیدی نامبرده بتواند نظر، مخاطبان با اندازه ی قابل توجهی را جلب کند.
یک کارشناس تولید محتوا برتر و مناسب، نقش های اصلی در بهره برداری از محتوا را درک میکند. که براساس آنها می تواند رفتار اصلی پیشبرد نگارش محتوا را تعیین نماید. همچنین می تواند توصیه هایی برای هر نوع محتوا براساس نظر و جمع بندی مخاطب ایجاد کند.
9 تاکتیک برای تولید محتوا برتر
1. فرآیند تولید محتوا برتر خود را ساختار دهید
اول از همه، مهم است که بفهمیم کل فرآیند تولید محتوا چگونه طی می شود. شما باید این فرایند را به مراحل مختلفی که آن را تشکیل میدهند تقسیم کنید و فرآیندی را طراحی کنید که به شما امکان میدهد کل فعالیت را با دقت هماهنگ کنید. به عنوان مثال، هنگام نوشتن یک پست، بسیار رایج است که استارت آپ ها این فعالیت را فقط به عنوان “عمل نوشتن یک متن” درک کنند. با این حال، می دانیم که ایجاد محتوای حرفه ای شامل چندین مرحله است، مانند:
تحقیق کلمه کلیدی؛
- ایجاد دستورالعمل؛
- نوشتن؛
- تصحیح;
- طرح؛
- ارسال کردن
اهداف اصلی مستندسازی این مراحل عبارتند از:
- درک نحوه عملکرد فرآیندهای شما
- داشتن کنترل بیشتر بر آنها؛
- تسهیل واگذاری مسئولیت ها، که برای تولید محتوا برتر ضروری است.
2. یک تولید کننده محتوا مناسب استخدام کنید
مدیرانی که عادت دارند به تنهایی محتوا تولید کنند یا روی یک یا چند متخصص مورد اعتماد حساب می کنند، اغلب تمایلی به استخدام تولیدکنندگان جدید یا برون سپاری خدمات ندارند، زیرا می ترسند انتظاراتشان برآورده نشود. با این حال، همانطور که وبلاگ شما رشد می کند، باید تیم خود را افزایش دهید و از اختلاف نظر اجتناب کنید و از استانداردهای برند اطمینان حاصل کنید. متخصصان جدید باید به خوبی با پروژه هماهنگ باشند.
بنابراین، یک منبع ضروری برای اطمینان از استاندارد کیفیت محتوای تولید شده برای شرکت شما، تولید کننده محتوا برتر است. تولید کننده محتوا برتر باید با هدف اصلی افرادی که در کانال های ارتباطی شرکت شما کار می کنند و استاندارد کردن زبان، لحن صدا و ساختار قطعاتی که ایجاد می کنند، آشنایی داشته باشند. پس برای کارمندان و ارائه دهندگان خدمات توضیح می دهید که از کار آنها چه انتظاری دارید. در حالت ایده آل، نباید آنقدر انتظارات شما اساسی باشد که سؤالات زیادی برای تولید کننده ایجاد کند و نه آنقدر سفت و سخت باشد که آزادی خلاقانه تولیدکنندگان را به خطر بیندازد.
همچنین توصیه میشود که دستورالعملهای اضافی برای فعالیتهای خاص مانند برنامهریزی، نوشتن، طراحی و توسعه ایجاد کنید تا عناصر فنی بیشتری را تعریف کنید.
3. تولید محتوا برتر خود را سازماندهی کنید
ایجاد پست با رویکرد تصادفی عاقلانه نیست. به یاد داشته باشید که یکی از اهداف عالی بازاریابی محتوا آموزش مخاطبان، هدایت آنها در مسیر خرید، حل سوالات آنها و ایجاد ارزش است. این زمانی است که متدولوژی بازاریابی ورودی وارد می شود. هدف این رویکرد ایجاد محتوا بر اساس جایگاه مصرف کننده در قیف فروش است. چند نمونه از قالبها برای هر مرحله از قیف عبارتند از:
بالا: پست های وبلاگ، وبینارها، ویدئوها، و به طور کلی مطالب تعاملی؛
وسط: پست های وبلاگ، پادکست ها، اینفوگرافیک ها، کتاب های الکترونیکی و آزمون ها.
پایین: موارد، توصیفات، بررسیها و دموها.
4. یک تقویم تولید محتوا ویرایشی ایجاد کنید
تقویم تولید محتوا برتر چیزی نیست جز ترتیب زمانی فرآیند تولید محتوای شما. به خاطر داشته باشید که این طرح برای اطمینان از تحویل و رعایت مهلتهای انتشار ضروری است، بهویژه هنگام مدیریت پروژهها با بسیاری از متخصصان درگیر. تقویم به شما امکان می دهد یک چشم انداز استراتژیک نسبت به اقدامات بازاریابی اینترنتی خود داشته باشید.
تقویم شما باید به اندازه کافی انعطاف پذیر باشد تا بتواند روی رویدادهای پیش بینی نشده کار کند، اما استراتژی شما باید محکم باشد. در حالت ایده آل، شما باید تولید خود را در درازمدت، یعنی طی ماه ها یا یک سال برنامه ریزی کنید. این به شما امکان می دهد به طور مداوم رشد کنید و همچنین اطمینان بیشتری را برای تیم درگیر در پروژه ایجاد می کند.
5. افراد حرفه ای مناسب را برای تولید محتوا برتر استخدام کنید
دیگر یافتن متخصصان خوب در بازار دشوار نیست. با این حال، خوب بودن کافی نیست. شما باید افراد مناسب برای کسب و کار خود را پیدا کنید. درجه بالایی از صلاحیت اساسی است، اما به خاطر داشته باشید که یک متخصص یا فردی با تجربه در پروژه های مشابه شما می تواند بسیار بیشتر به برند شما کمک کند. شما باید وب سایت ها و وبلاگ های صنعت خود را جستجو کنید و پست های آنها را بررسی کنید.
هنگامی که اثر خاصی توجه شما را جلب می کند، می توانید با آنها تماس بگیرید تا متوجه شوید نویسنده، طراح یا توسعه دهنده کیست و از موجود بودن آنها مطلع شوید. بسیاری از آنها نمایه ها یا وب سایت های خود را دارند که این روند را آسان تر می کند، اما مشکلی در تماس با مالک سایت مورد نظر برای بررسی در دسترس بودن متخصص وجود ندارد.
6. محتوای خود را بازنویسی کنید
اگر وبلاگ شما از قبل دارای محتوا برتر است، ساختن خوشه های موضوعی بسیار آسان تر است. شما می توانید موضوعات اصلی پوشش داده شده در مطالب را فهرست کنید و با استفاده از کلمات کلیدی طولانی، پست های خاصی تولید کنید. به این ترتیب، دسترسی به محتوای خود را افزایش می دهید و پست های اصلی خود را تقویت می کنید.
اما به همین جا ختم نمی شود. برای مثال، اگر کتابهای الکترونیکی و اینفوگرافیکهای بزرگ را در استراتژی فعلی خود دارید، میتوانید این قطعات را به موارد کوچکتر، مانند پستهای وبلاگ یا تصاویر برای پستهای رسانههای اجتماعی تبدیل کنید. همان محتوا را می توان در قالب های مختلفی مانند متن، ویدئو، تصویر یا مواد تعاملی در دسترس قرار داد. توجه داشته باشید که این به تجربه کاربر نیز کمک می کند زیرا آنها آزادند که مطالب شما را به راحت ترین روش بررسی کنند.
7. تیم خود را درگیر کنید
تولید محتوا برتر برای اینترنت یک کار صرفا عملیاتی نیست. محتوای خوب نه تنها به تجربه و آموزش حرفه ای بلکه به خلاقیت و تعهد تولید کنندگان نیز بستگی دارد. به همین دلیل است که شرکت شما باید راه هایی برای حفظ ارتباط سالم با تیم خود، ارائه بازخورد سازنده و ارائه پشتیبانی لازم ایجاد کند. این یک راه عالی برای تأیید مجدد ارزشهای سازمان و ایجاد انگیزه در متخصصان برای ادامه انجام یک کار خوب است.
8. استراتژی بازاریابی محتوای خود را برون سپاری کنید
مراقبت از همه این کارها کار آسانی نیست، و جمع آوری یک تیم با کیفیت می تواند بهترین کار باشد. راه برون سپاری فرآیند یا بخشی از آن، واگذاری این مسئولیت ها به یک شرکت تخصصی است. این به معنای کنار گذاشتن کنترل پروژه خود نیست، زیرا سازمان شما به مشارکت در برنامه ریزی اقدامات، تایید قطعات و تجزیه و تحلیل نتایج ادامه خواهد داد.
در اینجا در رایامارکتینگ، متخصصانی وجود دارند که با توجه به مدل کسب و کار و اندازه شرکت، آماده خدمت به هر مشتری هستند. استراتژی به طور مداوم مورد بازبینی قرار می گیرد و مشتری در هر مرحله از فرآیند تولید که شامل مدیریت تیم مسئول پروژه است، به طور فعال شرکت می کند. همه اینها توسط تیم های پشتیبانی می شود. با برون سپاری این سرویس، شرکت خود را از وظایف اصلی مربوط به اجرای استراتژی بازاریابی محتوا رها می کنید و در عین حال کنترل عملیات را حفظ می کنید.
9. روی ابزارهای خوب سرمایه گذاری کنید
ابزارهای زیادی می توانند به شما در تولید محتوا برتر کمک کنند. علاوه بر پلتفرمهای برنامهریزی سئو، مانند Google Trends، Keyword Planner، و SEMRush، و مجموعهای از راهحلهای ضروری برای شرکتها، مانند CMS، CRM و تجزیه و تحلیل، از استفاده از پلتفرمها برای مدیریت فعالیتهای خود مناسب است.