بازاریابی محتوا چیست؟ آیا با مزایای بازاریابی محتوا آشنا هستید؟ در این مقاله قصد داریم تا در خصوص جوانب مثبت و منفی بازاریابی محتوا و PPC اطلاعات جامعی در اختیار شما قرار دهیم تا دریابید که کدام یک می تواند سرمایه گذاری بهتری در زمان و همچنین در پروسه بازاریابی شما باشد.
اگر صاحب کسب و کاری هستید یا به بحث بازاریابی محتوا چیست، علاقه دارید، قطعا با سوالات اساسی همچون بازاریابی محتوا یا ppc روبرو شده اید. معمایی که با آن روبرو هستید می تواند دامنه کسب و کار، آینده برند و خط تولید شما را به کل تغییر دهد.مزایای بازاریابی محتوا در برابر پرداخت هزینه به ازای هر کلیک یا ppc عناوینی هستند که می توانند آشنایی با آنها برایتان بسیار مفید باشد.
بازاریابی محتوا چیست و چه مزایایی دارد؟
در این مقاله تلاش شده است تا به صورت جامه مقایسه بازاریابی محتوا و ppc صورت گیرد تا بر اساس بررسی جوانب مثبت بازاریابی محتوا و ویژگی های ppc بهترین راهکار اتخاذ گردد.وقتی صحبت از مبحث بازاریابی محتوا چیست، می شود باید در نظر داشت که این مورد دارای آمار قانع کننده ای است.
- استفاده کنندگان از فرآیند بازاریابی محتوا از نرخ تبدیل بیشتری برای وب سایت خود (تقریبا 6 برابر بیشتر) لذت می برند.
- محتوای درون صفحه ای موثرترین تکنیک برای افزایش سئو است.
- بازاریابان ابتکارات مربوط به محتوای یک برند را موثرتر از تبلیغات در تلویزیون، مجلات و مواردی از این قبیل می دانند.
اما از طرف دیگر، PPC می تواند بلافاصله شما را در نتایج بالای SERP ها قرار دهد، جایی که افراد بیشتر آماده خرید هستند.
آیا هزینه صورت گرفته برای ppc قابل بازگشت است؟
اگر نمی دانید چه کاری باید انجام دهید، لازم است تا در گام اول آرام باشید.هیچوقت پاسخ مستقیم به سوال بازاریابی محتوا چیست و یا بازاریابی محتوا بهتر است یا PPC وجود ندارد. برای روشن شدن قضیه در زیر مزایای بازاریابی محتوا و ویژگی های آن ذکر شده است.
مقایسه بازاریابی محتوا و ppc:
بازاریابی محتوا چیست؟در بررسی جوانب مثبت و منفی بازاریابی محتوا، بازاریابی محتوا را می توان یک راه حل با صرف هزینه کمتر که باعث دید شدن بیشتر شما می شود، دانست اما زمان بیشتری برای به نتیجه رسیدن نیاز دارد. اگر به اصول آن پایبند باشید و هزینه های اولیه را بپذیرید، بازاریابی محتوا می تواند یک برنده واقعی برای تبلیغات با کیفیت بالاتر و نرخ تبدیل بهتر باشد. در زیر می توانید به صورت جزئی تر به بررسی جوانب مثبت بازاریابی محتوا بپردازید:
1. بازاریابی محتوا به ROI خالص بیشتر خواهد رسید:
بازاریابی محتوا تعهد را جدی می گیرد. به طور متوسط، تا چند ماه پس از انتشار محتوای خود، نتیجه نمی بینید. با این حال، هنگامی که شروع به دیدن نتایج ROI می کنید، تعجب می نمایید. به عنوان مثال، اگر از بازاریابی محتوا استفاده می کنید.
HubSpot تخمین می زند که پست های وبلاگ قدیمی در موضوعات جدید و بروز 38 درصد از کل بازدید وب شما را تشکیل می دهد. این پست ها که ماه ها قبل منتشر شده اند در نهایت با بالا رفتن رتبه بندی سایت، در معرض دید بازدیدکنندگان هدف قرار می گیرند. برای شروع حرکت جهت رسیدن به رتبه های بالا مدتی طول می کشد. اما پس از بالا رفتن دیگر نمی ایستد.
2. بازاریابی محتوا به شما سود بهتر و بیشتری می رساند
هنگامی که محتوای شما شروع به جذب رتبه کرد، هدایتی که از جستجوی ارگانیک دریافت می کنید از کیفیت بالاتری نسبت به هدایت خریداری شده از PPC برخوردار خواهد شد. طبق بیانیه شرکت بازاریابی شرپا، در بین کانال های تولید سرب آنلاین، جستجوی ارگانیک بیشترین حجم هدایت و بالاترین نرخ تبدیل را ایجاد می کند.
3. بازاریابی محتوا مقرون به صرفه تر است
برای انجام بازاریابی محتوا هزینه های اولیه ای وجود دارد، اما یک به یک انجام می شود. وقتی محتوا را منتشر کردید، با کسب کلیک و امتیاز بیشتر، به رتبه بندی نتایج ادامه می دهد و شما مجبور به پرداخت یک سنت دیگر نخواهید بود. در بررسی جوانب مثبت بازاریابی محتوا این مورد بر ppc ارجحیت دارد.
4. یافتن نویسندگان و تولیدکنندگان محتوا واجد شرایط دشوار است
یافتن یک نویسنده خوب دشوار است. وقتی سوال می نمایید که بازاریابی محتوا چیست، قطعا در گام بعد باید به این سوال پاسخ دهید که نویسنده محتوای خوب چه کسی است؟ این مورد سخت ترین قسمت کار یک فرایند بازاریابی محتوا است
5. شرکت های بازاریابی محتوایی بسیاری در دنیا وجود دارند
خبر خوب این است که می توانید به یک شرکت تولید محتوا اجازه دهید بررسی خود را انجام دهد. آنها شما را با نویسنده ای ارتباط می دهند که می تواند به صورت منظم محتوای نوشتاری ایجاد نماید.
موافقان و مخالفانPPC :
بازاریابی محتوا نکته های زیادی برای ارائه دارد. اما آیا PPC نیز به همین شکل است؟ در زیر می توانید نظر افراد موافق و مخالف آن را مطالعه کنید.
1. PPCیک استراتژی طولانی مدت و پرهزینه است
در مقایسه بازاریابی محتوا و ppc، در ppc تا زمانی که پول نپردازید، هرگز نخواهید توانست موفق شوید. این مورد به این دلیل است که هر بار کسی روی لیست SERP شما کلیک می کن ، هزینه از شما دریافت می شود. اگر هدف شما افزایش پایدار بازدید و ماندن در بالای صفحه نتایج جستجو است، فقط برای اینکه در Google قابل مشاهده باشید، هزینه های زیادی پرداخت خواهید کرد.
2. PPC شما را در بالای نتایج جستجو قرار می دهد
اگر از Google AdWords استفاده می کنید، ابتدا باید کلمه کلیدی مورد نظر خود را پیشنهاد دهید. اگر صفحه شما مرتبط باشد و به اندازه کافی پیشنهادات شما خوب باشند، Google شما را در بالا نتایج جستجو قرار می دهد.
3. هنگامی که پرداخت را متوقف کردید، بازدید های شما کاهش می یابد
این مهمترین جنبه منفی PPC است. وقتی پولتان تمام شد، از جایگاه اول نیز خداحافظی باید کنید. این مورد کاملاً مغایر با بحث بازاریابی محتوا است. در بحث بازاریابی محتوا با گذشت زمان به آرامی رتبه SERP بدست می آورید. به محض رتبه بندی و تا زمانی که محتوای شما مرتبط باشد، هرگز جایگاه شما با بازاریابی محتوا از بین نخواهد رفت و برای تولید و انتشار یک سنت بیشتر از هزینه های قبلی خود پرداخت نمی کنید.
4. PPC برای صنایع خاصی مقرون به صرفه تر است
برای تبلیغات PPC، مبلغی که پرداخت می کنی، در صنایع مختلف متفاوت است. به بیان ساده، برخی از زمینه ها (مانند حقوقی) فقط رقابت بیشتری برای کلمات کلیدی دارند.
از طرف دیگر، طبق Wordstream ، اگر در صنایعی مانند تجارت الکترونیکی، آموزش یا خدمات شغلی هستید، PPC کاملاً مقرون به صرفه است.
بازاریابی محتوا چیست و چگونه رتبه شما را ارتقا می دهد؟
- بازاریابی محتوا شامل تولید محتوا با هدف ایجاد اعتماد و وفاداری به مخاطبان هدف شما است که در نهایت به نتایج سودآوری منجر می شود.
- تبلیغات PPC شامل پرداخت به ازای به دست آوردن یک جایگاه برتر در نتایج جستجو و افزایش ترافیک ناشی از آن است. هر بار که بازدید کننده پیوند شما را کلیک می کن ، هزینه پرداخت می کنید.
هر دو روش موافقان و مخالفان خود را دارند اما شما واقعاً نمی توانید یکی را نسبت به روش دیگر انتخاب کنید. قرار دادن همه تخم مرغ ها در یک سبد همیشه یک استراتژی خطرناک است. PPC و بازاریابی محتوا هر یک از شرایط خاص برخوردار هستند:
- بعضی اوقات، شما به قابلیت مشاهده هدفمند و قدرت فوری PPC نیاز دارید تا افراد بیشتری بتوانند محتوای شما را پیدا کنند.
- اما از سوی دیگر شما به دارایی محتوایی عالی و پایدار نیاز دارید که بتواند از طریق SERP افزایش یابد و ماه به ماه و سال به سال ROI بیشتر ایجاد کند.
- Which Is Better: Content Marketing or PPC? The Pros & Cons of Both
یک نکته در مورد سناریوهای بالا وجود دارد که هر دو به عنوان پایه و اساس، به محتوای ارزشمندی نیاز دارند. به همین دلیل توصیه می شود که برای موفقیت در بحث وب و قرار گرفتن در صدر نتایج موتور های جستجو از هر دو مورد در کنار یکدیگر بهره ببرید.