مقالات آموزشی

معرفی فروش محتوا و نحوه کسب درآمد از آن

مفید بود؟

فروش محتوا به تمامی فایل‌ها و محتواهایی گفته می‌شود که در سطح وب می‌توان به دیگر کاربران ارائه داد. هر شخصی دوست دارد به عنوان یک نویسنده و فریلنسر تولید محتوای حرفه‌ای اقدام به تولید محتوا کند و سپس آن را در سطح وب به فروش برساند و به نوعی از آن کسب درآمد کند.

انواع فایل فروش محتوا

فایل‌هایی که به عنوان فروش محتوا در سطح وب وجود دارد انواع و اقسام متنوعی دارد و می‌توان آن را به دسته های زیر تقسیم‌بندی کرد:

  • فایل‌های متنی: مقاله، خبر، محتواهای آموزشی، داستان
  • تصاویر: آلبوم، عکس، اینفوگرافیک، گالری تصاویر، آیکون، طرح لایه‌باز
  • فایل‌های ویدیویی: تیزرهای تبلیغاتی، موشن گرافی، فیلم‌های بلند، فیلم‌های کوتاه، فیلم‌های آموزشی
  • فایل‌های صوتی: موسیقی، پادکست، فایل‌های صوتی آموزشی

اگر به دنبال رشد و پیشرفت و رونق کسب و کارتان در دنیای اینترنت هستید پیشنهاد ما این است که به فکر راه‌اندازی یک وب سایت و همچنین یک کانال برای ارتباط با مخاطبین در دنیای مجازی هم باشید چرا که دنیای اینترنت یک بازار بی انتها برای جذب مشتری و کسب درآمد است.

یکی از این مواردی که می‌توانید به واسطه آن کسب درآمد کنید خرید و فروش محتوا است. برای اینکه بتوانید به راحتی محتواهای تولید شده را به فروش برسانید و از رقبای خودتان عقب نیفتید، می‌توانید از فروشگاه‌های اینترنتی، شبکه‌های تلویزیونی آنلاین و غیره کمک بگیرید و از همین الان برای فروش محتوا دست به کار شوید.

شاید از خودتان بپرسید که تخصص، مهارت و تجربه لازم برای تولید و فروش محتوا را ندارم. چطور می‌توانم هم تولید محتوا کنم و هم آن را در شبکه‌های اجتماعی و دیگر وب سایت‌ها به فروش برسانم. در واقع ما در این مقاله قصد داریم به شما نکته‌هایی را بیان کنیم که به وسیله آن می‌توانید با کمترین هزینه، بیشترین بهره‌وری و درآمد را از دنیای اینترنت برای خودتان به ارمغان بیاورید.

نکات اصولی برای فروش محتوا در دنیای اینترنت

 

بدون شک تولید محتوا و حتی فروش محتوا هم دارای یک سری قوانین خاص است و بهتر این است که قبل از تولید و فروش، یک آشنایی جزئی با آن داشته باشید.

اصل اول: رعایت کردن اصل سئو در تولید محتوا

محتواهایی در صدر جستجوهای گوگل قرار خواهند گرفت که علاوه بر کیفیت، از نظر اصول سئو هم در بهترین حالت ممکن قرار بگیرند و در واقع این مورد یکی از مهم‌ترین اصول در ارائه و فروش محتوا در دنیای اینترنت به شمار می‌رود. هر چه اصول سئو در محتوای تولید شده بیشتر رعایت شود موجب می‌شود که در موتورهای جستجو امتیاز بالاتری به دست بیاورد و همین مورد به جذب مخاطب بیشتر منجر خواهد شد.

اصل دوم: جذابیت محتوا

 

اصل دومی که برای فروش محتوا باید مد نظر داشته باشید این است که محصول، کالا و یا خدمات ارائه شده توسط کارفرما بایستی به خوبی معرفی شود. این باعث می‌شود تا جذابیت محتوا برای مخاطب بیش از قبل شود.

اصل سوم: رعایت کردن اصول بازاریابی محتوا برای فروش محتوا

یکی از استراتژی‌های دیجیتال که هر کسب و کاری باید به آن اهتمام ویژه‌ای ببخشید، بحث بازاریابی محتوا است که به وسیله آن و همچنین تولید محتوا می‌توان اقدام به جذب مشتری کرد. در حقیقت شما به وسیله بازاریابی محتوا و بدون تبلیغ مستقیم، به سادگی قادر خواهید بود مشتری‌های هدف خودتان را جذب و یا مشتری‌ها و مخاطبین قدیمی‌تان را وفادارتر از قبل نمایید.

اصل چهارم: نگارش حرفه‌ای محتوای تولید شده

تا جای ممکن تلاش کنید محتوایی ساده و در عین حال با نگارشی حرفه‌ای به مخاطبین خود تحویل دهید. محتوای ساده یعنی برای کاربران قابل فهم و درک باشد. همچنین نگارش حرفه‌ای باعث می‌شود تا اعتماد کاربران نسبت به فروش محتوا بیشتر و بیشتر شود. اما اگر مقاله‌های که منتشر کرده‌اید از نگارش ضعیفی برخوردار باشد و یا غلط املایی در آن وجود داشته باشد، قطعاً نسبت به کسب و کارتان دید بدی خواهند داشت.

اصل پنجم: نتیجه‌گیری و جمع‌بندی را فراموش نکنید

 

یکی از مواردی که می‌تواند به فروش محتوا شما کمک زیادی کند این است که در پایان مقاله در حد چند خط اطلاعاتی که از کل مقاله برداشت کرده‌اید را در اختیار خواننده، قرار دهید. در واقع جمع‌بندی و نتیجه‌گیری یک شیوه به نسبت جدید در تعریف بازاریابی محتوا به شمار می‌رود. این مورد موجب می‌شود تا کاربر بتواند بهترین تصمیم را در قبال محصولات، خدمات و یا کالای نام برده شده، بگیرد.

انتخاب سایت برای تولید و یا فروش محتوا

با توجه به نکاتی که در بالا به آن اشاره کردیم و همچنین از صحبتی که در مورد بازاریابی محتوا به میان آمد باید متوجه این موضوع شده باشید که تولید محتوا برای وب سایت به هیچ عنوان کار ساده و راحتی نیست و نخواهد بود، مگر اینکه آنقدر مطالعه کنید و بنویسید که تولید محتوا برای شما مانند آب خوردن باشد. پس بهتر این است که این مورد را به دست کاردان بسپارید و از سایت‌های تولید و فروش محتوا کمک بگیرید.

یکی از این نمونه وب سایت‌ها برای تولید و یا فروش محتوا وب سایت رایامارکتینگ است. شما به راحتی می‌توانید با این شرکت تماس بگیرید و اطلاعاتی از جمله نوع فعالیت، نوع محتوا (متنی، ویدیو، صوتی، اینفوگرافیک، موشن‌گرافی، طراحی و غیره)، تعداد محتوا، تعدا کلمات و غیره را به صورت آنلاین در اختیار کارشناسان رایامارکتینگ قرار دهید.

همچنین شما به سادگی قادر خواهید بود مبلغ محتوا را به صورت آنلاین پرداخت کرده و منتظر باشید تا محتوای مورد نظر در تاریخ معین شده، دریافت کنید. تمامی محتواهایی که شرکت رایامارکتینگ تولید می‌کند همه به صورت کاملاً یونیک و با کیفیت و بر اساس اصول سئو و زیر نظر نویسنده‌های کاملاً زبده و کاربلد طراحی و تولید شده است.

سایت رایامارکتینگ متشکل از افرادی متخصص در حوزه تولید و فروش محتوا است. این سایت با توجه به اطلاعاتی که شما به آنها محول کرده‌اید اقدام به تولید محتوا می‌کنند و تنها کاری که شما بایستی انجام دهید این است که آن را در وب سایت‌تان منتشر کنید. در واقع محتوای تولید شده از سوی رایامارکتینگ یک محتوای کاملاً بی عیب و نقص و کاملاً کاربردی است که به راحتی قادر خواهد بود مخاطبین هدف‌تان را به سمت شما هدایت کند.

برای شروع همکاری با این شرکت در زمینه تولید و فروش محتوا تنها کار لازم این است که از کارشناسان تولید محتوا این شرکت درخواست دریافت نمونه کار رایگان بگیرید. کارشناسان این شرکت با شما تماس گرفته و اطلاعاتی دقیق از کسب و کارتان را دریافت و در اختیار نویسنده فریلنسر قرار می‌دهند. هر زمان که اعتماد دو طرفه بین شما و شرکت برقرار شد، قطعاً روند کار هم سریع‌تر و بهتر از قبل پیش خواهد رفت.

برخوردار بودن از یک تیم برای فروش محتوا

وب سایت‌هایی که به عنوان تولید کننده محتوا فعالیت می‌کنند از یک تیم متخصص و مسلط به شیوه‌های بازاریابی دیجیتال برای فروش محتوا برخوردارند تا به این وسیله بتوانند محتواهایی با کیفیت تولید کنند و همچنین بتوانند آنها را به فروش برسانند. یکی دیگر از ویژگی‌ها و خصوصیات انتخاب یک وب سایت برای فروش محتوا، می‌توان به صداقت، تعهد، تعرفه و همچنین انصاف این سایت‌ها در ارائه محتوا اشاره کرد.

2 نکته به هنگام خرید و یا فروش محتوا

 

اگر مایلید محصولات محتوایی خود را از یک وب سایت خریداری کنید و یا اقدام به فروش محتوا نمایید بایستی 2 نکته را مد نظر داشته باشید تا مبدا در آینده متضرر شوید.

  • نکته اول: سعی کنید قبل از هر چیزی سابقه شرکت و همچنین توانایی آن را در تولید محتوا بررسی نمایید. به طبع هر چه شرکت از سابقه و ید طولانی‌تری در تولید محتوا برخوردار باشد قطعاً محتوای با کیفیت‌تری را به شما تحویل خواهد داد.
  • نکته دوم: محتوایی که قرار است خریداری نمایید بایستی از اصول سئو، اصول نگارشی و همچنین استانداردهای تولید محتوا برخوردار باشد و هر چه این محتواها از استانداردهای بیشتری برخوردار باشد، محتوا با کیفیت‌تر خواهد بود.

روش‌هایی برای افزایش فروش محتوا

در این بخش از مقاله سعی داریم به روش‌هایی اشاره کنیم که به جذب مشتری و همچنین کسب درآمد به نویسنده‌های فریلنسر کمک زیادی خواهد کرد:

روش اول: برای افزایش فروش محتوا انواع و اقسام محتوا را تولید نمایید

در دنیای فریلنسری و رقابت با رقبا زمانی می‌توانید موفقیت زیادی را نصیب خود کنید که بتوانید انواع و اقسام محتوا را تولید و اقدام به فروش محتوا نمایید. این یعنی باید این توانایی را داشته باشید که در زمینه‌های متفاوت و متنوعی تجربه کافی برای نوشتن داشته باشید. پس سعی کنید به صورت مداوم در زمینه‌های مختلف مطالعه نمایید.

روش دوم: همیشه یک نمونه کار برای ارائه در اختیار داشته باشید

برای جذب مشتریان جدید بایستی بتوانید یک نمونه کار کاملاً یونیک و حرفه‌ای و با کیفیت به آنها ارائه دهید پس تلاش کنید همیشه نمونه کارهایی را به عنوان رزومه کاری به مشتریان در اختیار داشته باشید. در حقیقت این نمونه کار و رزومه‌ای که تهیه می‌کنید باید به گونه‌ای باشد که مخاطبین تحت تأثیر قرار بگیرند و در سریع‌ترین زمان ممکن برای خرید یا فروش محتوا تصمیم بگیرند.

روش سوم: مدیریت زمان را فراموش نکنید

منظم بودن و مدیریت زمان به هنگام تولید و فروش محتوا قطعاً می‌تواند تعداد مشتریان شما را زیاد کرده و به رشد و پیشرفت کسب و کارتان کمک کند. در واقع مدیریت زمان به شما کمک خواهد کرد که پروژه‌های متعددی را به صورت منظم و در زمان مقرر شده به مشتریان تحویل دهید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.