مقالات آموزشی

معرفی ابزار های محتوا و علت تقویت محتوا 

مفید بود؟

تقویت محتوا 

برای یک شروع خوب باید حجم گسترده ای از مهارتهای مناسب را همراه داشته باشید، اما اگر واقعاً می خواهید محتوایی تولید کنید که از رقبا متمایز باشد، به ابزارهای مناسب تولید محتوا و ابزارهای ویرایش محتوا نیز نیاز دارید.در این پست، بهترین و درخشان ‌ترین ابزارها را برای تقویت محتوا معرفی می کنیم، ابزارهایی که کاربران را شگفت زده کرده و نرخ تبدیل را برای شما افزایش دهد.این ابزارها حوزه های مختلف توسعه محتوا از جمله بررسی، ویرایش و تجزیه و تحلیل را در بر می گیرند.

بررسی محتوا

چالش در نوشتن محتوا، قبل از اینکه کلمه اول را تایپ کنید شروع می شود.

شما در زمان تولید ایده‌های محتوایی، بررسی محدوده رقابت و شناسایی کلمات کلیدی هدف، با فرایندی طولانی و وقت گیر روبرو خواهید شد.

خوشبختانه، چندین و چند ابزار بررسی محتوا وجود دارد که می توانند در ساده‌ سازی فرآیند و ارائه ایده ‌های محتوایی منحصر به‌ فرد به شما کمک کنند.

1. BuzzSumo

BuzzSumo کل فرآیند بررسی محتوا را بر اساس کلمات کلیدی و با یافتن پست های محبوب ساده می کند.سپس می توان این نتایج را بر اساس دسترسی آنها به شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک، توییتر و پینترست مرتب کرد. این ابزار بررسی محتوا به شما امکان می‌دهد تا آن ایده‌های محتوایی که مخاطبان هدف شما به آن ها علاقه دارند را در محیط وب مورد ویرایش قرار دهید.همچنین می توانید از فیلترهای سفارشی برای اصلاحات موارد در جستجوی خود استفاده کنید.

به عنوان مثال، می‌توانید به دنبال پست‌ هایی در مورد «چگونگی» یک محصول خاص بگردید. در این ابزار بررسی محتوا می توانید جستجوی خود را به یک کشور خاص محدود کنید، دامنه خاصی را حذف کنید، و کارهای دیگری را نیز انجام دهید.

2. Ubersuggest

Ubersuggest به عنوان ابزاری برای بررسی کلمات کلیدی در نظر گرفته شده است، این ابزار بررسی محتوا به شما کمک می کند تا ایده های محتوایی مورد توجه کاربران را پیدا کنید.

Ubersuggest با استفاده از Google Suggest و Google Ads Keyword Planner کار می کند.

در برخی موارد، نتایج Ubersuggest شامل مجموعه ی از کلید واژه ها است که می‌توان از آنها به عنوان کلمات کلیدی درون محتوا استفاده کرد. این کلمات کلیدی معمولاً “طولانی” هستند و شامل سه یا چند عبارت می باشند.

Ubersuggest، منبع بی پایانی از ایده های محتوایی ارزشمند را در اختیار شما قرار می دهد.

3. LeadFWD

Leadfwd وب سایتی است که در آن می توانید یک بازدیدکننده ناشناس را به بازیگر اصلی تبدیل کنید.

این بدان معناست که وقتی یک بازدیدکننده به ظاهر ناشناس وارد سایت شما می شود، می توانید اطلاعات او را به دست آورید، وی را دنبال کرده و او را به مشتری برای محصول و کسب و کار خود تبدیل کنید.

Leadfwd برای متخصصان بازاریابی ابزاری بسیار ارزشمند است. ایجاد لید محتوایی یکی از مهمترین وظایف شرکت های بازاریابی دیجیتال است که این ابزار در آن موفق عمل می کند.

 تغییر محتوای خود

این ابزار بررسی محتوا مشخص می کند که کاربر چگونه وقت خود را در وب سایت شما سپری می کند و نمودار حضور وی را نشان می دهد. از این ترفند می توانید برای تغییر محتوای خود استفاده کنید و کاربران را وادار کنید تا زمان بیشتری در وب سایت شما بمانند.

در واقع، این ابزار بررسی محتوا با استفاده از هوش مصنوعی (AI) وب‌سایت شما را اسکن می کند تا به شما کمک کند هم لید ایجاد کنید و هم تولید محتوا انجام دهید.

 

به عنوان مثال، بخش های شرکت، اطلاعات تماس، پرسنل شرکت، ردپای کاربر و بسیاری موارد دیگر برای تماس با مشتری و تطبیق محتوا برای مخاطب در این ابزار مورد بررسی قرار می گیرند.

4. Awario

Awario ابزاری منحصر به فرد است که به شما امکان می دهد تا گفتگو های افراد در رسانه های اجتماعی را دنبال کنید.با بازخورد گرفتن از گفتگوی بین افراد، می توانید اشتباهاتی که در مورد محتوای خود دارید را شناسایی و تصحیح کنید.چه راهی بهتر از دریافت مستقیم بازخورد از کاربران برای بهبود محتوا سراغ دارید؟این ابزار بررسی محتوا به شما امکان می دهد نظرسنجی ها و ربات های پیام رسان را دور بزنید و در عوض مستقیماً از نظریات کاربران واقعی آگاه شوید.

می توانید از این اطلاعات برای ایجاد تجربه ای بهتر برای کاربران در وب سایت خود استفاده کنید.

5. Portent’s Content Idea Generator

Content’s Content Idea Generator بهترین ابزار بررسی محتوا است که می تواند مجموعه ای از ایده های محتوایی را در عرض چند ثانیه به شما ارائه دهد.

این ابزار بررسی محتوا کاملا رایگان است و استفاده از آن نیز ساده می باشد. همچنین این ابزار بررسی محتوا منبع بی پایانی از موضوعات محتوایی را ارائه می دهد که به راحتی می توانند به پست های وبلاگی تبدیل شوند.

آیا اغلب برای نوشتن عناوین وبلاگی با مشکل مواجه می شوید؟ این ابزار بررسی محتوا به شما کمک می‌کند تا برای یافتن عنوان به مشکل بر نخورید و عناوین جذابی را پیدا کنید، عناوینی که مخاطبان شما اگر بخواهند هم نتوانند روی آنها کلیک نکنند.

6. Quora

گاهی اوقات جامعه آنلاین بهترین منبع برای یافتن ایده های محتوایی است.

استفاده از وب‌سایت ‌های پرسش و پاسخ مانند Quora، راهی عالی برای حفظ ارتباط با مخاطب هدف است.

در این وب سایت به سادگی از ویژگی جستجوی داخلی می توانید استفاده کنید، از همین رو پیشنهادهای مفید زیادی برای شما ظاهر می شود:از نتایجی که وب سایت Quora ارائه می دهد می توانید ایده‌ های پست وبلاگ، سؤالات مربوط به صفحه سؤالات متداول و موارد دیگر را بررسی کنید.

حتی می توانید در این وب سایت با پاسخ دادن به سوالات کاربران محتوای خود را تبلیغ کنید.این وب سایت به محتوا کمک می کند تا افراد مناسب جذب وبلاگ شما شوند، همچنین می توانید بک لینک های بالقوه ای جذب کرده و برای کسب و کار خود لید ایجاد کنید.

7. Reddit

Reddit یکی دیگر از انجمن ‌های آنلاین است که پر از ایده‌های محتوایی می باشد. این ایده های محتوایی از سوی خود کاربران ارائه می شود.

این وب سایت به عنوان محلی برای بحث و گفتگو شناخته می شود که دارای زیرمجموعه‌ هایی به نام «subreddits» است. این وب سایت از بازاریابی محتوا گرفته تا لوله ‌کشی همه ی انواع محتوا را پوشش می دهد.

می‌توانید از Reddit درخواست کنید تا به محتوای شما بازخورد بدهد. با اطلاعات ارزشمند ارائه شده از این وب سایت می‌توانید محتوای خود را بهینه کنید.

در برخی موارد، این وب سایت به شما کمک می کند تا فرصت مشارکت با دیگر متخصصان بازاریابی محتوا را پیدا کرده و بک لینک ها را به سمت وب سایت خود جذب کنید.

8. Answer the Public 

Answer the Public یک ابزار بررسی محتوا است و رایگان می باشد. این ابزار برای تولید آن دسته از ایده های محتوایی است که کاربران اغلب در وب جستجو می کنند.

اگر در این ابزار موضوعی را وارد کنید. گزینه Answer the Public موضوعاتی را ارائه می دهد که می توانید آنها را به مقالات وبلاگ یا صفحات وب تبدیل کنید.

این ابزار بررسی محتوا اطلاعاتی در مورد نحوه استفاده از عبارات جستجو، عبارت ‌های مرتبط، موضوعات قابل پرسش یا مقایسه موضوعات با یکدیگر و موارد دیگر را در خود دارد.این ابزار بررسی محتوا در مورد محتوایی که در وبلاگ یا شبکه های اجتماعی خود تولید میکنید شما را شگفت زده می کند.متخصصان بازاریابی محتوا بهترین کار خود را در قالب کار تیمی انجام می دهند.

در حقیقت هر چه در پروژه های‌ تان افراد بیشتری به شما کمک کنند، یعنی ایده‌های محتوایی بیشتری نیز در اختیار دارید و نیروی انسانی بیشتری نیز برای تولید محتوای شگفت ‌انگیز دارید.

در حالت ایده آل کار تیمی، معمولاً افراد زیر کار می کنند:

  •  کسی که بررسی محتوا را انجام می دهد.
  •  تیمی از نویسندگان ماهر.
  •  ویراستارانی که کیفیت محتوا را حفظ می کنند.
  • بازاریاب های محتوا که مدیریت توزیع محتوا را بر عهده دارند.

شاید حتی یک طراح گرافیک برای ایجاد تصاویر جذاب یا اینفوگرافیک نیز به تیم خود اضافه کنید.

برای انجام چنین کاری، به پلتفرمی نیاز دارید که همکاری، اشتراک گذاری فایل و ردیابی پروژه را برای شما ساده کند.

 

9. گوگل داکس

امروزه بسیاری از تیم های بازاریابی محتوا از گوگل داکس استفاده می کنند. این ابزار بررسی محتوا رایگان بوده و برای اشتراک گذاری محتوا همیشه در دسترس است.این پلتفرم ویرایش اسناد، مبتنی بر سیستم کلاود است و به چندین کاربر اجازه می دهد تا همزمان روی یک سند کار کنند.

گوگل داکس تمام ویژگی ‌های یک سیستم واژه‌ پرداز را در خود دارد. در گوگل داکس می توانید فونت های سفارشی داشته باشید، لیست های بولت دار ایجاد کنید، جدول درج کنید، تصویر اضافه کنید و غیره.

گوگل داکس همچنین به شما اجازه می‌دهد تا از طریق دکمه «اشتراک‌ گذاری» که در گوشه سمت راست بالای صفحه قرار داده شده ، فایلی را به‌ سرعت با سایر کاربران به اشتراک بگذارید.در گوگل داکس کاربران می توانند نظر شخصی خود را با برجسته کردن بخش های خاصی از محتوا ارائه دهند.

کاربران برای ویرایش نیز می توانند از پیشنهادات گوگل داکس استفاده کنند.

گوگل داکس به تیم بازاریابی محتوا امکان می‌دهد که همگی در یک صفحه حضور داشته باشند و همزمان روی یک محتوا با هم همکاری داشته باشند.

10. Asana

آسانا ابزار بررسی محتوا برای مدیریت پروژه است که به تیم بازاریابی محتوا اجازه می دهد تا در پروژه ها همکاری کرده، ضرب الاجل ها را نظارت کنند و جزئیات را با یکدیگر به اشتراک بگذارند و موارد دیگر.

در آسانا، می توانید وظایف کاربران را مشخص کرده، نظرات خود را اضافه کنید و وضعیت پروژه را بررسی کنید و اسناد را با سایر اعضای تیم بازاریابی محتوا به اشتراک بگذارید.

این امر باعث می‌شود تا در مهلت مقرر پروژه را تحویل دهید و کیفیت تمام محتواها را کنترل کنید.

11. Slack

Slack شاید محبوب ترین ابزار همکاری در کسب و کار، تیم بازاریابی محتوا و متخصصان امر بازاریابی باشد.این ابزار بررسی محتوا به دلیل رابط کاربر پسند و فضای سرگرم کننده ای که دارد به شما امکان می دهد تا تصاویر، اسناد، میم ها، ویدیوها و موارد دیگر را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید.Slack به عنوان جایگزینی برای ایمیل طراحی شده است.همچنین به مدیریت شرکت اعتبار می بخشد، چرا که با slack می‌توانید زمان ورود و خروج کارکنان تان را کنترل کنید.

این ابزار بررسی محتوا چه ارتباطی با تولید محتوا دارد؟

در هر سازمانی، ارتباط بین همه بخش ها بسیار مهم است. Slack همکاری در بخش ‌های یک سازمان را آسان می‌کند و به شما اطمینان می‌دهد که هر بخش از محتوا به صورت صحیح و طبق اصول خود اشتراک گذاری می شود.

به عنوان مثال، تیم سئو می‌تواند به راحتی کلمات کلیدی خاصی را برای یک پست پیشنهاد دهد، نویسنده می‌تواند اولین پیش‌نویس را بنویسد، و ویرایشگر نیز می‌تواند کارهای نهایی را روی محتوا انجام دهد، همه این موارد در Slack انجام می شود.

این ابزار بررسی محتوا باعث صرفه جویی در زمان و تسریع فرآیند تولید محتوا نیز می شود.

12. Dropbox Paper

اگر از قبل از یک برنامه ارتباطی استفاده می‌کنید و به همکاری نیاز دارید، باید به سراغ Dropbox Paper بروید.

Dropbox Paper یک نرم افزار مینیمال و براساس سیستم مبتنی بر ابر کار می کند و به شما امکان می دهد:

  •  محتوا را بنویسید.
  • فایل ها را اضافه کنید.
  • تصاویر را اضافه کنید
  • لیست وظایف درست کنید

یعنی تقریباً هر کاری که از یک واژه پرداز انتظار دارید از این نرم افزار بر می آید.می توانید از سایر کاربران دعوت کنید تا محتوای شما را ویرایش کرده، نظر بدهند و آن را به اشتراک بگذارند.به عبارت دیگر، این ابزار بررسی محتوا نسخه ساده تری از گوگل داکس است.اگر می‌خواهید بین Dropbox Paper و گوگل داکس یکی را انتخاب کنید، همه اینها به نیازهای تیم بازاریابی محتوا و ترجیح خودتان بستگی دارد.

سئو

متخصصان بازاریابی محتوای موثر نه تنها می دانند چگونه محتوای جذاب تولید کنند، بلکه می دانند چگونه محتوا را برای جستجو بهینه کنند.

کیفیت در نوشتار عاملی تاثیرگذار است، اما جزئیات دیگری مانند استفاده مناسب از عنوان‌های فرعی، بهینه ‌سازی کلمات کلیدی و غیره نیز به همان اندازه تاثیرگذار هستند.

در اینجا به معرفی برخی از این ابزارها پرداخته ایم که می توانند به شما در بهینه سازی محتوا کمک کنند.

13. SEMrush

SEMrush به دلیل انبوهی از داده ها در مورد سئو، بررسی کار رقبا، تولید محتوا و ایجاد لینک، مورد علاقه متخصصان سئو است.

SEMrush ابزاری برای سئو سازی است که به کاربران اجازه می دهد کلمات کلیدی را بررسی کرده، از استراتژی های رقیب در تولید محتوا اطلاعات کسب کنند، همچنین فرصت های جذب بک لینک را شناسایی کنند و استراتژی تبلیغات پولی خود را گسترش دهند.

Keyword Magic Too

می‌توانید از قسمت Keyword Magic Tool برای یافتن حجم جستجو و کلمات کلیدی خاص استفاده کنید. سپس می‌توانید این کلمات را به ایده ‌هایی برای نوشتن پست ‌های وب و وبلاگ تبدیل کنید.

همچنین، می توانید از قالب و دستیار نگارش سئو در این ابزار بررسی محتوا برای بهینه سازی محتوای خود در موتورهای جستجو استفاده کنید.

SEMrush به شما کمک می کند تا ترافیک ارگانیک را افزایش داده، بک لینک جذب کنید و از رقبا متمایز شوید.

14. Yoast SEO

احتمالاً به عنوان یک متخصص بازاریابی محتوا، باید نام وردپرس را شنیده باشید. وردپرس سیستم مدیریت محتوا است که بیشترین استفاده را در ساخت وب سایت دارد.

اگر در حال حاضر از وردپرس در پروژه‌های خود استفاده می‌کنید، قطعاً افزونه Yoast SEO یکی از موارد ضروری برای کار شما خواهد بود.می توانید از Yoast برای قرار دادن یک کلمه کلیدی جداگانه در هر پست استفاده کنید.Yoast برای بهینه سازی محتوا چک لیستی از اهداف را در خود دارد که از آن در تولید محتوای خود می توانید استفاده کنید.

 

به خاطر داشته باشید که Yoast برای سئوسازی چندان مناسب نیست. شما می بایست کلمات کلیدی و محتوای رقبا را خودتان بررسی کنید. برای بهینه سازی محتوا از دیگر ابزارهای پیشرفته سئو استفاده کنید.

15. Surfer SEO

Surfer SEO یکی از بهترین ابزارهای موجود در بازار برای ایجاد محتوای سئو شده است.

اساسا، Surfer SEO کلمه کلیدی در نتایج جستجو را مورد تجزیه و تحلیل قرار می دهد. سپس این ابزار بررسی محتوا مجموعه ای از پیشنهادات را ارائه می دهد تا بتوانید محتوای رقابتی خود را در موتور جستجو تولید کنید.این پیشنهادها ممکن است شامل تعداد کلمات کلیدی، کلمه کلیدی مورد نظر در عنوان، یا افزایش استفاده از کلمه کلیدی باشد.Surfer SEO همچنین صفحه ای دارد که به شما امکان می دهد محتوای خود را در یک جا نوشته، تجزیه و تحلیل کرده و بهینه سازی کنید.

نگارش

تولید محتوای بهینه شده برای ربات های موتور جستجو یک چیز است و ایجاد محتوایی که کاربران بخوانند یک چیز دیگر.یک متخصص بازاریابی محتوا می بایست هر دو را به بهترین شکل انجام دهد.با ابزارهای زیر، نه تنها قادر هستید نگارش محتوا را بهبود ببخشید بلکه می توانید ترافیک را افزایش داده و کاربران را تشویق کنید محتوای شما را از ابتدا تا انتها بخوانند.

16. Grammarly

Grammarly افزونه رایگان گوگل کروم است که محتوای شما را از نظر گرامر و نگارش مورد تجزیه و تحلیل قرار می دهد.می توان از این ابزار بررسی محتوا در گوگل داکس، رسانه های اجتماعی و انواع پلتفرم های محتوا استفاده کرد.Grammarly استرس ناشی از اشتباهات املایی و مشکلات نگارشی را کاهش می دهد.

با این ابزار بررسی محتوا می توانید محتوای خود را در زمان کمی ویرایش کنید. سپس مطمئن می شوید که محتوای شما بدون خطا و برای مخاطبان خاص بهینه شده است.

17. اپلیکیشن همینگوی Hemingway

Hemingway مانند Grammarly، دستیار رایگان نگارش آنلاین است. تفاوت این اپلیکیشن با Grammarly در این است که در Hemingway می توانید محتوای خود را مستقیماً در ویرایشگر محتوا قرار دهید. سپس این ابزار، محتوای شما را از نظر نگارش، حالت مجهول و هرگونه مشکل املایی و گرامری که ممکن است وجود داشته باشد مورد تجزیه و تحلیل قرار می دهد.

چرا نگارش اهمیت دارد؟

تولید محتوا بستگی به درک مخاطب شما از موضوع دارد.

به عنوان مثال، نوشتن در مورد سئو برای متخصصان بازاریابی محتوا احتمالاً شامل اصطلاحات و توضیحات پیچیده تری است. اما اگر برای مخاطبان تازه کار بخواهید بنویسید باید محتوای خود را به صورت ابتدایی تری تولید کنید.

ابزارهایی مانند Grammarly و Hemingway به شما کمک می کنند تا حجم محتوا را کاهش دهید و به گونه ای بنویسید که برای مخاطب هدف شما منطقی جلوه کند.

تجزیه و تحلیل

بی شک ماهرترین متخصصان بازاریابی محتوا در جهان نیز باید به دنبال پیشرفت در کار خود باشند.

متخصصان بازاریابی محتوا به معیارهای خاصی نیاز دارند تا بفهمند کدام محتوا تاثیرگذار است، کدام محتوا خوب نیست، و چگونه می توان ایده ها را به محتواهای متنی با اطلاعات موثق تبدیل کرد.

در اینجا برخی از بهترین ابزارهای تجزیه و تحلیل محتوا معرفی شده که می تواند به شما در دستیابی به هر سه هدف کمک کند.

18. Inspectlet

فکر می کنید بازدیدکنندگان چه چیزهایی را در وب‌سایت شما دیده و خوانده‌اند؟ چگونه می‌توانید مخاطبان را از مشتریان احتمالی به لید های بالقوه تبدیل کنید؟

Inspectlet ویدیویی را از رفتار کاربر ضبط می کند تا بتوانید بفهمید چه مدت در وب سایت شما حضور داشته، چگونه با محتوای شما درگیر شده و کدام عناصر توجه او را جلب کرده است.

این تنها یکی از مزیت های اصلی Inspectlet نسبت به سایر ابزارهای تحلیلی موجود در بازار است.

اگر کسی وب سایت شما را پس از مواجه شدن با مشکلی ترک کند، می توانید با استفاده از این ابزار بررسی محتوا متوجه مشکل وب سایت تان شوید.

بر اساس این تجزیه و تحلیل ها، می توانید محتوای خود را بهینه کرده و برای خوانندگان خود جذاب تر کنید.

19. Google Analytics

اگر بخواهیم در مورد بهترین ابزارهای تجزیه و تحلیل محتوا صحبت کنیم، غیرممکن است به Google Analytics اشاره نکنیم.

Google Analytics یک پلتفرم رایگان است که می تواند به شما در بهبود محتوا ، بهینه سازی وب سایت و بررسی منبع ترافیک کمک کند.با Google Analytics، می توانید به راحتی معیارهای مهم تعامل مانند بازدید از صفحه، میانگین مدت حضور در صفحه و نرخ پرش را اندازه گیری کنید.

 

این ابزار بررسی محتوا به شما امکان می دهد تا محتوای جذاب و مناسب مخاطب تان را شناسایی کنید.به عنوان مثال، اگر متوجه شدید که محتوای شما به طور قابل توجهی در بازاریابی ایمیلی بهتر از پست‌ گذاشتن عمل می‌کند، می‌توانید تولید این نوع محتوا را افزایش داده و نتیجه بهتری بگیرید.

برای یادگیری نحوه کار Google Analytics در وب سایت خود، می توانید راهنمای گام به گام این ابزار بررسی محتوا را در اینجا دنبال کنید.

می توانید گزارش‌ها و ویژگی‌های مختلف این ابزار بررسی محتوا را از اینجا در مجله موتور جستجو بخوانید.

20. Raven Tools

Raven Tools برای افزایش ترافیک وب و بهینه سازی، مجموعه کاملی از ابزارهای سئو و تجزیه و تحلیل محتوا را ارائه می دهد.Raven Tools برای تجزیه و تحلیل دقیق و آگاهی یافتن از چگونگی تولید محتوا یکی از بهترین ابزارهای رایج در بازار است.

Raven Tools همچنین ابزارهایی برای بررسی کلمات کلیدی، تجزیه و تحلیل محتوای رقبا و تحلیل بک لینک فراهم کرده تا بتوانید استراتژی های سئو را به صورت جامع پیاده سازی کنید.با این ابزار بررسی محتوا می توانید موفقیت محتوای خود را از نظر رتبه بندی کلمات کلیدی، ترافیک و اشتراک گذاری در رسانه های اجتماعی تضمین کنید.

 

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.