مقالات آموزشی

معرفی سایت های طراحی لوگو رایگان و اشاره به نکات آن

مفید بود؟

در مورد سایت های طراحی لوگو رایگان چه می‌دانید؟ بهتر است به این نکته توجه داشته باشیم که یکی از نقطه‌های قوت هر انسانی بهره‌مندی از حافظه‌ی تصویری بسیار قدرتمند است که می‌تواند عمده‌ی آنچه را که می‌بینند به خاطر بسپارند. همچنین این حافظه در مقایسه با حافظه‌های خواندن و نوشتاری انسان بسیار نیرومندتر است. این ویژگی در انسان‌ها می‌تواند در کارهای تجاری بسیار راهگشا باشد. اما چگونه؟

به این شکل که با کمک این قدرت شما می‌توانید کسب‌وکار خود را در ذهن مردم جا بیندازید و آن را توسعه دهید. ابزاری که برای این کار مورداستفاده قرار می‌گیرد لوگو است. لوگوها یک نماد دیداری هستند که به شما کمک می‌کنند در یاد مخاطبان خود باقی بمانید و حتی در مواقع لزوم آن‌ها شمارا به کمک همین لوگو شناسایی می‌کنند. حال این سؤال پیش می‌آید که آیا طراحی لوگو به همین سادگی است؟

قطعاً پاسخ به این سؤال منفی است. طراحی لوگو اصول و قوانینی دارد و درعین‌حال نیازمند تمرین و تجربه‌ی زیادی است. برای طراحی لوگو چهارفصل در ابتدا شما نیازمند یک طراح باتجربه و خبره دارید. اما اگر علاقه‌ای به هزینه کردن ندارید یا فکر می‌کنید در ابتدا بهتر است هزینه‌ی زیادی برای طراحی لوگو خود نپردازید بازهم راه چاره‌ای است.

 

 

این راه‌حل چیزی نیست جز انتخاب بهترین سایت طراحی لوگو رایگان و انجام طراحی به‌وسیله‌ی آن. در ادامه به معرفی تعدادی از این سایت‌ها برای پروژه طراحی لوگو پرداخته و مختصری در مورد آن‌ها توضیح خواهیم داد. سپس کمی هم در مورد مؤلفه‌های مؤثر بر قیمت فاکتور طراحی لوگو صحبت خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

به سادگی از طراحی لوگو عبور نکنید!

به سادگی از طراحی لوگو عبور نکنید! بسیاری از سایت های طراحی لوگو رایگان خدماتی را برای طراحی لوگو به شما رائه می دهند. یک مشاوره خوب در یکی از سایت های طراحی لوگو رایگان می تواند شما را در این مسیر به شکل حرفه ای تری پیش ببرد.

مشتریان شما با دیدن لوگو شما می تواند به کسب و کار شما اعتماد کند. او حتما با خود فکر می کند این شرکت با این طراحی لوگو حتما به شکل تخصصی در حرفه خود فعالیت می کنند و روی اعتماد سازی او در جهت خرید از خدمات و محصولاتتان موثر است.
طراحی لوگو به نوعی جلب اعتماد برای کاربران یک محصول یا خدمات است. حتما دیده اید شرکت های مطرح جهانی روی لوگو خود بسیار مانور می دهند و برای آن تبلیغات های حرفه ای می سازند. که مخاطب با دیدن آن حس نشاط، حس پر انرژی بودن، حس تحرک و در کل حس های متفاوتی را دریافت می کند.

طراحی لوگو همان برندسازی است؟

شاید شما در سایت های طراحی لوگو رایگان بخوانید که لوگو همان برندسازی است. درست است که در راستای هم دیگر حرکت می کنند ولی معنا و مغهوم یکسانی ندارند. در برند سازی ما می خواهیم با طی کردن یک فرآیند یا پروسه، شرکت و فعالیت های شرکت خود را به مخاطبان معرفی کنیم که این معرفی از طریق تبلیعات در فضای اینترنت و رسانه امکان پذیر است.

داستان های پر رمز و راز در طراحی لوگو

در لوگو صرفا نمایش تصویر است که در پشت آن ممکن است مفاهیم و داستان های پر رمز و رازی قرار داشته  باشد! این تصویر باید طوری طراحی شود که مخاطب با دیدن آن یاد شرکت ما بیوفتد و لبخند رضایتی بر لبان او نشانده شود! نه از آن جهت که لزوما از محصولات یا خدمات ما خریدی کرده باشد بلکه از این جهت که او با شرکت ما آشنا شده است و احتمالا در بخش های مختلفی مثل محتواهای آموزشی و یا راهنمایی او در زمینه خاصی برای او موثر واقع شدیم و کاربر نسبت به ما حس اعتماد دارد.

شرکت نایک و طراحی لوگو

شرکت نایک را همه می شناسیم. با یک شعار تبلیغاتی بار دیگر لوگو خود را در تمامی ذهن ها حک کرد! “just do it!”  با دیدن لوگو نایک مفهوم جسور بودن و تلاشگر بودن در ذهن ما تداعی می شود. سعی کنید در طراحی لوگو خود همیشه سادگی را اصل قرار دهید. زیرا بنا به اصل پایداری و در طول گذشت زمان این سادگی هیچ گاه از مد نمی افتد و همیشه ماندگار خواهد بود.

طراحی لوگو منعطف

وقتی سفارشی به سایت های طراحی لوگو رایگان می دهید توجه داشته باشید که یک لوگو گویا و انعطاف پذیر تحویل بگیرید. لوگویی که در آن زمینه های فکری و فرهنگی نمایان می شود ودر نسخه های بنر های تبلیغاتی، بنر های چاپی ، در فضای اجتماعی مثل پست ها در تلگرام و اینستاگرام و حتی در وب سایت به خوبی دیده شود.

داشتن یک لوگوی منحصر به فرد توقعات مشتریان را هم بالا می برد

داشتن یک لوگوی منحصر به فرد توقعات مشتریان را هم بالا می برد زیرا آنان احساس می کند با یک شرکت معتبر و حرفه ای مواجه هستند. سایت های طراحی لوگو رایگان در این زمینه باید شما را راهنمایی کنند که در انتخاب فونت ها و رنگ ها بتوانید درست عمل کنید. روانشناسی رنگ ها در طراحی لوگو حرف های بسیاری برای گفتن دارد و در ذهن مخاطب اثرات قابل توجهی دارد. اگر شما صاحب یک شرکت پخش مواد غذایی هستید با استفاده از رنگ های گرم در طراحی لوگو خود مخاطبان بیشتری را با خود همسو می کنید.

مکثی کوتاه بر لوگو

این روز ها همه چیز با سرعت پیش می رود، کاربران بدلیل حجم بالای اطلاعات متنی و تصویری در چند ثانیه می توانند از یک انتخاب منصرف شوند و به دنبال موارد دیگری بروند. طراحی لوگو شما باید به گونه ای باشد که به چشم کاربر جذاب باشد و مکث کوتاهی بر لوگو شما بکند.

اگر خلاف این موضوع باشد و لوگویی که شما در سایت های طراحی لوگو رایگان ثبت کرده اید گیرایی و جذابیت را نداشته باشد و جلب توجه نکند این فرصت های ثانیه ای را از دست می دهید.

آیا می دانید طراحی لوگو زبان انگلیسی چگونه انجام می شود؟

معرفی سایت‌های طراحی لوگو رایگان

برخی از کسب‌وکارها به هر دلیلی دوست ندارند برای طراحی لوگو هزینه کنند. البته این کار به‌هیچ‌عنوان تائید شده نیست و اگر شما به‌عنوان صاحب یک کسب‌وکار بدانید که بهره‌مندی از یک طراحی لوگو مفهومی تا چه میزان می‌تواند بر موفقیت کارتان تأثیر بگذارد هیچ‌وقت به این سادگی از کنار آن عبور نمی‌کنید. یکی از سایت‌های بسیار معتبر برای گرفتن سفارش طراحی لوگو رایا مارکتینگ است. شما می‌توانید با ثبت‌نام در رایا مارکتینگ و ثبت سفارش خود لوگویی حرفه‌ای برای خود داشته باشید. برای اطلاع از تعرفه‌های طراحی لوگو می‌توانید به سایت رایا مارکتینگ مراجعه کنید.

 

اما به‌هرحال پیش می‌آید که شما نیاز به لوگو دارید و در حال حاضر قادر به هزینه کردن برای آن نیستید. برای راه افتادن کارتان می‌توانید از سایت‌های طراحی لوگو که به‌صورت رایگان هستند بهره بگیرید. در ادامه تعدادی از بهترین سایت‌های طراحی لوگو رایگان آورده شده‌اند:

  • سایت Logo Genie 

یکی از معروف‌ترین سایت‌ها برای طراحی لوگو چهارفصل به‌صورت رایگان سایت Logo Genie است. نحوه‌ی کار با آن به علت واسط کاربری ساده و جذابی که دارد بسیار آسان است. تنها کافی است دسته‌ی موردنظر خود را برگزیده و نام کسب‌وکارتان را در بخش نام برند وارد کنید.

حال تعداد زیادی لوگو برای شما آماده‌شده که می‌توانید از میان آن‌ها یکی را انتخاب کنید. برای اینکه طراحی لوگو چهارفصل شما اختصاصی‌تر شود این امکان وجود دارد که رنگ آن را تغییر دهید یا برخی شکل‌هایی که لازم می‌دانید به لوگو اضافه کنید و غیره. پس از اتمام این مراحل لوگوی موردنظر آماده برای دانلود و استفاده است.

  • سایت online logo maker

کار کردن با سایت online logo maker بسیار راحت بوده و حتی نیازی به ثبت‌نام و داشتن یک حساب کاربری ندارد. خیلی راحت می‌توانید از میان دسته‌بندی‌های موجود، دسته‌ی موردنظر خود را برگزینید و حتی می‌توانید یک تصویر مخصوص به خود را آپلود کنید. سپس با تغییر در مؤلفه‌ها مانند رنگ، سایز و غیره و نیز افزودن نام شرکت یا کارهایی ازاین‌دست لوگوی موردنظر خود را آماده کنی.

  • سایت The Free Logo Makers

سایت  The Free Logo Makers رایگان نیست اما هزینه‌های طراحی لوگو در آن بسیار پایین است. البته برخی امکانات سطحی و معمولی آن بدون پرداخت هزینه انجام می‌شود که می‌توانید از آن‌ها بهره ببرید. این سایت برای افرادی که دستشان در هزینه کردن بسته است و درعین‌حال به دنبال  لوگویی منحصربه‌فرد برای خود هستند بسیار مناسب و کاربردی است.

  • سایت لوگاستر Logaster

این سایت یکی از سایت‌هایی است که شما می‌توانید در آن از فونت‌های فارسی هم بهره ببرید. سایت لوگاستر- logaster یکی از سایت‌های کارآمد برای طراحی لوگو به زبان فارسی است که برخی از قابلیت‌های آن به‌صورت رایگان در دسترس عموم قرارگرفته است. کار با این وب‌سایت بسیار راحت بوده و احتیاجی نیست به دنبال آموزش خیلی خاصی باشید.

  • سایت logogarden 

سایت logogarden از ادیتور DIy به‌صورت  ساده استفاده می‌کند و همین امر کمک می‌کند تا شما بتوانید لوگوهای جذابی برای خود طراحی کنید. یکی از افکت های جذاب موجود در این سایت Effect Symbol است که در قسمت بالای سمت راست صفحه قرارگرفته و می‌توانید از آن بهره ببرید.

سایت‌های بسیار دیگری نیز هستند که ما در اینجا به همین چند مورد بسنده می‌کنیم.

 

مؤلفه‌هایی که بر قیمت طراحی لوگو اثرگذارند

برای تعیین قیمت طراحی لوگو چهارفصل تعدادی از عوامل نقش دارند. در ادامه به بررسی این عوامل می‌پردازیم:

  • نوع لوگو

همان‌طور که میدانید لوگوها انواع مختلفی دارند که شامل لوگوهای نوشتاری، تصویری و ترکیبی می‌شود. بسته به انتخاب یکی از این انواع لوگو هزینه‌ی طراحی می‌تواند متفاوت باشد.

فتوشاپ یکی از نرم‌افزارهای مبتنی بر پیکسل است درحالی‌که ادوب ایلوستریتور، کورل دراو و غیره نمونه‌هایی از نرم‌افزارهای مبتنی بر بردار یا وکتور هستند. عموماً نرم‌افزارهای مبتنی بر بردار برای طراحی انواع لوگو مناسب‌تر از نرم‌افزارهای مبتنی بر پیکسل هستند. همچنین علاوه بر این‌ها نرم‌افزارهایی نیز وجود دارند که در پلتفرم‌های گوشی‌های هوشمند اعم از اندروید یا آی او اس ios قابل‌اجرا هستند. معروف‌ترین این اپلیکیشن ها Desyner است که برای هردوی پلتفرم‌های گفته‌شده قابل‌استفاده است.

 

  • مدت‌زمان صرف شده برای طراحی لوگو

زمان اختصاص داده‌شده برای طراحی لوگو چهارفصل نیز یکی از مؤلفه‌های اثرگذار در قیمت نهایی طراحی است. قطعاً هر چه مدت‌زمان تعیین‌شده برای تحویل طراحی لوگو کمتر باشد و به‌اصطلاح کار فورس ماژور یا اورژانسی باشد به همان میزان هم دستمزد و هزینه‌های طراحی افزایش پیدا می‌کند.

  • تعداد اتودهای اولیه‌ی طرح

عموماً در قرارداد ذکر می‌شود که طراح باید چه تعداد طرح اولیه به کارفرما ارائه دهد تا وی بتواند از میان آن‌ها مناسب‌ترین را انتخاب کند. هرچقدر تعداد این اتودهای اولیه از حد نرمال بیشتر باشد قطعاً قیمت طراحی لوگو هم دستخوش تغییر شده و افزایش پیدا می‌کند.

پیشنهاد میکنیم بخوانید: آشنایی با طراحی لوگو حرفه ای با فتوشاپ

  • تعداد دفعات مجاز برای ادیت طرح

یکی دیگر از مواردی که در هنگام نوشتن قرارداد با کارفرما حتماً به آن اشاره می‌شود تعداد دفعه‌هایی است که کارفرما می‌تواند روی طرح ارائه‌شده تغییرات اعمال کند و آن را عوض کند. این دفعه‌های ویرایش مستقیماً روی قیمت نهایی اثر می‌گذارند. همچنین مبلغی نیز در قرارداد ذکر می‌شود که اگر کارفرما بیش از آن تعداد دفعات درخواست ویرایش طرح را داشت باید به ازای هر تغییر آن را به طراح بپردازد.

 

  • میزان حرفه‌ای بودن گروه طراحان

یکی از عامل‌های مهم و مؤثر بر قیمت گروه طراحی است. بدیهی است هرچقدر گروه طراحی که با آن کار می‌کنید حرفه‌ای‌تر و مشهورتر باشد دستمزدی که باید بپردازید بالاتر خواهد رفت.

سوالات متداول

  • فریلنسر طراحی لوگو به چه کسی گفته می‌شود؟

    به‌تازگی مفهومی در زمینه‌ی کار به وجود آمده به نام فریلنسینگ است. به افرادی که کارشان فریلنسینگ فریلنسر گفته می‌شود. فریلنسرها افرادی هستند که بدون تعهد به سازمانی خاص و به‌صورت خویش‌فرما به انجام پروژه‌هایی در هر زمینه می‌پردازند. این فرد هر پروژه‌ای را که دوست داشته باشد قبول کرده و به انجام آن می‌پردازد. فریلنسرها در هر زمینه‌ای از انواع طراحی‌های گرافیکی مانند طراحی کارت ویزیت، طراحی لوگو و … گرفته تا طراحی سایت، مترجمی، عکاسی، برنامه‌نویسی مشغول به کار هستند. یک فریلنسر طراحی لوگو شخصی است که به‌صورت آزادکار به طراحی لوگو می‌پردازد. وی می‌تواند یا مستقیماً با مشتری در ارتباط باشد یا از طریق سایت‌های واسطه‌ی فریلنسینگ که این خدمات را ارائه می‌دهند پروژه‌ها را دریافت کند.

  • چند نمونه از نرم‌افزارهای معروف برای طراحی لوگو کدام هستند؟

    پس از طراحی اولیه‌ی لوگو نوبت به واردکردن آن به نرم‌افزار یا اصطلاحاً دیجیتالی کردن آن می‌رسد. برای این بخش از طراحی لوگو نرم‌افزارهای گوناگونی وجود دارند که در دو دسته‌ی اصلی مبتنی بر بردار و مبتنی بر پیکسل تقسیم‌بندی می‌شود. فتوشاپ یکی از نرم‌افزارهای مبتنی بر پیکسل است درحالی‌که ادوب ایلوستریتور، کورل دراو و غیره نمونه‌هایی از نرم‌افزارهای مبتنی بر بردار یا وکتور هستند. اما کدام مناسب ترند؟ چه اپلیکیشن هایی برای طراحی لوگو وجود دارد و … را در متن مطالعه نمایید.

  • نحوه‌ی سفارش طراحی لوگو چهارفصل چگونه است؟

    برای سفارش طراحی لوگو چهار فصل روش‌های گوناگونی وجود دارد. یکی از آسان‌ترین روش‌ها برای این کار استفاده از سایت رایا مارکتینگ است. برای سفارش به این سایت لازم است ابتدا به سایت آن وارد شوید. پس از ورود به سایت به قسمت ثبت‌نام و ثبت سفارش رفته و پس از تکمیل ثبت‌نام نسبت به ثبت سفارش طراحی لوگوی خود اقدام کنید. در کمتر از 5 دقیقه زمان از طرف مشاوران رایا مارکتینگ با شما تماس گرفته‌شده و به شما مشاوره ارائه می‌دهند. همچنین شما می‌توانید به‌طور مستقیم با طراح لوگوی خود در ارتباط باشید و هر چه که می‌خواهید با ایشان در میان بگذارید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.