مقالات آموزشی

معرفی روش‌هایی برای اینکه بدانیم چطور موضوعات ترند روز را پیدا کنیم و توضیحاتی اجمالی دراین باره

مفید بود؟

برای اینکه بدانیم چطور موضوعات ترند روز را پیدا کنیم و یا کاربران از چه موضوعاتی در حال حاضر بیشترین استقبال را می‌کنند، لازم است از ابزارهایی استفاده کنیم. این ابزارها با بررسی شبکه‌های اجتماعی مختلف که افراد زیادی در آنجا فعالیت می‌کنند، می‌توانند این موضوعات را بیابند.

خصوصاً افرادی که مشاغل آن‌ها در زمینه دیجیتال مارکتینگ و یا مدیریت وب‌سایت است، لزوم وجود این ابزارها را به خوبی درک می‌کنند. زیرا یافتن موضوعات ترند روز به آن‌ها کمک می‌کند که بتوانند دنبال کننده‌های بیشتری را جذب کنند و در پی آن بازدید بیشتری از سایت آن‌ها شود.
اگر شما نیز برای توسعه کسب و کار خود به دنبال یافتن موضوعات ترند روز هستید، با ما همراه باشید تا در این مقاله بیشتر راجع به این مبحث صحبت کنیم.

 

ترند به چه معناست؟

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و همه‌گیر شدن استفاده از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، اصطلاحات مربوط به آن‌ها نیز به زندگی افراد راه یافته است. یکی از این اصطلاحاتی که اخیراً بسیار مورد توجه قرار گرفته است، واژه ترند است. از این رو افراد را برای دانستن اینکه چطور موضوعات ترند روز را پیدا کنیم، به فکر واداشته است.

Trend در لغت به معنای گرایش و تمایل است. بدین ترتیب وقتی می‌گویند موضوعی ترند شده، به معنای این است که افراد بسیاری به سمت آن موضوع گرایش و تمایل پیدا کرده‌اند. همچنین معنای دیگر آن این است که این موضوع طرف‌داران زیادی پیدا کرده است و کاربران بسیاری از آن استقبال کرده‌اند.

دنیای استایل 

از این واژه در حوزه‌های متفاوتی استفاده می‌شود. برای مثال وقتی خبری را به عنوان ترند به کار می‌برند، منظور این است که این خبر توسط اغلب کاربران دنبال شده است و درباره آن بحث و گفتگو می‌کنند. البته لازم به ذکر است که اخبار ترند مدام در حال تغییر هستند و به سرعت جای خود را به اخبار دیگری می‌دهند.

واژه ترند را در دنیای استایل و مد نیز بسیار شنیده‌ایم. وقتی استایلی را به عنوان ترند به شمار می‌آورند، به این معناست که از این استایل استقبال زیادی شده است و افراد به صورت گسترده از آن استفاده می‌کنند. زمانی که استفاده از یک استایل خاص بین افراد رواج پیدا کند و فراگیر شود، به معنای ترند شدن است.

چطور موضوعات ترند روز را پیدا کنیم 

چطور موضوعات ترند روز را پیدا کنیم و روش‌های پیدا کردن موضوعات ترند روز
شاید به عنوان فردی عادی، پیدا کردن موضوعات ترند روز برای شما اهمیت نداشته باشد. اما اگر در حوزه دیجیتال مارکتینگ فعالیت داشته باشید و یا مدیریت سایت‌ها بر عهده شما باشد، لازم است که برای پیدا کردن موضوعات ترند روز ابزارهای متفاوتی را به کار ببرید.

 

اینکه بدانیم چطور موضوعات ترند روز را پیدا کنیم، می‌تواند در کسب و کار افراد فعال در حوزه دیجیتال مارکتینگ بسیار تاثیرگذار باشد. آن‌ها توسط موضوعات ترند، می‌توانند بررسی کنند و متوجه شوند که کاربران در آن مقطع زمانی چه چیزی را بیشتر جستجو می‌کنند و یا چه موضوعاتی آن‌ها را جذب می‌کند.

 ضرورت پیدا کردن موضوعات ترند

کسب این اطلاعات از رفتار کاربران می‌تواند به سئوکاران کمک کند تا از این نتیجه، به منظور بهبود سئو سایت خود بهره ببرند. همچنین به کار بردن این اطلاعات نیز می‌تواند میزان بازدید سایت آن‌ها را بالا ببرد و به ارتقای رتبه آن‌ها نیز کمک کند.
بنابراین حالا که ضرورت پیدا کردن موضوعات ترند روز مشخص شد، در ادامه به معرفی چندین روش می‌پردازیم که توسط آن‌ها افراد می‌توانند به راحتی این کار را انجام دهند. برخی از این ابزارها کاملاً رایگان هستند و برای برخی دیگر نیز باید هزینه‌ای پرداخت کرد.

استفاده از Google Trends

این روش که از پرطرف‌دارترین و شناخته شده‌ترین روش‌ها است، با شبکه‌های اجتماعی ارتباطی ندارد و صرفاً با استفاده از نتایج جستجوهایی که اخیراً در گوگل انجام شده است، موضوعات ترند روز را پیدا می‌کند. استفاده از این روش برای افراد هیچ هزینه‌ای ندارد و می‌توانند به صورت کاملاً رایگان به آن دسترسی داشته باشند.

به گوگل ترندز مراجعه کنید

زمانی که به googletrends مراجعه می‌کنید برای دانستن این مسئله که چطور موضوعات ترند روز را پیدا کنیم، بخش‌هایی برای شما نمایش داده می‌شود که در آن‌ها موضوعات محبوبی وجود دارد که در محدوده زمانی مشخص توسط کاربران جستجو شده است.
در گوگل ترندز شما قادر خواهید بود که موضوع مورد نظر خود را تایپ کنید و متوجه شوید که اخیراً رفتار کاربران در مقابل این موضوع به چه شکلی بوده است. همچنین این امکان نیز وجود دارد که عبارات متفاوتی را با هم مقایسه کنید و درصد کاربرانی که از این عبارت برای جستجو استفاده کرده‌اند را جویا شوید.

استفاده از Epicbeat 

از این ابزار می‌توان به دو صورت رایگان و غیر رایگان استفاده کرد. این روش بسیار مورد پسند سئوکاران است، به این دلیل که با استفاده از این ابزار قادر هستند عناوین و موضوعات محبوب را بیابند و متناسب با این موضوعات محتوا تولید کنند.
همچنین این ابزار برای افرادی که در توییتر فعال هستند و به دنبال ترند توییتر هستند، می‌تواند بسیار راهگشا باشد. استفاده از Epicbeat را به افرادی توصیه می‌کنند که به نوشتن مطالبی در حوزه دیجیتال مارکتینگ مشغول هستند.

تحلیل رفتار کاربران

بدین معنا که با استفاده از این روش می‌توانند متوجه شوند که کاربران به خواندن چه نوع متونی علاقمند هستند و یا اینکه خوانندگان برای خواندن کدام مطالب وقت بیشتری می‌گذارند. همچنین در این تحلیل می‌توان از ظاهر متون نیز کاربران را شناسایی کرد.
به این صورت که با تحلیل رفتار کاربران متوجه می‌شوند که آن‌ها از خواندن کدام فونت و یا سایز نوشتاری زودتر خسته می‌شوند. علاوه بر این، تعداد کلمات و رنگی که در نوشتن متون به کار می‌رود باید چگونه باشد. این اطلاعات را می‌توان برای سئوکاران بسیار کاربردی و ضروری به شمار آورد.

استفاده از BuzzSumo

یکی از اصلی‌ترین ابزارهایی که در مبحث چطور موضوعات ترند روز را پیدا کنیم به کمک ما می‌آید،  BuzzSumo است. با استفاده از این ابزار می‌توانید با اعمال فیلترهای زیاد، به جستجو بپردازید. لازم به ذکر است که این ابزار نیز به دو صورت رایگان و غیر رایگان فعالیت می‌کند.

 

افراد فعال در دیجیتال مارکتینگ می‌توانند با استفاده از این برنامه متوجه شوند که اخیراً کدام موضوعات بیشتر مورد توجه کاربران بوده و یا میزان به اشتراک گذاشتن این مطالب در دیگر شبکه‌های اجتماعی چقدر بوده است. سپس با استفاده از این نتایج و شناسایی موضوعات پر طرف‌دار روز، می‌توانند محتوای مفید و کاربردی تولید کنند.

استفاده از Hashtagify

این روش را می‌توان به افرادی توصیه کرد که در توییتر فعالیت دارند و با توجه به هشتگ‌هایی که در این شبکه اجتماعی وجود دارد، به تولید محتوا می‌پردازند. با استفاده از این ابزار می‌توانند واژه‌هایی را جستجو کنند و هشتگ‌های مرتبط با آن را بیابند.

استفاده از Moz Content

این ابزار به شما امکان تحلیل و بررسی موضوعات ترند در وب‌سایت‌های دیگر را می‌دهد. بدین معنا که افراد می‌توانند با تایپ کردن واژه‌ای که مدنظرشان است، به تعداد بی شماری مقاله مرتبط دست پیدا کنند که واژه انتخابی در آن مقالات به کار رفته باشد.

جمع بندی

برای اینکه بدانیم چطور موضوعات ترند روز را پیدا کنیم، این ابزارها برای استفاده عموم مردم طراحی شده‌اند. البته اغلب متخصصان سئو از این ابزارها استفاده می‌کنند و از آن‌ها جهت سئو سایت خود بهره می‌برند.
این ابزارها به آن‌ها کمک می‌کند که با یافتن موضوعات ترند روز، کاربران را جذب کنند و بازدید سایت خود را افزایش دهند. بالا رفتن ترافیک نیز باعث می‌شود که وب‌سایت آن‌ها بیشتر دیده شود و در نتیجه رتبه سایت ارتقا یابد.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.