بر اساس نسبت مشتریان هدف به نسبت کل بازدیدکنندگان سایت نرخ تبدیل را بدست می آید. نرخ تبدیل هر وب سایتی از مهمترین عامل های موفقیت آن سایت می باشد به گونه ای که هرچه نرخ تبدیل سایت بیشتر باشد آن سایت موفق تر است. بعنوان مثال اگر هدف طراحی سایت ثبت نام افراد در سایت شما باشد. از ۱۰۰۰ تا بازدید کننده ۲ نفر در سایت شما ثبت نام کنند نرخ تبدیل سایت شما ۰٫۰۰۲ می باشد.
برای آن که سایت بازدید کننده داشته باشد باید هزینه زیادی را پرداخت نماییم زیرا که این کار فقط از طریق تبلیغات مختلف و روش های گوناگون سئو میسر می شود. میانگین هزینه ی هر بازدید کننده به سایت تقریبا ۶۰ تومان است. به بیان دیگر اگر ۱۰۰۰ بازدیدکننده را بخواهید به سایت خود بیاورید باید ۶۰ هزار تومان پرداخت کنید. حال اگر نرخ تبدیل شما ۰٫۰۰۱ باشد یعنی از آن ۱۰۰۰ نفر بازدید کننده فقط ۱ نفر به مشتری تبدیل شده اند. سود شما از فروش به این ۱ مشتری باید بیش از ۶۰ هزار تومان باشد.
۳ راه برای افزایش نرخ تبدیل:
۱) سایت خود را آنالیز و تحلیل کنید! این کار موجب میشود نقاط ضعف سایت نمایان شود. و متوجه می شود چه چیزی موجب کاهش خرید از سایتتان می شود و یا چه مشکلاتی در سایت وجود دارد که به حد کافی مشتری را به خود جذب نمی کند. شما با رفع مشکلات و بهبود نقاط ضعفتان نرخ تبدیل سایتتان افزایش پیدا خواهد کرد.
برای مثال نرخ سایت شما از ۰٫۰۰۱ به ۰٫۰۱ ارتقا یابد این بدان معناست از ۱۰۰۰ بازدید کننده ۱۰ تا مشتری دارید و ۶۰۰ هزار تومان سود خواهید کرد.
۴راهکار برای افزایش فروش محصولات سایت
۲) تبلیغات را به صورت آگاهانه و هدف دار انجام دهید. برای مثال شما یک وب سایت فروشگاهی در زمینه لوازم منزل و آشپزخانه دارید شما در یک سایت آموزش آشپزی باید تبلیغات انجام دهید نه در سایت کودکان و نوجوانان چرا که بیشتر مشتری های شما بانوان هستند و نوجوانان علاقه ای به لوازم منزل و آشپزخانه ندارند.
۳) مهمترین هدف در سایت رفع نیاز های مشتری است. شما باید اولویت را به خواسته های کاربران اختصاص دهید برای این منظور یک بخش را برای نظرات کاربران در طراحی سایت قرار دهید و در آن قسمت فعال باشید چرا که بر افزایش نرخ تبدیل بسیار تاثیرگذار خواهد بود.
یافتن محصولات پر فروش برای فروش بیشترمان