هدف از طراحی بنر فروشگاهی چیست؟
برای اینکه مخاطب را با محصول خود آشنا کنیم باید از روشی جدید برای اینکار استفاده کنیم. طراحی بنر فروشگاهی یکی از روشهای آشنایی با مخاطب است. مخاطب ما در هر رده سنی مجموعهای از علایق متفاوت را دارد. این علایق در هر بازه سنیی متغییر است. به طور مثال با بررسی ترندهای مورد جستجو در گوگل به اطلاعات خوبی دست پیدا میکنیم. در رده سنی 15 تا 17 طبق بررسی ترند گوگل نوجوانان رنگهای آبی و بنفش را دوست دارند پس از این رنگها در طراحی بنر فروشگاهی استفاده میکنیم. البته که جامعه هدف ما شامل این سنین است. پس باید با توجه به موضوع طراحی و رده سنی بنر را بسازیم. بنر در هر فضایی یک سری اطلاعات را به مخاطب میدهد.
با توجه به فضا و مکان اطلاعات ما محدود است. پس در بازه زمانی کوتاه بدون اینکه مخاطب ساده از ما رد شود اطلاعات کلیدی را به او منتقل میکنیم. در هر بنر فضای ثابتی نداریم. در طراحی بنر فروشگاهی اینستاگرام به صورت فیلم یا عکس اطلاعات اصلی را به مخاطب ارائه میدهیم و باقی توضیحات در کپشن پست نوشته میشوند. با این کار در زمان هم صرفه جویی میشود. هر چقدر نوشتهها کمتر باشد در نتیجه مفهوم بنر برای مخاطب واضح تر است. به کمک رنگها و طراحی شخصیتهای کارتونی بیشتر کارها انجام میشود. اما سفارش ساخت بنر باید توسط فرد یا تیمی حرفهای انجام شود. مثل موسسه رایامارکتینگ که در این زمینه نمونههای خوبی دارد.
طراحی بنر فروشگاهی برای آشنایی با محصول یا خدمات جدید است.
طراحی بنر فروشگاهی اینستاگرام چگونه است؟
طراحی بنر فروشگاهی اینستاگرام براساس فضای آن انجام میشود. یک بنر برای پست ساخته میشود و بنر دیگر برای استوری ساخته میشود. معمولا بنرهای استوری اطلاعات بیشتری را شامل میشوند. آنها تمامی اطلاعات را با رعایت چیدمان متن شامل میشوند. به این صورت که مخاطب اول با عنوان اصلی آشنا میشود و در ادامه توضیحات کلیدی به صورت گزینه ای درج میشود. این توضیحات از طریق ابزارهای اینستاگرام هم به مخاطب ارائه میشود. به طور مثال با استفاده از پرسش سوال یا استفاده از جعبه سوال در ساخت بنر از مخاطب کمک بگیرید. در نتیجه با حدسهای آنها آشنا میشوید. در استوری تمامی اطلاعات در بازه زمانی 15 ثانیه ذکر میشوند و در 15 ثانیه بعدی باید به اطلاعات دیگر و یا ادامه اطلاعات پرداخت.
پس به این صورت نیست که مخاطب سریع از بنر بگذرد. استفاده از ابزاری که ظاهری متنوع برای استوری بسازد در عین حال که کاربردی است تاثیر بیشتری در بازدید محتوا بنر دارد. اما در پست دو حالت داریم. در حالت اول تنها از یک بنر استفاده کنیم یا از چند بنر برای توضیح استفاده کنیم. با توجه به موضوع این مورد بررسی میشود. در اولین بنر باید عنوان به صورت واضح با فونت خوب بیان شود یا طراحی بنر فروشگاهی موضوع پست را نشان دهد. پس از در صفحات بعدی پست باید موارد دیگر ذکر شوند و در بخش کپشن و کامنت باید فضای کافی برای مشارکت با مخاطب وجود داشته باشد.
در واقع این فرصت را دارید در هر صفحه اطلاعات کاربردی و کلیدی را به مخاطب برسانید. طراحی بنر فروشگاهی اینستاگرام هم یک قالب مشخص دارد. به واسطه محتوا خوب بازدید خود را بالا ببرید.
طراحی بنر فروشگاهی باتوجه به فضای آن انجام میشود.
انواع بنر فروشگاهی اینستاگرام
طراحی بنر فروشگاهی در اینستاگرام به دو شکل پست و استوری انجام میشود. این پست و استوری در دو قالب عکس یا فیلم طراحی میشود. هر چقدر از ابزارهای متنوعتری استفاده کنیم در نتیجه برای مخاطب ظاهر جالب تری دارد. به این خاطر که مخاطب برای سرگرمی به فضای مجازی آمده است پس این نکته را در طراحی بنر فروشگاهی نباید فراموش کرد. البته ظاهر بنر باید با چیدمان خوب و با استفاده از ابزارهای مناسب باشد. استفاده بیش از حد از همه چیز تاثیر معکوس دارد. در محتوا استوری در بازه زمانی 15 تا 30 ثانیه یا بیشتر به طراحی میپردازیم. در این مدت زمان اگر استوری به صورت رشته استوری باشد باید برای مخاطب جذابیت داشته باشد.
خوب است بخوانید: طراحی بنر عکاسی
مخاطب در عین حال که به سرگرمی لازم دارد به جذابیت محتوا هم لازم دارد. در نتیجه باید موضوع بنر با علایق مخاطب هماهنگی داشته باشد. در قالب عکس طراحی محتوا به شکل واضح تر وظیفه خود را انجام میدهد. مخاطب به کمک چیدمان درست اول عنوان را میبیند و سپس توضیحات را میبیند و در صورت ارتباط با بنر از ابزارهای اینستاگرام استفاده میکند. هر دو مدل در طراحی بنر فروشگاهی گزینههای خوبی هستند. ولی تاثیر فیلم بیشتر از عکس است به همین خاطر حدود 60 درصد محتوا خود را برای ارتباط بیشتر به صورت فیلم یا گیف حرکتی طراحی کنید.
به هر حال تعادل را بین آنها برقرار کنید. طراحی بنر حرفه ای را به دست افراد متخصص بسپارید.
بخاطر ابزارهای متفاوت طراحی بنر فروشگاهی اینستاگرام متنوع است.
انواع تعرفه های طراحی بنر
تعرفه طراحی بنر فروشگاهی اینستاگرام با توجه به قالب آن متفاوت است. در طراحی بنر فروشگاهی پست به چند صورت تعرفه داریم. یک پست به صورت یک صفحه اصلی است. این صفحه اصلی کاور پست نام دارد. تعرفه طراحی بنر اینستاگرام از 40 هزار تومان شروع میشود. این بازه قیمت تنها برای یک صفحه است و برای پستهای چند قسمتی حدود 70 هزار تومان است. سفارش طراحی بنر گیف یا تصویر حرکتی بازه قیمتی متفاوتی دارد. طراحی بنر فروشگاهی گیف حدوداً 70هزار تومان و تیزر حدوداً 80هزار تومان میشود. این بازه قیمتی با توجه به نوع محصول و محتوا آن متغییر است. قیمت طراحی بنر و بیلبورد کاملا با این بازه قیمتی متفاوت است. البته باتوجه به هر فضایی طراحی متفاوت است.
تعرفه بیلبورد بخاطر فضای بیشتر آن متفاوت است. در هر تخصصی قیمتهای پایین تری هم موجود است اما نکته مهم در طراحی برنامه مورد استفاده است. با یک نرم افزار آنلاین هم میتوان بنر طراحی کرد. اما کیفیت بنر طراحی شده با فتوشاپ بخاطر تنوع بیشتر ابزارها بهتر است. البته کیفیت فایل و فرمت آن در انتها نیز مهم است. حتما از یک تصویر با کیفیت بالا استفاده کنید. در تبلیغات کیفیت تصاویر از اهمیت بالایی برخوردار است. در نهایت برای گرفتن بیشترین نتیجه در طراحی پست از مدل چند صفحه ای استفاده کنید. با این کار فضای کافی برای درج تمامی اطلاعات کلیدی را دارید. حتی اگر همه اطلاعات در یک پست جا نشد مطالب را به پست بعدی ارجاع دهید.
در یک موسسه معتبر طراحی بنر فروشگاهی مطابق با تعرفههای دولتی است.
تفاوت طراحی بنر اینستاگرام و بیلبورد
تفاوت اصلی در تعرفه طراحی بنر و پوستر است. این تفاوت بخاطر فضای قرارگیری بنر و پوستر است. یک بنر اینترنتی با یک بنر در طول شهر به لحاظ قیمتی کاملا متفاوت است. اما از نظر طراحی هدف یکسانی دارند. هردو آنها باید مفهوم اصلی خود را در کوتاه ترین زمان به مخاطب انتقال دهند. با این تفاوت که شاید در فضای مجازی فرصت بیشتری داشته باشیم. البته فضای مجازی ابزارهای بیشتری در اختیار ما میگذارد. قیمت طراحی بنر تبلیغاتی در اینستاگرام از 50هزار تومان تا 100 هزار تومان است. اما این بازه قیمتی برای طراحی بیلبورد بیشتر است. نکته بعدی که بین آنها تمایز ایجاد میکند در چیدمان محتوا است.
در طراحی بنر فروشگاهی اطلاعات به صورت یک عنوان بزرگ با فونت خوانا و سپس اطلاعات دیگر و توضیحات با اندازه کوچکتر در حاشیه و جای مناسب ذکر میشوند. اما در بیلبورد نقش اصلی را تصاویر انجام میدهند و بعد از آن چیدمان بخشهای مختلف در ظاهر آن نقش دارند. به عنوان مثال برای تبلیغ یک قهوه و یا محصول جدید در بیلبورد فرصت آشنایی کامل با محصول نیست چون مخاطب زمان خواندن توضیحات را ندارد. پس توضیحاتی نوشته نمیشود. اما طراحی بنر فروشگاهی باید به شکلی خلاقانه محصول را معرفی کند. به طور مثال برای تبلیغ قهوه در بیلبورد به یکی از ویژگیهای آن میتوان اشاره کرد. این ویژگی هرچیزی میتواند باشد.