امروز دنیای محتواهای دیجیتال رشد قابل توجهی داشته است و تولید محتوا یکی از مطرح ترین مشاغل اینترنتی تبدیل شده است. احتمالاً شما هم در زمینه کاری خودتان قصد دارید رشد فروش و درآمد را داشته باشید که بهترین راه برای این کار فعالیت در فضای مجازی و بازاریابی در آن میباشد.
تعرفه تولید محتوا را بدانید!
اما برای بازاریابی محصولات خودتان شما باید در زمینه تولید محتوا هم فعالیت داشته باشید. البته نیازی نیست که حتماً خودتان تولید محتوا کنید بلکه میتوانید با مراجعه به مجموعههای اینترنتی معتبر که در فضای مجازی فعالیت میکنند نسبت به خرید محتوا با تعرفه محتوا اقدام کنید. اما مطمئنا شما باید تعرفه محتوا را بدانید و بر اساس آن نسبت به خرید تولید محتوا اقدام کنید. شما باید سعی کنید بهترین تعرفه محتوا را پرداخت کنید و بالاترین کیفیت را در تولید محتوا دریافت نمایید.
پایین ترین قیمت تولید محتوا
در واقع شما باید به دنبال آن باشید یا پرداخت پایین ترین قیمت ممکن بهترین شرایط را برای بازاریابی محتوا در وبسایت خودتان ایجاد کنید که این مورد امکان پذیر است. در واقع ما میخواهیم در این مطلب به شما کمک کنیم تا با تعرفه تولید محتوا در وب سایتهای مختلف آشنا شوید و بهترین شرایط را برای کاهش هزینههای خودتان در تولید محتوا ایجاد کنید.
پس همراه ما باشید و از مطالبی که در اختیار شما قرار میدهیم کمال استفاده را داشته باشید تا ضرر نکنید و در آینده از این مطالب شگفت زده و حیرت زده شوید.
صرفه جویی در هزینه تولید محتوا با پرداخت مناسب ترین تعرفه محتوا
مهمترین موضوعی که باعث موفقیت شما در ایجاد یک محتوای جدید و پایین آوردن قیمت تعرفه محتوا میشود برنامه ریزی مناسب در ایجاد محتوا و خرید آن از وب سایتهای معتبر اینترنتی است.
به قول قدیمیها که میگویند، خشت اول گر نهد معمار کج تا ثریا میرود دیوار کج ، شما هم اگر در تولید محتوای خودتان بر اساس برنامه ریزی اصولی و منظم پیش بروید و بنای کار را اصولی بچینید آنگاه میتوانید به موفقیت در بازاریابی محتوا از طریق تولید محتوا امید داشته باشید.
برنامه ریزی برای کاهش هزینه ها
اما برنامه ریزی کردن برای کاهش هزینهها از اهمیت بسیار بالاتری هم برخوردار است. شما باید سعی کنید تا حد امکان از وب سایتهای معتبر اینترنتی و آژانسهای تولید محتوا مثل رایا مارکتینگ استفاده کنید که معمولاً قیمت پایین را برای محتواهای خودشان در نظر میگیرند و معمولاً کیفیت کار بسیار خوبی هم دارند که قطعاً به شما در زمینه ی بازاریابی محتوا کمکهای ویژه ای خواهد داشت.
توجه داشته باشید که اولین اصل و مهمترین اصل برای رسیدن شما به اهداف بازاریابی خودتان تولید محتوای حرفه ای میباشد که در این زمینه باید نسبت به تعرفه محتوا دقت کامل را داشته باشید.
آیا نوع محتوا در تعرفه محتوا تاثیر دارد؟
یکی از موضوعاتی که در مورد تعرفه محتوا مطرح میشود این است که آیا نوع محتوا در تعرفه آن تاثیری دارد یا خیر. کاملاً روشن است که تعرفه محتوا برای تولید محتواها در انواع مختلف متفاوت است چرا که هزینههای آنها هم متفاوت میباشد و نیروی کاری که نیاز دارند هم کاملا با هم تفاوت دارند. مثلاً شما برای تولید محتوای متنی تنها نیاز است که دستمزد تولید محتوا به یک نفر نویسنده پرداخت کنید و طبیعت آن هزینه پایینی را پرداخت میکنید.
حق الزحمه تولید محتوا
اما این موضوع در مورد تعرفه محتوای تصویری صدق نمیکند. در تولید محتوای تصویری علاوه بر فردی که متن محتوا را مینویسد شما نیاز به افرادی دارید که در محتوای ویدیویی شما نقش بازیگر را داشته باشند و همچنین به افرادی نیاز دارید که در زمینه صدا و دوربین با شما همکاری کنند و به یک نفر تدوینگر هم نیاز پیدا میکنید. ته اگر بخواهید محتوای تصویری حرفهایترین تولید کنید
طبیعتاً حق الزحمه تولید محتوا را باید بیشتر پرداخت کنید. هر جور که حساب کنید هزینه تولید محتوای ویدیویی بسیار بالاتر از سایر انواع محتوا میباشد و شما برای پرداخت آن متوجه نه باید فشار اقتصادی بیشتری را متحمل شوید.
تولید محتوای متنی
البته در نظر هم داشته باشید که تاثیرگذاری تولید محتوای متنی در مقایسه با تولید محتوای ویدیویی بسیار پایینتر است و شما یک تولید محتوای ویدیویی که داشته باشید میتوانید تا چند سال از آن استفاده کنید و تبلیغات خودتان را پیش ببرید.
علاوه بر این مردم علاقه بیشتری به تولید محتوای تصویری دارند تا به این که به سراغ تولید محتوای متنی بیایند و وقت خودشان را صرف خواندن مطالب کند. اگر به آمار کتابخوانی هم در کشورمان مراجعه کرده باشید به خوبی متوجه میشوید که در کشور ما مردم علاقه بیشتری به دیدن یک محتوا دارند تا به این که علاقه داشته باشند یک محتوا را بخوانند.
چه موارد دیگری هستند که در تعرفه محتوا تاثیر دارند؟
خوب تا اینجا اگر دقت کرده باشید نکات مختلفی را در مورد تعرفه محتوا خدمت شما بیان کرد و توضیحاتی در مورد حقوق محتوا در انواع تولید محتوا برای تان ارائه کردیم. حال قصد داریم در مورد این موضوع صحبت کنیم که در تولید محتوای متنی که بیشتر برای بازاریابی مورد استفاده قرار میگیرد چه مواردی در تعرفه محتوا تاثیر دارند.
اولین مسئلهی که در تعرفه محتوای متنی تاثیر گذار میباشد سئو محتوا است. زمانی که شما قصد داشته باشید از محتوای آن برای بازاریابی در گوگل (Marketing on Google) استفاده کنید باید از نویسنده بخواهید که اصول سئو را به طور کامل در محتوای شما را رعایت کنند
تولید محتوای جذاب
مثلاً کلمات کلیدی را به صورت مناسب و در تعداد کافی، نه زیاد و نه کم ، مورد استفاده قرار دهد. همچنین از عوامل دیگری که در تعرفه محتوای متنی تاثیر دارد میتوانیم به جذاب بودن محتوای اشاره کنیم.
هرچه نویسنده حرفه ای تر باشد طبیعت پول بیشتری گرفته و البته محتوای جذابتری هم تولید میکند اما بسیاری از وب سایتهای اینترنتی متاسفانه تنها به دنبال آن هستند که پول بگیرند و یک متن کپی شده در اختیار شما قرار دهند که این موضوع باعث میشود مخاطب شما هم بعد از خواندن اولین محتوا دیگر به سراغ وبسایت شما نیاید و هزینه هایی که برای تولید محتوا متقبل شده اید فایده ای برای شما نداشته باشد.
افزایش هزینه محتوا
همچنین در صورتیکه تمایل داشته باشید در محتوای متنی شما از تصاویر مرتبط هم استفاده شود هزینه محتوا افزایش پیدا میکند و مورد دیگری که در تعرفه محتوا تأثیر دارد استفاده از وب سایتهای انگلیسی برای تولید محتوا است.
در صورتی که شما تمایل داشته باشید از وب سایتهای خارجی برای محتوای شما استفاده شود که کاملاً کار به جایی هم است و باعث میشود محتوای شما یونیک تر شود باید هزینه بیشتری برای محتوا پرداخت کنید و تعرفه محتوا بالاتر میرود.
چرا خودمان تولید محتوا نکنیم تا نیازی به پرداخت تعرفه محتوا نداشته باشیم؟
شاید حالا این سوال هم برای شما پیش بیاید که اصلاً ما چه نیاز به این داریم که تعرفه محتوا بپردازیم و هزینه اضافی برای خودمان به تراشی در حالی که خودمان هم میتوانیم کار نویسنده تولید محتوا را انجام دهیم. این فکر کاملاً غلط است.
کار نویسندگی محتوا
کار نویسندگی محتوا اصلاً کار آسانی نمیباشد و نیازمند دانش و تخصص کافی و تسلط بر بسیاری از موضوعات عمومیجامعه است. شما در نویسندگی محتوا باید آنقدر تسلط بر روی موضوعات روز جامعه داشته باشید که وقتی وارد یک موضوع تخصصی میشوید بتوانید به شکلی باور پذیر و قابل درک برای مخاطبان عمومیآن موضوع تخصصی را بیان نمایید.
موضوعات فنی محتوا
همچنین او باید بتواند فن بیان کافی برای بیان موضوعات متنوع داشته باشد و تولید محتوای جذابی را ارائه کند. همچنین باید روی موضوعات فنی محتوا مثل سئو هم تسلط کافی داشته باشد تا بتواند محتوای خودش را در صفحات اول بالا بیاورد و ترافیک وب سایت خودش را به شکل اعجاب آور و جذابی بالا ببرد.
ترافیک وب سایت
هرچه ترافیک یک وبسایت افزایش پیدا کند مخاطبین آن وب سایت بیشتر میشوند و طبیعتاً بازاریابی آن رشته جالب توجهی را پیدا میکند و محصولات بیشتری از این وبسایت فروخته میشود. به همین علت میگوییم شما باید تعرفه محتوا را پرداخت کنید و نسبت به تولید محتوا اقدام داشته باشید.مطمئن باشید حقوق تولید محتوا که شما پرداخت میکنید آن چنان سنگین میباشد که بخواهد به شما فشار بیاورد و از پس آن بر خواهد آمد و در مقابل آن پس از مدتی افزایش درآمد خودتان را به چشم خواهید دید.
- بهترین ایده تولید محتوا
بازاریابی محتوا اصلا چیست؟
از ابتدای صبح تا به اینجا که در مورد تعرفه محتوا خدمتتان صحبتهایی داشتیم بارها نسبت به بازاریابی محتوا هم خدمت شما توضیحاتی را بیان کرد. شاید این سوال در ذهن شما هم ایجاد شده باشد که اصلا بازاریابی محتوا چیست و چه الزام به استفاده از آن داریم. به عنوان حسن ختام این مطلب نکاتی را در مورد بازاریابی خدمت شما بیان میکنیم.
رشد کسب و کار
بازاریابی در واقع به هر کاری گفته میشود که در جهت رشد کسب و کار شما باشد و موجب شود مخاطبان ارتباط مناسبی با خدمات و محصولات شما داشته باشند. اگر بازاریابی به خوبی اتفاق بیفتد شما با رشد درآمد مواجه خواهید شد و اگر این کار به طور مناسب اتفاق نیفتد حتی ممکن است در بدترین حالات مخاطبان قبلی شما را هم فراری میدهد.
استراتژی محتوا
بهترین راه بازاریابی همان تولید محتوا میباشد که شما باید با دقت کامل آنرا انجام دهید تا مخاطبانی دائمیرا برای خودتان جذب کنید. شما در بازاریابی محتوا باید توضیحات مهمیرا در مورد خدمات، معایب و مزایای محصولات خودتان و هم چنین ویژگیهایی که باعث میشود مخاطبان احساس بهتری از محصولات شما داشته باشند بیان کنید. همچنین شما برای آنکه بازاریابی موثرتری داشته باشید باید یک استراتژی مناسب به تولید محتوا در اختیار داشته باشید.