هر یک از افرادی که می خواهند سئو و بهینه سازی رتبه سایت خود را بالاتر ببرند با واژه اسکیمای صفحه آشنا هستند. البته که برخی از افراد در مورد اسکیما و کاربرد آن اطلاعات زیادی شاید نداشته باشند. اسکیما به نوعی نشانه گذاری گفته می شود که کمک می کند صفحه سایت شما نتایج سریع تر و بهتری را به دست بیاورد. اگر می خواهید نرخ کلیک هر یک از لینک های شما بالاتر برود باید به اسکیما سایت خود دقت نمایید.
این مسئله روی سئو سایت تاثیر زیادی می گذارد. با استفاده کردن از اسکیما می توانید نظر ربات های موتور گوگل را جذب کنید، تا به محتوای شما رتبه بهتری بدهند. اگر می خواهید گوگل نسبت به صفحه سایت شما دید بهتری به دست بیاورد باید به اسکیمای صفحه وب سایت تان دقت داشته باشید. اسکیما انواع متفاوتی دارد، هر یک از انواع اسکیما بر اساس نوع صفحه سایت باید بررسی شوند و سپس از آنها برای نشانه گذاری سایت استفاده شود.
به طور کلی اسکیما یک کد است که برای اضافه کردن تمامی اطلاعات لازم در عنوان سایت مورد استفاده قرار می گیرد. کد اسکیما به موتور جستجو یعنی گوگل کمک می کند که درک بهتری از محتوای شما به دست بیاورد. اسکیما برای تمامی محتواها مانند رویدادها، مقالات، رستوران ها، فیلم ها، شرکت ها و غیره کاربردی خواهد بود. برخی از انواع اسکیما را در ادامه معرفی می کنیم.
معرفی انواع اسکیمای صفحه
هر یک از انواع اسکیمای صفحه دارای ویژگی ها و مشخصات متفاوتی هستند. بر همین اساس اگر شما می خواهید از اسکیما روی سایت خود استفاده کنید تا نتیجه بهتری را به دست بیاورید باید با انواع اسکیما آشنا شوید. برخی از انواع اسکیما که برای سایت های متنوع کاربردی می باشد عبارت هستند از :
1. اسکیمای سازمانی
اسکیمای سازمانی به معرفی سازمان مرتبط می پردازد، این اسکیما شامل اطلاعاتی مانند اطلاعات تماس، نام سازمانِی، اطلاعات دسترسی، لوگو، موقعیت مکانی و انواع شبکه های اجتماعی سازمان می باشد. اگر شما نام کمپانی مشخصی را در گوگل جستجو نمایید، می توانید در قسمت گوشه های بالای صفحه یک مستطیل قرمز رنگ مشاهده کنید.
در این قسمت نام لوگو و نام سازمان نشان داده می شود. مستطیلی که سبز رنگ است نمایش دهنده اطلاعات تماس موقعیت مکانی است. مستطیل سبز رنگ در قسمت بالای صفحه سمت چپ نشان دهنده پروفایل شبکه اجتماعی می باشد. کد های متنوعی در اسکیمای سازمانی مورد استفاده قرار می گیرد که هر یک از آنها کاربرد مشخصی دارند.
2. اسکیمای افراد
اسکیمای افراد یکی دیگر از انواع اسکیمای صفحه است. همانطور که مشخص می باشد این اسکیما عملکردش تا حدودی شبیه اسکیمای سازمانی است. با این تفاوت که اطلاعات افراد در این اسکیما مانند آدرس، تاریخ تولد، تحصیلات، نام و غیره به طور کامل نمایش داده خواهد شد. به عنوان مثال شما می توانید نام زاکربرگ را سرچ کنید تا تمامی اطلاعات شخصی او مشاهده شود.
3. اسکیما کسب و کار محلی
اسکیما کسب و کار محلی یکی دیگر از انواع اسکیما ها به شمار می رود. بسیاری از کسب و کارهایی که به صورت محلی فعالیت خود را انجام می دهند سئو محلی برایشان بسیار مهم خواهد بود. اسکیما کسب و کار محلی برای این نمونه شغل ها به عنوان یک مسئله مهم و کاربردی شناخته می شود. این اسکیما به مصرف کنندگان محلی کمک زیادی می کند که به راحتی موقعیت مکانی شرکت مورد نظر را مشاهده نمایند. اسکیما به قسمت مربوط به فعالیت کسب و کار کمک می کند که اطلاعات بیشتری در مورد سفارشات و رزروها به دست بیاورند. از این طریق کاربران تمامی اقدامات مورد نظر را می توانند مشاهده کنند.
3. اسکیمای محصولات
اسکیمای محصولات و سیستم پیشنهاد به عنوان یکی دیگر از انواع اسکیمای صفحه شناخته می شود. به وسیله این اسکیما شما می توانید اطلاعات ضروری برای فروش محصول و خدمات متنوع مانند وضعیت موجودی، قیمت و بسیاری از دیگر جزئیات را در صفحه نتایج مشاهده کنید. با وجود این سیستم شما تا حدودی به قیمت و واحد پولی سیستم آفرها نیاز پیدا می کنید. در بین آنها گزینه مناسب به شما پیشنهاد می شود، ولی باید بدانید که اسکیما محصول تنها به نام کالا نیاز خواهد داشت. کدهای اسکیما محصول متفاوت است که هر یک از آنها را بر اساس استانداردهای مشخص شده باید به کار ببرید.
4. اسکیمای برد کرامبز
اسکیمای برد کرامبز از دیگر اسکیماهای صفحه به شمار می رود. اگر شما با این اسکیما آشنا باشید می توانید نمایش مسیر یک صفحه را به خوبی مشاهده کنید. اسکیمای این صفحه از لینک های مشخص شده صفحه اصلی تا صفحه مورد نظر شما مورد بررسی قرار می گیرد تا لینک اصلی مشاهده شود. این اسکیما به کاربران کمک می کند تا بتوانند موقعیت شان را مشاهده کنند. همچنین باید بدانید که این اسکیما نرخ پرش را تا حد زیادی کاهش می دهد.
5. اسکیما مقالات
اسکیما مقالات به عنوان یکی دیگر از انواع اسکیمای صفحه شناخته می شود. این اسکیما برای بلاگ اخبار و پست ها به کار گرفته خواهد شد. این اسکیما کمک می کند که درک کردن محتوای شما برای گوگل بسیار آسان تر شود. ا اینکه در قسمت اخبار روز رتبه یک مربوط به فاکس نیوز است، ولی مقالات متنوعی که از سایت های گوناگون برداشته شده است در قسمت بالا مشاهده می شود. بنابراین اگر شما در جایگاه هشتم قرار گیرید می توانید از این طریق رتبه تان را بالاتر ببرید، چرا که مقالات تان در سایت های رتبه ۱ ثبت می شود.
6. اسکیما ویدیویی
اسکیمای ویدئو به عنوان یکی دیگر از اسکیما ها شناخته می شود. به طور کلی باید بدانید که محتواهای ویدیویی چندان کار آسانی برای موتورهای جستجو نیست و نیازی به توضیحات تکمیلی دارد. به همین دلیل اسکیمای ویدیو به عنوان یکی از بهترین روش ها برای کمک به محتوای ویدیویی است. اگر شما از اسکیمای ویدیو استفاده کنید می توانید ویدیو تان را در نتایج گوگل ویدیو به نمایش درآورید.
اطلاعاتی مانند تاریخ گذاری، قیمت، موقعیت مکانی، مربوط به کنسرت ها، رویداد ها همایش ها و غیره را این اسکیما پشتیبانی می کند. اسکیمای رویداد را باید برای سایت هایی که مربوط به برگزاری کنسرت ها همایش ها و غیره هستند به کار بگیرید. کدهایی که برای اسکیمای رویداد مورد استفاده قرار می گیرند متفاوت هستند و بر اساس نوع محتوا باید به کار گرفته شوند.
7. اسکیمای دستور پخت
در واقع برای اینکه دستور طبخ غذا در گوگل رتبه اول را به دست بیاورد باید از اسکیمای دستور پخت استفاده شود. زمان آماده سازی اطلاعات غذایی، تصویر، زمان پخت غذا، مواد لازم و غیره از جمله اطلاعاتی هستند که باید در اسکیمای صفحه دستور پخت مورد بررسی قرار بگیرند.
8. اسکیمای سوالات متداول
یکی دیگر از انواع اسکیمای صفحه (Page Sketch)، اسکیمای سوالات متداول می باشد. این اسکیما یکی از مهم ترین مواردی است که در صفحات مورد استفاده قرار می گیرد. نمایش پرسش های متداول به کاربران نشان می دهد که چه سوالاتی بیشتر پرسیده شده اند و چه پاسخ هایی دریافت کرده اند. استفاده کردن از اسکیما سوالات متداول یک استاندارد جدید است که مورد استقبال بسیاری از مدیران سایت ها قرار گرفته است. این اسکیما کمک می کند که افراد بتوانند رتبه بالاتری برای سایت شان به دست بیاورند. چرا که کاربران برای خرید و اطلاع از خدمات، به این بخش توجه زیادی دارند. ش