مفید بود؟

آیا کسب و کار شما از طریق گوگل دیسکاور (Google Discover) موفق شده است ؟ گوگل دیسکاور میزان نرخ کلیک بالایی دارد و می تواند میزان قابل توجهی ترافیک را برای وبسایت شما ایجاد کند. اولین باری که نتایج واقعی ترافیک ورودی به وبسایت خود را از سمت دیسکاور مشاهده کنید، می خواهید این نتایج را بارها و بارها تکرار کنید. در اینجا آنچه را که برای کسب و کارهای کوچک مفید دیده ایم، به اشتراک می گذاریم و نحوه دستیابی به بازدید از طریق گوگل دیسکاور را بررسی می کنیم.

 

راهنمای مطالعه متن
  • تعریف گوگل دیسکاور
  • داده های گوگل دیسکاور را کجا می توان مشاهده کرد؟
  • چگونه می توانید سایت خود را برای گوگل دیسکاور سئو کنید؟
  • ترافیک ورودی از دیسکاور چه مدت باقی می ماند؟

 

تعریف گوگل دیسکاور

از دیدگاه کاربر نهایی، دیسکاور یک فید است که توسط گوگل روی گوشی های هوشمند برای ارائه ی مقالات و ویدیو ها ایجاد شده است. گوگل محتوا را از طریق جستجوها و داستان های مرتبط برای هر فرد شخصی سازی می کند. کابران می توانند موضوعات نمایش داده شده در فید ِدیسکاور را با دنبال کردن موضوعات خاص سفارشی کنند. نتایج در گوگل دیسکاور به طور منظم بر اساس تغییر در علایق کاربر یا محتوای تازه منتشر شده تغییر می کند.
از دیدگاه تولید کننده محتوا، Google Discover می تواند محرک قدرتمندی برای بازدید از یک وب سایت باشد.

داده های گوگل دیسکاور را کجا می توان مشاهده کرد؟

برای اینکه بتوانید به داده های گوگل دیسکاور دسترسی پیدا کنید ابتدا باید وارد حساب Google Search Console خود شوید. اگر وب سایت شما به حداقل میزان نمایش در Discover رسیده باشد، بخشی را مشاهده خواهید کرد که دارای برچسب عملکرد(Performance) است، این بخش گزارشات مربوط به نتایج جستجو و Discover را نشان می دهد. اگر بخش عملکرد شما هنوز در بخش “نمای کلی” نشان داده می شود، برای رقابت در Discover باید به تولید محتوای با کیفیت بالا ادامه دهید.
زمانی که شما گزارش عملکرد دیسکاور (Discover Performance report)، را انتخاب می کنید، مشاهده خواهید کرد که این بخش مشابه گزارش نتایج جستجو شامل مجموع کلیک ها(Total Clicks) ، مجموع برداشت ها(Total Impressions) و میانگین CTR می باشد. گوگل همچنین لیستی از صفحات گشت و گذار شده در دیسکاور را برای شما فراهم کرده است.

 

چگونه می توانید سایت خود را برای گوگل دیسکاور سئو کنید؟

گوگل می گوید ” هیچ راهی برای ساختن محتوایی که قدرت ورود حتمی به دیسکاور را داشته باشد، نیست.” پس شما باید ترافیک دریافتی از دیسکاور را به نوعی مکمل ترافیک دریافتی خود از Search در نظر بگیرید. اما جای گفتن دارد که بعد از اینکه طعم ترافیک دیسکاور را بچشید، احتمال اینکه حریص بشوید بیشتر خواهد شد.
آیا چیزی به نام سئوی گوگل دیسکاور وجود دارد؟ آیا شما می توانید کاری کنید که ترافیک بیشتری از طریق دیسکاور دریافت کنید ؟
هر چند به نظر می آید نتیجه کار زیاد قابل پیش بینی نباشد، گوگل گاید لاین هایی فراهم کرده است که نگاهی اجمالی به کارهایی که به این نتیجه کمک می کنند، دارد. اولین و مهمترین اینکه، شما باید حتماً محتوایی با کیفیت بالا و با بهترین روش های سئو تولید کرده باشید.

به گفته گوگل: “سیستم های خودکار گوگل محتوای موجود در Discover را از سایت هایی که دارای صفحات مجزا هستند و E-A-T در آن ها رعایت شده است، پیدا می کند. آنهایی که به دنبال بهبود E-A-T هستند، می توانند از همین حالا اقدام کنند. اگر چه جستجو و Discover متفاوت هستند، اصول کلی E-A-T که در مورد محتوای آنها اعمال می شود ، مشابه است.”
اگر بهترین روش های سئو رعایت شده باشند، حتی کوچکترین وبلاگ ها هم می توانند در دیسکاور جلب توجه کنند. ما توصیه می کنیم مشاغل کوچک از این توصیه Google برای دریافت ترافیک Discover استفاده کنند:

“محتوایی مناسب با ترند فعلی، داستانی جذاب و با بیان قوی و یا یک نگرش جدید در خصوص محتوای خود ارائه دهید.”

موضوع مشترکی برای محتوا که باعث شده عملکرد خوبی از آن ها دیده شود عبارت است از:

  1. بینش منحصر به فرد و عمیق.
  2. پست ها در موضوعاتی نوشته شده اند که نویسندگان با آنها بسیار آشنا بوده و نسبت به آنها احساس اشتیاق واقعی داشته اند.
  3. گفتن داستان های خوب و ارائه دیدگاه های جدید جز زمینه هایی است که مشاغل کوچک و وبلاگ ها می توانند در آن رقابت کنند.

نکته جالب : گوگل می گوید در محتوای خود تصاویر متقاعد کننده قرار دهید، اما ما آدرس وب سایتی در دیسکاور مشاهده کردیم که بدون داشتن هیچ تصویر یا ویدیویی در محتوای خود، عملکرد بسیار خوبی در دیسکاور داشت. این یک محتوای طولانی (به محتوایی گفته می شود که تعداد کلمات آن از 1200 کلمه بیشتر باشد) به سبک نظر شخصی در مورد یک موضوع خاص بود که به چرخه اخبار ارتباطی نداشت.

ترافیک ورودی از دیسکاور چه مدت باقی می ماند؟

نمی توان جواب دقیقی برای این سوال داد. طبق تجربه ما، وقتی یک قطعه از محتوا جهش زیادی از بابت ترافیک مشاهده می کند، گوگل دیسکاور ممکن است برای چند هفته آن را پوشش دهد و سپس این کار را متوقف کند. همان پست ممکن است به دیده شدن خود ادامه دهد اما در همان سطح فشار اولیه نیست. بنابراین تا زمانی که از دیسکاور ترافیک اضافی فوق العاده دریافت می کنید از آن لذت ببرید. صفحات زیادی هم هستند که فقط برای چند روز در معرض دید گوگل دیسکاور قرار می گیرند.
در ادامه گزارش های Google Discover و نتایج جستجو(Search Results) از یک وبلاگ کوچک را خواهید دید. این سایت جدید، بدون اعتبار دامنه یا بک لینک است. از مسیر حرکت رو به بالای ترافیک دریافتی از جستجو مشاهده می کنید که بلاگ مرتباً به روز می شود. موفقیت اولیه ی این سایت در دیسکاور به اهمیت پیروی از بهترین روش های SEO اشاره دارد.

ترافیک دیسکاور که در زیر مشاهده می کنید نشان گر 10 هزار بازدید از طریق دیسکاور در زمانی که ترافیک دریافتی از جستجوها 20 هزار بوده است، می باشد. این موضوع نشان دهنده تأثیر زیاد گوگل دیسکاور روی وبسایت های کوچک می باشد.

گزارش نتایج گوگل دیسکاور (Google Discover Report)

 

گزارش نتایج جستجو (Google Search Results Report)

 

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.