مقالات آموزشی

بررسی چگونگی تشخیص کیفیت تولید محتوا

مفید بود؟

بخشی از کیفیت تولید محتوا بازخوردهای مخاطبان یا مشتریان شماست. تقریباً تا زمانی که کسب و کار شما پابرجاست، این طیف از مخاطبان نیز وجود دارند. تولید محتوای باکیفیت ابزاری ارزشمند برای اعتمادسازی میان برند شما و کاربرانتان است. هنگامی که در تولید محتوا با افراد زیادی کار می کنید، از آنها بخواهید خدمات شما را ارزیابی کنند و پس از آن می توانید سنجش و ارزیابی آنها را نیز در سایت، به سود خود توصیف کنید. چنانچه بازخورد منفی هم دریافت کردید، بازهم می توانید از آن یاد بگیرید و در آینده آنها را بهبود ببخشید. در تولید محتوا همواره تعدادی از مشتریان دائمی و وفادار خود را تحت نظر بگیرید و ببینید آیا به مانند گذشته مایل به برگشت به سمت شما هستند یا خیر؟
هنگامی که مشتریان زیادی تحت تأثیر نتایج جستجو به وب سایت شما سوق داده می‎شوند، نکته ای که اهمیت می یابد کیفیت محتوایی است که در سایت خود ایجاد می‌کنید. بهینه سازی سایت بر اساس روش های ارائه شده، می تواند تولید محتوایتان را از نظر کیفی ارتقا دهد.

تولید محتوای باکیفیت

محتوای باکیفیت در درجه ی اول تحت تأثیر بهینه سازی سایت قرار دارد. مطابق الگوریتم های تعریف شده ی گوگل برای نتایج جستجوی کاربران، محتوای باکیفیت بیشترین سهم مخاطبان را به خود اختصاص می دهد. بنابراین همواره فاکتورهای تأثیرگذار برای بالا رفتن رنکینگ سایت را بررسی کنید. در تولید محتوای متنی انتخاب عناوین و ارتباط موضوعی آنها بسیار مهم است. از عنوان مطالب تکراری به شدت پرهیز نمایید. خلق ایده های جدید شاید به آسانی صورت نگیرد، اما می توانید مطالب جدیدتری در قبال موضوع های متفاوت تولید نمایید. با این شیوه موجب تمایز نوشته های خود می‌شوید. توجه به عبارت های مورد جستجوی کاربران در موتورهای جستجو و استفاده از آنها نیز می تواند بر تولید محتوای باکیفیت اثربخش باشد. سعی کنید در مقاله هایتان به اندازه کافی از مطالب مرتبط استفاده کنید.

ویژگی های اصلی محتوای باکیفیت

محتوای باکیفیت بالاتر از بازاریابی حرفه ای است که برای کسب و کار خود به آن نیاز دارید. شاید بتوان گفت محتوای باکیفیت همان چیزی است که بازاریابان برای دور زدن موتورهای جستجو برای آن تلاش می‌کنند. این مسأله دقیقاً همان نقطه ای است که برندگان را از بازندگان متمایز می کند. محتوای باکیفیت این ویژگی را داراست که لینک های دریافتی با کیفیت بالا را متوجه شما کند و موجب اعتماد، اعتبار و قدرت مخاطبان گردد. با این حال بسیاری از افراد هنوز هم به دنبال رسیدن به آنچه که محتوای با کیفیت نامیده می شود، هستند. در این زمینه یکی از استراتژی ها، تعامل با کاربران است. از آنها مستقیماً و بدون پرده بپرسید: محتوای با کیفیت در سایت ما باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد و از چه مطالبی مبرا باشد؟

 

در حالی که تعریف کیفیت بسته به نوع صفت یا مخاطب هدف تغییر می‌کند، اما عناصر رایجی وجود دارد که شاخص‌های قابل اعتماد و سازگاری برای سنجش کیفیت محسوب می‌شوند. در ادامه به مواردی اشاره می‌کنیم که می توانید ببینید محتوای تولید شده چه مقدار دارای کیفیت است؟

1. آیا از طول مناسب در تولید محتوا بهره می‌گیرید؟

ما در عصر پیچیده ای زندگی می کنیم که تعداد کلمات ایده آل را با شمارش آن تعیین می کنیم. از طرفی می دانیم که گوگل طول مناسب محتوا را چیزی می داند که تمام جنبه های موضوع مورد نظر را پوشش دهد. از سوی دیگر بسیاری از کاربران نظیر کاربران تلفن همراه، محتوای با طول کوتاه را ترجیح می دهند.
هنگام ایجاد محتوا علاوه بر اهداف خودتان، بر اهداف مخاطبان نیز دقت نظر داشته باشید. اگر به دنبال رتبه بندی بهتر در موتورهای جستجو و جذب لینک هستید، محتوایی با بیش از 1000 کلمه در نظر بگیرید. اگر محتوای شما برای کاربران تلفن همراه است، هرگونه اطلاعات و مطالب غیر ضروری را حذف کنید. محتوای خود را با فرمتی ارائه دهید که از کلمات کوتاه تر استفاده کرده و بر کلمات کلیدی ماندگار متمرکز شود.

2. استفاده از ویدئو، تصاویر و عناصر چند رسانه ای و تأثیر آن در کیفیت تولید محتوا:

امکان استفاده از محتوای باکیفیت بالا بدون استفاده از عناصر چند رسانه ای نیز ممکن است، اما همه می دانیم که محتوای بصری متناسب و با توجه به لینک های ورود به سایت به چه میزان روی کیفیت تولید محتوا تأثیرگذار است. به طور کلی 40 درصد از کاربران فضای مجازی به محتوای چند رسانه ای توجه بیشتری دارند تا محتوای متنی. در رتبه بندی سایت شما، گوگل محتوای چند رسانه ای را در الگوریتم های خاصی تعیین می کند. علیرغم تصورات، گوگل لینک های ورودی به یک صفحه را یکی از عوامل مهم و تعیین کننده در الگوریتم های رتبه بندی خود در نظر می گیرد، این رتبه بندی محتوای چند رسانه ای تا 12 برابر بیشتر از محتوای متنی است.

 

 

3. استفاده از ادبیات و گرامر مناسب در محتوای متنی:

گوگل تأکید زیادی بر قابلیت اطمینان صفحات و سایت ها دارد، صفحه ای که از ادبیات و گرامر ضعیف برخوردار است کمتر مورد اعتماد گوگل قرار می گیرد. سؤالات زیر در کیفیت تولید محتوای متنی مطرح می شود:
آیا محتوای متنی تولید شده در واقعیت درست است؟
آیا محتوای تولید شده به طور منطقی سازمان دهی شده است؟
آیا دستور زبان، ادبیات و قالب بندی صحیحی در محتوای شما رعایت شده است؟

4.آیا از قالب مناسبی برای صفحه ی سایت و متون خود استفاده می کنید؟

محتوای با کیفیت بالا از لحاظ زیبایی جذاب و برای خوانندگان مناسب و آسان است. الگوریتم های گوگل به قدری پیچیده است که می تواند صفحات و محتوای شما را به خوبی تشخیص دهد و ممکن است رتبه بندی سایت تحت تأثیر قالب بندی متون و صفحات سایت شما تعیین شود و در صورت کیفیت پایین و ضعف در ساختار، توسط این الگوریتم ها جریمه خواهد شد. اگرچه الگوریتم ها ممکن است جریمه ای برای شما در نظر نگیرند، اما کاربران به خوبی در جایگاه انسان می توانند موجب صعود یا نزول کسب و کارتان شوند.

 

بررسی و سنجش تولید محتوا کلید رسیدن به موفقیت های بعدی در کسب و کارتان است. ایجاد فرصت های گسترده و امکاناتی با این حجم نیازمند تولید محتوایی باکیفیت است تا از موقعیت های پیش رو به بهترین نحو استفاده کنید. تشخیص کیفیت تولید محتوا در مقوله ی فروش در بازاریابی ممکن است در برخی موارد شما را از هدف اصلی دور کند. برای تعیین کیفیت تولید محتوا بخشی از زمان و هزینه ی خود را صرف برگشتن به عقب کنید تا علاوه بر سنجش کیفیت محتوا، از اطلاعات و تجربیات گذشته نیز استفاده کنید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.