مقالات آموزشی

بررسی چگونگی تاثیر گذاری در بازاریابی محتوا

مفید بود؟

بازاریابی محتوا نیازمند نگاه بلند مدت و صرف زمان است. استفاده از عناصر دیگری غیر از کلمات و جملات، می‌تواند بسیار شگفت انگیز باشد. تصاویر می‌توانند یکی از عناصر جذاب در بازاریابی محتوا تلقی گردند.

بسیار برای شما پیش آمده که شروع به خواندن مطلبی می کنید و هنگامی که به تصویر آن می‌رسید، عکس العمل‌های متفاوتی از خود بروز می دهید. دیدن یک تصویر بی ارتباط به محتوای موجود یا تصویری که بدون مطالعه در مورد مشتریان هدف در آن بازار تهیه شده باشد، می‌تواند برای مخاطب خسته کننده و حتی در صورت کیفیت بالای مطلب نوشته‌­ی شما برای آن­ها زننده باشد.

در عوض استفاده از تصاویر زنده، مرتبط و مطالعه شده درخصوص داده های موجود در آن محیط، می‌تواند شگفت انگیز جلوه کند.

تصاویر مورد استفاده در محتوای تولید شده می‌تواند شاه کلید قفل سلیقه‌ی تمام مخاطبین شما باشد.

مطالعه در تولید محتوای بصری و تصویری

مطالعه و پژوهش در مورد فرهنگ‌های مختلف مشتریان هدف و ایجاد تصاویری مرتبط با کاری که می‌کنید، موجب ماندگاری بیشتر در ذهن مخاطب می‌شود. به عنوان مثال کارشناسان بازاریابی محتوای مک دونالد دریافتند که در کشورهای اسلامی و در ماه مبارک رمضان، از جلوه های دینی و مذهبی اقدام به ایجاد محتوای بصری خود کنند.

کیفیت و سلیقه در عکس های استفاده شده برای انتقال محتوا موضوع دیگری است که می‌بایستی توسط متخصصین این حوزه به طرز صحیحی ارزیابی گردد.

استفاده از تصاویر یکی از کم هزینه ترین ابزارهای بصری برای تولید محتوا مناسب است. همچنین بهترین گزینه برای نمایش اطلاعات و نمودارهای آماری نیز محسوب می شوند.

ویژگی های عکس برای بازاریابی محتوا

عکس برای بازاریابی محتوا باید چند ویژگی داشته باشد تا مخاطب را به سمت خود بکشاند. عکس بازاریابی محتوا از اهمیت بسیاری برخوردار است زیرا که آمار ها این روز ها نشان داده  است که کاربران به محتوای تصویری بسیار اهمیت می‌دهند و برای مطالعه یا مشاهده یک محتوا تصاویر برایشان جایگاه مهمی دارد.

عکس برای بازاریابی باید به گونه ای باشد تا شعار و یا هدف شما را در خود قرار داده باشد و به گونه ای طراحی شده باشد که در عین سادگی و شفافیت مخاطب را نیز جذب کند. عکس برای بازاریابی باید از کیفیت مناسبی برخوردار باشد پیشنهاد می‌کنیم عکس‌ها را به گونه ای استاندارد انتخاب کنید نه خیلی بزرگ و نه خیلی کوچک که کاربر بتواند به راحتی آن را مشاهده کند.

قدرت تصاویر در بازاریابی

امروزه در شبکه‌های اجتماعی دیده اید که بازاریاب ها از ظریق تصاویر بیشتر به تبلیغ و معرفی خود می‌پردازند زیرا که مخاطبان با هدف یک تصویر یا ویدیو سرگرم کننده به سمت شبکه‌های اجتماعی می‌روند. پس اگر به دنبال این هستید که از طریق تصاویر اهداف بازاریابی محتوا خود را پیش ببرید برای آن زمان بگذارید زیرا که خواهید دید در زمان خیلی کوتاهی افراد بیشتری با برند شما آشنا شده اند و شما را شاید حتی به خاطر طراحی تصاویر هیجان انگیزتان دنبال می‌کنند!

در نظر داشته باشید عکس برای بازاریابی باید به گونه ای طراحی شده باشد که در آن لوگو شما در جایگاه مناسبی قرار گرفته باشد تا کاربر به محض دیدن این تصویر زیبا و مهیج یاد این بیوفتد که شرکت و یا کسب و کار شما با داشتن متخصصان خود محتوای تصویری با کیفیتی را نیز در اختیار کارربران خود می‌گذارند.

یک امار دیگر به شما در این بخش ارائه می‌کنیم تا تاثیر تصاویر بر بازاریابی محتوا را بیشتر درک کنید.

  •  63% از رشبکه های اجتماعی و مجازی از تصاویر و فیلم‌ها تشکیل شده اند.
  •  66% از پست ها و استوری های جدید در شبکه های اجتماعی مطالب بصری هستند.
  •  50% از کاربران در اینترنت تصاویر و ویدیوها را مکررا ا برای اطرافیان ارسال می‌کنند.
  •  تولید محتوای متنی با تصاویر با کیفیت و جذاب 94% بازدید بیشتر را از تولید محتوای متنی بدون تصویر به ثبت رسانده اند.
  •  توییت‌های  تصویری در توییتر 15% بیشتر از سایر توییت‌ها بازتوییت می‌شوند.
  •  پست های facebook با تصاویر تا 37 % توجه بیشتری را به خود جلب می‌کنند.
  • 60% از مصرف کنندگان از مراکزی خرید می‌کنند که در جستجوی محلی تصاویر آن‌ها را مشاهده می‌نمایند.
  • 66% تمام تولید محتواهای جدید به صورت تصویری است.

عکس خوب برای بازاریابی

یک تصویر خوب، قابلیت انتقال هزاران کلمه در لحظه را دارد و می‌تواند بیش از هر چیز دیگری در کمترین زمان در ذهن مخاطب ماندگار شود. حس کنجکاوی مخاطب می‌تواند توسط تصاویر به خوبی برانگیخته شود تا پس از آن با استفاده از محتواهای دیگری آماده‌ی جهت دادن باشد.

طبق تحقیقات انجام شده بیش از نیمی از افراد در یادگیری بصری بازده بیشتری دارند. همچنین برای انتقال مفاهیم و محتوا در معابر، بزرگراه ها و پایانه های مسافربری به دلیل فرصت کم مخاطب برای مطالعه‌ی محتوای متنی، بهترین گزینه برای انتخاب، استفاده از تصاویر و نصب پوسترها است.

استفاده از تصاویر بامفهوم را همواره در اولویت کاریتان قرار دهید، چرا که ممکن است مخاطب شما افراد بی سواد یا حتی کودکان باشند که توانایی خواندن متن را ندارند.

بازاریابی محتوا

نیازمند ایجاد خلاقیت به خصوص در زمینه‌ی تولید تصاویر با کیفیت و با مفهومی است که بتوانند محتوا را به خوبی انتقال دهند و ضروری است با مطالعه در مورد خصوصیات مخاطب تهیه و ارائه شوند.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.