مقالات آموزشی

بررسی ایندکسینگ در اخبار گوگل و تفاوت آن با موتور جستجوی گوگل

مفید بود؟

Google تأیید کرده است که از مسائل ایندکسینگ (Indexing) که بر محتوای اخبار گوگل (Google News) تأثیر گذاشته است، آگاه است. این شرکت اعلام کرده است ” این مسئله مربوط به ایندکسینگ موتور جستجوی گوگل (Google Search) نیست که هفته گذشته رفع شده است. ما از برخی از مشکلات ایندکسینگ که مرتبط با محتوای اخبار گوگل هستند، آگاه هستیم. به نظر می‌رسد ناشران محدودی این مشکل را دارند. اکنون ما تمام تلاش خود را می‏کنیم و در حال تشخیص مسئله در بخش خبر هستیم. اختلال پیش آمده در ایندکسینگ، مربوط به مشکل هفته پیش نیست که برطرف شده است.”

این اظهارات توسط یکی از استراتژیست‏های سئو در گوگل به نام دنی سالیوان، توییت شده است. بر اساس سوابق فعالیت‎‏های اخیر این شرکت، انتظار می‏رود به محض اینکه گوگل مشکلی را حل می‏کند، به روز رسانی‌های بیشتری را ارائه می‏دهد. از طرف دیگر تا زمانی که گوگل این مشکل را برطرف کند، تصور می‏شود که ناشران اخبار، کاری برای حل این مسئله نمی‌توانند انجام دهند.

اخبار گوگل با موتور جستجوی گوگل چه تفاوتی دارد؟

اخبار گوگل مانند موتور جستجوی گوگل (Google Search) عمل نمی‏کند؛ یعنی شما نمی‏توانید با استفاده از ابزار بازید URL، صفحات را مجدداً برای ایندکسینگ ارسال کنید. گوگل در مورد محتوایی که در اخبار گوگل نشان داده می‏شود، بیشتر گزینشی عمل می‏کند. ناشران مطالب در اخبار گوگل (Google News) علاوه بر پیروی از دستورالعمل‌های مربوط به وب مستر، باید به مجموعه ای خاص از سیاست‌های مربوط به محتوا و دستورالعمل‌های فنی پایبند باشند.
اگر ناشری تمام این شرایط را رعایت کند، باید درخواست کند تا صفحات او در اخبار گوگل ایندکس شوند. این درخواست توسط تیم بخش خبر گوگل بررسی می‌شود تا در مورد پذیرش یا رد یک وب سایت تصمیم گرفته شود؛ بنابراین اگر تمام شرایط، ضوابط و سیاست‏ها را رعایت نکرده باشید، محتوای شما در بخش خبر گوگل، ایندکس نخواهد شد. در این صورت شما دیگر نگران مشکلات مربوط به ایندکسینگ در این بخش نخواهید بود.

البته ناشرانی که در اخبار گوگل پذیرفته شده اند نباید خیلی نگران باشند، زیرا گوگل اظهار کرده است که این مسئله فقط تعداد محدودی از سایت‌ها را تحت تأثیر قرار داده است و بسیاری از صفحات ایندکس شده در اخبار گوگل مشکلی ندارند. برای اینکه مطمئن شوید تحت تأثیر این مشکل قرار گرفته اید، سایت خود را در Google News جستجو کنید و ببینید آیا جدیدترین محتوای شما ایندکسینگ شده است یا خیر.
با بررسی چندین وب سایت متوجه شده ایم که محتوای تأثیرگذار وب‌سایت‌ها، در حدود 24 ساعت گذشته منتشر شده اند؛ بنابراین اینطور نیست که کل محتوای ناشر از سرویس اخبار گوگل خارج شده باشد. در واقع تازه ترین مقالات در  Google Newsمنتشر شده اند. به محض دریافت اطلاعات بیشتر از گوگل، آن‏ها را منتشر خواهم کرد.

اگر دوست دارید در این بخش از گوگل دیده بشوید باید در سایت های خبری، رپورتاژ آگهی منتشر کنید. این مدل از رپورتاژ قوانین خاصی دارد و باید حتما اسم سایت و کسب و کار شما در آن وجود داشته باشد. اکثر این رپورتاژ ها رپورتاژ برندینگ به حساب می آیند. رایا مارکتینگ هم در بخش انتشار رپورتاژ آگهی در سایت های خبری و هم در انتخاب سایت های خبری مناسب به شما کمک میکند و مشاوره رایگان به شما ارائه میدهد.
علاوه بر اینکه میتوانید محتوای لازم برای انتشار رپورتاژ برندینگ خود را به رایا مارکتینگ سفارش دهید. وارد صفحه خدمات تولید محتوا شده و با کمترین هزینه تولید محتوا در آن ثبت سفارش کنید. فقط به خاطر داشته باشید که در توضیحات سفارش جزییات مد نظر خود را وارد کنید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.