مقالات آموزشی

بررسی روش های ساختن موضوع جالب برای تولید محتوا

مفید بود؟

داشتن یک استراتژی محتوای وبلاگ نوشته شده، چیزی است که وبلاگ‌های خوب را از وبلاگ‌های واقعا حرفه ای جدا می‌کند و با پیدا کردن موضوع جالب برای تولید محتوا، می‌توانید به راحتی بازدیدهای سایت خود را افزایش دهید.

ایجاد استراتژی نوشتاری وبلاگ

شما در اصل با ایجاد یک استراتژی نوشتاری وبلاگ، شانس موفقیت خود را دو برابر می‌کنید و می‌توانید موضوع جالب برای تولید محتوا در دست داشته باشید. طبق موسسه بازاریابی محتوا، 60٪ از سازمان‌هایی که استراتژی محتوای مکتوب دارند موثر هستند، در حالی که فقط 32٪ از آنها با استراتژی محتوای کاملا کلامی‌موثر هستند.
اگر می‌خواهید نتایج واقعی را ببینید، یک استراتژی محتوای وبلاگ یک ضرورت است و به شما کمک می‌کند تا کسب و کار خود را گسترش دهید.

ایجاد ترافیک بیشتر و موفقیت بیشتر

یک برنامه محتوایی نه تنها شانس موفقیت شما را افزایش می‌دهد، بلکه باعث صرفه جویی در ساعاتی از وقت شما می‌شود که در استراتژی‌های تبلیغات اشتباه، نوشتن در مورد موضوعات اشتباه و کار با اینفلوئنسرهای اشتباه تلف شده اید.

آیا شما آماده صرفه جویی در وقت، ایجاد ترافیک بیشتر و دیدن موفقیت بیشتر در وبلاگ نویسی هستید؟ در ادامه برای شما پنج مرحله برای ساخت موضوعات جذاب برای تولید محتوا و استراتژی سایت ارائه داده شده است که می‌تواند باعث شود با دید بازتری به مسئله تولید محتوا نگاه کنید و به صورت حرفه ای، سایت خود را گسترش دهید.

پنج مرحله برای ساختن یک استراتژی محتوای وبلاگ

این راهنما به پنج مرحله تقسیم می‌شود که شامل ایجاد استراتژی محتوا و پیدا کردن موضوع جالب برای تولید محتوا سایت است که عبارتند از:

  • اهداف خود را مشخص کنید.
  •  برخی از تحقیقات بازار هدف را انجام دهید.
  •  ایده‌ها و کلمات کلیدی موضوع را برای هدف قرار دهید.
  • تقویم محتوایی ایجاد کنید.
  • محتوای شگفت انگیز بسازید.
  • مقدمه سریع – یک استراتژی محتوای وبلاگ خوب باید به سه سوال پاسخ دهد:
  •  چرا ما در وهله اول تولید محتوا می‌کنیم و چه نیازی به پیدا کردن موضوع جالب برای تولید محتوا داریم؟
  • به چه محتوایی نیاز داریم؟
  •  چگونه این محتوا را برای تحقق اهداف خود بدست آوریم؟

اهداف خود را جهت پیدا کردن موضوع جالب برای تولید محتوا مشخص کنید.

اگر چیز دیگری از این مقاله بردارید، تعیین هدف و موضوع جالب برای تولید محتوا را بردارید. داشتن یک هدف مشخص، شما را قادر می‌سازد تا تمام مراحل دیگر، تمام ساعات نوشتن و همه موانع پیش روی خود را طی کنید.
هدف شما دلیل شماست و هرچه قوی تر باشد موفقیت بیشتری نیز کسب خواهید کرد و بنابراین، با موضوع جالب برای تولید محتوا، می‌توانید زمان را بهینه کنید.

فقط نگاهی به صحبت‌های Simon Sinek در TED در مورد قدرت “چرا” بیندازید. این 20 دقیقه طلایی خالص است و در مورد اینکه چرا ما باید از یک مکان “چرا” کاری انجام دهیم، نه اینکه چگونه آن را انجام می‌دهیم یا کاری که انجام می‌دهیم، هدایت می‌شویم.
بنابراین، “چرا” هدف وبلاگ خود را چگونه تعریف می‌کنید؟ کافی است تا به این سوالات پاسخ دهید. آیا می‌خواهید:

  •  فروش را افزایش دهیم یا منجر به تولید شود؟
  •  در مورد آنچه انجام می‌دهید به چشم اندازها و مشتریان آموزش دهید؟
  •  مشتریان خود را در مورد آنچه در تجارت شما می‌گذرد به روز کنید؟
  •  چشم اندازهایی را از خارج از منطقه محلی خود جذب کنید، مانند مشتریانی از خارج از کشور داشته باشید؟
  • ساخت برند را در پیش بگیرید؟

اهداف استراتژی محتوای وبلاگ

بیش از دو یا سه مورد از این اهداف را برای استراتژی محتوای وبلاگ خود انتخاب نکنید و به موضوع جالب برای تولید محتوا اهمیت دهید. بیشتر از این وبلاگ شما متمرکز می‌شود و در هیچ کاری موفق نخواهد شد.
به عنوان مثال، ما یک وبلاگ برای کارهای مستقل خود داریم. هدف اصلی ما ایجاد راهنمایی برای خدمات است، با اهداف ثانویه، آموزش چشم اندازهای مربوط به کاری که می‌کنیم و ایجاد نام تجاری در اطراف نام ما است.

موضوع جالب برای تولید محتوا

با اهداف خود روبرو شوید. صرفا وجود “ترافیک بیشتر” کافی نیست. شما باید میزان ترافیک مورد نظر خود را در چه بازه زمانی ذکر کنید. هدف بهتر “افزایش فروش 15 درصدی در سه ماه اخیر” است. در واقع، پیدا کردن موضوع جالب برای تولید محتوا می‌تواند به شما کمک کند تا افزایش فروش را تجربه کنید.
وقتی دلیل خود را پیدا کردید، وقت آن است که بفهمید به چه نوع محتوایی نیاز دارید.

انجام برخی تحقیقات بازار هدف برای پیدا کردن موضوع جالب برای تولید محتوا

بگذارید از شما چیزی بپرسیم. آیا تا به حال دوش گرفته اید و نتوانستید آب را به دمای مناسب برسانید؟ ولرم بود، بنابراین شما یکم زیر دوش رفتید و با گرم بودن آب مواجه شدید.
در حالی که ناامید کننده است، به شما نشان می‌دهد که چگونه یک تلاش بسیار ناچیز باعث می‌شود چیزی از ولرم به گرم تبدیل شود.

 پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی

این مرحله همان تغییر کوچک سانتی متری است که وبلاگ شما را از متوسط به عالی می‌رساند.
بنابراین، چگونه تحقیقات بازار را با کمک پیدا کردن موضوع جالب برای تولید محتوا هدف قرار می‌دهید؟
جهت کشف موضوع جالب برای تولید محتوا، چند سوال خوب از خود بپرسید:
مخاطبان من از کجا آنلاین می‌شوند؟ معمولا از برخی از وبلاگ‌ها، پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی، انجمن‌ها، گروه‌های فیس بوک و… می‌آیند.

انواع محتوا 

بزرگترین معضل آنها در کار چیست؟ شاید آنها از رفت و آمد خود یا رئیسشان متنفر باشند، یا حوصله آنها سر رفته است، یا بازدید کافی از وب سایت خود ندارند.
چه نوع محتوایی یا مقاله ای بیشتر از خواندن آنها لذت می‌برند؟ اگر وبلاگ خود را در Google Analytics خود دارید، به وبلاگ خود نگاه کنید. کدام پست‌ها بهترین عملکرد را داشته اند؟ همچنین می‌توانید از BuzzSumo برای مشاهده بیشترین مقالات رقیب خود استفاده کنید.

ایده‌های موضوعی و کلمات کلیدی را برای هدف قرار دهید تا موضوع جالب برای تولید محتوا پیدا کنید!

بیایید با کلمات کلیدی شروع کنیم:

کلمات کلیدی یک استراتژی موثر در محتوای وبلاگ هستند. بدون وجود کلمه کلیدی، به سختی می‌توانید در موتورهای جستجو رتبه خوبی کسب کنید. بدون رتبه بندی در موتورهای جستجو، خیلی سخت خواهد بود که بازدید بالایی داشته باشید.

برخی از کلمات کلیدی را که می‌خواهید برای آنها رتبه بندی کنید، پیدا کنید که دارای حجم جستجوی بالا و رقابت کم سابقه هستند و موضوع جالب برای تولید محتوا در دست داشته باشید.
موضوع جالب برای تولید محتوا داشته باشید که شامل کلمات کلیدی اصلی شما در عنوان، متن، هدرها و متن alt تصویر باشد.

گرفتن بک لینک

برای گرفتن بک لینک به آن مقاله با کلمات کلیدی اصلی خود به عنوان Anchor Text داشته باشید. به عنوان مثال اگر کلمه کلیدی اصلی شما “استراتژی‌های بازاریابی” باشد، می‌خواهید لینک سایت شما با متن “استراتژی‌های بازاریابی” مرتبط باشد. اما مراقب باشید که در این کار نیز زیاده روی نکنید. تعداد زیادی Anchor بهینه شده ممکن است گوگل را به روشی اشتباه تحریک کند و باعث شود تا سایت شما پنالتی / جریمه شود.

سئو تولید محتوا

البته، بسیاری از مشکلات دیگر مانند سرعت بارگذاری صفحه، زمان صرف شده در صفحه، تعداد اشتراک مقاله دریافت شده وجود دارد. اما، اگر به سه مورد بالا تسلط داشته باشید، به راحتی می‌توانید سایت خود را در صفحه اول گوگل مشاهده کنید.

تقویم محتوای وبلاگ ایجاد کنید.

تقویم محتوا شما را در مسیر خود قرار می‌دهد و سیستمی‌ایجاد می‌کند تا اطمینان حاصل شود محتوای شما همیشه درجه یک است و به موقع منتشر می‌شود و می‌توانید موضوع جالب برای تولید محتوا به دست بیاورید. بهترین تقویم‌ها همچنین دارای اشتراک اجتماعی و اطلاعات بازاریابی از طریق ایمیل هستند که برای ساده و مرتب کردن کارها ایجاد شده اند.
برای کمک به توضیح اهمیت این مرحله و چگونگی تاثیر آن در استراتژی کلی محتوای وبلاگ شما، تحقیقات لازم صورت گرفته شده است.

تقویم محتوای عالی

یک تقویم محتوای عالی، دید عالی به شما می‌دهد و روند تحریریه تیم شما را توسعه می‌دهد.
تقویم محتوایی به ما امکان می‌دهد بروزرسانی‌های سریع انجام دهیم، همه دارایی‌های محتوا را سازماندهی کنیم و اینکه بتوانیم ببینیم که چه کسی روی چه چیزی کار می‌کند، چه موقع هر قطعه تولید می‌شود و هر یک از محتوا برای کدام شخصیت و مرحله قیف محتوایی (Content funnel) است. . با پیدا کردن موضوع جالب برای تولید محتوا، محتوای شگفت انگیز بسازید.

“ساخت”، نه “نوشتن”!

حال که تا به اینجای کار، کلمات کلیدی خود را دریافت کرده اید، یک تقویم محتوایی ایجاد کرده اید، می‌دانید برای چه کسی می‌نویسید. اکنون وقت آن است که در واقع محتوای خود را بسازید و دیگر، کار پیدا کردن موضوع جالب برای تولید محتوا، تقریبا به اتمام رسیده است. مل می‌گویم “ساخت”، نه “نوشتن”، زیرا محتوای عالی فقط نوشته نشده است، بلکه :ساخته” می‌شود.

یک محتوا شگفت انگیز باید:

  •  خوب نوشته شده باشد، به این معنی که هجی و دستور زبان مناسب در محتوا است و از زبان یا اصطلاحات پیچیده غیر ضروری استفاده نمی‌کند.
  • تحقیق شده باشد، به این معنی استفاده از آمار، مطالعات موردی و مثال‌هایی برای نشان دادن اینکه شما تکالیف خود را به خوبی انجام داده اید یا خیر.
  • استفاده از فایل‌های مختلف در یک محتوا، بسیار ضروری است و باعث خاص بودن نوع محتوا می‌شود.
  •  محتوا شما قالب بندی شده باشد، به معنای این که استفاده از عناوین فراوان، زیرعنوان‌ها، لیست‌های گلوله ای، نقل قول‌های بلوک، پررنگ بودن و حروف کج باشد.

 ایجاد موضوع جالب برای تولید محتوا

تولید محتوا و پیدا کردن موضوع جالب برای تولید محتوا اهمیت بسیار زیادی دارد. داشتن یک استراتژی محتوای وبلاگ، شما را از ساعت‌ها سردرد، آزاد می‌کند. به علاوه، با پیدا کردن موضوع جالب برای تولید محتوا، موفقیت بیشتری را مشاهده خواهید کرد و باعث می‌شود تا در کمترین زمان، شاهد افزایش فروش اینترنتی باشید.
تهیه یک استراتژی عالی برای محتوای وبلاگ فقط چند ساعت طول می‌کشد، اما نتیجه آن، سالها با شما همراه خواهد بود.

افزایش فروش آنلاین با تولید محتوا

یک ضرب المثل قدیمی‌وجود دارد که می‌گوید، اگر چهار ساعت فرصت دارید یک درخت را خرد کنید، اگر یکی از همان ساعت‌ها را برای تیز کردن تبر خود اختصاص دهید، فرصت بیشتری خواهید داشت تا درخت‌ها را قطع کنید. این استراتژی محتوای وبلاگ معادل تیز کردن تبر شما است. اگر وقت بگذارید و آن را جمع کنید، بسیار آماده تر خواهید بود و بازدید بیشتری کسب خواهید کرد.

 

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.