فید اینستاگرام به عنوان نقطه شروع به کار در این پلتفرم نقش مهمی را در دیده شدن محتوای ارائه شده توسط کاربران ایفا میکند. اگر دوست دارید دنبال کننده شما با باز کردن برنامه اینستاگرام، پست شما را، درمیان اولین پستهای فید ببیند یا اگر دوست دارید با باز کردن این برنامه پستهای مورد علاقه تان نمایش داده شود باید با 4 عامل کلیدی الگوریتم فید اینستاگرام آشنا باشید. پس برای اطلاعات بیشتر در ادامه مقاله با ما همراه باشید.
الگوریتم اینستاگرام چیست؟
الگوریتم مجموعهای از قواعد و دستورالعملهاست که بر مبنای آنها محتوای یک صفحه در اینستاگرام، دیده میشود.
فید اینستاگرام چیست ؟
وقتی شما برنامه اینستاگرام را باز میکنید، یک صفحهای ظاهر میشود که در آن پست و استوری افرادی که آنها را دنبال کردهاید، نشان داده میشود. به این صفحه، فید اینستاگرام گفته میشود.
فید اینستاگرام مانند صفحه اول گوگل هست که همه برای حضور در آن تلاش کرده و با هم رقابت میکنند. همانطور که گوگل برای حضور در صفحه اول و سئوی سایت یک سری قوانین دارد برای حضور در فید اینستاگرام هم یک سری اصول و قوانین وجود دارد.
برای اینکه پستهای مورد نظر شما در صفحه فید اینستاگرامتان دیده شود، اینستاگرام 4 عامل کلیدی را معرفی کرده است که به مدیریت صفحه ورودی شما، کمک میکند.
4 عامل کلیدی الگوریتم فید اینستاگرام
عامل اول : این عامل مربوط به خود پست است. پست مورد نظر عکس است یا فیلم؟ زمان انتشار آن کی بوده است؟ چه تعدادی از کاربران آن پست را لایک کردهاند؟
عامل دوم : اطلاعات مربوط به کسی که پست را منتشر کرده است. آیا این شخص دوست و دنبال کننده شماست؟ آیا او بیشتر مواقع پست میگذارد؟ آیا شما پستهای او را دوست داشتهاید؟
عامل سوم : اطلاعات مربوط به کسی که پست را میبیند. بیشتر چه نوع محتوایی را میپسندید؟ آیا محتوای ویدئویی را دوست دارید؟
عامل چهارم: تعامل کسی که پست را گذاشته با کسی که پست را مشاهده میکند. آیا تا به حال برای کسی که پست گذاشته، لایک یا کامنتی گذاشتهاید؟ یعنی آیا به محتوای تولیدی این صفحه تمایلی داشتهاید یا نه؟
این 4عامل بر نمایش پست در فید اینستاگرام اثر میگذارند که میتوان برای مدیریت صفحه فیدمان از آنها استفاده کنیم. اما چطور میتوان از این 4 عامل استفاده کرد که در صفحه فید مخاطبان پیجمان حضور داشته باشیم؟
علاوه بر این 4 عامل کلیدی، پنج نوع تعامل هم در ترتیب نمایش پستها موثر است:
زمان اختصاصی: میزان زمانی که مخاطب برای دیدن پست صرف کرده است.
لایک کردن: آیا مخاطب مخصوصا این پست را لایک خواهد کرد؟
کامنت گذاشتن: چقدر احتمال هست که مخاطب برای این پست کامنت بگذارد؟
ذخیره کردن پست: آیا این پستی هست که مخاطب آن را ذخیره کند؟
و در نهایت اینکه آیا به خاطر این پست، مخاطب به پروفایل صاحب پست وارد میشود یا نه؟
اگر الگوریتم اینستاگرام احتمال بدهد که مخاطب با پست موردنظر از این پنج راه تعامل نمیکند، آن پست را برای او نمایش نمیدهد.
در واقع الگوریتم اینستاگرام، بر مبنای این بنا شده است که کاربر بلافاصله به محتوای مورد علاقه خود دسترسی پیدا کند و این علاقه را از طریق این تعاملات تشخیص میدهد.
بنابراین شما باید میزان تعامل مخاطبانتان را با پست هایتان بسنجید و بر اساس علاقه مندی آنها تولید محتوا کنید تا تعاملشان با صفحه شما بالا برود و با باز کردن برنامه اینستاگرامشان پست شما جز اولین پستهایی باشد که برایشان نمایش داده میشود
نتیجه نهایی
4 عامل کلیدی الگوریتم فید اینستاگرام، به ما کمک میکند تا بتوانیم سلیقه مخاطبانمان را بشناسیم و مطابق با علایق آنها محتوا تولید کنیم که باعث دیده شدن هر چه بهتر صفحه اینستاگراممان میشود.