مقالات آموزشی

بررسی کاربرد رپرتاژ ریپورتاژ خبری

مفید بود؟

رپرتاژ ریپورتاژ خبری یکی از محبوب‌ترین روش‌های تبلیغات اینترنتی است که امروزه به‌دلیل پیشرفت علم و تکنولوژی و افزایش کاربران اینترنتی استفاده از روش رپرتاژ ریپورتاژ خبری نیز زیاد شده‌است. قیمت رپورتاژ آگهی در شرکت‌های تبلیغاتی زیاد نیست و همین امر به شما این امکان را خواهد‌داد که از روش رپورتاژ خبری به‌صورت منظم و مداوم استفاده کنید. روش رپورتاژ خبری علاوه بر تبلیغات  کسب و کار شما در دراز مدت به بهبودی سئو سایت شما نیز کمک می‌کند.

امروزه تبلیغات سنتی دیگر تاثیر زیادی برای جذب مشتری ندارد و جای خود را به شیوه‌های تبلیغاتی مدرن مانند تبلیغات رپورتاژ داده‌است. تبلیغات سنتی مشکلات زیادی مانند: نیاز به نیروی انسانی زیاد، هزینه‌های جانبی که سبب می‌شد تبلیغات گران‌تر شوند، محدودیت توسعه کسب و کار  و ….

 

در گذشته شما با استفاده از روش‌های تبلیغاتی سنتی حداکثر می‌توانستید در سطح شهر تبلیغات خود را انجام دهید اما امروزه با استفاده از روش‌های مانند: رپرتاژ ریپورتاژ خبری می‌توانید کسب و کار خود را در سطح کشور و یا حتی جهان تبلیغ کنید و مشتریان زیادی را جذب کنید. کیفیت این متن‌ها بسیار در تبلیغات اهمیت دارد بنابراین برای تبلیغات با استفاده از روش رپرتاژ ریپورتاژ خبری حتما از شرکت‌های تبلیغاتی کمک بگیرید.

امروزه تبلیغات زیاد بی‌کیفیت اینترنتی سبب شده تا بسیار از کاربران به تبلیغات اینترنتی اعتماد نکنند همین امر سبب شده‌است تا دیده شدن تبلیغات شما در اینترنت به کار دشواری تبدیل شود. بهتر است این تبلیغات توسط افراد باتجربه در این زمینه انجام شود.

پیشنهاد می کنیم مقاله “آموزش مرحله به مرحله ثبت رپورتاژ در سایت‌های دیگر” را نیز مطالعه کنید.

 

کمپین رپورتاژ آگهی چیست؟

شاید این سوال برای شما به وجود آمده‌باشد که رپورتاژ چیست؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که رپرتاژ ریپورتاژ خبری در حقیقت متن‌های هستند که هدف اصلی آن‌ها معرفی محصولات و کسب و کار‌های مختلف به‌صورت غیر‌مستقیم به مشتریان و مخاطبان است. متن‌های رپرتاژ ریپورتاژ خبری معمولا با استفاده از یک خبر از محصولات به تبلیغ کسب و کار شما می‌پردازند بنابراین این متن‌ها باید توسط افراد حرفه‌ای و زیرک نوشته‌شود تا بدون جلب توجه مشتریان و مخاطبان با یک موضوع جالب کسب و کار شما را تبلیغ کند.

 

رایا مارکتینگ یکی از سه شرکت برتر تبلیغاتی کشور است که در زمینه تولید محتوا و سئو فعالیت می‌کند. شرکت رایا مارکتینگ با داشتن 7000 نویسنده سئو کار می‌تواند به شما در زمینه تبلیغات کسب و کارتان کمک کند. رایا مارکتینگ کیفیت محتوا‌های تولید شده توسط شرکت را کاملا تضمین می‌کند و برای اثبات این ادعا گاها رپورتاژ‌های را به صورت هدیه به مشتریان خود می‌دهد.  هدف اصلی این شرکت ارائه خدمات با‌کیفیت در مدت زمان کوتاه با قیمت ارزان است که تا به امروز رایا مارکتینگ به هدف خود رسیده‌است و توانسته بزرگ‌ترین هدف خود که رضایت مشتریان است را بدست بیاورد.

متن‌های رپرتاژ ریپورتاژ خبری پس از تهیه توسط شرکت‌های تبلیغاتی باید در سایت‌های پربازدید خبری انتشار پیدا کنند تا شانس بازدید بیشتری را در اینترنت داشته‌باشند. در ادامه با ویژگی‌های متن‌های رپرتاژ ریپورتاژ خبری بیشتر آشنا خواهیم‌شد و همچنین سایت‌های خبری پربازدید را با هم بررسی خواهیم‌کرد.

 

متن‌های رپرتاژ ریپورتاژ خبری باید چه ویژگی‌های برای سایت‌های خبری داشته‌باشند؟

کیفیت متن‌های رپورتاژ در میزان بازدید از رپرتاژ ریپورتاژ شما و همچنین جذب مشتری بسیار تاثیرگذار خواهد‌بود. برای تشخیص کیفیت متن‌های رپورتاژ باید نکات زیر را در متن خود بررسی کنید و اگر این نکات در متن شما رعایت شده‌باشد بنابراین شانس بازدید از رپورتاژ شما بالا خواهد‌بود.

متن‌های رپرتاژ ریپورتاژ خبری باید دارای عنوان مناسب و جذاب باشند زیرا 90 درصد مخاطبان ابتدا به عنوان متن توجه می‌کنند و سپس متن اصلی را مطالعه می‌کنند. متن‌های رپورتاژ باید فاقد از هرگونه دروغ یا اغراق باشند. اگر مخاطبان متوجه دروغ یا اغراق شما شوند قطعا دیگر به کسب و کار شما اعتماد نخواهند‌کرد. در متن‌ها رپورتا باید از نام یا برند کسب و کار شما استفاده شده‌باشد این کار به شما این امکان را خواهد‌داد تا به متن رپورتاژ خود لینک دهید و مخاطبان را به سایت‌تان برای مشاهده دیگر محصولات خود دعوت کنید.

متن‌های رپورتاژ باید فاقد از هر گونه اشتباهات نگارشی مانند: استفاده نکردن از علائم نگارشی( نقطه، ویرگول و …)، غلط‌های املایی و … باشند. استفاده از عکس در متن‌های رپورتاژ سبب می‌شود تا مخاطبان از مطالعه متن رپورتاژ شما خسته نشوند. از کلمات پرتکرار گوگل مرتبط با موضوع رپورتاژ در متن استفاده شده‌باشد.

رعایت نکات نگارشی در متن‌های رپورتاژ بسیار اهمیت دارد و در دراز مدت به بهبودی سئو سایت شما کمک خواهد‌کرد. متن‌های رپورتاژ خبری باید ساده و قابل درک برای مخاطبان نوشته‌شوند. زیرا هرچقدر متن‌های شما ساده‌تر باشند، مخاطبان ارتباط بیشتری را با رپورتاژ شما برقرار خواهند‌کرد.

با ویژگی سایت‌های انتشار خبری بیشتر آشنا شویم

سایت‌های انتشار خبری به شما کمک می‌کند تا کسب و کار خود را به‌صورت گسترده تبلیغ کنید. امروزه سایت‌های زیادی در زمینه انتشار رپرتاژ ریپورتاژ خبری فعالیت می‌کنند و همین امر، کار را برای شناسایی یک سایت مناسب برای انتشار رپورتاژ خود دشوار کرده‌است. اما سایت‌های انتشار دارای ویژگی‌های مختلفی هستند که هرچقدر این ویژگی‌ها در وضعیت بهتری قرار داشته‌باشند، سایت مورد نظر می‌تواند به شما کمک بیشتری کند. برخی از این ویژگی‌ها به‌صورت زیر است:
1.    الکسا: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های سایت‌های انتشار الکسا است که نشان‌دهنده جایگاه سایت انتشار در کشور یا جهان را نشان می‌دهد هر‌چقدر این عدد کوچکتر باشد سایت انتشار در وضعیت بهتری قرار دارد و می‌تواند برای تبلیغات به شما کمک بیشتری کند.
2.    اتوریتی: در بین ویژگی‌های سایت های انتشار اتوریتی از همه در زمینه سئو اهمیت بیشتری دارد و هرچقدر که این عدد بالاتر باشد شانس بازدید از رپورتاژ شما در سایت انتشار مورد نظر بیشتر خواهدبود.
3.    اعتبار دامنه: این ویژگی نشان‌دهنده سازگاری سایت انتشار با موتور جستجوی گوگل است و هرچقدر این عدد بیشتر باشد نشان‌دهنده این است که سایت مورد نظر با گوگل و قوانین آن سازگارتر است.
4.    تعداد ورودی‌های گوگل: این ویژگی با درصد نشان داده می‌شود و نشان‌دهنده این است که از هر 100 نفر  چه تعداد از طریق گوگل وارد سایت شما شده‌اند. اگر این عدد حدود 50 درصد باشد وضعیت سایت انتشار مناسب است.
5.    مدت زمانی که مخاطبان در سایت انتشار می‌مانند: این ویژگی نشان‌دهنده این است که مطالب سایت انتشار چقدر برای مخاطبان جذاب است هرچقدر زمان ماندن مخاطبان بیشتر باشد شانس بازدید از رپورتاژ شما در این سایت انتشار بیشتر خواهد‌بود.

سایت‌های انتشار خبری معتبر در ایران را بشناسیم

همان‌طور که گفته‌شد سایت‌های خبری زیادی در کشور وجود دارند اما می‌خواهم برخی از این سایت‌های معتبر را با ذکر ویژگی‌های آن‌ها، به شما معرفی کنم.
1.    ایسنا، اعتبار دامنه: 80، الکسا: 49، اتوریتی: 85
2.    عصر ایران، اعتبار دامنه: 60، الکسا: 42، اتوریتی: 59
3.    مهر نیوز، اعتبار دامنه:  79، الکسا: 47، اتوریتی: 79
4.    اقتصاد نیوز، اعتبار دامنه: 41، الکسا: 54،  اتوریتی: 41
5.    تسنیم نیوز، اعتبار دامنه: 81، الکسا:  55، اتوریتی: 81

 

آیا سایت‌های خبری خود از سایت‌های دیگر رپورتاژ دریافت می‌کنند؟

سوالی که برای بسیار از افراد پیش آمده‌است این است که آیا سایت‌های خبری رپورتاژ هم برای خود رپورتاژ تهیه می‌کنند. برای شما می‌خواهم مثال واقعی را بزنم تصور کنید شما یک ورزشکار هستید و می‌خواهید به قهرمانی برسید شما در این راه دشوار بسیار تلاش می‌کنید و  با شکست‌های زیاد و تمرینات سخت بالاخره به آرزوی خود می‌رسید و قهرمان می‌شوید آیا شما تمرینات خود را در زمان اوج رها می‌کنید و اینجا نقطه پایان شماست؟ سایت‌های پربازدید سالها تلاش کرده‌اند و خود را به یک سایت خبری پربیننده تبدیل کرده‌اند نباید انتظار داشته‌باشیم که در نقطه اوج تمرینات خود را رها کنند و به انتشار رپورتاژ ادامه ندهند. جواب سوال بله است و سایت های خبری نیز از سایت های دیگر رپورتاژ های مختلفی در زمینه سایت خود دریافت می‌کنند.

شرکت‌های تبلیغاتی همانند سرمربی دلسوز و مهربان همچنان به این سایت‌های می‌تواند کمک کند و رپورتاژ‌های با‌کیفیتی را برای این سایت‌ها تهیه کند. تهیه رپورتاژ برای سایت‌های انتشار بزرگ بسیار کار دشواری است زیرا این سایت‌های با سایت‌های انتشار بزرگ دیگر در حال رقابت هستند و جای هیچ‌گونه خطایی ندارند و سایت‌های رقیب در انتظارند تا قهرمانی را از این سایت انتشار شما بگیرند بنابراین باید بسیار هوشمندانه عمل کرد و متن‌های خود را توسط افراد باتجربه تهیه کنید. در ادامه می‌خواهم شما را با نمونه‌های از این رپورتاژ‌ها آشنا کنم.

 

نمونه رپورتاژ خبری برای سایت ایسنا

رپورتاژ خبری زیر در زمینه آشنایی با خبرگزاری ایسنا نوشته شده‌است و همان‌طور که در متن مشاهده می‌کنید تمامی ویژگی‌های که قبلا گفته شد در این رپورتاژ رعایت شده‌است.
« آشنایی خبرگزاری دانشجویی ایران (ایسنا)
تنها خبرگزاری دانشجویی و اولین خبرگزاری خصوصی ایران، خبرگزاری ایسنا است. سایت ایسنا از 16 آذر سال 1378 فعالیت خود را آغاز کرد. مقام معظم رهبری به این خبرگزاری در 13 آبان 1378 فرمودند که: ” اخبار خوب، مفید و امیدبخش مخابره کنید.” هدف اصلی این خبرگزاری رساندن اطلاعات درست و به موقع و همچنین همه جانبه به جامعه دانشگاهی و همچنین دیگر افراد است. این خبرگزاری از سالی که تاسیس شد تا به امروز تمام تلاش خود را در ارتقای سطح آگاهی و اطلاع رسانی در زمینه های علمی ، فرهنگی ، سیاسی، اجتماعی، اقتصاد، فرهنگی برای جامعه دانشگاهی و مردم کرده‌ است.

مدیر عامل این خبرگزاری در حال حاضر با علی متقیان است. معاونت‌های خبرگزاری ایسنا شامل بخش‌های مختلفی می‌شود. برخی از این معاونت‌ها عبارتند از: معاونت خبری، معاونت آموزشی و پژوهشی، معاونت چند رسانه ای، معاونت پشتیبانی و …
برای معرفی سیاست‌های خبرگزاری ایسنا  می‌توان به خبر های صحیح و واقعی، انتشار سریع وقایع با حفظ کیفیت خبر، دوری از اغراق، دوری از نوشتن اخبار به گونه‌ای که تنش را در افکار عمومی زیاد می‌کند و … اشاره کرد.»

 

نمونه سایت خبری برای سایت مهر نیوز

رپورتاژ زیر در زمینه آشنایی با خبرگزاری مهرنیوز تهیه شده‌است. لطفا به آن دقت کنید.
« خبرگزاری مهر به‌طور رسمی در 29 اردیبهشت سال 1382 فعالیت خود را آغاز کرد. این خبرگزاری اخبار خود را در شش زبان انگلیسی، فارسی، اردو، کردی، استانبولی و عربی انتشار می‌دهد. خبرگزاری مهر در دو بخش داخلی و خارجی فعالیت می‌کنند. فعالیت داخلی این خبرگزاری در زمینه‌های مختلفی مانند: فرهنگی، هنری، سیاسی، ورزشی، اجتماعی، علمی و … است. بخش خارجی خبرگزاری مهر خود به دو بخش فارسی و زبان های خارجه تقسیم می‌شود.

خبرگزاری مهر ایران را به 5 منطقه برای تهیه خبر تقسیم‌بندی کرده‌است و این 5 گروه شامل: مناطق شمالی، شرقی، غربی، جنوبی و مرکزی می‌شود. یکی از بخش‌های مهم و یکی از ادارات اصلی خبرگزاری مهر اداره کل رسانه‌های نو است، که هدف این اداره تبلیغات اثر گذار در شبکه‌های اجتماعی، رادیو مهر، مجله مهر  و … است. اداره کل رسانه‌های نو برای خبرگزاری مهر تولید محتوا نیز انجام می‌دهد. مدیر عامل خبرگزاری مهر در حال حاضر محمد شجاعیان زنجانی است.»

سخن آخر

همان‌طور که در نمونه‌های رپورتاژ خبری برای سایت‌های انتشار ایسنا و مهر مشاهده کردید این سایت‌ها نیز از اداراتی برای تولید محتوا و تهیه رپورتاژ به‌صورت حرفه‌ای کمک می‌گیرند که می‌تواند این شرکت‌ها زیر نظر خود خبرگزاری باشد یا به‌صورت خصوصی و جداگانه کار کند. توصیه می‌شود برای تبلیغات کسب و کار خود حتما از شرکت‌های تبلیغاتی و افرادی که در زمینه تولید محتوا فعالیت می‌کنند کمک بگیرید و خودتان اقدام به تهیه این متن‌ها نکنید. امیدوارم که این مقاله توانسته‌باشد شما را با متن‌های رپورتاژ خبری آشنا کرده‌باشد.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.