پاندمی ویروس کرونا در حال از بین بردن صنعت گردشگری است. در ادامه بررسی می کنیم که چطور هتل ها، خطوط هوایی، کشتیرانی کروز و آژانس های مسافرتی آنلاین (OTAها) به این مسأله واکنش نشان می دهند.
اگر مدیریت یا هدایت سئو، PPC، بازاریابی محتوا یا بازاریابی رسانه های اجتماعی را برای یک سازمانی در صنعت گردشگری بر عهده دارید، قطعا متوجه هستید که چقدر هتل ها، خطوط هوایی، کشتیرانی کروز، مقاصد کشتیرانی و آژانس های مسافرتی آنلاین (OTAها) بخاطر پاندمی کرونا ویروس ضربه دیده اند.
در صورتی هم که تمایل دارید در مورد آخرین اثرات شیوع کرونا ویروس روی صنعت گردشگری مطلع شوید، می توانید در خبرنامه روزانه Skift عضو شوید.
بنابراین نیاز نیست اظهار نظرات پیش پا افتاده ای در مورد این اثرات ترتیب داد چرا که مدتی طول خواهد کشید تا تجارت سفر به حالت اولیه خود بازگردد.
در واقع در این شرایط، حتی Hotels.com به عنوان نماد این صنعت نیز تصمیم به اجرای فاصله گذاری اجتماعی برای مدتی مشخص گرفته و در نتیجه شما هم باید رعایت کنید.
با این اوصاف، این مدت خاص دقیقا چقدر طول می کشد؟
اخیرا Kolin Schunk در Travelandmobility.tech مقاله ای تحت عنوان؛ تا چه زمانی کرونا ویروس صنعت گردشگریرا تحت تأثیر قرار خواهد داد؟ منتشر کرده است.
این خبرنامه دو هفته ای، که توسط کارمندان سابق یا فعلیِ مرکز نوآوری لوفت هانزا، آنالیز داده ای غیر معمولی انجام دادند که قطعا توجه مدیران و رؤسای فعال در SEO، PPC، بازاریابی محتوایی یا بازاریابی شبکه های اجتماعی و همچنین مدیران بازاریابی دیجیتال را به سمت خود جذب خواهد کرد.
Scunck و همکاران او ترندهای دانلود اپلیکیشن چینی مربوط دسته بندی های اصلی در travelandmobility.tech را بررسی کردن که شامل موارد زیر است:
- سفر هوایی
- جستجو و رزرو آنلاین
- محل های اقامت (هتل ها و آپارتمان ها)
- حمل و نقل شهری (اشتراک گذاری دوچرخه، ماشین و هر وسیله نقلیه دیگر)
- تورها و سرگرمی ها
برای هر کدام از موارد فوق، 5 اپلیکیشن برتر موبایلی براساس میزان دانلود اپلیکیشن در طی 12 هفته اخیر در چین انتخاب شدند.
سپس تغییرات هفته به هفته را در دانلود اپلیکیشن ها محاسبه کرده و خطوط روند را با استفاده از جابجایی زمانی به مدت دو هفته (به طور میانگین) در نمودار مربوطه هموار کردند.
نتایج بسیار خیره کننده هستند و بیشتر از قبل پاسخ به این پرسش احساس می شود که؛ چقدر طول خواهد کشید که صنعت گردشگریبر پاندمی کرونا ویروس غلبه کند؟
مطابق شکل بالا که مرکز نوآوری لوفت هانزا آن را منتشر ساخته، چین پس از قرنطینه ووهان، شروع به حل مشکل کاهش شدید 6 هفته ای سفر با هواپیما کرد.
با همین شیوه، Schunk و همکاران او نگاهی هم به داده های 5 اپلیکیشن موبایلی با بیشترین میزان دانلود انداختند که مربوط به پلتفرم های جستجو و رزرو، به اشتراک گذاری دوچرخه، درخواست ماشین سواری، اشتراک گذاری ماشین، اقامتگاه ها و همچنین تورها و سرگرمی ها بودند.
مطابق شکل فوق، نمودار V شکلی در هر یک از دسته بندی های فوق وجود دارد که عمق و مدت زمان آنها با یکدیگر متفاوت است:
- در طی 21 روز برای اشتراک گذاری دوچرخه، ماشین و همچنین تورها و سرگرمی ها
- 48 روز برای اقامتگاه ها
طبق این آنالیز، Schunk و همکاران او اظهار داشتند که:
انتظار مشاهده ترندهای مشابه را در کشورهای غربی هم داریم، البته بسته به اینکه اقدامات فعلی در جهت کاهش شیوع کرونا چقدر مؤثر بوده باشد. البته، مطمئن هستیم که زمان بازگشت اوضاع به حالت نرمال در نیمکره غربی بیشتر طول خواهد کشید که بخاطر اقدامات شدیدی است که دولت چین برای محدود کردن کرونا اتخاذ کرد. با اینکه پیاده سازی این اقدامات در کشورهای آمریکایی و اروپایی سختتر هستند، معتقدیم که زمان ریکاوری 6 هفته ای شاخص معقولی باشد.
طبق معیار شبکه نوآوری لوفت هانزا فرض آنها بر این است که محدودیت های مسافرتی شدیدا ادامه پیدا کند که بخاطر کنترل کردن مؤثر کرونا ویروس جدید است.
شاید فرض منطقی باشد که بگوییم نمونه گیری های اولیه و پیوسته در آلمان باعث شد که نرخ مرگ و میر کرونا ویروس در این کشور افزایش پیدا نکند.
اما در آمریکا چنین فرضی خیلی خوش بینانه است چون در این کشور غربالگری های وسیعی صورت نگرفت تا زمانی که خیلی دیر شده بود و امکان گسترش کووید-19 تا چندین هفته بدون اینکه شناسایی شود فراهم شد.
در ارتباطی که با چند مورد از شرکت های فعال در صنعت گردشگریگرفته شد، یکی از مدیران آژانس بین المللی بازاریابی دیجیتالی فعال در صنایع گردشگری و مهمان نوازی این چنین گفت:
ما داده هایی از چندین منبع موثق داریم که آسیا مخصوصا چین در کل مسیر پیشرفت را طی می کند و ما داده هایی در مورد کشور ایتالیا هم داریم که در کمال تعجب در حال قرارگیری در مسیر صعود است. لذا، برخی از شرکت های مسافرتی فعال در صنعت گردشگریمتوجه شدند که باید خیلی زود خود را در این زمینه احیا کنند یا اینکه سهم بازار آنها به شدت افت خواهد کرد.
پس از یک هفته، Ezekiel Emanuel، کارشناس سیاست های بهداشتی و قائم مقام دانشگاه پنسیلوانیا، عنوان کرد که در ماه ژوئن از شدت قرنطینه ها کم خواهد شد.
این فرد طرح و برنامه خود را در مجله نیویورک تایمز در بخش نظرات شخصی اینگونه عنوان کرد – ما می توانیم در ماه ژوئن بدون هیچ مشکلی اقتصاد کشور را دوباره راه بیاندازیم.
براساس واکنش چین به این ویروس، قرنطینه داخلی در طی 8 تا 10 هفته آتی را پیشنهاد کرد که در آن قرنطینه کردن تمامی فعالیت ها به استثنای کارگران بخش خدمات ضروری، باید سرعت انتقال ویروس را کم کند.
لذا بخاطر موضوعات مطرح شده پس باید صبر کنیم که صنعت گردشگریاز وضعیت اولیه وحشت عمومی از پاندمی کرونا ویروس به وضعیت نرمال بازگردد.
شاید بعدا هم مشخص شود که این گفته یک تخمین خوش بینانه ای بیش نبوده است اما همین کورسوی امید باعث می شود که بازاریاب های دیجیتالی در صنعت گردشگریبرای بهترین سناریوها شروع به برنامه ریزی کنند.
البته دو هفته پیش این سازمان ها و نهادها برنامه ریزی خود را برای بدترین سناریو هم انجام دادند تا اتفاقات غیر مترقبه را هم پوشش داده باشند.
البته این فرصت را هم فراهم می کند تا نگاهی به برخی از تلاش های شجاعانه ای که بازاریاب های دیجیتالی برای هتل ها، خطوط هواپیمایی، کشتیرانی کروز، مقاصد گردشگری و OTAها انجام دادند بیاندازیم و ضمن ارزیابی کردن، قدردان آنها هم باشیم.
بررسی واکنش سازمان های مختلف صنعت سفر
- Marriott International یا شرکت بین المللی ماریوت
به عنوان مثال باید بخاطر روشن کردن چراغ پنجره ها در شب با پیام امید و سلامتی برای انجمن های محلی و کل کشور از Marriott Hotel and Resorts تقدیر کرد.
در زیر نمونه ای از کمپینی با هشتگ #MarriottStrong را مشاهده می کنید که از طرف Marriott Hotel صورت گرفت.
-
انجمن هتل ها و اقامتگاه های آمریکایی یا American Hotel and Lodging Association
کار انجمن هتل ها و اقامتگاه های آمریکایی یا AHLA به دلیل برقرارسازی و مشخص کردن بیش از 6500 ملک و دارایی در اطراف آمریکا و آماده ساختن آنها برای کارمندان خدمت درمان و امدادگران شایان تقدیر است.
این انجمن تمام بخشهای صنعت گردشگری خود از جمله زنجیرههای اصلی، هتلهای مستقل، شرکتهای مدیریتی، شرکتهای سرمایهگذاری املاک و مستغلات را در اختیار مراکز درمانی قرار داد و به این افراد مکانی برای خواب همراه با صبحانه تدارک دید.
رئیس کل و مدیر عامل AHLA، Chip Rogers در طی یک بیانیهای اعلام کرد: صنعت هتلداری منحصرا برای حمایت و تقویت جوامع و امدادگران موقعیتهای اورژانسی، یعنی کسانی که در خطوط مقدم مبارزه با بحران سلامت عمومی فعلی فعالیت دارند، قبول مسئولیت کرده است.
وی افزود، هتلها همیشه عضو فعال جامعه محلی ما بودهاند و این بار هم فرقی ندارد.
انجمن AHLA روی اقدام Hotels for Hope سرمایهگذاری کرده و در حال حاضر با دولتهای محلی، دولتی و فدرال برای ایجاد داده پایگاهی از مکان های قابل دسترس برای استاده همکاری دارد.
- Click Travel:
Click Travel شرکت انگلیسی فعال در صنعت گردشگری که هتل ها را قبل از بسته شدن تشویق کرد تا با این شرکت تماس بگیرند. چرا؟
چون افرادی که شغل آنها مربوط به شرایط بحرانی است مثل پزشکان، پرستاران و افسران پلیس از آخرین محدودیت های مسافرتی معاف هستند.
و اکنون این افراد برای 8 هفته آینده در حال درخواست برای رزرو گروهی و عمده هستند.
در مقاله با عنوان؛ هتل های انگلستان بخاطر رزرو بلیط گروهی برای کارکنان شرایط بحرانی جان تازه ای گرفتند؛ Jill Palmer، مدیر عامل Click Travel، به Matthew Parsons از خبرنامه Skift گفت:
اگر زمانی هتل های زنجیره ای Travelodge و Premier Inn بسته شوند، نمی دانم که این کارکنان شرایط بحرانی کجا قرار است استراحت کنند. باید همکاری و تفاهمی وجود داشته باشد. البته اطلاع دارم که برخی هتل ها برای خدمات دهی به این افراد به فعالیت خود ادامه می دهند و هرکاری که در توانشان هست برای حمایت از آنها انجام می دهند اما باز هم چالشی پیش روی ماست.
با این حال، این نهاد اخیرا 13360 مورد اقامت شبانه در هتل را برای مشتریان خود از جمله کارکنان سرویس خدمات ملی انگلیس (NHS) و نیروی پلیس پیدا کرد.
- Visit Portugal
از Visit Portugal بابت ساخت ویدیوی Can’t Skip Hope برای اشاره به نکته صحیح در زمان بحران تشکر می کنیم.
کمپین امیدبخش بسیار موفقی که در همان چند کلمه ابتدایی – زمان توقف کارها فرا رسیده است – به بررسی مشکل ممنوعیت مسافرت در صنعت گردشگری می پردازد.
مکان های دیدنی و صحنه های جذابی که در دو دقیقه ابتدایی این ویدیو نمایش داده می شود که قطعا هر فردی را ترغیب به بازدید از کشور پرتغال در آینده خواهد کرد اما این بخاطر مسأله کسب درآمد نیست.
لحن جمله ما همه در این وضعیت کنار هم هستیم احساس امیدوارانه ای در این روزهای سخت به ما می دهد.
- Southwest Airlines:
از Southwest Airlines هم بخاطر ساخت انجمن خطوط هوایی جنوب غربی (Southwest Airlines) تشکر می کنیم که مشتریان خود را در جریان آخرین اخبار قرار می دهد و ویدیوهایی مشابه – مدیر عامل، با عنوان Gary Kelly اخبار جدیدی در مورد اثر کرونا ویروس روی کسب و کارهای صنعت گردشگریو کمک دولت – آپلود می کند.
این کار باعث می شود که مشتریان و سهامداران در مورد موضوعات زیر سخنانی از رئیس هیئت مدیره و مدیر ارشد اجرایی Southwest Airlines بشنوند:
- تفکرات وی در مورد انجام کسب و کارهای مختلف مثل صنعت گردشگریدر طی این دوران بی سابقه
- کاری که مدیران ارشد آنها برای تعیین بهترین اقدام برای عبور از اثر شدید پاندمی کرونا روی صنعت سفر، انجام می دهند
- قانون گذاری های در دست اقدام به منظور کمک های بسیار ضروری به کشور و صنعت گردشگریو خطوط هوایی
و از Linda Rutherford هم تشکر می کنیم که مدیر ارشد ارتباطات Southwest Airlines هستند، بخاطر انتشار اخبار جدیدی مثل – شخص مدیر عامل Gary Kelly تعهدات این شرکت در قبال مشتریان و تلاش های صورت گرفته برای فاصله گذاری اجتماعی را توضیح می دهد – که چند روز بعد اوضاع تغییر کرد.
او عنوان می کند که کم و بیش ارتباط برقرار کردن با حفظ نکات ضروری، یکی از بهترین شیوه ها در این دوران بحران است.
از کارگزار پلکان متحرک Atlanta برای شرکت Southwest Airlines فعال در صنعت گردشگریتشکر می کنیم فردی که عکسی مبنی بر پرواز کارکنان خدمات درمانی به مقصد شهر نیویورک برای کمک رسانی، در اینستاگرام خود منتشر کرد.
این عکس قبل از اینکه هواپیما پرواز کند گرفته شد که در آن همه کسانی که داخل هواپیما هستند را نشان می دهد – از جمله سایر مسافرین و خدمه پرواز – که با دست های خود قلب درست کرده اند.
- TripAdvisor
از TripAdvisor بخاطر ساخت اطلاعاتی در مورد سفر در این دوران تشکر می کنیم ضمن اینکه سیاست های خود را در قبال کنسلی های کاربران هم تغییر داد.
ضمنا، مدیر عامل و یکی از بنیان گذاران این شرکت، Steve Kaufer، از درآمد سالانه خود در امسال برای کمک به شرکت صرف نظر می کند.
- Jet2
از کمپین بازاریابی ایمیلی Jet2.com هم تشکر می کنیم که عنوان آن چنین بود: چه برنامه ای برای آینده دارید؟
طبق گفته آنها: سفرهای کوتاه در صنعت گردشگریشاید فعلا به تعویق افتاده باشند اما هنوز هم می توان در مورد آن خیال پردازی کرد. پس هنگام سفر در مورد چه کاری و برای رفتن به کجا بیشتر از همه برنامه ریزی می کنید؟
ایمیلی که ارسال شد نشان داد که گیرندگان مختلف آن به چه گزینه هایی مربوط به صنعت گردشگریرأی داده بودند:
- استراحت در ساحل؛ 53%
- کشف فرهنگ های مختلف؛ 15%
- تجربه غذا درست کردن؛ 12%
- فعالیت داشتن؛ 8%
- تجربه شب نشینی؛ 8%
- خرید سوغاتی؛ 4%
- Travelzoo
تشکر می کنیم از Travelzoo بخاطر عوض کردن ایمیل های همیشگی خود در صنعت صفر تحت عنوان 20 مورد از بهترین گزینه ها برای سفر با این عنوان، مردم در طی این یک هفته بی نظیر چه احساسی را تجربه کردند.
در متن این ایمیل در مورد صنعت سفر، مدیر کل Travelzoo چنین عنوان می کند:
از تیم خود خواستم که از ایمیل زدن طبق روال همیشگی در مورد 20 نمونه برتر خودداری کنید و تمایل خود برای سفر را کنار گذاشته و بجای آن از دولت خود برای انجام اقداماتی در جهت از بین بردن ویروس، با ماندن در خانه، حمایت کنیم.
همچنین به تعدادی از سیاست های جدیدی که به مشتریان کمک خواهند کرد تا با اطمینان خاطر علاقه خود را نسبت به صنعت گردشگریدنبال کرده و در زمانی مناسب پس از این بیماری شروع به سرمایه گذاری کنند، اشاره می کند:
در آینده ای نزدیک، تمامی پیشنهاداتی که برای شما مطرح خواهیم کرد یا کاملا قابل بازپرداخت خواهند بود یا اینکه بدون جریمه شدن قابل تغییر می باشند. این مورد را در هر پیشنهادی تذکر خواهیم داد تا ذهنی آسوده داشته باشید. ضمنا مجموعه ای پیشنهادات جدید هم در نظر گرفته ایم: مجبور نیستید وقتی بلیط سفری را خریداری می کنید تاریخ های مشخص شده را انتخاب کنید، ضمن اینکه بدون هیچ موردی، هزینه آنها کاملا قابل بازپرداخت است.
- MullenLowe:
در صنعت گردشگریاز MullenLowe هم تشکر می کنیم، سرویس خدماتی واقع در بوستون که از یک نهاد تبلیغاتی استفاده کرد تا بر روی تغییر طرز تفکر خود از تبلیغات به استراتژی تمرکز کند.
برخی از نهادهای تبلیغاتی مثل JetBlue و Royal Caribbean از اولین شرکت هایی بودند که بخاطر این تعطیلی جهانی کارشان مختل شد.
و در مقابل، Kelly Fedrickson، رئیس MullenLowe به مشتریان خود توصیه جدیدی کرد:
بخاطر این بحران نمی توانید تبلیغات کنید. می توانید روی مواردی که قادر هستید برای مشتریان خود انجام دهید تمرکز کنید.
طبق ماجرای John Chesto و Shirley Leung در خبرنامه The Boston Globe تحت عنوان – ببینید که چطور مدیر عامل های داخلی و رهبران کسب و کار در بحران شیوع کرونا ویروس عمل کردند – Fredrickson به مشتریان خود گفت که نسبت به جایگاه و نقش خود در زندگی مشتریانی که دارند آگاه باشند و پیام رسانی های خود را منطبق بر آن انجام دهند مثلا به JetBlue کمک کنید، از کانال های رسانه های اجتماعی کمک بگیرید تا فورا نسبت به مسافرانی که در صنعت گردشگریقصد دارند به هر نحوی همزمان با شیوع گسترده تر پاندمی کرونا پرواز خود را قطعی کنند واکنش نشان دهند.
بسیاری از مشتریان بجز در مواردی که از برندها راه حلی بگیرند، به صحبت های هیئت مدیره آنها توجهی نمی کنند. طبق گفته Fredrickson، در صنعت گردشگریدر وضعیتی نیستیم که کالایی بفروشیم بلکه در موقعیت حل کردن مشکلات هستیم.
- WebCertain:
از WebCertain هم تشکر می کنیم که در این اوضاع بسیار نامساعد صنعت سفر، خدمات طراحی تبلیغات رایگان در اختیار شرکت های بین المللی سئو، شرکت های بین المللی PPC، رسانه های اجتماعی جهانی و خدمات ترجمه ای قرار می دهد تا به آنها کمک کند که از این بحران خارج شوند.
طبق گفته مدیر عامل گروه WebCertain یعنی Andy Atkins-Kruger:
برای اینکه احساسی در این موقعیت و وضعیت صنعت گردشگریبه شما عزیزان داده باشم باید بگویم که تیم من با مشتریان جلسات مختلفی داشته اند و با ناراحتی تمام در حال برقراری تماس با آنها برای رسیدن به توافق هستند.
اما در ادامه سخنان خود اضافه کرد که:
من کاملا مطمئن هستم که صنعت گردشگریخیلی سریعتر از چیزی که هر کسی انتظارش را داشته باشد به حالت قبل برخواهد گشت. باور دارم که مشتریان ما با تمایل شدید خود نسبت به مسافرت رفتن و ورود دوباره خود به صنعت گردشگریما را شوکه خواهند کرد. خیلی از افراد تعطیلات سالانه را به عنوان حق خود و لازمه جریان پیدا کردن زندگی خود می بینند و قصد هم ندارند از آن صرف نظر کنند. اما منتظر هستند تا اوضاع تغییر کند. هتل هایی که پس از هر بار ویزیت ضدعفونی می شوند. رستوران هایی که فاصله بین میزها در آن بیشتر است تا خانواده های خود را در فاصله امنتری نسبت به بقیه قرار دهند. سرگرمی هایی که از حالت نرمال خارج خواهند شد و اینکه انتظار خواهند داشت تا به همه این موارد به چشم فرصت تعطیلات در صنعت گردشگرینگاه شود.
- Ava Roxanne Stritt
از Ava Roxanne Stritt تشکر می کنیم کسی که به عنوان تأثیرگذارترین فرد در دنیا بخاطر سفر به چشمه های آبگرم و همچنین بهترین نویسنده در مورد سفرهای لاکچری معروف شده که در طی این دوران بحرانی صنعت گردشگریبا چندین برند و نهادهای روابط عمومی همکاری داشته تا محتوای مناسبی برای مشتریان خود با تم دستورالعمل های سلامتی و مراقبت از خود منتشر کند.
نویسنده Travelocity، LA Travel Magazine، Upscale Living Magazine، USA Today، Spa Inc و TripAdvisor بیان می کند که:
اینکه باید زمان بیشتری در خانه باشید به معنای این نیست که فرصت درست کردن غذا و آشپزی غذاهای مورد علاقه خود از سراسر جهان را از دست داده باشید!
- Marco Scavia
از Marco Scavia هم تشکر می کنیم، مشاور کسب و کار تجارت الکترونیک در STORE360 در جنوا ایتالیا بابت سهمی که در صنعت گردشگریایفا کردند.
با اینکه آمریکا به عنوان کشوری با بیشترین مورد ابتلا به ویروس کرونا در دنیا ثبت شده، ایتالیا بیشترین میزان فوتی را داشته است.
این فرد عقاید شخصی خود را در مورد اثر کرونا ویروس روی صنعت گردشگریبا عنوان؛ موقعیت دیوانه کننده ای که وجود دارد و نظر و احساس ما در مورد این شرایط در ایتالیا چگونه است
جهانی سازی اعتماد
ما کاملا در دورانی جدید در این نسل کنونی زندگی می کنیم. ترس، نبود قطعیت، ناامنی در مورد آینده، طاقت فرسا شدن شرایط جهانی برای تمام مردم دنیا. در عین حال، تمایل شدیدی هم برای فراموش کردن این دوران و قدم رو به جلو وجود دارد تا سریعا به دوران قبل از پاندمی برگردیم و صنعت گردشگریاحیا شود.
اما از این مورد هم خبر داریم که تا مدتی چنین اتفاقی نخواهد افتاد و موقعیتی شبیه به این، به سادگی فراموش شدنی نیست.
زمان چالش های جدید فرا رسیده: چطور شرکت ها در برگرداندن مشتریان موفق خواهند شد؟ چطور بخش گردشگری (که امروزه شاید آخرین اولویت ما باشد) سهم عمده بازار را در دست خواهد گرفت.
برای ما صرفا یک تفکر به عنوان توریست است و ما نقش اپراتور آن را نداریم: اما چیزی که انتظار داریم، جهانی سازی اعتماد است. خطوط هوایی، هتل ها، موزه ها و هر مقصد گردشگری دیگری باید اعتماد و اطمینان مشتریان را دوباره کسب کند.
گردشگری هم برای ما جذاب است و هم کسب تجربه جدید، نقاط جدیدی برای دیدن و بازخورد گرفتن، کشف و پیدا کردن نیازهای اساسی انسان. اما اگر ما گروه گردشگران بزرگ را کنار بگذاریم، چطور می توان علاقه به سفر را به مردم عادی بازگرداند تا صنعت گردشگریاحیا شود؟ مثلا به آنها جت شخصی با اقامت در سوئیت های 1000 متر مربعی پیشنهاد کنیم؟ جالبه اما بودجه بسیار زیادی نیاز دارد.
وقتی این شرایط اضطراری به اتمام برسد، به احتمال خیلی زیاد در ایتالیا گردشگری داخلی بیشتر صورت گیرد. اما اعتماد هیچ حد و مرزی ندارد و باید با همکاری و مقایسه کردن در هر سطح دوباره آن را بازسازی کرد: از شرکت های بزرگ گرفته تا کوچکترین خطوط هوایی.
تنوعی از پیشنهادات که برای فروش محصولات و خدمات کارساز نیستند صرفا خیالپردازی است لذا بجای آن امنیت و پشتیبانی را از محل حرکت تا بازگشت به خانه پیشنهاد کنید. این کار فرصتی عالی برای ایجاد کردن شبکه گردشگری فوق العاده عالی فراهم کرده که از مسافرین با خدماتی خاص در جهت حفظ امنیت آنها پشتیبانی می کند.
همکاری، به اشتراک گذاری اطلاعات و تلاش های مشترک برای اهداف مشترک شاید به اندازه امروز ضروری نبوده اند و قطعا ما در این مسیر می توانیم و موفق می شویم.
امیدواریم هر چه سریعتر با پایان این دوره تاریخی,مجددا رونق به تمام کسب و کارهای ایران و جهان بازگردد.
سوالات متداول
-
صنعت گردشگری چیست
فعالیتهایی که افراد به قصد گذراندن اوقات فراغت خود به مکانی دور از مکان زندگی خود رفته و برای یک یا چند روز در آنجا به گردش میگذرانند را صنعت گردشگری میگویند.
-
چگونه میتوانم از آخرین اثرات کرونا ویروس بر صنعت گردشگری مطلع شوم؟
در صورتی هم که تمایل دارید در مورد آخرین اثرات شیوع کرونا ویروس روی صنعت گردشگری مطلع شوید، می توانید در خبرنامه روزانه Skift عضو شوید.
-
اقدام انجمن هتل ها و اقامتگاه های آمریکایی در کرونا چه بود؟
برقرارسازی و مشخص کردن بیش از 6500 ملک و دارایی در اطراف آمریکا و آماده ساختن آنها برای کارمندان خدمت درمان و امدادگران از اقدامات انجمن هتل ها و اقامتگاه های آمریکایی در زمان شیوع کرونا بود. این انجمن تمام بخشهای صنعت گردشگری خود از جمله زنجیرههای اصلی، هتلهای مستقل، شرکتهای مدیریتی، شرکتهای سرمایهگذاری املاک و مستغلات را در اختیار مراکز درمانی قرار داد و به این افراد مکانی برای خواب همراه با صبحانه تدارک دید.
-
در زمان کرونا ویروس چگونه سفر کنیم
در مکانهایی که احتمال ابتلا به بیماری کرونا ویروس زیاد است، باید از ماسک N95 .استفاده کنید این مدل از ماسک، ۹۵ درصد از ذرات بسیار ریز را فیلتر میکند. شستن دستها خطر ابتلا به عفونتهای تنفسی را تا ۱۶ درصد کمتر میکند. اگر صابون و آب در دسترستان نیست، از ضدعفونیکنندههایی با بیش از ۶۰ درصد الکل استفاده کنید. مطمئن شوید که ضدعفونیکننده روی دست شما خشک شده باشد. در غیر این صورت دست شما مکانی برای رشد میکروبها خواهد بود. در هنگام مسافرت غذایتان را از ظرف اصلی آن خارج نکنید و به هیچ وجه روی میز قرار ندهید. شش تا هشت ساعت در شب بخوابید و استرس خود را با ورزش دور کنید و تا میتوانید میوه و سبزی بخورید.