بازاریابی محتوا ایجاد و به اشتراک گذاری رسانه ها و انتشار محتوای به منظور خرید و ارتباط مشتریان است. این اطلاعات را می توان در انواع مختلف ارائه کرد
چرا محتوا اینقدر مهم است؟
وقتی سایت شما دارای محتوا است، مردم دلایلی برای بازدید از آن، یادگیری از آن و تبدیل شدن به مشتری جدید دارند.
بدون آن، ممکن است شما اصلاً وب سایتی نداشته باشید زیرا کاری برای شما انجام نمیدهد. هفت دلیل مهم برای مهم بودن مطالب وجود دارد. با بررسی تک تک آنها، میتوان درک بهتری از مطالب به طور کلی و اینکه چرا به رشد مشاغل کمک میکند، درک میکنیم.
محتوا مخاطبان شما را آگاه می کند
ابتدا محتوا در مورد تجارت و صنعت شما به مخاطبان شما می گوید. این سوالات اساسی را که بسیاری از مشتریان بالقوه شما دارند پاسخ می دهد. به عنوان مثال، ممکن است یک بانک محلی در سایت خود صفحه ای به نام “رهن چیست؟” برای کمک به خریداران برای اولین بار در خانه درک کنند که چه چیزی در روند خرید نقش دارد.
این باعث می شود مشتری وضعیت آینده خود را بهتر بفهمد و همچنین برای متخصصان وام که در هر زمان مراجعه مشتری جدید به این سوال پاسخ نمی دهند، وقت می گیرد. (و همانطور که هر صاحب مشاغل می داند، وقت وقت است.) بنابراین وقتی شما هستید محتوایی ایجاد کنید که مخاطبان شما را آگاه کند، شما فقط حقایق جالب را به آنها نمی گویید – شما به آنها کمک می کنید تا تصمیم صحیح خرید بگیرند و در هزینه و وقت خود صرفه جویی کنند.
این یک برد-برد است. یک مشتری بالقوه آگاه، بسیار نزدیک به تبدیل شدن به یک مشتری پرداخته است – و این همه به این دلیل است که شما برای ساختن یک صفحه وقت گذاشته اید!
محتوای شما نیز ماندگاری ندارد. به محض ارسال آن به سایت خود، اطلاعات شما را به مشتریان بالقوه روز به روز، سال به سال ادامه می دهد – بدون هیچ هزینه اضافی.
Google بزرگترین موتور جستجوی جهان است. در نتیجه، هر ساله بیش از 1 تریلیون درخواست از کاربران در سراسر جهان ارسال می کند. با استفاده از این آمار، می توانید شرط کنید که شخصی در منطقه شما از Google برای تحقیق در مورد صنعت شما استفاده می کند. ایجاد محتوا و ارسال آن به وب سایت شما بهترین راه برای دستیابی به آن مشتریان بالقوه است.
برای شروع، ابتدا باید درباره کلمات کلیدی تحقیق کنید که به شما کمک می کند مخاطبان خود را جذب کنید. هنگامی که لیستی از کلمات کلیدی را در اختیار شما قرار می دهد که باعث بازدید مناسب سایت شما می شود، می توانید محتوا را در اطراف آن کلمات کلیدی ایجاد کرده و برای موتورهای جستجو بهینه سازی کنید.
سپس، در انتهای هر صفحه فراخوان برای اقدام (CTA) قرار دهید تا خوانندگان شما را تشویق به تبدیل شدن به مشتریان جدید یا مشتریان جدید کند.
اگر کالایی را می فروشید، CTA مانند “اکنون بخرید”، “به سبد خرید اضافه کنید” یا “مال خود را بدست آورید” واقعاً خوب کار می کنند. برای مشاغل مستقر در سرب، CTA هایی مانند “پیشنهاد رایگان”، “شروع به کار” یا حتی “تماس با ما” نیز موثر هستند.
پس از آن، می توانید صفحات جدید خود را به Google ارسال کنید به طور جداگانه. این به Google کمک می کند تا آنها را سریعتر پیدا کند، همچنین به آنها کمک می کند صفحات شما را فهرست بندی کرده و در نتایج جستجو نشان دهند.
حالا، شما باید صبر کنید این بخش خسته کننده ترین قسمت فرآیند تولید محتوا است، اما همچنین به شما فرصت می دهد تا کارهای دیگر را دنبال کنید – از جمله تولید بیشتر محتوا!
با این حساب، شما (یا تیم بازاریابی خود) می توانید به طور مداوم روی محتوای جدید کار کنید تا هر روز در Google رتبه بندی کنید. هرچه بیشتر پست کنید، بازدیدکنندگان بیشتری به سایت خود جذب می کنید – و هر یک از آنها مشتری بالقوه جدیدی هستند. اما نشان دادن در Google فقط آغاز کار است. محتوا به شما یک مزیت کلیدی دیگر مخصوص موتورهای جستجو می دهد.
به عنوان مثال، اگر مقاله ای در مورد ایمنی درب گاراژ به عنوان بخشی از برنامه بازاریابی درب گاراژ خود بنویسید، احتمالاً ماهها پس از انتشار آن با ارزش باقی خواهد ماند، در مقابل اگر در مورد روند طراحی درب گاراژ یک پست وبلاگ نوشتید.
تنها این دلیل کافی است که اکثر شرکت ها از بازاریابی محتوا استفاده می کنند. اما هنوز مزایای بیشتری وجود دارد که هر شرکتی می تواند از آنها بهره مند شود.
اهمیت بازبینی محتوای بازاریابی چیست؟
بازاریابی محتوا فرایندی بلند مدت است. ماه ها یا حتی سال ها طول میکشد تا شما بتوانید تاثیرات مثبت و چشمگیر آن را بر کسب و کار خود مشاهده کنید. در یک برنامه بازاریابی محتوای موفق حتماً باید محتوای بازاریابی شما طبق اصولی مشخص بازبینی شود. اما بازبینی محتوای بازاریابی به چه معناست؟ بازبینی محتوای بازاریابی فرایندی است که تمامی محتواهای تولید شده توسط کسب و کار شما را رصد و سازماندهی میکند. شیوه های مختلفی برای انجام بازبینی محتوای بازاریابی وجود دارد که شما میتوانید از آنها استفاده کنید.
اما هر شیوه بازبینی محتوای بازاریابی را که به کار ببرید باید این سه مرحله کلیدی را داشته باشد. با انجام این مراحل شما میتوانید از مزایای اجرای فرایند بازبینی محتوای بازاریابی بهره مند شوید. این مزایا عبارتند از: افزایش راندمان، صرفه جویی در هزینه ها و امکان حفظ استمرار در برنامه تولید محتوا
در صورتی که محتوا نویسی میدانید بر روی عبارت استخدام جدید کلیک کنید و فرم مربوطه را پر کنید تا بدون پرداخت هیچ گونه هزینه ای به تیم محتوا نویسان ما افزوده شوید
۱. تمامی محتوای تولید شده در بازه زمانی مشخصی را پیدا کنید
این بخش زمان گیرترین مرحله فرایند بازبینی محتوا است. نکته مهم این است که شما بازه های زمانی درست را تعیین کنید. نیازی نیست شما زمان خود را برای پیدا کردن و اصلاح اطلاعات یا گزارشی مربوط به ۱۰ سال پیش تلف کنید به این علت که آن محتوا احتمالاً ارتباط موضوعی با کار فعلی شما ندارد. مرور و بازبینی محتواهای مربوط به دو تا سال پیش منطقی به نظر می رسد. اگر این فرایند زمان زیادی از شما می گیرد باید طبقه بندی محتوای شرکت شما مشکل دارد و باید رویه ی بایگانی محتوا را اصلاح کنید.
۲. طبقه بندی و برچسب زنی محتوای بازاریابی
پس از استخراج محتوای تولید شده در سالهای قبل نوبت به برچسب زنی و طبقه بندی همه آن محتواها میرسد. شما باید یک ساختار مناسب برای طبقه بندی همه محتواهای موجود تهیه کنید. این کار در آینده برای تولید محتوای بازاریابی مناسب نیز به شما کمک خواهد کرد. برچسب ها معمولا موضوعات، صنعت، زمینه ی محتوا، گروه خاص مخاطبین و هدف محتوای بازاریابی را شامل می شوند.
۳. حفظ محتوای با ارزش و حذف محتوای بی ارزش
در این مرحله شما محتوا را پس از طبقه بندی بازبینی میکنید. هدف این بازبینی مشخص کردن مواردی است که میتوانید در برنامه بازاریابی محتوای آینده ی خود از آنها مجددا استفاده کنید یا با ایجاد تغییراتی آنها را به کار ببرید. همچنین باید آن دسته از محتواها را که ارزش نگهداشتن ندارند حذف کرده و دیگر به سراغ آنها نروید.