فروشگاه اینترنتی یا آنلاین شاپ دارید؟ مطمئناً تاکنون متوجه شدهاید که برای پیشرفت کسب و کار خود باید تبلیغات مختلف و گسترده در شبکههای اجتماعی انجام دهید. برای تبلیغات باید اطلاعات کاملی در مورد سیستم قیمت گذاری که توسط افراد انجام میشود، داشته باشید تا با آگاهی هزینه تبلیغات را انجام دهید.
تبلیغات یا ایجاد سایت
علاوه بر تمامی این ها داشتن سایتی که مشتریان بتوانند راحت و بدون معطلی از طریق آن خریدشان را انجام دهند، بسیار مهم است. اما باید اطلاعات دقیقی در مورد اینکه برای ایجاد سایت باید چه مقدار هزینه کنید داشته باشید. درصورتیکه بدون آگاهی از هزینهها، برای تبلیغات یا ایجاد سایت اقدام کنید، ممکن است ضرر و زیان زیادی را متحمل شوید.
تبلیغات در انواع شبکههای اجتماعی
در این مقاله به بررسی نحوه قیمتگذاریهایی که برای تبلیغات در انواع شبکههای اجتماعی نظیر: اینستاگرام، تلگرام، یوتیوب و غیره صورت میگیرد و هزینههایی که باید برای ایجاد سایت کنار بگذارید را به صورت کامل و دقیق با یکدیگر بررسی خواهیم کرد.
در انتهای این مقاله میتوانید با اطلاعات کامل خود اقدام به انجام تبلیغات یا تأسیس سایت برای آنلاین شاپ یا کسب و کارتان کنید.
اینستاگرام شبکه اجتماعی برای معرفی کسب و کار و سیستم قیمت گذاری
هیچ خیابانی در شهر را نمیتوانید پیدا کنید که در روز چندین میلیون نفر در آن رفت و آمد داشته باشند. گذشته از اینها اگر بتوانید خیابان شلوغی را برای راه اندازی کسب و کارتان انتخاب کنید، هزینه به شدت بالای اجاره یا خرید مغازه یا محلی برای کارتان را باید به مشکلات پیش روی خود اضافه کنید.
اینستاگرام برای بیزینسهای کوچک و بزرگ بستری را فراهم کرده که بتوانند رایگان فروشگاه خود را تأسیس نمایند.
پیجهای اینستاگرام
اگر بتوانید در این شبکه اجتماعی که میلیونها نفر روزانه در آن در حال فعالیت هستند، کسب و کاری که دارید را به درستی معرفی کنید، خواهید دید که درآمدتان نسبت به گذشته چندین برابر شده است. فقط کافی است انتخاب درستی در مورد پیجی که قصد دارید به آن تبلیغات دهید، داشته باشید.
تبلیغات در استوری
معمولاً سیستم قیمت گذاری در پیجهای INSTAGRAM با توجه به میزان فالوور و تعامل پیج متغیر است. هرچه عدد فالوور پیج بالاتر باشد هزینه تبلیغات بالاتر میرود به صورتی که امروزه پیجهای بالای یک میلیون فالوور برای تبلیغات در استوری هزینههای بالای 10 میلیون تومان دریافت میکنند. معمولاً این هزینهها در پیجهای مختلف متفاوت است و واحدی که روی آنها نظارت داشته باشد، وجود ندارد.
سیستم قیمتگذاری در شبکه های اجتماعی
اگر به تازگی کسب و کاری را شروع کردهاید، بهتر است برای تبلیغات به سراغ پیجهای کوچکتر بروید که هزینه تبلیغات بسیار زیادی ندارند.
این کار باعث میشود کسب و کاری که دارید رفته، رفته بزرگتر شود و افراد زیادی به مرور با خدماتی که ارائه میدهید، آشنا شوند. بعد از اینکه پیجی که دارید، رشد خوبی داشت و مشتریانتان افزایش پیدا کردند، میتوانید به فکر زدن سایت برای رفاه حال مشتریان خود باشید.
نحوه تبلیغات در اینستاگرام
سیستم قیمت گذاری برای تبلیغات در پیج های اینستاگرامی به این صورت است که معمولاً اگر تبلیغی که برای شما انجام میشود از طریق پست در صفحه مربوطه باشد هزینهای که باید برای تبلیغ دهید بیشتر از زمانی خواهد بود که تبلیغ از طریق استوری باشد.
بهترین راه برای انجام تبلیغات
معمولاً تعداد استوریهایی که به عنوان تبلیغ برایتان در نظر گرفته میشود هرچه بالاتر باشد هزینه و قیمتی که برای تبلیغ گرفته میشود نیز به نسبت افزایش خواهید یافت. جالب است بدانید اگر بنر تبلیغاتی نیز از طرف خود فرد صاحب پیج طراحی شود، باز هم باید هزینه بیشتری پرداخت کنید.
به صورت کلی بهترین راه برای انجام تبلیغات برای کسب و کار نوپایی که دارید، این است که ابتدا از پیجهای کوچکتر شروع به انجام تبلیغات کنید. پیج خود را از نظر ظاهری کاملاً آماده کنید و بنر جذابی را برای تبلیغاتتان انتخاب کنید. بنر خوب میتواند تأثیر بسیار زیادی در جذب افراد به سمت پیج کاری که دارید، داشته باشد.
درآمد زایی از طریق یوتیوب
یوتیوب یکی از شبکههای اجتماعی بسیار قدیمی اما قدرتمند در دنیا است. این برنامه که از زیرمجموعههای کمپانی بسیار گسترده و معروف گوگل است، توانسته از همان روزهای اول که پا به عرصه دنیای دیجیتال نهاده، طرفداران بسیار زیادی را به خود جذب کند.
رسانه اجتماعی
با گذشت سالیان زیاد و پدیدار شدن شبکههای مختلف اجتماعی نظیر اینستاگرام، تلگرام، تیک تاک و غیره باز هم یوتیوب در میان مردم بسیار محبوب است. این موضوع نشان میدهد که این شبکه اجتماعی بسیار قدرتمند بوده و میتواند بستر عالی برای پیشرفت هر کسی باشد که در آن به صورت مستمر و حرفهای فعالیت میکند.
یوتیوب برخلاف شبکه اجتماعی همچون اینستاگرام به کسانی که در آن فعالیت میکنند، ماهانه وجهی را میدهد که باید پیش از شروع به کار در این رسانه اجتماعی در مورد سیستم قیمت گذاری که در آن صورت میگیرد، اطلاعاتی داشته باشید.
نحوه کار یوتیوب
نحوه کار یوتیوب به این صورت است که افراد میتوانند فیلمهای آموزشی را در هر زمینهای در آن آپلود نمایند و دلیل اصلی محبوبیتی که یوتیوب در میان مردم جهان دارد نیز همین قضیه است. در هر سن و سالی و با هر جنسیتی میتوانید آموزشهای عالی را در آن مشاهده کنید.
حتی میتوانید فیلمهای روز دنیا یا موزیک ویدئوهای جدیدی که منتشر میشود را به راحتی و در هر کیفیتی که دوست دارید ببینید. اگر برای یک بار از یوتیوب استفاده کرده باشید خواهید دید که در میانه فیلمی که در حال تماشای آن هستید، ممکن است چند تبلیغ کوتاه نیز برایتان پخش شود. در واقع درآمد یوتیوب از طریق این تبلیغات است که برای کاربران نمایش میدهد.
دریافتی از یوتیوب
به همین دلیل نیز به کسانی که در آن فیلمهایی را آپلود میکند، ماهانه درآمدی را خواهد داد. اما این پولی که یوتیوب به افراد میدهد بر چه اساسی است؟ هر چقدر که تعداد کسانی که ویدیو شما را ببیند بالاتر باشد به همین نسبت دریافتیتان از یوتیوب بالا میرود.
البته یوتیوب حداقل بازدیدی را برای ویدئوها در نظر گرفته است که باید بازدیدهای پستهایتان از آن عدد بالاتر باشد تا بتوانید پولی را دریافت کنید.
نتیجه گیری نهایی
امروزه که عصر تکنولوژی و فضای مجازی است باید بتوان کسب و کار را نیز با آنها وفق داد. زیرا دیگر در دنیای مدرن امروزه کسب و کار سنتی قدیمی پاسخگو نیست و باید حتماً ترکیبی از مدرنیته و سنتی را در کنار هم داشته باشید تا به نتیجه خوبی برسید. برای پیش رفتن در این دنیا باید سیستم قیمت گذاری که برای تبلیغات وجود دارد را به درستی بدانید تا ضرر و زیان را به حداقل برسانید.