اگر واقعا میخواهید محتوایی را که ایجاد می کنید تا بتوانید پیامتان را از این طریق به مخاطبان خود برسانید باید با یک سبک و لحن مناسب این پیام را انتقال بدین
رویایتان را در تولید محتوا به واقعیت می رسانیم. رایا مارکتینگ با بکارگیری بیش از 7000 نویسنده متخصص در تمامی زمینه های کسب و کار، برگزاری آزمون تخصصی نویسنده سئوکار، دیتاماینینگ و مدیریتی ویژه توانسته است علاوه بر حفظ و کنترل کیفیت، هزینه تولید محتوا را برای بازاریابی محتوایی سایتتان به طرز قابل ملاحظه ایی کاهش دهد. تولید محتوا در تمامی زمینه های کسب و کار به بیش از 7 زبان زنده دنیا تولید و ترجمه میگردد.
سبک و لحن دو مفهوم پر اهمیت در بازاریابی محتوا هستند. بر خلاف تصور عموم سبک و لحن یک برند دو مقوله کاملاً متفاوت است. سبک عبارت است از شیوه خاصی که چیزی را بیان میکنیم یا مینویسیم در حالی که لحن یک نگرش است که در پس گفتار یا نوشتار وجود دارد. در تولید محتوای بازاریابی باید سبک و لحن مناسب با اهداف برنامه بازاریابی محتوا را به کار برد. سبک ممکن است استفاده از جملات ساده و کوتاه متعدد باشد در حالی که لحن متن تخصصی انتخاب شده است. البته سبک و لحن جدای از یکدیگر نیستند و ترکیب آنها یک صدای خاص را پدید میآورد. هر برند دارای صدای خاص خود است.
اهمیت لحن در تولید محتوا
وظیفه بازاریابی محتوا برقراری ارتباط با مخاطبین و مشتریان است. ایجاد ارتباط مستلزم رسیدن صدای برند و کسب و کار شما به مخاطبین است. همانطور که گفته شد محتوای تولید شده صدا و لحن خاصی دارد. لحن صدا محتوایی درون محتوای شماست. لحن حامل تمامی پیامهای ضمنی درباره شما و کسب و کارتان است. لحن محتوایی است پنهان که اثرات آن بر ناخودآگاه مخاطبین به مراتب بیشتر از بخشهای پیدای محتواست. لحن مورد استفاده شما به مرور زمان به شخصیت برند شما شکل میدهد. برای شکل دادن به شخصیت برند خود همواره باید از لحن یکسانی در تولید محتوای بازاریابی خود استفاده کنید. با توجه به اهمیت لحن و سبک محتوا، آشنایی با اصول انتخاب لحن مناسب برای تاثیرگذاری بر مخاطبین ضروری است. در ادامه به چند نکته مهم در ارتباط با شکل دهی لحن و صدا در بازاریابی محتوا اشاره خواهیم کرد.
صدای خود را انتخاب کنید و آن را حفظ کنید: یکی از اشکالات کار بازاریابان محتوا این است که نمیتوانند صدای واحدی برای کسب و کار خود داشته باشند. اغلب دلیل این مشکل عدم توافق مدیران بر سر واگذاری هر بخش از کار به نویسنده مناسب است. اما حفظ صدای واحد برای جلب اعتماد و وفاداری مشتریان ضروری است.
انتخاب سبک و لحن مناسب در تولید محتوا
متفاوت باشید
اکثر برندها میخواهند شخصیتی حرفه ای و در عین حال صمیمی داشته باشند. فهمیدن چرایی آن با توجه به هدف بازاریابی محتوا چندان مشکل نیست. اشکال کار اینجاست که این سیاست باعث شده شرکت های زیادی صدای مشابه داشته باشند. سعی کنید پس از تعیین اهداف خود با توجه به قابلیت های کسب و کارتان صدایی متفاوت برای خود انتخاب کنید. با این کار می توانید کسب و کار خود را از سایرین متمایز کنید.
ایجاد محتوا بسیار بیشتر از قرار دادن کلمات در فضای خالی است. برای برخی این یک کاردستی یا شکل هنری است، در حالی که دیگران آن را فقط بخشی دیگر از برنامه روزمره آنها می دانند. اگر واقعاً می خواهید محتوایی ایجاد کنید که پیام شما را به شکلی منتقل کند که در مخاطب شما آواز مناسبی ایجاد کند ، مهم است که قالب آن را قالب و شکل دهید که واقعاً یک کار هنری است.
دو مورد از مهمترین مولفه های هر محتوای نوشتاری، لحن و سبک آن است. این نویسنده ها اغلب توسط نویسندگانی که تازه شروع کار می کنند و یا وقت نکرده اند قبل از اینکه با هر دو پا به استخر نویسندگان بپردازند، وقت کافی برای تحقیق در مورد صنعت خود گرفته اند، اشتباه درک می شوند. سبک به این معنا نیست که شما نقطه های خود را مشخص می کنید و از t خود عبور می کنید تا با یک Manual of Style یا مجموعه ای از دستورالعمل های نویسنده مطابقت داشته باشید، و لحن محتوای شما با “لحن صدا” مانند یک تأکید، احساسی تعریف نمی شود، یا روش بی تفاوت صحبت کردن.
لحن چیست و چگونه می توان آن را انتخاب کرد
لحن نوشتاری شما زمینه را فراهم می کند تا مطالب شما شبیه به یک سبک شود و لحن می تواند برداشتی از ارتباطات غیررسمی، کاملاً فنی، شغلی یا معمولی مکالمه ای را ایجاد کند. سازگاری در لحن (و سبک) می تواند به شما کمک کند “صدایی” برای برند، شرکت و تصویر کلی خود ایجاد کنید، و این سازگاری در برقراری ارتباط با مخاطبان شما بسیار ارزشمند است زیرا پس از شناسایی با آنها صدای اقتدار آشنا به آنها می دهد و با لحنی که در محتوای خود استفاده می کنید سازگار است.
لحنی که انتخاب می کنید باید متمایز باشد و مارک تجاری شما را از دیگران متمایز کند، و شما را به تنهایی با ریتم و جریان کلمات نوشتاری خود مرتبط سازد. وقتی برای نوشتن خود لحنی ایجاد می کنید که خوانندگان به راحتی بتوانند آن را تشخیص دهند این امکان را برای آنها فراهم می کند تا در سطح شخصی تری با شما ارتباط برقرار کنند که به اعتماد سازی و ایجاد روابط قوی تر با کسانی که سعی در رسیدن به آنها دارید کمک می کند.
سبک: می خواهید چقدر رسمی باشید؟
سبک های نوشتاری رسمی به طور کلی توسط دیدگاه مورد استفاده تعریف می شوند ، مانند شخص اول ، دوم یا سوم. شخص اول با استفاده از “من” و “ما” از دیدگاه شخصی نویسنده تحویل داده می شود. به عنوان نمونه ای از این موارد می توان گفت: “من از اینکه می توانم کاری را که در شش هفته گذشته انجام داده ام به اشتراک بگذارم بسیار خوشحالم و می دانم که شما منتظر تغییرات ابتکاری ما خواهید بود. ! ”
شخص دوم شخصیتی کمتری دارد و از ضمیر “تو” استفاده می کند تا مشخص کند محتوای مورد نظر به کجا هدایت می شود. شخص دوم به این شکل نشان داده شده است: “شما از دیدن تغییرات انجام شده در شش هفته گذشته بسیار هیجان زده خواهید شد و تغییرات ابتکاری تفاوت فاحشی در درک شما از دستاوردهای شرکت ما ایجاد خواهد کرد.”
شخص سوم از سه سبک کمترین رسمی است و بیشترین فاصله را بین نویسنده و خواننده ایجاد می کند. یک مثال از شخص سوم این است: “تغییراتی که شرکت در شش هفته گذشته انجام داده است نوآورانه و تأثیر گسترده ای دارند. برای یک شرکت نوپا در مدت زمان کوتاهی به یک شرکت غالب در صنعت تبدیل شده است. ”
وقتی لحن و سبک محتوای خود را انتخاب می کنید، می خواهید مواردی را که برای تصویری که می خواهید منتقل کنید مناسب تر است و پیام شما را به طریقی به مخاطب خود برساند که شما را قادر به ایجاد یک اتصال قوی کند. و ماندگار تقریباً بلافاصله. مایا آنجلو یک بار گفت که ممکن است مردم دقیقاً آنچه را که نوشته شده است به خاطر ندارند اما دقیقاً احساسی را که به آنها ایجاد می کند به خاطر می آورند.
شما می خواهید این احساس را در مخاطبان خود ایجاد کنید زیرا احساسات نیروی محرکه اکثر تصمیماتی است که روزانه می گیریم، خواه این باشد که چه چیزی بخوانند، چه چیزی بپوشند، کجا بخورند یا چه چیزی خریداری کنند. با ترسیم کردن آنها با محتوای خود، آنها را تسخیر و تسخیر کنید.
همه جا از یک صدا استفاده کنید: استفاده از صدای خاص برند خود را به محتوای سایت، وبلاگ و صفحات فرود محدود نکنید. در ارتباطات داخلی و خارجی خود نیز آن را بکار ببرید.