مفید بود؟

طراحی لوگو جابر، جالب و نایاب

طراحی لوگو جابر را به واقع می‌توان جزو سخت‌ترین و شاید کمیاب‌ترین انواع طراحی لوگو دانست. امروز کمتر کسب و کاری نام برند خود را ” جابر ” انتخاب می‌کند. به هر حال بسیاری از نام‌ها برای مقاصد اقتصادی ساخته نشده‌اند و عملا به نظر نمی‌آید که چندان مناسب باشند. اما با این وجود در برخی از مواقع این نام‌ها نیز کارایی خودشان را دارند و می‌توانند انتخابی جذاب باشند.
همین استفاده کم از اسم‌هایی مانند جابر در دنیای اقتصاد خود یک مزیت بزرگ محسوب می‌شود. در واقع وقتی شما می‌توانید برند یکتایی داشته باشید که نام یکتایی برای آن انتخاب کنید. از این رو سرمایه گذاری و کسب و کار شما می‌تواند به واسطه کمی هوشمندی و با استفاده از نام‌های مهجوری مانند جابر، تبدیل به یکی از ستاره‌های درخشان آسمان تجارت شود. بنابراین استفاده کم نام‌هایی مانند جابر و … را یکی از مزایای آن‌ها بدانید.
مسئله دیگری که در این بین وجود دارد این است که در کسب و کارهای کوچک بر خلاف تصور عموم، این نام فروشنده یا صاحب کسب و کار است که بر یادها می‌ماند و عنوان فروشگاه یا کسب و کار سریع محو می‌شود. این موضوع به‌اندازه‌ای شایع است که حتی پس از مدتی خود صاحب کسب و کار نیز یادش می‌رود از چه عنوانی بر سر در کسب و کار خود استفاده کرده است. چرا که این عنوان عملا استفاده نمی‌شود و این نام خود اوست که توانسته برند سازی کند. پس اگر می‌خواهید در حوزه کوچک‌تری فعالیت داشته باشید، استفاده از نام‌های شخصی می‌تواند پاسخ بهتری بدهد.

مردم دوست دارند سریع‌تر با صاحب کسب و کاری که هر روز آن را می‌بینند، آشنا شوند. شما با انتخاب نام خود به عنوان برند کسب و کار این امکان را در اختیار مشتریان خود می‌گذارید. اینجاست که مواردی مانند طراحی لوگو جابر می‌تواند بسیار جذاب و دوست‌داشتنی باشد. نظر شما چیست؟

مفهوم طراحی لوگو جابر

به مسئله کسب و کارهای کوچک و انتخاب نام صاحب کسب و کار به عنوان برند در ادامه می‌پردازیم. در این جا می‌خواهیم مفهوم طراحی لوگو جابر بر اساس مفهوم خود نام جابر بدانیم.
جابر نامی از نام‌های خدا در اسلام است که به عنوان نام پسر نیز در حوزه خاورمیانه به خصوص در کشورهای ایران و عربستان و عراق و کویت و بحرین رواج دارد. این نام بر اساس وزن فاعل یا کننده کار ساخته شده است و به نوعی حالت دستوری در دل خود دارد.

با شنیدن نام جابر اولین مواردی که به ذهن ما خطور می‌کند، اقتدار همراه با کمی خشونت است. در واقع این نام چندان لطافت خاصی ندارد و بیشتر احساس سنگینی و سفتی به ما می‌دهد. بنابراین در طراحی لوگو جابر باید دقت داشته باشیم که سعی کنیم این نام و لوگو را به صورت لطیف نشان دهیم.
از طرف دیگر جابر نام تاریخی محسوب می‌شود. در واقع این نام را شما می‌توانید در تاریخ به خصوص تاریخ اسلام این نام را به وفور پیدا کنید. از معروف‌ترین کسانی که نام جابر را یدک می‌کشیدند فردی به نام جابربن حیان بود. این فرد دانشمند حوزه شیمی بود که در تاریخ اسلام بسیار شهره است. از این رو برخی از جشنواره‌ها به خصوص در حوزه کشورهای اسلامی به نام جابربن حیان برگزار می‌شود. از این رو لوگو جابربن حیان را می‌توان یکی از مشهورترین‌ها در حوزه طراحی لوگو با نام جابر دانست.

بنابراین ناخواسته نام جابر همراه با علم به خصوص علم شیمی و داروسازی همراه شده است و این نیز خود به خود می‌تواند یک خط مشی برای طراحی لوگو جابر برای ما داشته باشد.
بنابراین اگر بخواهیم این بخش را جمع‌بندی کنیم می‌توانیم بگوییم که اگر می‌خواهیم طراحی لوگو جابر بر اساس نوع نام و مفهوم نام جابر داشته باشیم، باید طراحی خشک، کمی سخت و حتی تا حدودی با رنگ و بوی علمی انجام دهیم. در کلام ساده‌تر اگر بخواهیم طراحی لوگو جابر با مفهوم نام  آن هماهنگ کنیم باید طراحی لوگوی با وقار طراحی کنیم تا نام جابر به خوبی مشخص شود.

طراحی لوگو جابر برای کسب و کارهای کوچک

اما همان‌طور که در ابتدا بیان کردیم، نام‌هایی مانند جابر و … که بیشتر آن‌ها را به عنوان نام شخص می‌شناسیم و نه به عنوان یک برند تجاری در کسب و کارهای کوچک و محلی کارایی بسیاری می‌توانند داشته باشند. به طور کلی نام جابر یا نام‌های این چنین را ما به عنوان نام فرد می‌شناسیم تا نام یک برند تجاری.
بیایید یک مثال از کسب و کارهای کوچک بزنیم. شما به عنوان یک خریدار به سوپرمارکت جدید محله خودتان می‌روید. این سوپرمارکت قرار است برای مدتی یا بیشتر در محله شما خدمات رسانی کند.

از این رو رفت و آمد شما به آنجا بیشتر می‌شود. این رفت و آمد ها کم‌کم باعث می‌شود که دیر یا زود شما را با صاحب فروشگاه آشنا شوید و عملا او را با نام بشناسید. این موضوع باعث می‌شود که از این به بعد شما آن فروشگاه را با نام خود صاحب فروشگاه بشناسید. فرض کنید که نام آن فرد جابر باشد.

از این به بعد شما نمی‌گویید که از سوپرمارکت” طلاسازان ” خرید کرده ام، می‌گویید که ” به مغازه جابر رفته بودم” بنابراین عملا نام جابر در این جا نقش برند را بازی می‌کند. این فرصتی است که صاحبان کسب و کارهای کوچک می‌توانند از آن استفاده کنند تا پروسه نزدیکی به مشتری را سریع‌تر انجام دهند.

 

یعنی آن‌ها با انتخاب نام خودشان به عنوان برند مغازه یا کسب و کار باعث می‌شوند مشتری‌ها احساس نزدیکی خوبی با فروشگاه و کسب و کار داشته باشد و فرد سریع‌تر با صاحب کسب و کار دوست شود. این دوستی مهم‌ترین عنصر فروش و ارائه خدمات در کسب و کارهای محلی است. در این حالت طراحی لوگو جابر باید بسیار ساده و روان و خوانا باشد. شما قرار نیست فروش گسترده‌ای در تمام مناطق شهر داشته باشید. همین که در منطقه و محله خود و شعاع منطقه‌ی خود طراحی تکی داشته باشید کافی است. از طرف دیگر آن چیزی که در این بین اهمیت دارد خوانا بودن لوگو است. شما می‌خواهید نام خودتان را در ذهن مخاطب قرار دهید. پس طراحی لوگوی جابر باید خوانا و قابل تشخیص باشد.

طراحی لوگو جابر، به عنوان یک نام غیر اقتصادی

اما همیشه که قرار نیست طراحی لوگو یا برند تنها برای استفاده تجاری باشد. با گسترش دنیای فضای مجازی بسیاری علاقه‌مند به استفاده از طراحی لوگو نام خودشان شده‌اند. آن‌ها دوست دارند که نام خودشان را به عنوان یک طراحی جدید و جذاب به دیگران القا کنند. یا به عنوان یک نشانه بر روی تمام وسایل و حتی بدن خود آن را داشته باشند. اتکا به نام خود یکی از نشانه‌های قدرت ذاتی و شخصی فرد است. بر اساس اصول روانشناسی کسانی که از نام دیگران برای خود استفاده می‌کنند یا در این فضاها سعی می‌کنند نام‌های غیر واقعی داشته باشند در واقع از شخصیت واقعی خود به نوعی گریزان هستند.

نام و طراحی لوگو جابر می‌تواند برای هر دو گروه جذاب باشد. چرا که جابر یک نام عادی است و همان‌طور که گفته شد بسیاری از پسران و مردان به این نام شناخته می‌شوند. از طرف دیگر یک نام معمولی محسوب می‌شود و هرکسی می‌تواند از آن به عنوان نام دوم استفاده کنند. همچنین آوای سنگین و مخصوص آن و معنایی که دارد می‌تواند عده‌ای را به سمت خود جذب کند. همین موضوع باعث شده است که عملا طراحی لوگو جابر برای گروه‌های غیر اقتصادی جذاب‌تر باشد.
به طور کلی اگر بخواهیم بگوییم طراحی لوگو جابر کاربردی غیر اقتصادی بیشتری دارد. این موضوع کاملاً طبیعی است. جابر یک نام چند آوایی است. در حالی که در دنیای اقتصاد هرچه آوای برند کمتر باشد همان‌قدر به خاطر سپردن آن راحت‌تر می‌شود. اما این بدین معنی نیست که نمی‌توان از نام جابر در موارد اقتصادی استفاده کرد. این تماماً بستگی به شما و نوع کسب و کار شما دارد. شما می‌توانید بر اساس هدف و نوع محصولات و نوع خدماتی که ارائه می‌دهید حتی از طراحی لوگو جابر استفاده کنید.

پایان سخن

به طور کلی می‌توان گفت که نام جابر را چندان در حوزه اقتصادی ندیده‌ایم اما این به معنی بد بودن جابر به عنوان یک برند نیست. اتفاقا اگر شما بتوانید هوش خوبی در زمینه تجارت داشته باشید می‌توانید به راحتی از نام جابر به عنوان یک برند استفاده کنید. چرا که این نام کاملاً یونیک بوده و کمتر در حوزه تجارت مورد استفاده قرار گرفته است.

از طرف دیگر این نام در حوزه خاورمیانه شناخته شده است و شما می‌توانید به راحتی به فکر جذب بازار خاورمیانه نیز باشید. اما این تمام کار نیست. نام جابر در کشورهای اروپایی و آمریکایی نیز کمتر شناخته شده است و از طرف تلفظ نسبتا راحت اما شکلی دارد. این موضوع باعث می‌شود که شما بتوانید به راحتی طراحی لوگو جابر خود را در بازارهای اروپای نیز مطرح کنید. بنابراین یادتان باشد که همه چیز به خود شما بستگی دارد.
اما به طور کلی اگر بخواهیم بگوییم، بر اساس آن چیزی که به آن قوانین برندینگ گفته می‌شود، بهتر است از نام جابر در حوزه‌های غیر اقتصادی یا در حوزه خرید و فروش‌های محلی و کسب و کارهای کوچک استفاده کنید. این گونه درصد موفقیت بیشتری را می‌توان انتظار داشت.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.