مقالات آموزشی

موارد کلیدی در کمک رسانی به پیشرفت رتبه بندی گوگل با اصلاح صفحه اصلی

مفید بود؟

آیا تلاش برای ایجاد تغییرات در طراحی صفحه اصلی یا همان (Home Page) باعث بهبود موقعیت در رتبه‌بندی گوگل شده و در عمل یکی از تاکتیک‌های کاربردی در سئو سایت  یا تولید محتوا محسوب می‌شود؟ احتمالاً نه. اما اینکه چرا نه و ما چرا شانس کمی برای درستی این موضوع قائل هستیم را در ادامه متوجه خواهید شد. شالوده این بررسی نیز مثل همیشه پرسشی از سوی یکی از کاربران بود. پرسش کاربر به این شرح است:

   من مسئول امور بازاریابی آنلاین و توسعه وب یک شرکت هستم. رئیس من پس از ایجاد تغییرات اساسی در صفحه اصلی و ایجاد تغییر در بخش اعظم محتواهای آن، به من گفت که باید هر دو ماه یکبار این کار انجام شود. او تصور می‌کند که این موجب می‌شود تا سایت از نظر گوگل بهتر به نظر برسد. من به او گفتم که این موضوع حقیقت ندارد اما او به علت انجام مداوم این کار از سوی چند برند و سایت خوشنام دیگر به این موضوع اعتقاد دارد. در نهایت من از شما یک پاسخ در این مورد می‌خواهم که به روشنی اثر این موضوع بر رتبه‌بندی گوگل را بیان کند و من را از این سردرگمی و سختی نجات دهد.

پیش از آغاز به پاسخگویی باید به این کاربر بگوییم که اساساً در دنیای سئو هیچ پاسخ ساده، روشن، مطلق و قطعی وجود ندارد اما در این مورد خاص اگر مجبور به دادن پاسخی قطعی در مورد رتبه‌بندی گوگل و اثر این کار بر آن شوم، قطعاً پاسخ من خیر است؛ این کار نمی‌تواند اثر مثبتی ایجاد کند. نیازی نیست که شما هر ماه یا در دوره‌های زمانی کوتاه متوالیاً طراحی یا محتوای صفحه اصلی خود را عوض کنید تا بتوانید رتبه‌بندی گوگل خود را حفظ یا بهبود بخشید زیرا اساساً این یک تکنیک در سئو یا تولید محتوا نیست. اما اینکه این ایده از کجا نشأت می‌گیرد هم جالب توجه است.

تازگی در سئو

این ایده که بازآفرینی مداوم صفحه اصلی به بهبود رتبه‌بندی گوگل کمک می‌کند، ریشه در یک ایده کلی در دنیای سئو دارد؛ اصل تازگی. این اصل بیان می‌کند که محتواهای تازه‌تر از دیدگاه گوگل و الگوریتم‌های پیچیده آن ارزش بیشتری دارند. این موضوع در برخی موارد صادق است و نمی‌توان آن را به تمام موقعیت‌ها و موارد تعمیم داد. تازگی در مواردی که پای تولید محتوای حساس به زمان مانند اخبار وسط باشد اهمیت بالایی دارد و این اهمیت در رتبه‌بندی گوگل این محتوا غیرقابل انکار است.

اما اثر تازگی بر محتواهایی مانند اخبار را نمی‌توان به تمام انواع محتواها تعمیم داد و گفت که مثلاً در یک سایت فروشگاهی تازگی می‌تواند یک تاکتیک سئو برای پیشرفت در سیستم رتبه‌بندی گوگل باشد. از طرفی دیگر، سوای جنس محتوا که آیا مانند اخبار حساس به زمان است یا خیر، موضوع این است که اساساً صفحه اصلی اصلاً محتوای اختصاصی ندارد که تغییر مداوم در آن باعث رویکرد بهتر گوگل نسبت به سایت شما شود؛ شاید با اغماض می‌شد بازآفرینی مداوم در صفحه‌های جانبی با موضوعات روشن را برای بهبود در سیستم رتبه‌بندی گوگل مناسب تشخیص داد اما صفحه اصلی اصلاً اینطورنیست. حتی اگر شما یک سایت مربوط به خبر داشته و خبرگزاری آنلاین باشید، باز هم اساساً صفحه اصلی نیاز به بازآفرینی‌های مداوم ندارد.

وقت و انرژی را هدر ندهید؛ واقعیات بر رتبه‌بندی گوگل اثر دارند

یک سایت تجاری مانند اپل در تغییر مداوم است زیرا این شرکت دائماً در حال معرفی محصولات جدید است و برای به نمایش گذاشتن این محصولات نیاز دارد تا تغییراتی ایجاد کند اما شما به عنوان صاحب یک سایت تجاری با عرضه محصولاتی ثابت و تغییرات محدود در محصول تولیدی، این بازآفرینی‌های مداوم فاقد توجیه منطقی است. شما می‌توانید زمانی و انرژی که صرف این بازآفرینی مداوم و متوالی صفحه اصلی می‌کنید را صرف تکنیک‌های دیگری در حوزه سئو و تولید محتوا کنید که اثر قطعی آن‌ها بر بهبود وضعیت سایت در رتبه‌بندی گوگل اثبات شده است و محال ابهامی در آن وجود ندارد. هیچکس حاضر نیست وقت و انرژی خود را بر انجام اموری سرمایه‌گذاری کند که نتیجه روشن و قطعی ندارند و این بازآفرینی مداوم صفحه اصلی یکی از این امور است.

شما می‌توانید وقت و انرژی خود را صرف تولید محتوای قوی، بهبود تجربه کاربری یا بالا بردن سطح سایت در بحث تمرکز بر کلیدواژه‌ها کنید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.