آیا تمام ویژگیهای بد در حین نوشتن وبلاگ برای شما به نمایش در می آید؟ اگر چنین است، توجه به نکات نوشتاری ذکر شده در این مقاله باعث تقویت نام تجاری شما میشود و خوانندگان شما را از خواندن محتوا به وجد می آورد.
Kelly با چهره ای افسرده و مستاصل نشسته است.
عنوان وبلاگ در نتایج جستجو کاملا دقیق بود، و توضیحات ریز، آن را پشتیبانی میکرد. اما زمانیکه او به محتوا رسید، هیجان او به سرعت از بین رفت.
چیزهایی که او در همان یک دقیقه اول خوانده بود باعث شد او کلافه شده، صفحه را رها کرده و سرش را به دیوار بکوبد.
پیشنهاد میکنیم مقاله ردیابی 15 معیار تبدیل و KPI های تجارت را مطالعه نمایید
این یکی از 1440 دقیقه ای بود که او آن روز نتوانست پشت سر بگذارد.
Kelly به نتایج جستجویش ادامه داد و خواندن را از طریق عناوین دیگر و توصیف ادامه داد. او در یک مسیر آسان، به دنبال اطلاعات مناسب (در مورد قرار دادن محتوای خود در صفحه) بود.
شما دیگر Kelly را دیوانه نکنید.
آیا وضعیت ایده آل است؟
پس Kelly به وب سایت شما کلیک کرد زیرا عنوان و متای توضیحات شما کنجکاوی او را تحریک کرده بود، او به محتوایی رسید که به تمام سوالاتش پاسخ میداد، و سپس بقیه ماجرا.
او محصول یا خدمات شما را خریداری کرد و همچنان با نام تجاری شما از طریق محتوای مکرر و معتبری که شما تولید میکنید، ادامه داد.
در مورد محتوای اول، عنوان و توضیحات محتوا، Kelly را هیجان زده کرد، اما محتوا به سرعت علاقه Kelly را تخلیه کرد. این مورد یک شکست بزرگ برای شرکت بود، زیرا Kelly این صفحه را رها کرد وآماده خرید در صفحات دیگر شد.
بیش از 40،000 جستجو در هر ثانیه اتفاق می افتد، این نوع شرایط بی پایان است.
مشکل این است که بسیاری از ناکامیها در نوشتن وبلاگ اتفاق می افتد.
زیرا در دنیای دیجیتال برای نوشتن وبلاگ قوانین از پیش نوشته شده ای وجود ندارد.
اگر شما هرکدام از عنوان تیترهایی را که در ادامه مقاله آمده را، انجام دهید زمان خود را هدر داده اید. اما نگران نباشید، راه حل درست در زیر عنوان فرعی قرار دارد.
به یاد داشته باشید، زمانیکه این راه حلها خوب عمل میکنند، پلتفرم فنی وب سایت صحیح است، به این معنی است که تمام فناوریهای سئو
از زمان بارگذاری تا CSS بهینه شده اند. بدون وجود یک پلتفرم که از لحاظ فنی خوب عمل میکند، تلاشهای وبلاگ نویسی نتایجی را که یک وب سایت برای برجسته شدن واقعا نیاز دارد، ایجاد نخواهد کرد.
گام های ناموفق در نوشتن وبلاگ که باید بدانیم
اولین ناکامی در نوشتن وبلاگ : عدم تکمیل بررسی کلمات کلیدی
کسانیکه بررسی کلمات کلیدی را تکمیل نمیکنند، فرصت را از دست میدهند. حداقل بررسی کلمات کلیدی برای آگاهی از ترافیک ماهانه و رتبه بندی افرادی که میتوانند نتایج عالی داشته باشند، ضروری است.
ما این واقعیت را در سال گذشته هنگام بهینه سازی محتوای موجود نه برای یک، بلکه برای چهار مشتری خود در سال 2017 و 2018 آموختیم. دو نفر از آن مشتریان دارای محتوای استثنایی بودند، اما پستها با در نظر گرفتن کلمات کلیدی، بهینه نشده بودند.
رتبه بندی یکی از مشتریان برای چند وبلاگ از کلمات کلیدی هدف، که ما هر وبلاگ را برای آنها بهینه سازی کرده بودیم، از صفحه 4 به صفحه 1 رسید.
جز در مواردی که محتوای وبلاگ شما کاملا با شکست مواجه میشود، بررسی برخی از کلمات کلیدی را، تکمیل کنید، حتی اگر ناچیز باشد.
بخش دیگری از استراتژی تجاری ما استفاده از نویسندگان متخصص و با علاقه در مشتریان ورتیکال ما است. ما متکی به گروهی از فریلنسرها هستیم که هر یک از آنها با مشتری ورتیکال ما مطابقت دارد زیرا آنها :
• بازار یابی عمودی (ورتیکال) را درک میکنند
• به طور طبیعی از بسیاری از کلمات کلیدی با حجم بالا و تبدیل مربوط به آن صنعت، استفاده میکنند.
• با اقتدار و کارآیی بیشتری می نویسند.
برخی از نویسندگان ما حتی نمیدانند سئو به چه معناست، اما ما کلمات کلیدی مناسب و کلمات کلیدی مرتبط، همراه با سایر دستورالعملهای سئو برای نوشتن هر محتوا را، در اختیار آنها قرار میدهم، که همه اینها تفاوت ایجاد میکند.
دومین ناکامی در نوشتن وبلاگ : ایجاد عناوین خسته کننده
این را انجام ندهید !!!
برای ایجاد یک تگ عنوان جذاب، به اندازه یک مقاله، خلاقیت به خرج دهید. منظور ما از جذاب این است که علاقه یا کنجکاوی را برانگیزد.
برخی تمایل دارند ابتدا عناوین و سپس مقاله را بنویسند. ما این کار را تقریبا در 10 درصد از مواقع انجام میدهیم. در 90 درصد مواقع، موضوع خود را با یک یا دو کلمه کلیدی هدف، در ذهن داریم و پس از نوشتن وبلاگ، عنوان دقیق را ایجاد میکنیم.
بر اساس بهترین رویکردهای سئو ، عنوان باید بین 50 تا 60 کاراکتر را نگه دارد، تا از کوتاه شدن آنها در نتایج جستجو جلوگیری شود. این محدودیت میتواند برای برخی از افراد، مشکل در نوآوری ایجاد کند، اما شما همیشه میتوانید کل منظور محتوا را، با جملات کوتاهتری بیان کنید.
همانطور که والت ویتمن می گوید : “سادگی شکوه بیان است.”
با توجه به نقل قول ویتمن، به یاد داشته باشید که خلاق باشید، اما زیاده روی نکنید. بیشتر در مورد تحریک علاقه و کنجکاوی کاربران حساس باشید.
گاهی اوقات زمانی را صرف خلاقیت میکنید که عنوان ساده تر، موثرتر باشد. این نبوغ همان تست A/B است، تاکتیکی که مجله موتور جستجو از آن استفاده میکند.
سومین ناکامی در نوشتن وبلاگ : فراموشی توضیحات متا
تگ عنوان اولین چیزی است که به طور طبیعی در نتایج جستجو جلب توجه میکند. اما گاهی اوقات یک کلیک کافی نیست.
اینجاست که توضیحات متا نیاز به افزایش انرژی ایجاد شده توسط تگ عنوان دارد.
اجازه ندهید موتور جستجو توضیحات متا را به صورت خودکار ایجاد کند.
همچنین بهترین رویکردهای سئو را به خاطر بسپارید، قبل از شروع کوتاه سازی، حدود 160 کاراکتر دارید.
این فرصتی برای شماست که خواننده آینده نگر را بیشتر هیجان زده کنید. به یاد داشته باشید : ما در اینجا در مورد نوشتن وبلاگ صحبت میکنیم.
اگر صفحه شما، صفحه محصول یا خدمات است، بهتر است تمرکز روی پیشنهادات ویژه یا منحصر به فرد بودن محصول یا خدمات باشد. برای وبلاگهای فروش موضوع اهمیت بیشتری می یابد ؛ باید روی آن 160 کاراکتر حساب باز کنید!
اگرچه کلمات کلیدی عامل رتبه بندی در توضیحات متا نیستند، اما باز هم کلمات کلیدی هدف شما را، شامل میشوند. وقتی یک کوئری جستجو برای آن کلمه کلیدی ایجاد میشود، این موارد در توضیحات متای شما درشت خواهد بود و در نتایج موتورهای جستجو (SERPs) جلب توجه میکند.
چهارمین ناکامی در نوشتن وبلاگ : هیچ چیز جالبی برای جلب توجه وجود ندارد
هنگامیکه عنوان کلید واژه و توضیحات متا توجه را جلب میکند و به سایت شما، با به همراه آوردن بازدیدکننده پاداش میدهد، احتمالا نوشته شما باید فورا کاربران را درگیر کند و هدف ما دقیقا همین است، زیرا متوسط توجه افراد در حال حاضر هشت ثانیه است، همه چیز به گاو سواری مربوط میشود.
در گاو سواری حرفه ای، سوارکاران باید هشت ثانیه روی گاو بمانند تا بتوانند امتیاز کسب کنند. مطمئنا هشت ثانیه بی رحمانه است و همین امر در هشت ثانیه اول محتوا صدق میکند. اگر ظرف هشت ثانیه محتوا خسته کننده شود، آن بازدید کننده همانند پرتاب شدن توسط گاو، آن صفحه را ترک میکند.
بار دیگر اینجاست که خلاقیت سلطنت میکند.
هر نویسنده هنگام معطوف کردن توجه لیدها (مشتریان بالقوه) به پاراگرافهای خود، فرایندهای کاملا متفاوتی خواهد داشت. ما از ترکیبی از تکنیکها استفاده میکنیم که همگی بر اساس انرژی خلاقانه ما در حال حاضر است.
گاهی اوقات اول، وسط وبلاگ، بعد ابتدا و در آخر نتیجه را می نویسیم. بعضی اوقات ما با سرآغاز و پایان کار شروع میکنیم و سپس بین آن را پر میکنیم. گاهی اوقات آن را از بالا به پایین می نویسیم. همه چیز به خلاقیت آن زمان بستگی دارد.
پنجمین ناکامی در نوشتن وبلاگ : به نظر رسیدن همانند یک ربات
لید (مشتریان بالقوه) یک چیز است، اما نوشتن وبلاگ همه چیز. همچنان کاربران را درگیر کنید و مخاطب خود را از جمله ای به جمله ای دیگر علاقه مند کنید.
اگر شما مانند یک ربات به نظر برسید، مردم خسته میشوند و صفحه شما را سریع ترک میکنند.
محتوای خسته کننده یک گاو نر است.
خوش بیان باشید و در صورت لزوم از حکایات جذاب استفاده کنید، حتی اگر آنها شامل شخصیتهای تخیلی مانند Kelly در مثال بالا باشند، دختری که نماینده همه افراد و در جستجوی هر چیزی است.
ششمین ناکامی در نوشتن وبلاگ : استفاده از کلیشه
کلیشه ای نوشتن وبلاگ، کمرنگ کردن اثر کار شما است.
در اینجا موضع ما مشخص است. با استفاده از کلیشه ها، خوانندگان را بین یک سنگ و یک جای سخت گرفتار میکنید. باید به صراحت بگوییم که، نوشتن وبلاگ باعث میشود خوانندگان فکر کنند که انتهای کوتاه چوب را گرفته اند و تعامل خوبی با محتوا برقرار نکرده اند.
از کلیشه ها استفاده نکنید. نوشتن آنها معادل مرگ وبلاگ است.
هفتمین ناکامی در نوشتن وبلاگ : ایجاد پاراگرافهای طولانی
هرچه پاراگراف طولانی تر باشد، علاقه خواننده سریعتر از بین می رود.
پاراگرافهای طولانی در رایانه یا Mac برای ذهن، پیچیده به نظر می رسد و این پیچیدگیها 100 برابر در تلفن همراه افزایش می یابد.
پاراگرافها را کوتاه نگه دارید. این باعث ایجاد “فضا” در اطراف جملات شما میشود و آنها برای چشم خوشایندتر هستند.
و از پاراگرافهای تک جمله ای نترسید؛ آنها یک نکته را برجسته میکنند.
هشتمین ناکامی در نوشتن وبلاگ : فراموش کردن عناوین فرعی
عناوین فرعی به خوبی کار میکنند، زیرا به خوانندگان امکان میدهند به سرعت یک مقاله را مرور کرده و آنچه برای آنها جالب است را بخوانند.
همه مقاله ها نیازی به عنوان ندارند، اما بسیاری از بخشها را میتوان به بخشهای کوچکتر تقسیم کرد. عناوین فرعی که خوانندگان را از یک موضوعی آگاه میکند، ماموریت آنها را برای یافتن چیزهای با ارزش آسان میکند.
ما یک سبک زندگی 80/20 داریم و انرژی خود را صرف 20 درصد فعالیتهایی میکنیم که 80 درصد از نتایج ما را تولید میکنند. این امر مربوط به مطالعه آنلاین ما است ؛ ما فقط 1440 دقیقه در روز در اختیار داریم، سعی میکنیم زمان خود را عاقلانه انتخاب کنیم.
ما نیز مانند بسیاری دیگر، مأموریت داریم تا اطلاعات برتر را که بیشترین استفاده را برای ما خواهد داشت، بگیریم و این زمانیکه زیرنویسها برای ترکیب موضوعات خاص یک مقاله استفاده میشوند، بسیار آسانتر است.
نهمین ناکامی در نوشتن وبلاگ : عدم وبلاگ نویسی مکرر
دقت به این فرضیه ” نوشتن وبلاگ بیشتر، بهتر است.” هرچه بیشتر وبلاگ بنویسید، از نظر خواننده و موتور جستجوی معتبرتر خواهید بود.
بدیهی است که کیفیت و ارتباط باید در رأس هر وبلاگی باشد. شرایط متفاوت است، اما برای مشتریانی که خدمات ارائه میدهند (به عنوان مثال، مالی و انرژی)، حداقل پنج مورد در ماه برای افزایش خوانندگان و تبدیل افراد ضروری است. برای مشتریانی که محصولات (به عنوان مثال قطعات خودرو پس از فروش) ارائه میدهند، حداقل 10 مورد ضروری است.
اگر شما یک وبلاگ مبتنی بر اخبار یا اطلاعات هستید که معمولا متکی به تبلیغات است، حداقل تعداد وبلاگهای مورد نیاز به صورت ماهانه به شدت افزایش می یابد.
علاوه بر اداره شرکت بازاریابی دیجیتال، ویرایشگر آنلاین یک وب سایت موتورسواری نیز هستیم. ما حداقل به 25 داستان در هفته نیاز داریم و بسیاری از آنها را می نویسیم.
دهمین ناکامی در نوشتن وبلاگ : نوشتن یک وبلاگ 300 کلمه ای
هر چه طولانی تر بهتر، اما در شرایط گوناگون متفاوت است. هر چیزی کوتاه به اندازه 300 کلمه، کار چندانی نخواهد کرد.
اخبار فوری میتواند به اندازه 500 کلمه کوتاه باشد و بسیار خوب عمل میکند، اما هر چیزی که همیشه سبز باشد و ارزش خود را برای خوانندگان بیشتر کند، با دوام تر خواهد بود.
برای قطعات آموزشی مانند مواردی که در مجله موتورهای جستجو منتشر شده است، ما هرگز زیر 1500 کلمه کار نمیکنیم، عددی که به نظر میرسد یک علامت جادویی برای عملکرد خوب در مورد ترافیک و زمان حضور در صفحه باشد، هرچند اکثر محتواهای ما بیش از 2000 هستند.
طول بیشتر برای وبلاگها و در برخی موارد صفحات خدماتی ضروری است، اگرچه برخی از صفحات، بیشتر شبیه قیف فروش عمل میکنند تا توجه خواننده را به روشی ساده جلب کنند. در این موارد کوتاهتر، گاهی بهتر است. بیشتر این صفحات کوتاه معمولا به سمت صفحات ضخیمتر میروند، جاییکه محتوای بیشتر، بهتر است.
یازدهمین ناکامی در نوشتن وبلاگ : عدم استفاده از پیوندهای داخلی و خارجی
درست مانند نداشتن یک توضیح متای منحصر به فرد، عدم استفاده از عناصر سئو در صفحه، مانند پیوندهای داخلی و خارجی، میتواند ارزش محتوای شما را کاهش دهد. این هم از نظر خواننده و هم از نظر موتورهای جستجو است.
برای خوانندگان، پیوندهای داخلی منابع بیشتری را برای کسب اطلاعات بیشتر فراهم میکند. این امر آنها را بیشتر در وب سایت شما نگه میدارد و با افزایش دانش سئوی وب سایت شما ، ارزش سئو را افزایش میدهد.
استفاده از پیوندهای داخلی بین صفحات خدماتی و وبلاگها نیز قابلیت خزندگی سایت شما را بهبود می بخشد. صفحه ای که انکر تکست به آن متصل شده است همچنین سیگنالهایی را برای موتورهای جستجو ارسال میکند که به محتوای آن صفحه ارزش میدهد و به صفحه اعتبار بیشتری می بخشد.
دوازدهمین ناکامی در نوشتن وبلاگ : عدم استفاده از تصاویر
تاثیر بصری را فراموش نکنید. با تصاویر از وبلاگ خود مراقبت کنید. در صورت لزوم از اینفوگرافیک استفاده کنید.
تصاویر نه تنها به تقویت پیام محتوای شما کمک میکنند، بلکه به راحتی به اشتراک گذاشته میشوند و به وایرال (ویروسی) شدن وبلاگ شما کمک میکنند.
هرگز بهترین شیوه های سئوی تصویر را فراموش نکنید. اطمینان حاصل کنید که همه تصاویر برای سرعت بیشتر صفحه، فشرده شده اند و متنهای alt و ویژگیهای عناوین بهینه شده (استفاده از کلمات کلیدی هدف در اینجا را فراموش نکنید! ).
سیزدهمین ناکامی در نوشتن وبلاگ : نوشتن کل محتوا توسط خودتان
آیا واقعا میخواهید تأثیر بگذارید؟ اینکه آیا وبلاگ شما آخرین اخبار صنعت شما را برجسته میکند یا خوانندگان را درباره آخرین محصول یا خدمات شما آموزش میدهد، هرچه محتوا بیشتر باشد بهتر است.
اما فکر نکنید که باید همه محتوا را خودتان بنویسید.
بسیاری از افراد که مشاغلی را اداره میکنند زمان خود را برای نوشتن وبلاگ، اشتباه برآورد میکنند و وظایف به روزرسانی وبلاگ حتی به صورت هفتگی با اولویتهای دیگر مانند جلسات کاری یا مسافرت حذف میشود.
اگر خیلی درگیر امورات شرکت هستید، نگران نباشید، لازم نیست همه این کارها را انجام دهید. یک فریلنسر متخصص در صنعت خود استخدام کنید و یا از کارکنان داخلی خود کمک بگیرید.
و اگر برای اثبات اقتدار خود، به نام خود، در هر قطعه نیاز دارید یک سایه نویس (ghostwrite) استخدام کنید. ما همچنان برای تعدادی از مدیران عامل که مدام میخواهند آگاهی رسانی از نام تجاری خود را افزایش دهند، به سایه نویس پناه میبریم. برخی از نویسندگان به سادگی نمیتوانند بنویسند و برخی دیگر وقت ندارند.
راه حلها اختیاری هستند و واگذاری نوشتن وبلاگ به شخص دیگر، وقتیکه میتواند چنین تأثیر شگفت انگیزی بر برندهای شخصی و تجاری داشته باشد، مطلقا هیچ ایرادی ندارد.
کلام آخر
وبلاگ، منبع جامع وب سایت شما و عنصر اصلی آن است که براستی آگاهی دیجیتالی برند شما را، تقویت میکند.
نگذارید کار تا جایی پیش رود که، افرادی همانند Kelly وب سایت شما را کلیک کرده و به ناآگاه به صفحه دیگری بروند. از طریق نوشتن وبلاگ با کیفیت، آنها را مشتری خود کنید.
سپس به طور مکرر خوانندگان را با محتوای جذاب درگیر کنید تا آنها مشتری شما باقی بمانند و ارزش وبلاگ شما را منتشر کنند.
در مورد هیچ کدام از 13 مورد بالا در نوشتن وبلاگ کوتاهی نکنید. موفقیت آنلاین واقعی به آن بستگی دارد.