سؤال پرسیدن می تواند به شما در حل مشکلات یا ایده پردازی به شما کمک کند و هم چنین برای تولید محتوا یا ایده های کمپین عالی است.
برای حل مشکلات باید مهارت کسب کرد. من چهار ماه صرف بازسازی املاکی کردم که باید در زمان کمتری انجام می شد. متوجه آسیب های ساختاری در روال کار شدم که این زمان را طولانی تر کرده بودند. ابزارهایی مانند لوله ها که در جای مناسبی تعبیه نشده بودند و سقف هایی که ریزش داشتند.
راهکاری برای حل مشکل
همه ی این مشکلات بیانگر این بود که نیاز به راهکاری برای حل مشکل دارم.
ابتدا مشکل خود را تجزیه و تحلیل کنید.
اگر با مشکلی مواجه هستید ابتدا لازم است آن را دقیق تجزیه و تحلیل کنید و آن را به شیوه ی جدیدی آغاز کنید. زیرا زمانی که بتوانید به مشکلی با دید جدیدی بنگرید نیمی از مشکل را حل کرده اید و این نقطه سؤال پرسیدن است.
مانند کودکان فکری خلاق داشته باشید
بسیاری از افراد از ایجاد خلاقیت و تفکر هراس دارند. کودکان در این مورد خیلی راحت هستند و خیلی خیال پردازی می کنند. پیشنهاد می شود خودآگاهی های خود را دور بیندازید و مانند یک کودک فکر کنید.
با سختی دوست باشید.
سختی زمینه ساز خلاقیت است. افراد برای رهایی از سختی و دشواری کارهای زیادی انجام می دهند و میزان موفقیت آن ها با میزان سختی که مواجه بودند ارتباط مستقیمی دارد.
تکنیک سؤال پرسیدن
سؤال پرسیدن یکی از تکنیک های استاد ادوارد دو بونو بود و تکنیکی با ارزش محسوب می گردد که می توان از آن برای حل مشکلات استفاده کرد. این تکنیک برای ایده پردازی محتوا و ایده های تبلیغاتی بسیار عالی است.
به مثالی در این مورد توجه کنید و فرض کنید تلفن همراه یا ساعت های اپل وجود ندارند.
1- کار خود را با بحث در مورد مشکل آغاز کنید.
دانشجو: چرا تلفن های همراه در ابعاد مستطیلی و صاف طراحی می شوند؟
معلم: آنها برای قرار گرفتن در فضا صاف هستند.
2. بر بخشی از پاسخ تمرکز کنید.
دانشجو: چرا آنها در ابعاد کوچکی ساخته می شوند؟
معلم: بنابراین آنها می توانند در جیب ما قرار بگیرند.
3. سعی کنید به جلو حرکت کنید و از چرخش به عقب خودداری کنید.
دانشجو: چرا باید تلفن ها را در جیب خود قرار دهیم؟
معلم: برای اینکه به راحتی بتوانیم آنها را حمل کنیم.
4. از تحریک برای حل مشکل استفاده کنید.
دانشجو: اما چرا تلفن را باید راحت جابه جا کنیم؟
معلم: برای اینکه زندگی ما راحت تر شود و وسایل کمتری برای حمل و نقل داشته باشیم.
دانشجو: اما چرا می خواهیم وسایل کمتری حمل کنیم؟
5. راه حل ها در هر نقطه ای قابل ارائه هستند.
معلم: ما می توانیم فناوری خود را ترکیب کرده و یک دستگاه کوچک داشته باشیم که به راحتی از آن استفاده کنیم .
6. نقش ها را می توان در هر نقطه ای برانگیخت تا تحریک بیشتری ایجاد شود.
دانشجو: چرا می خواهیم تلفن همراه ، لپ تاپ و ساعت را با هم ترکیب کنیم؟
معلم: نمی دانم ، چرا فکر می کنید ایده خوبی است؟
پیشنهاد می کنیم مقاله چگونه محتوایی جذاب برای موضوعات خسته کننده تولید کرد؟
را مطالعه نمایید.
اگر یک موضوع کلی برای محتوا دارید ، می توانید تکنیک سؤال پرسیدن را برای ایجاد لیستی از عناوین محتوا یا ارائه ایده های بزرگتر برای یک کمپین آزمایش کنید. سعی کنید ایده های متقابل، زندگی واقعی و ایده های آنلاین را مشاهده کنید.