سایت محاسبه درآمد یوتیوب برای دست یافتن به اطلاعاتی درباره افراد فعال در این بستر است. کافی است کمی در این فضاها فعالیت کرد تا از درآمدهای میلیون دلاری آنها خبردار شد. یوتیوب یکی از این بسترها است که افراد زیادی از طریق آن به درآمدهای کلان دست یافته اند. همین مسئله خیلی ها را وسوسه کرده است تا آنها هم وارد این میدان شوند.
کسب درآمد از این وب سایت برای ما ایرانی ها می تواند مزایای زیادی داشته باشد. داشتن درآمد دلاری می تواند برای جامعه ایران بسیار مفید باشد. اما برای دست یافتن به درآمد زایی از یوتیوب باید به نکته های زیادی توجه شود. برای این که بتوان از درآمد تولیدکنندگان محتوا در این محیط باخبر شد، باید درباره روش های کسب درآمد از طریق آن آگاهی کسب کرد.
شیوه های کسب درآمد از یوتیوب
سایت محاسبه درآمد یوتیوب برای آن است که بتوان شیوه درآمدزایی از این طریق را کشف کرد. شیوه های مختلفی برای کسب درآمد وجود دارد. مرسوم ترین آن شیوه تبلیغاتی است که در وب سایت یوتیوب بر روی ویدئوها به نمایش در می آید. تبلیغات به دو شکل هستند. ویدئوهای تبلیغاتی می توانند در ابتدا، وسط و انتهای ویدئو بیایند.
نوار تبلیغاتی
یا به شکل یک نوار تبلیغاتی در زمان پخش ویدئو نمایش داده شوند. از دیگر روش های کسب درآمد از این طریق می توان به تولید محتوای تبلیغاتی و همکاری با کسب و کارها اشاره کرد. داشتن کانال اختصاصی با دریافت عضویت و کمک نقدی به هواداران از دیگر شیوه های درآمد زایی هستند. حتی با جذب اسپانسر هم می توان به درآمد رسید.
نکته مهمی در این میان وجود دارد که هیچ کس به جز صاحبان کانال ها درباره آن چیزی نمی داند. این درآمدها را افراد نمی توانند محاسبه کنند. درآمدی که از تبلیغات به دست می آید قابل محاسبه است. اما برای محاسبه درآمدهای دیگر می توان از سایت محاسبه درآمد یوتیوب استفاده کرد.
محاسبه درآمد دیگران از یوتیوب
سایت محاسبه درآمد یوتیوب یکی از این روش ها است. برای کسب درآمد از تبلیغات در یوتیوب قوانین زیادی وضع شده است. در ابتدا نیاز است که با آنها آشنا شد. برخی آمارها می گویند که یوتیوب 68 درصد از مبلغی را که برای بازدید می گیرد، به کسی می دهد که ویدئو را منتشر می کند. یوتیوب به کانال هایی که به درآمد زایی رسیده اند مانتایز می گوید.
برای رسیدن به این مرحله باید دست کم هزار نفر دنبال کننده داشت و چهار هزار ساعت از ویدئوها بازدید شده باشد. پس از آن باید در سرویس Adsense گوگل ثبت نام شود تا بتوان درآمد از طریق تبلیغات را دریافت کرد. برای محاسبه درآمد می توان میزان بازدید کانال را پیدا کرد و یا cpm کانال را تخمین زد.
فرایند کسب درآمد
در فرایند کسب درآمد از طریق این وب سایت تعداد دنبال کنندگان کانال تنها در مرحله ابتدایی و قبل از مانتایز کردن مهم است. بعد از آن دیگر اهمیت ندارد. مهم ترین مسئله تعداد بازدیدها است. سایت محاسبه درآمد یوتیوب برای این است که بتوان میزان بازدید سالانه و ماهانه یک کانال را پیدا کرد. هر چه بازه زمانی در نظر گرفته شده بزرگ تر باشد، عدد حاصل از محاسبه دقت کمتری خواهد داشت.
Social Blade سایت محاسبه درآمد یوتیوب
Social Blade یک سایت محاسبه درآمد یوتیوب است. یک ابزار رایگان که با استفاده از آن می توان نه تنها یوتیوب بلکه اینستاگرام را هم تحلیل کرد. بعد از وارد شدن به این وب سایت باید در نوار جست و جویی که در بالا سمت راست صفحه وجود دارد، نام کانال تایپ شود. بعد از وارد کردن نام این کانال می توان آمارهایی را که وب سایت می دهد مشاهده کرد.
این اطلاعات و آمارها شامل میزان بازدید ویدئوها در هر روز و هفته و ماه و تعداد دقیق دنبال کننده ها می شود. سطح بازدید در ماه گذشته هم به نمایش در خواهد آمد. در همان قسمت می توان درآمد دلاری کانال را به شکل ماهانه و سالانه مشاهده کرد. با کمی دقت می توان متوجه شد که بازه تخمینی درآمد گستردگی زیادی دارد. فاصله سقف و رنج درآمد بسیار زیاد است.
Tube Buddy سایت محاسبه درآمد یوتیوب
Tube Buddy یک سایت محاسبه درآمد یوتیوب دیگر است. سرویس Tube Buddy به وسیله افزونه ای که برای مرورگر ارائه می دهد، ابزارهای زیادی برای تحلیل دارد. با آنها می توان کانال ها و همچنین مدیریت محتوا را در یوتیوب تجزیه کرد.
این افزونه را می توان از طریق وب سایت روی مرورگر نصب کرد و بعد در وب سایت یوتیوب آن را فعال کرد. بعد از فعال کردن می توان وارد کانال مورد نظر شد و آن را تحلیل کرد. اطلاعاتی که این افزونه ارائه می دهد شامل تعداد دنبال کننده ها و میزان بازدید است. ضمن این که نرخ افزایش یا کاهش بازدید را هم نمایش می دهد.
نکته های مهم در درآمدزایی از یوتیوب
بعد از تجزیه و تحلیل چند کانال در سایت محاسبه درآمد یوتیوب می توان به این نتیجه رسید که موضوع کانال چقدر اهمیت دارد. هر چه موضوع پرتکرارتر باشد، رقابت سخت تر می شود. سفارش دهندگان تبلیغات دوست دارند تبلیغاتشان برای افرادی به نمایش درآید که مخاطبان آن مشتریان بالقوه ای باشند. کانال های تخصصی و با موضوعات کسب و کار موفقیت بیشتری دارند.
سفارش دهندگان تبلیغات
تجارت الکترونیک، ملک، نرم افزار، بورس، بیمه، بازار، تجارت، بازاریابی، لوازم آرایشی و بهداشتی، کسب و کار، ورزش و تناسب اندام و موضوعات حقوقی پرطرفدارند.
ایده آل ترین بازه سنی بازدیدکنندگان 25 تا 45 سال است. برای سفارش دهندگان تبلیغات مهم است که افرادی تبلیغ آنها را تماشا کنند که توان خرید کردن داشته باشند. افراد کم سن به طور قطع جامعه هدف نیستند. در سایت محاسبه درآمد یوتیوب متوجه خواهید شد که کشور محل زندگی بازدیدکننده ها هم مهم است.
کسب آگاهی
هر چه رفاه مالی بیشتر باشد، توان خرید آنها نیز بالاتر می رود. کانال هایی که بازدیدکننده آنها از مردمان کم توان از کشورهای غرب آسیا و خاورمیانه هستند، مبلغ کمتری بابت تبلیغات به آنها تعلق می گیرد. برای ایرانی ها که شرایط تحریم هم وجود دارد، وضعیت کاملاً متفاوت شده است و به کسب آگاهی بیشتری نیاز دارد.