تسلط داشتن بر سئو سایت و رتبه ی بالا داشتن و در جستجو های گوگل اول بودن مستلزم داشتن دانش سئو می باشد، سئو فرآیند ساده ای نیست، پیاده سازی و حفظ سئو هم کار
روش های تسلط بر سئو
تسلط داشتن بر سئو سایت و رتبهی بالا داشتن و در جستجوهای گوگل اول بودن مستلزم داشتن دانش سئو می باشد، سئو فرآیند ساده ای نیست، پیاده سازی و حفظ سئو هم کار ساده ای نیست، موتورهای جستجو با آپدیت هایشان غیر قابل پیش بینی اند، اینکه در هر آپدیت الگوریتم جدیدی را معرفی می کنند و قانون و استاندارد جدیدی معرفی می شود اما اینکه بتوان بر سئو تسلط یافت هم کار دشواری نیست.
با رعایت چند نکته که در زیر به توضیح آنها میپردازیم کمک بزرگی به شما برای تسلط بر سئو میباشد:
باخبر بودن از آپدیت ها و الگوریتم های جدید گوگل
گوگل هر از مدتی موتورهای جستجو و الگوریتمهای خود را آپدیت میکند و قوانین و استانداردهای تازه ای را برای سئو و جستجوگرهای خود معرفی میکند، با آگاهی از این آپدیتها میتوانید در جریان تغییرات و استانداردهای جدید گوگل باشید. با اطلاع داشتن از این آپدیتها به راحتی میتوانید امتیازات مثبت و منفی گوگل را برای سایت خود و روشهایی که برای بهبود سئو درپیش گرفتید بدانید.
استفاده از روش های استاندارد گوگل
روشهای غیر استاندارد زیادی وجود دارد که سئو سایت را در بازه زمانی کوتاه بهبود و ارتقا میبخشد استفاده از این روشها جریمه سنگینی به همراه دارد و ممکن است سایت شما را از جستجوها حذف کند.
بهینه سازی سایت
بهینه سازی سایت که مقداری از آن مربوط به مرحله ساخت و طراحی سایت میشود.
- بهینه سازی تگ عنوان H1
- متا تگ
- بهینه سازی تصاویر
- بهینه سازی لینکهای داخلی
- بهینه سازی لینکهای داخلی
- محتوای خوب و قوی
- سرعت بالای لود سایت
- راه اندازی گوگل وب مستر تولز
- تسلط بر اصطلاحات سئو
- داشتن دانش استفاده از کلمات کلیدی
سئو داخلی:
سئوی داخلی یا بهینه سازی دورن صفحه، کنترل مستقیم کدهای وب سایت عکس ها متنها و ویدئوهایی را که در سایت بارگذاری می کنید. سئوی داخلی پایه سئوگذاری سایت میباشد و از اهمیت فراوانی برخوردار است
سئو خارجی :
سئوی خارجی تمام تلاشهای خارج از سایت برای ارتقاء سئو می باشد لینک دادن ها شبکه های اجتماعی، لینک بیلدینگ، ساخت ویدئو و وبلاگ می باشد.
SEM SEARCH ENGINE MARKETING:
بازاریابی با موتورهای جستجو شامل تمام تلاش های بالا بردن بازدید سایت و فروش آن میباشد و از قسمت های مهم سئو میباشد.
PPC:
بازاریابی اینترنتی تبلیغات در ازای کلیک یا پرداخت در ازای کلیک.
برای اینکه تبدیل به یک متخصص سئو شوید و به نکات سئو مسلط شوید، باید بدانید ارتباط کاربران و موتورهای جستجو به چه صورت است؟ و شما چگونه می توانید بهینهسازی موثر محتوا را انجام دهید.
یادگیری اصول اولیه سئو و روش های سئو به سه عامل بستگی دارد:
- کاربران چه نوع محتوایی میخواهند یا نیاز دارند (Search Intent)
- کارکرد داخلی موتورهای جستجو چیست و چطور کار میکند.
- ابزارهای سئو و تکنیکهای مورد نیاز بهینهسازی وبسایتها.
برای خود یک وب سایت بسازید
وقتی اصول اولیه سئو و روشهای سئو سایت را آموختید حالا وقت آن است که آن ها را به شکل کارآمد استفاده کنید. خیلی از سئوکارهای حرفهای نیز میگویند از طریق ساختن سایت و آزمون و خطا بسیاری از نکات سئو را یادگرفته اند. پس از تجربه کردن و مواجه با موانع نترسید. هر چه بیشتر در این زمینه ورود کنید به طور عینی تری با مفاهیم سئو مواجه می شوید و ترفند های آن را سریع تر می آموزید.
رایان جونز (یک متخصص SEO)میگوید:
انجام کار سئو را از برندهای بزرگ شروع نکنید. ابتدا سئو را برای خودتان انجام دهید. یک چیزی مثل بلاگ، سایت، یا یک اپلیکیشن بسازید. از خودتان شروع کنید و مهارتهای خود را با کمک آن افزایش دهید.
با محتوا بازی کنید محتوا را تغییر بدهید. ساختار و عنوان بندیها و کلمات کلیدی را متفاوت به کار ببرید و ببینید در صفحات نتایج جستجو (SERPs) چگونه نمایش داده میشود.
برای شروع بهتر است یک موضوع مورد علاقه خود را انتخاب کنید و دراینباره محتوای خوب تولید کنید. زیرا باعث بروز خلاقیت و ایدههای متفاوتی در محتوای شما خواهد شد.
ابتدای کار برای یادگیری روش های سئو بهتر است روی بهینه سازی محتوای خود کار کنید تا نوشتن آن.
اهمیت یادگیری وردپرس
بیشتر وبسایتها با وردپرس ساخته شدهاند.پس اگر میخواهید یک سئو کار حرفه ای شوید، باید وردپرس را به خوبی بلد باشید.
وردپرس خود بهترین سیستم مدیریت محتوا است علاوه بر اینکه پرکاربرد نیز هست.
وردپرس برای ویژگیهایی که مستقیم (مثل متادیتاها) و غیرمستقیم مثل تجربه کاربری یا (UX) روی عملکرد سئو تاثیر میگذارند بسیار عالی است.
یادگیری گوگل آنالیتیکس و گوگل سرچ کنسول
یک متخصص سئو سایت طیف وسیعی از ابزارها را برای بهینهسازی محتوا و آنالیز تاثیرگذاری آن بکار میبرد.
ابزار های بهینه سازی محتوا می شناسید؟ شما برای تحلیل سئوی محتوای خود به این ابزار ها نیازمندید. این ابزار ها برای معیارها و اندازه گیریها و گزارشها اهمیت دارد. به عنوان یک سئو کار حرفه ای باید به گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) و گوگل سرچ کنسول (googel search Console) مسلط شوید.