مقالات آموزشی

ذکر چند اشتباه رایج در صفحه تماس با ما

مفید بود؟
طراحی سایت، طراحی صفحه تماس با ما، افزایش نرخ تبدیل سایت، افزایش conversion rate ، خطاهای صفحه طراحی سایت، جلوگیری از کاهش convarsion rate

صفحه اصلی سایت یا صفحه محصولات/خدمات صفحاتی هستند که بیشتر از همه به آن ها توجه میکنیم ولی صفحه تماس با ما چطور؟ صفحه تماس با ما پل ارتباطی بین شما و مشتریانتان میباشد.
از آنجایی که این صفحه ممکن است یکی از پربازدیدترین صفحات در سایت باشد میتواند بهترین مکان برای جذب مشتری و افزایش نرخ تبدیل کاربر به مشتری (conversion rate) باشد. ولی اشتباهاتی هست که وجود آن ها در صفحه تماس با ما میتوانند منجر به از دست رفتن کاربر و عدم تبدیل آن ها به مشتری شوند.
در این مقاله به مهمترین اشتباهات که موجب کاهش کارآیی صفحه تماس با ما میشوند اشاره میکنیم:

1. فقدان صفحه تماس با ما !

شاید تعجب کنید ولی هنوز هم سایت هایی هستند که صفحه تماس با ما ندارند ! برخی از سایت ها تنها به قرار دادن آیکون های شبکه اجتماعی و شماره تماس خود در فوتر یا هدر سایت اکتفا میکنند در حالی که داشتن صفحه تماس با ما به صورت مجزا با راه های تماس باعث ایجاد حس اعتماد در کاربر میشود پس حتماً در سایت خود صفحه ای مجزا برای این منظور قرار دهید.

2. راهبری پیچیده

محل قرارگیری صفحه تماس با ما باید مشخص بوده و به راحتی قابل دسترس باشد. کاربر نباید برای پیدا کردن شماره تماس یا آدرس شما مدت طولانی در سایت به دنبال آن بگردد بلکه با قرار دادن لینک آن در منو یا جایی مشخص در سایت باید دسترسی به صفحه تماس با ما را برای کاربر آسان تر نمایید. بهترین گزینه برای قرار دادن لینک صفحه تماس با ما، منوی سایت میباشد.

3. فرم تماس نامناسب

فرم ها با وجد اینکه ساده به نظر می آیند ولی طراحی درست و کاربرپسند آن ها کار ساده ای نیست و نیاز به تجربه دارد. عدم وجود فیلدهای ضروری در فرم یا وجود قیلدهای بیش از حد و طولانی شدن فرم ها از جمله مشکلات رایج در استفاده از فرم های تماس هستند.
کاربر میخواهد از طریق فرم درخواست و پیام خود را به شما برساند و اگر این امکان را به او ندهید ممکن است کاربر یا همان مشتری آینده خود را از دست بدهید. همینطور در مقابل کاربر حوصله پر کردن فرم های طولانی را ندارد و باز هم ممکن است از پر کردن فرم منصرف شده و از سایت خارج شود. همچنین مبهم بودن فرم ها هم باعث ناکارآمدی آن ها میشود مثل عدم وجود توضیح برای فیلدها یا عدم مشخص بودن کاربرد دقیق فرم.

4. کاربرد فرم ها به تنهایی !

وجود فرم تماس در صفحه تماس با ما خوب و کاربردی میباشد ولی اگر تنها راه ارتباطی کاربر با شما فرم باشد و آپشن دیگری برای کاربر قرار ندهید ممکن است مشتریان خود را از دست بدهید. پس به غیر از فرم تماس راه های ارتباطی دیگری مثل شماره تلفن، فکس و یا شبکه های اجتماعی را هم در صفحه تماس با ما قرار دهید.

5. عدم بررسی فرم های پرشده

حتماً بارها برایتان پیش آمده که فرمی را در یک سایت پر کرده اید ولی هیچ جوابی از سمت آن سایت به شما داده نشده است. این بدترین حالت ممکن برای اعتبار یک سایت میباشد. عدم بررسی فرم های پرشده و پاسخ ندادن به درخواست ها و مشکلات کاربر باعث تخریب اعتبار سایت و همچنین از دست رفتن مشریانتان میشود.
فرم های تماس را به یک ایمیل که به طور پیوسته چک میکنید متصل کنید و یا فردی را برای چک کردن پیوسته فرم ها قرار دهید تا هیچ کاربری بی جواب نماند. وجود فرم تماس بدون کنترل و چک کردن آن هیچ فایده ای ندارد و حتی باعث از دست رفتن مشتریان نیز میشود.

6. بروز خطا در فرم تماس

همه عناصر سایت ممکن است در بعضی مواقع دچار مشکل شده و درست کار نکنند. فرم های تماس هم از این موضوع مستثنی نیستند و ممکن است دچار مشکل شوند مثلا ممکن است دکمه ثبت فرم کار نکند یا بعد از پر کردن تمام فیلدها باز هم پیام خطای عدم تکمیل بدهد و … . به هر دلیلی ممکن است فرم ها دچار اینگونه مشکلات شوند.
با اینکه بروز این مشکلات ممکن است خطای شما نباشد ولی کاربر اینطور فکر نمیکند و اینها را از چشم شما و کیفیت پایین سایت میبیند و از سایت شما بیرون میرود. پس برای از دست ندادن کاربرانتان فرم های تماس را به طور مرتب حداقل ماهی یکبار بررسی کنید تا خطا و مشکلی نداشته باشند همچنین میتوانید برای اطمینان کاربر از درتس کار کردن فرم یک پیام تأیید بعد از ارسال فرم توسط کاربر به او نشان دهید.

 

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.