مقالات آموزشی

اشاره به نکاتی در مورد تبلیغات اینترنتی آنلاین و بیان مزایای مهم آن

مفید بود؟

مدل های متنوعی از تبلیغات آنلاین وجود دارد که بسیاری از کارشناسان حرفه ای با آنها  آشنایی لازم را دارند. آنها در مورد انواع تبلیغات اطلاعات لازم را دارند، بر همین اساس مدیریت کمپین تبلیغات اینترنتی را بر عهده می گیرند. نکات مهمی در تبلیغات اینترنتی وجود دارد که کارشناسان رایا مارکتینگ در مورد این نکات آموزش های لازم را دریافت کرده اند و اطلاعات  را به دیگران ارائه می دهند.

امروزه تبلیغات مجازی در بین انواع تبلیغات در ایران جایگاه ویژه ای دارد. از این رو انواع تبلیغات اینترنتی را برای آشنایی بیشتر معرفی خواهیم کرد. تبلیغات کلیکی یکی از انواع تبلیغات آنلاین می باشد که امروزه بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

نکاتی در مورد تبلیغات اینترنتی آنلاین :

نکات بسیار مهمی در مورد انواع تبلیغات آنلاین وجود دارد که به آن اشاره می کنیم .

1. روشهای متنوع تبلیغات موثر

تلاش کنید تا از روشهای مختلف برای تبلیغات اینترنتی استفاده کنید و فقط به یک روش اکتفا نکنید. شما می توانید برای مثال از ارسال ایمیل، سایتهای تبلیغاتی اینترنتی پربازدید ،تبلیغات رایگان ، تبلیغات متنی ، تبلیغات تلگرام تبلیغات ویدیویی ، تبلیغات اینستاگرام، استفاده کنید.

یکی از نکات مهم که باید مورد توجه قرار داد این است که  فقط از یک روش تبلیغاتی استفاده نکنید تا در هزینه و سرمایه گذاری در زمینه تبلیغات نتیجه لازم را داشته باشید تا درصد موفقیت احتمالی خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهید.

2.استفاده از صفحات متناسب اینترنتی

این احتمال هست که برخی شرکت ها دچار چنین اشتباهی شوند که تبلیغات مربوطه خود را در صفحه هایی که موضوع فعالیت شان ربطی به زمینه کاری آنها ندارند درج کنند به این امید که بازدید کنندگان بیشتری را جذب کنند ، به همین علت میزان بازخورد تبلیغات و جذب مخاطب شان رضایت بخش نبوده و یا تعداد محدودی از مخاطبان را  بتوانند جذب کنند ، صفحاتی مثل :

سایتهای تفریحی ، سایتهایی در مورد مقالات  و سایتهای خبری ، تبلیغات آنلاین خود را انجام دهند. بنابراین هزینه ها و وقت  صرف شده به هدر می رود و نتیجه قابل قبولی را به دست نخواهند آورد.

3.هماهنگ کردن پیام تبلیغاتی با توجه به نوع محصول و خدمات

یکی از نکات مهم و حائز اهمیتی که باید مورد توجه قرار گیرد ،این است که پیام تبلیغاتی مورد نظر باید با نوع خدمات و محصولات هماهنگی و هم خوانی داشته باشد.

در نظر گرفتن این نکته باعث ارائه معرفی خوب و قابل توجه کالا و خدمات در تبلیغات آنلاین خواهد شد و در صورت عدم رعایت نکات گفته شده در موارد بالا و مواردی که از این پس به آن اشاره خواهد شد میزان موفقیت در فروش را کاهش می دهد، لذا در صورت رعایت نکات و اصول فروش اینترنتی در نهایت سبب جلب نظر مخاطبین و اعتماد بیشتر خواهد شد.

4.به روز بودن و خلاقیت در ارائه خدمات

باید در نظر داشت که چگونگی نوع ارائه محصولات در تبلیغات آنلاین یکی از نکات ضروری در توضیح محصول است ، چرا که حامل انتقال پیام معرفی کالا به مخاطبان مورد نظر می باشد. از این رو باید مضمون پیام  شما با نوع خدمات شما هماهنگی داشته باشد.

بنابراین شیوه ارائه محصول شما نیازمند خلاقیت و نوآوری می باشد. تنها در این حالت می توانید با رقبای موجود که در این حیطه فعالیت می کنند به رقابت پرداخته و درصد موفقیت را به طرز چشمگیری افزایش دهید. به همین سبب علاوه بر جذب مشتری میزان اعتماد به محصول را هم بالاتر خواهد برد.

5 .ارزیابی موفقیت احتمالی تبلیغ ها

به یاد داشته باشید که پس از شروع تبلیغات آنلاین محصول خود ، برای بالا بردن احتمال فروش در این زمینه باید میزان موفقیت و هزینه استفاده شده را پیش بینی کرد تا از هدر رفتن هزینه های گزاف بدون بازخورد جلوگیری کرد .

با توجه به میزان واکنش مخاطب و افرادی که شاهد تبلیغات شما هستند ارزیابی محصول صورت می گیرد که با توجه به چشم اندازی که این بررسی به ما میدهد می توان مسیر پیش رو را پیش بینی و در جهت تبلیغات بهتر و کارآمد فعالیت های فروش خود را تخصصی تر و متناسب با مخاطبین مورد نظر انجام داد .

6.مورد توجه قرار دادن تعداد کثیری از مخاطبان

در هنگام تبلیغ محصول خود این نکته را به عنوان پیش فرض در ذهن داشته باشید که نباید مخاطب محصولات شما شامل یک گروه محدود و خاص باشد چرا که میزان موفقیت احتمالی خود را کاهش خواهید داد.  همچنین نوع ارائه محصول و خدمات شما به صورتی انتخاب شود که مخاطب دسترسی آسان تری به آن داشته باشد تا بتواند با توجه به نیاز خود از آن استفاده لازم را ببرد.

و چنانچه مشتریان از ارائه خدمات پیشین شما رضایت کافی را داشته باشند سبب حفظ مشتریان فعلی ضمن جذب مشتریان جدید و بیشتر خواهد شد. تبلیغات آنلاین  محصولات شما باید به میزانی مکفی و مؤثر باشد که علاوه بر جذاب بودن محصول برای مشتریان فعلی، جذب مشتریان جدید را میسر کند.

7.بررسی میزان بازدید های تبلیغات آنلاین و فروش محصول مرتبط

یک تصور غلط در زمینه فروش محصولات تبلیغات آنلاین میان صاحبان مشاغل و کاسبانی که اغلب فروش آنها از طریق اینترنت و فضا های مجازی انجام میشود این است که فکر میکنند که لزوما میزان بازدیدکنندگان صفحه های اینترنتی با فروش محصول خود رابطه ی مستقیم دارد و هر چه تعداد بازدید کننده های صفحات تبلیغاتی بیشتر باشد میزان فروش آنها هم به مراتب بیشتر خواهد شد.

شرکتها نیازمند به تحلیل گرانی برای تجزیه و بررسی رابطه بین ارائه محصول و خدمات با خرید آن میباشند. لذا در صورت تحلیل درست می توانند به موفقیت مورد نظر دست یابند.

هم اکنون به جهت آشنایی بیشتر، برای درک مفهومی مطالب مورد بحث به روشهای کلیدی تبلیغات آنلاین، با توجه به بودجه مصرفی به دو روش اشاره خواهیم کرد.

موارد ذیل متناسب برند سازی محصولات شرکتهای بزرگ با بودجه های تبلیغی بالا می باشد که به تعدادی از آنها اشاره می کنیم:

1.تبلیغات در صفحات Google

2. تبلیغات کلیکی هدفدار در صفحات اینترنتی

3.تبلیغات تصویری در شبکه های مجازی

4.تبلیغات در مجله های اینترنتی

5. تبلیغات آنلاین از طریق فروش ایمیلی

6.تبلیغات بنری منظم و متناوب در وب سایتهای پربیننده

_مورد های ذیل متناسب برند سازی محصولات از طریق تبلیغات آنلاین برای شرکتهای تازه تاسیس و کوچک با بودجه محدود:

1.رپورتاژ تبلیغ در صفحات اینترنتی خبری

2.تبلیغات در صفحات گوگل

3.آگهی های رایگان در نیازمندیها

 

علاوه بر موارد اشاره شده بالا نکات مهمی هم هستند که در تبلیغات آنلاین باید به آنها توجه کرد:

چرا که روزانه شاهد توجه زیادی از سمت افراد به تبلیغ در برنامه های فضای مجازی، مثل تلگرام  (telegramو اینستاگرام (instagram) هستیم. هر چند که میزان مخاطب های میلیونی این دو برنامه بر کسی پوشیده نیست اما در آنها روش تاکیدی و مشخصی برای تبلیغ ارائه نمی دهند و همین سبب سوء استفاده سودجویان و کلاهبرداران از طریق این برنامه های اجتماعی میشود.

بدین منظور توصیه میشود که برای تبلیغات آنلاین خود از این روش ها استفاده نشود تا از هدر رفتن هزینه و بودجه های خود جلوگیری کنید چون هیچ روش واقعی و قطعی در این شبکه ها وجود ندارد. البته باید توجه داشت که با تولید محتوای خلاقانه و نشر تبلیغ در شبکه های اجتماعی و راه اندازی صفحات و کانال در این برنامه ها و بروز رسانی آگهی ها میتوان راه های ارتباطی موثر برای تبلیغات محصول برقرار کرد.

مزایای مهم استفاده از تبلیغات آنلاین

دسترسی آسان:

امروزه یکی از عادت های روزمره مردم قبل از خرید دریافت اطلاعات درباره محصول مورد نظر می باشد،که جستجو در اینترنت این موضوع را پررنگ وحایز اهمیت بسیار کرده است و برای شما این شرایط را فراهم می آورد تا از طریق اینترنت به راحتی مخاطبان مورد نظر خود را جذب کنید و محصولات خود را مقابل دید افراد بسیاری قرار دهید.

تبلیغات کم هزینه و به صرفه:

تبلیغات اینترنتی چند برابر نسبت به تبلیغات دیگر به صرفه می باشد، و میان شرکتهای بزرگ و کوچک برای ارائه محصولات خود و حفظ منابع مالی مورد استفاده های فراوانی قرار گرفته است.

ایجاد راه های ارتباطی مختلف با مخاطبان:

تبلیغات آنلاین می تواند ارتباط موثری با مخاطبان و روابط طولانی ایجاد کند و شما برای ارائه محصولات خود از شرایط ایجاد شده استفاده لازم را ببرید و حضور فعال و آماده به خدمت خود را در مقابل مخاطبان به نمایش بگذارید که این مورد برای جلب مشتریان مهم است.

برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد هزینه تبلیغات در اینستاگرام

و هزینه تبلیغات در گوگل

توسط رایامارکتینگ می توانید به منوی ” لیست هزینه و زمان ” مراجعه کنید. هم چنین می توانید مقاله ” چگونه مفهموم تعرفه تبلیغات اینترنتی را بیان کنیم؟ ” را مطالعه کنید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.