مقالات آموزشی

ذکر نکاتی درباره طراحی سایت آرایشگاه

مفید بود؟

صاحبان آرایشگاه و آرایشگران از جمله افرادی هستند که با اقشار گوناگون جامعه در ارتباط هستند. اگر شما یک سالن آرایش بزرگ و مدرن داشته باشید و یا یک مغازه کوچک در یک محله قدیمی، در هر دو صورت نیاز دارید تا بتوانید مشتریان را ترغیب به مراجعه به سالن آرایش خود کنید. از گذشته تا به امروز استفاده از روش های گوناگون تبلیغاتی برای جلب مشتریان به سالن‌های آرایش و زیبایی رواج داشته است.

طراحی سایت آرایشگاه یا تبلیغات سنتی؟

روش‌های تبلیغاتی قدیمی برای سالن‌های آرایش، اغلب در استفاده از تبلیغات چاپی خلاصه می‌شد. انواع بروشورهای تبلیغاتی و یا همکاری با مجلات و هفته نامه‌ها، که امروزه این روش‌ها علاوه بر تحمیل هزینه‌های گزاف به صاحبان آرایشگاه بازخورد مورد نظر را نخواهد داشت. با گسترش تبلیغات اینترنتی و فراگیر شدن استفاده از گوشی‌های موبایل هوشمند، تبلیغات دیجیتالی جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده است. پایه و اساس یک تبلیغ اینترنتی قوی برای سالن های آرایش، طراحی سایت آرایشگاه به روز، با امکانات منحصر به فرد است.

مراحل طراحی سایت آرایشگاه

اولین قدم در طراحی ‌سایت آرایشگاه تعیین ساختار اصلی وب‌سایت و یافتن کارشناسانی است که به صورت حرفه‌ای به شما مشاوره بدهند. طبقه‌بندی مناسب مطالب، به مخاطبین شما کمک می‌کند تا مدت بیشتری را در صفحات سایت شما به جستجو بپردازند. معرفی خدماتی که ارائه می‌شود و یا جدیدترین مدل‌های مو و آرایش‌های روز دنیا، شاید از برجسته‌ترین مواردی باشد که می‌توان در طراحی سایت آرایشگاه لحاظ نمود. در بخش تماس با ما نیز اطلاعات تماس، آدرس محل آرایشگاه و آدرس سایر صفحات مجازی مرتبط به شما قابل نمایش است.
در طراحی سایت آرایشگاه توجه به اصول سئو و بهینه‌سازی وب‌سایت برای حضور در صفحات ابتدایی گوگل، از اهمیت بالایی برخوردار است. حضور یک کارشناس حرفه‌ای سئو، که مسلط به تولید محتوا و اصلاح محتوای موجود در وب سایت است می‌تواند در تمام مدتی که وب‌سایت آرایشگاه شما فعال است امری ضروری تلقی گردد.
داشتن گرافیک قوی در طراحی ‌سایت‌ آرایشگاه، با توجه به اینکه بخشی از دنیای مد و فشن می‌باشند و پایه و اساس آنها بر زیبایی و زیباسازی است از اهمیت بالایی برخوردار است و باید توجه ویژه‌ای به آن داشته باشند. بهترین نوع طراحی گرافیکی یک وب‌سایت، طراحی اختصاصی و حرفه‌ای است. توجه به اصول چیدمان اجزاء سایت، شناخت و انتخاب رنگ‌‌های مناسب و استفاده از عکس‌های با کیفیت و افکت‌های متحرک، از نکات مهم طراحی ‌سایت آرایشگاه است. در ‌طراحی سایت آرایشگاه زنانه، موضوع گرافیک سایت شاید مهم‌ترین موضوع محسوب ‌شود.

 

امکانات ویژه، کلید تمایز در طراحی ‌سایت آرایشگاه

با توجه به نوع فعالیت باید امکانات ویژه‌ای را به وب‌سایت اضافه کنید. به عنوان مثال در طراحی ‌سایت آرایشگاه می‌توانید از امکاناتی نظیر رزرو اینترنتی نوبت استفاده کنید. به این ترتیب به مشتریان این امکان داده می‌شود تا در 24 ساعت شبانه روز، از طریق تلفن هوشمند و تبلت بتوانند نوبت خود را رزور کنند.

•  دسترسی مشتریان شما به مقالات روز و اخبار دنیای مد در زمینه آرایشگاهی هم میتواند در تصمیم‌گیری آنها پیش از مراجعه به شما اثرگذار باشد. به این ترتیب انجام خدمات برای مشتری برای شما هم آسان‌تر خواهد بود. حسن دیگر وجود مقالات در طراحی ‌سایت آرایشگاه، بالا بردن ترافیک بازدید و بهبود وضعیت شما در جستجوی مرورگرها می‌باشد.
• از فیلم‌های کوتاه و کم حجم آموزشی هم می‌توان جهت بالابردن بازدید سایت استفاده نمود. این فیلم‌ها خصوصا از جانب بانوان با استقبال خوبی مواجه می‌گردد.
• اگر شما صاحب سالن آرایشی با مجموعه‌ای از آرایشگران هستید، معرفی همکارانتان و سابقه فعالیت آنها و امکان انتخاب آنها توسط مشتریان هم گزینه خوبی می‌باشد.
• می توانید مشاوره آنلاین هم برای مشتریان خود را راه اندازی کنید. جلب اعتماد مشتریان از این طریق آنها را به سالن آرایش شما دعوت می کند.
• بخشی را در نظر بگیرید که نمونه کارهای انجام شده توسط شما، در آن به نمایش گذاشته شود. باید دقت شود در این بخش، از عکس‌های واقعی و با کیفیت استفاده گردد. این بخش ویترین کار یک آرایشگاه محسوب می‌شود.
• اگر جشنواره، مسابقه و یا برنامه‌های ویژه‌ای دارید می‌توانید از طریق وب‌سایت آرایشگاه خودتان آن را اطلاع‌رسانی کنید. برای این کار می‌توان بخشی را در طراحی ‌سایت آرایشگاه به عنوان باشگاه مشتریان در نظر گرفته و امتیازات ویژه‌ای برای مشتریان وفادارتان در نظر بگیرید. به این ترتیب با ثبت نام مشتریان در وب سایت، به راحتی یک دیتابیس از اطلاعات مشتریان خواهید داشت که در برنامه‌های تبلیغاتی بعدی می‌توانید از آنها استفاده نمایید.
• اگر محصولی برای فروش دارید، می‌توانید بخشی را به معرفی محصولات و ویژگی‌ها آنها اختصاص دهید و یا گام را فراتر گذاشته و در طراحی سایت آرایشگاه، بخشی به عنوان فروش آنلاین در نظر بگیرید. در این بخش می‌توانید محصولات با کیفیتی که خودتان در آرایشگاه استفاده می‌کنید را معرفی کرده و برای فروش بگذارید. به این ترتیب کیفیت محصولات مصرفی در سالن آرایش شما برای مشتریان آشکار می‌شود.
• سایر امکانات نظیر استخدام همکاران، بخش‌های ویژه برای ارائه خدمات به عروس و داماد‌ها و حتی امکان پرداخت مبلغی به عنوان بیعانه به صورت آنلاین از طریق ‌سایت آرایشگاه هم می‌تواند جزو انتخاب‌های شما باشد.

اهمیت پنل مدیریتی وب‌سایت آرایشگاه

طراحی ‌سایت آرایشگاه، هرچقدر هم که فوق العاده باشد، در صورتی که به خوبی مدیریت نشود نمی‌تواند اهداف شما را برآورده نماید. وب‌سایت می‌بایست از طریق یک پنل مدیرتی قوی کنترل شود. افزودن مطالب و مقالات و اخبار، به صورت روزانه و هفتگی می‌تواند وب‌سایت آرایشگاه شما را به روز نگه دارد. امکان افزودن صفحات، تغییر بنرها، تصاویر، منوها و لینک‌ها از دیگر امکاناتی است که پنل مدیرتی می‌تواند در اختیار صاحبان سالن‌های آرایش قرار دهد. استفاده از این پنل‌ها نیاز به دانش خاصی نداشته و معمولا پنل‌ها به گونه‌ای طراحی می‌شوند، که افراد معمولی که اندکی با اینترنت آشنایی داشته باشند بتوانند با آن کار کنند.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.