مقالات آموزشی

روش های ایجاد تولید محتوا خلاقانه

مفید بود؟

تولید محتوا خلاقانه یکی از بهترین راهکارهای ایجاد کنجکاوی برای معرفی محصول، کالا یا خدمات به حساب می‌آید. یک محتوای خلاقانه در واقع تنها هدفی است که اکثر افراد در بازاریابی آنلاین برای خلق آن تلاش می‌کنند. در حقیقت این نوع محتواها یکی از نیازهای اصلی و رو به رشد در صنعت بازاریابی محتوا هستند.

هرگاه صحبت از خلاقیت به میان می‌آید همه ما به یاد نویسنده‌ها، فیلم سازان، عکاسان و خیلی دیگر از افراد می‌افتیم. اما در دنیای اینترنت خلاقیت معنی دیگری هم دارد. یکی از معانی آن تولید محتوا خلاقانه برای وب سایت‌ها است و به دلیل افزایش روز به روز حجم محتواها در اینترنت، اهمیت و ضرورت تولید محتوا بالا و بالاتر می‌رود. این روزها کاربران و مخاطبین دیگر با دیدن یک تصویر، ویدیو و یا حتی یک محتوای معمولی توجه خاصی به آنها نمی‌کنند و اینجاست که تولید محتوا خلاقانه اهمیت خودش را نشان می‌دهد.

تولید محتوا خلاقانه چیست و تا چه اندازه برای کسب و کارهای اینترنتی اهمیت دارد؟

 

در حقیقت منظور کلی ما از تولید محتوا خلاقانه، تولید محتواهایی است که هم برای کاربران مفید و هم جذاب باشد و از مطالعه آن لذت برده و حتی باعث شود آن را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند. در واقع تولید کردن این نوع محتواها به معنی این است که کاربر را طوری جذب خود کنیم که حاضر به ترک صفحه وب سایت نشود و تولید چنین محتواهایی بیشتر به خلاقیت نویسنده‌ها بستگی دارد.

البته خیلی از محتواهای تولید شده در وب سایت‌ها وجود دارد که با توجه به مفید و کامل بودن ممکن است برای کاربران خسته کننده و ملال‌آور باشد. همین مورد باعث شده تا خیلی از افراد با مشاهده چنین محتواهایی بعد از چند ثانیه سایت را ترک کرده و حاضر به مطالعه کامل محتوا نشوند و قطعاً این مورد روی سئو وب سایت تأثیر منفی خواهد گذاشت.

یکی از دلایلی که باعث می‌شود خیلی از افراد حاضر به مطالعه کامل محتوا نشوند، کیفیت محتوای تولید شده است. اما در واقع دلیل اصلی این امر این است که سرانه مطالعه در ایران در طول سال چیزی در حدود 13 دقیقه (یک هفتم میانگین سرانه مطالعه جهانی) است و نباید انتظار این را داشته باشیم که هر کاربر بعد از اینکه وارد سایت شد، تک تک مقاله‌ها را به صورت کامل مطالعه نماید.

ولی به هر حال تنها راه حل موجود برای اینکه کاربران را وادار به مطالعه مطالب کنیم، تولید محتوا خلاقانه است. محتوایی که به صورت کاملاً زیرکانه، هوشمندانه و خلاقانه تولید شود، ممکن است بعد از هفته‌ها، ماه‌ها و حتی سال‌ها انتشار، مجدداً برای کاربران کاملاً مفید و کاربردی به نظر برسد. در حقیقت تولید محتوا خلاقانه همیشه برای کاربران می‌تواند مفید و کاربردی باشد و آنها همیشه به دنبال چنین مطالبی خواهند بود.

در کل چرا باید اقدام به تولید محتوا خلاقانه کنیم؟

 

یکی از دلیل‌هایی که می‌توان به آن اشاره کرد این است که تولید محتوا خلاقانه باعث می‌شود تا ترافیک بسیار زیادی از طرف موتورهای جستجو به سمت وب سایت در حرکت باشند. این مورد زمانی ارزشش بیشتر می‌شود که به صورت منظم و روزانه اقدام به تولید محتوا خلاقانه و هوشمندانه نمایید.

در واقع تولید محتواهای با کیفیت و خلاقانه‌ مانند این است که یک سرمایه گذاری طولانی مدت انجام داده‌اید، فقط کافی است که بیشتر روی کیفیت محتوا تمرکز کنید تا روی کمیت آن. رعایت همین نکته موجب می‌شود تا مخاطبین هدفتان را جذب کرده و به مرور زمان این مخاطبین هستند که خدمات وب سایت‌تان را با دیگران به اشتراک می‌گذارند.

شما به راحتی با تولید محتوا خلاقانه می‌توانید برند سازی نمایید، افزایش فروش چند برابری را تجربه کنید، به مرور زمان محبوبیت و شهرت و اعتبار بسیاری در دنیای اینترنت کسب کنید و تمامی اینها وابسته به این است که بتوانید محتواهایی با کیفیت و کاملاً خلاقانه تولید نمایید.

اگر در تولید و منتشر کردن محتواهایی خلاقانه مشکل دارید می‌توانید از خدمات وب سایت رایامارکتینگ استفاده نمایید. این شرکت در واقع یکی از شرکت‌های پیش رو در زمینه تولید محتوا خلاقانه به حساب می‌آید. رایامارکتینگ سعی کرده سطح کیفی محتواهای دنیای وب را به صورت کامل تغییر دهد و هرگز کیفیت را فدای کمیت نخواهد کرد.

نکاتی برای ایجاد و تولید محتوا خلاقانه

 

در ادامه مطالب سعی می‌کنیم به نکاتی برای تولید محتوا خلاقانه اشاره کنیم تا هر شخص مبتدی هم بتواند این نوع محتواها را تولید و گسترش دهد.

نکته اول: از کلمات مناسب برای عناوین خود استفاده نمایید

یکی از مهم‌ترین کارها برای تولید محتوا خلاقانه انتخاب یک عنوان خوب و جذاب برای محتوای تولید شده است. چرا که این مورد روی سئو و بهینه سازی سایت تأثیر زیادی دارد. اولین قدم این است که از کلمات و کلیدواژه‌هایی مناسب در عنوان محتوای خود استفاده کنید. کلماتی که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم در واقع کلماتی هستند که در دنیای اینترنت توسط کاربران بسیار جستجو می‌شود و شما می‌توانید از این کلمات در عنوان محتوای خود استفاده کنید. از جمله

  • چرا
  • چه زمانی
  • چی
  • چطور
  • کجا
  • چه کسی
  • نکات
  • راهنما
  • آموزش
  • لیست

نکته دوم: در تولید محتوا خلاقانه هدفتان جلب توجه کاربران باشد

 

تمامی محتواهایی که در اینترنت منتشر می‌شود از مقاله‌های متنی گرفته تا تصاویر، ویدیو، اینفوگرافیک، پادکست‌های صوتی، اخبار و غیره همه یک هدف واحد و مشترک را دنبال می‌کنند. تمامی آنها به دنبال این هستند که توجه کاربران را به سمت خودشان جلب کنند.وب سایت‌هایی که اقدام به تولید محتوا خلاقانه می‌کنند همواره در حال تغییر روش‌ها، ترفندها و تکنیک‌های خود برای جلب توجه کاربران خود هستند. در واقع این تغییرات یک حس پویایی را به مخاطبین القاء و همواره مورد توجه مخاطبین هستند. این روش‌ها مدام در حال تغییر و به روز شدن هستند. در ادامه به این روش‌ها اشاره‌ای کوتاه خواهیم داشت:

  • تغییر در گفتار و همچنین لحن نوشتاری. به طور مثال استفاده از لحن داستانی و روایی به جای لحن رسمی
  • تغییر در طراحی محتوا از چیدمان گرفته تا رنگ بندی، زوایا و غیره
  • تغییر در روش‌های ارتباط برقرار کردن با مخاطبین

نکته سوم: محتواهای پر بازدید را در معرض دید قرار دهید

به احتمال زیاد در مقاله و محتواهای سایت، محتواهایی وجود دارد که به نسبت بقیه بازدید و بازخورد بیشتری دارد. اینها در اصل همان تولید محتوا خلاقانه است که به شکلی هوشمندانه تولید شده و توانسته نظر مخاطبین را به سمت خودش جلب کند. سعی کنید این محتواها را به صورت هفتگی در معرض دید مخاطبین خود قرار دهید. همین مورد می‌تواند باعث جذب کاربر شده و احتمال کلیک خوردن آنها را افزایش دهد.

نکته چهارم: یک روش تولید محتوا خلاقانه اطلاع‌رسانی در مورد رویدادهای پیش رو هست

 

همان‌طور که مطلع هستید یکی از روش‌های جذب مخاطب در تولید محتوا خلاقانه اطلاع‌رسانی در مورد رویدادهایی است که قرار است در آینده اتفاق بیفتد. این رویدادها می‌تواند شامل تخفیف، جایزه، مسابقه، رونمایی از یک برنامه آموزشی رایگان یا هزینه دار و غیره باشد. به هر حال برای اینکه بتوانید این مخاطبین را جذب خودتان کنید حتماً سعی کنید ایمیل یا شماره تماس آنها را در اختیار داشته باشید.

نکته پنجم: درباره کسب و کارتان با مخاطبین صحبت کنید

یکی از هوشمندانه‌ترین و در عین حال جذاب‌ترین کار برای تولید محتوا خلاقانه این است که درباره کسب و کارتان با مخاطبین صحبت کنید. خیلی از افراد مایلند در مورد عوامل، کارکنان و گردانندگان یک وب سایت اطلاعات کسب کنند. این اطلاعات می‌تواند در قالب ساخت ویدیوهای جذاب، تصاویر، پادکست‌های صوتی، متن و غیره باشد.

نکته ششم: در عناوین خود از اعداد استفاده کنید

استفاده از اعداد در عناوین به طرز معجزه آسایی می‌تواند منجر تولید محتوا خلاقانه شود. در واقع این عمل شما به جذابیت محتوا می‌افزاید و قطعاً نرخ کلیک را تا حد زیادی بالا می‌برد.

نکته هفتم: از پادکست‌های صوتی برای تولید محتوا خلاقانه استفاده نمایید

موردی که خیلی روی تولید محتوا خلاقانه تأثیرگذار است، استفاده از پادکست‌های صوتی است. در واقع شما می‌توانید پادکست صوتی را برای افرادی که به شنیدن علاقه زیادی دارند، قرار دهید. این پادکست‌ها می‌تواند حاوی هر مطلبی باشد. از مباحث علمی گرفته تا سرگرمی، طنز، آموزشی و غیره. شاید تولید کردن این نوع مطالب یک مقدار به وقت و هزینه نیازمند باشد اما ارزش این را دارد که کاربران زیادی را به سمت خودتان جذب کنید.

نکته هشتم: مشتریان راضی را به کاربران معرفی کنید

از دیگر ترفندها و تکنیک‌های تولید محتوا خلاقانه این است که مشتریان راضی را در وب سایت‌تان به دیگر کاربران معرفی کنید. این بسیار اهمیت دارد که مخاطبین و کاربرانی که قصد خرید و یا همکاری با وب سایت‌تان را دارند، بدانند که مشتریان قبلی درباره خدمات‌تان چه نظری دارند.

فقط کافی است نظر مثبت مشتری سازمانی یا حقیقی به همراه تصویر آن در وب سایت درج نمایید. این روشی بسیار زیرکانه و هوشمندانه است که برخی از وب سایت‌ها از آن استفاده می‌کنند. حتی می‌توانید یک ویدیو به همراه مصاحبه‌ای از وی را در وب سایت قرار دهید و مطمئن باشید که تأثیر بسیار زیادی روی مخاطبین خواهد گذاشت.

نتیجه‌‌گیری

در این مقاله تمام سعی و تلاش ما بر این بود که نکاتی مفید و ارزشمند در مورد تولید محتوا خلاقانه در اختیار شما قرار دهیم. در واقع خلاقیت در خیلی از موارد به معنای ایجاد تغییر و پویایی در محتوا است و تأثیر زیادی در بازاریابی محتوایی دارد. علت این امر هم در حقیقت تنوع بالا و حجم انبوه محتوا در دنیای وب است.

کاربران و مخاطبین انواع و اقسام محتوا را در وب مشاهده می‌کنند. برخی از این محتواها کسل کننده و برخی دیگر، به گونه‌ای کاملاً هوشمندانه، خلق شده است. پس استفاده از انواع مختلف محتوا و تغییر آن به راحتی می‌توانید موفقیت چشمگیری را در بازاریابی محتوایی از آن خود کنید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.