استراتژی بازاریابی محتوای نیچ امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته است زیرا برای ایجاد محتواهایی که به طرز قدرتمندی برای مخاطبان شما جذابیت داشته باشد باید بر روی یک استراتژی بازاریابی محتوای عالی تمرکز کنید که استراتژی نیچ می تواند این بین پاسخگو باشد.
تمرکز بر موضوعات بسیار خاص ماهیت نام تجاری شما را تعیین می کند لذا این مورد به محتوای تولیدی شما کمک می کند تا دیده شود. نانوایی مینیمالیست مثال خوبی برای توضیح این مهم است. در این نانوایی آنها دستورالعمل های گیاهی ارائه می کنند که به 10 ماده یا کمتر، یک کاسه و 30 دقیقه یا کمتر زمان برای تهیه نان نیاز دارد.
توصیه می کنیم مقاله مراحل ضروری برای اطمینان از تولید محتوای نیچ اثرگذار را مطالعه نمایید
هدف قرار دادن مخاطبان بسیار خاصی که به دنبال دستورالعمل های خوشمزه، آسان و سریع هستند، آنها را قادر می سازد محتوای خاصی را ایجاد کنند که برای مخاطبان آنها مفید و موثر باشد. با این توضیح استراتژی بازاریابی محتوای نیچ برای آنان به خوبی پاسخ داده است.
چگونه باید یک استراتژی بازاریابی محتوای نیچ خوب برای خود انتخاب نمود؟
شاید این سوال برای شما نیز مطرح شده باشد که چگونه می توانید اطمینان حاصل کنید که محتوای شما برای مخاطبانتان ارزشمند است؟ در زیر موارد اساسی برای کمک به شما در یافتن استراتژی بازاریابی محتوای نیچ وجود دارد:
• یک نیچ انتخاب کنید
یافتن نیچ مناسب برای محتوای شما اولین قدم و مهمترین قدم است زیرا باید در آن موضوع متخصص شوید. شما باید این پتانسیل را داشته باشید که علاقه مندان را که علاقه شدیدی به موضوع انتخابی شما دارند، جذب کنید. محتوای شما باید به آنها ارزش افزوده ای بدهد که در جای دیگر پیدا نمی کنند.
در مقاله 7 کلیشه بازاریابی باورنکردنی ( چگونه از آنها جلوگیری کنیم) می توانید اطلاعات بیشتری در این حوزه به دست آورید.
هنگام انتخاب یک نیچ به چگونگی همسویی آن با نام تجاری، میزان آگاهی شما در مورد موضوع، مصرف کننده و چشم انداز رقابتی که می توان در آن ایجاد نمود، فکر کنید.
سه مرحله زیر به شما کمک می کند تا در مورد موضوعی که واقعاً برای خوانندگان شما ارزش افزوده دارد تصمیم بگیرید.
• مشتری خود را بشناسید
در زمان انتخاب استراتژی بازاریابی محتوای نیچ ،اگر مشتری هدف خود را در داخل و خارج حوزه فعالیت خود نشناسید، نمی توانید یک استراتژی بازاریابی محتوای خوب ایجاد کنید. دسته بندی مشتریان بر اساس سن و جغرافیا برای یک استراتژی محتوای مناسب کافی نیست. شما باید واقعاً مشتری خود را بشناسید، علایق، شیوه زندگی، روال عادی، نظرات و مشکلات آنها را ببینید. این تنها راهی است که می توانید محتوایی ایجاد کنید که ارتباط عاطفی ایجاد نموده و مشکلات آنها را حل کند.
می توانید توضیحات بیشتر را در Clickbait Uncover – آیا شما این 4 اشتباه بازاریابی مسئول را مرتکب می شوید؟ مطالعه نمایید.
برای یافتن این سوال که خواننده شما کیست، بهتر است شخصیت های خریدار دقیق ایجاد کنید. سعی کنید ویژگی های بهترین مصرف کننده خود را به وضوح مشخص کنید. اگر قبلاً پایگاه خاصی برای مشتری نداشته اید، تحقیقات در بازار را در مورد اینکه مصرف کننده احتمالی شما کیست، انجام دهید. این کار به ایجاد شخصیت های خریدار کمک می کند که با استراتژی بازاریابی محتوا مطابقت داشته باشد.
شما می توانید با متخصصان بازاریابی محتوا تماس بگیرید تا در مورد شخصیت های خریدار مرتبط با کسب و کار شما تحقیق کرده و لحنی آشکار برای نام تجاری شما ایجاد کنند.
• بسترهای مناسب را انتخاب کنید
هنگامی که یک نیچ را انتخاب کرده اید و مشتری ایده آل خود را به خوبی شناختید، مهم این است که تصمیم بگیرید محتوای خود را در کجا قرار دهید. این کار تأثیر محتوای شما را به حداکثر می رساند لذا می توانید اطمینان حاصل کنید که محتوای شما به دست مخاطبان مورد نظر شما می رسد. همچنین، در نظر بگیرید که افراد خریدار شما کجا محتوای خود را به طور مرتب مطالعه می کنند.
با درک عادات مصرف کننده معمولی خود، خواهید یافت که محتوای خود را در کدام سیستم عامل ها به اشتراک بگذارید. به عنوان مثال، اغلب افراد از تلویزیون سنتی رویگردان هستند و ترجیح می دهند به جای آن از محتوای ویدئویی در YouTube یا Snapchat استفاده کنند.
همچنین عاقلانه است که به رفتارهای مصرف کننده در بسترهای خاص نگاه کنید تا بفهمید کجا زمان و بودجه بیشتری اختصاص دهید. اگر اکثریت مخاطبان نیچ شما به جای پست های اینستاگرام، استوری های اینستاگرام را مشاهده می کنند و با آنها ارتباط برقرار می نمایند، استراتژی شما باید مطابق آن اصلاح شود.
• محتوای خود را بهینه کنید
محتوای نیچ از پتانسیل بالاتری برای تبدیل کاربران دیجیتال برخوردار است زیرا نیازهای خاص آنها را برآورده می کند. با این حال، برای دسترسی به این کاربران دیجیتالی، باید محتوای بهینه ایجاد کنید. تمرکز شدید بر روی بهینه سازی موتورهای جستجو SEO این اطمینان را می دهد که افرادی که به دنبال محتوای شما هستند، آن را پیدا می کنند. امید است که این امر نرخ بازگشت شما را کاهش داده و تبدیل محصولات یا خدمات شما را افزایش دهد.
می توانید اطلاعات بیشتر را در مقاله چگونه می توان یک نقطه فروش منحصر به فرد برای چیزی که منحصر به فرد نیست پیدا کرد به دست آورید.
کلمات کلیدی هسته اصلی سئو هستند. استراتژی SEO خود را با تحقیق در مورد رقابت آغاز کنید تا بفهمید با چه چیزی روبرو هستید. این کار همچنین نشان می دهد که مخاطبان کلی شما چه محتوایی را به طور کلی مطالعه می نمایند، خواه این مورد مجموعه ای از “لیست ها”، پست های “چگونه” باشد خواه محتوای طولانی مدت باشند.
اگر در رقابت خود از کپی استفاده کنید، موتورهای جستجو چون گوگل شما را مجازات می کنند، بنابراین سرقت ادبی نکنید! در عوض، سعی کنید بفهمید که رقبای شما از چه کلمات کلیدی استفاده می کنند و چگونه آنها از این کلمات کلیدی بهره می برند. لذا از آنها برای ایجاد مزیت رقابتی استفاده کنید.
این کار به شما کمک می کند تا ابتدا لیستی از کلمات کلیدی مناسب برای استفاده در استراتژی بازاریابی محتوای نیچ خود آماده کنید. سپس می توانید از این راهنما برای تحقیقات کلمات کلیدی و استفاده از ابزارهای SEO و … بهره برید.
اطلاعات بیشتر در مقاله چگونه می توان مطالب خود را بصورت آنلاین منتشر کرد ذکر شده است.