مقالات آموزشی

بررسی طراحی لوگو نوشتاری آنلاین، شیک و مجلسی!!

مفید بود؟

طراحی لوگو نوشتاری آنلاین، شیک و مجلسی!!

طراحی لوگو

امروزه یکی از موارد مهم هر بیزینس و کسب و کاری محسوب می‌شود. شما به عنوان صاحب یک کسب و کار برای این که بتوانید در دنیای امروز تجاری، موفق شوید و به نوعی بتوانید به حیات اقتصادی خودتان ادامه دهید لازم است که یک برند داشته باشید.

این برند زمانی می‌تواند کارساز باشد که در ذهن و دل مخاطب نشسته باشد. یعنی مخاطب با این برند عجین شده باشد. این امکان ندارد، مگر با استفاده از طراحی لوگو. طراحی لوگو در واقع ایجاد یک نوع پیام تصویری یا نوشتاری میان برند و مخاطب است. در کلام بهتر تمام چیزی که مخاطب شما از برند شما خواهد دانست همین لوگو است.

امروز به برند اپل نگاه کنید. بسیاری از کاربران محصولات این برند حتی نمی‌توانند تکنولوژی که استفاده می‌کنند چه نام دارد. تنها چیزی که به آن‌ها این اجازه را داده است که دست به انتخاب و خرید این برند کنند، لوگوی سیب گاز خورده آن است! پس لوگو تحت هر شرایطی حتی طراحی لوگو نوشتاری آنلاین را دست کم نگیرید.
از طرف دیگر لوگو در حالت کلی به دو صورت نوشتاری و تصویری تقسیم بندی می‌شود. از آن جایی که موضوع مقاله طراحی لوگو نوشتاری آنلاین هست، در این ادامه قصد داریم در مورد لوگوی نوشتاری صحبت کنید. البته قبل از آن بهتر است گوشه نگاهی هم به مفهوم لوگو داشته باشیم.

به طور کلی لوگو منتقل کننده اطلاعات میان برند و مخاطب است. این اطلاعات باید بسیار دقیق و مشخص باشد. دو چالش در مورد طراحی لوگو وجود دارد. چالش اول این است که اطلاعاتی که از سمت راه بینایی به مخاطب داده می‌شود بسیار زیاد است.

در واقع شما با طراحی هر نوع لوگویی نمی‌توانید انتظار این را داشته باشید که بتوانید به ذهن مخاطب ورود کنید. این مسئله باعث شده است که طراحی‌های عجیب و غریب و خلاقانه‌ی جالبی ایجاد شود و عملاً ما با لوگو هایی مواجه می‌شویم که طراحی‌های بسیار جذابی دارند.

اما چالش دوم این است که شما حتی اگر توانستید توجه مخاطب را به خود جلب کنید، مخاطب به شما چند ثانیه بیشتر فرصت نمی‌دهد. در کلام بهتر تمام اطلاعاتی که می‌خواهید به واسطه لوگو به مخاطب منتقل کنید باید در یک تا 3 ثانیه اتفاق بیافتد و این باعث شده است که طراحی‌ها در عین خلاقیت، از سادگی بالایی نیز برخوردار باشند.

لوگوی نوشتاری

قبل از این که بخواهیم به طور کامل از طراحی لوگو نوشتاری آنلاین صحبت کنیم، به نظر می‌آید بهتر است کمی از لوگوی نوشتاری صحبت کنیم. همانطور که در بالاتر گفتیم، در طراحی لوگو با دو چالش اساسی رو به رو هستیم. چالش اول این بود که شما به واسطه طراحی لوگو نمی‌توانید انتظار داشته باشید که به سادگی وارد ذهن مخاطب خود شوید. مسئله اصلی اینجاست که کاربران از صبح تا شب و از شب تا صبح در معرض هزاران لوگو و برند و تبلیغات و سایر اطلاعات تصویری قرار دارند.

از این مسیر شلوغ نمی‌توان انتظار داشت که به سادگی طراحی لوگو اسم یا غیره شما دیده شود. چالش دیگر نیز بحث انتقال اطلاعات است. شما به هر طریقی توانستید وارد ذهن مخاطب شوید باید اطلاعات برندینگ خودتان را در ذهن او جایگذاری کنید. شما فرصت این را ندارید که تک‌تک محصولات و ویژگی‌های آن را به واسطه طراحی لوگوی خود به مخاطب انتقال دهید یا این که تاریخچه‌ای از فعالیت‌های خودتان برای او شرح دهید. شما در طراحی لوگو تنها فرصت یک تا چندثانیه‌ای در اختیار دارید که بتوانید اطلاعات مورد نظر را به ذهن مخاطب انتقال دهید.

 

در کلام بهتر آن چیزی که در طراحی اهمیت دارد بدانید این است که هر خط، رنگ و نشانه‌ای که به کار می‌برید اطلاعات خاصی به ذهن مخاطب منتقل می‌کند. اگر دقت کرده باشید غالب برندهای بزرگ دنیا در طراحی‌های لوگوی خودشان از یک یا نهایتاً دو رنگ استفاده می‌کنند. آن‌ها هیچ‌گاه سعی نمی‌کنند برای برطرف کردن چالش اول، کارهای عجیب و غریبی بکنند. آن‌ها به دنبال این هستند که همیشه ساده باشند و در عین سادگی بتوانند مخاطب را جذب کنند. یکی از مهم‌ترین راهکارهای این موضوع را می‌توان لوگوی نوشتاری دانست.

در لوگوی نوشتاری اطلاعات به صورت کاملاً واضح و نوشته شده ( نام برند ) به ذهن مخاطب منتقل می‌شود و هیچ شبهه یا ابهامی در این بین وجود ندارد. به نظر می‌رسد که به واسطه ایجاد یک طراحی لوگو نوشتاری آنلاین می‌توان ذهن مخاطب را در اختیار گرفت. البته این موضوع به این معنی نیست که در طراحی نوشتاری لوگو، هیچ گرافیک خاصی استفاده نمی‌شود.

بلکه کاملا برعکس در این نوع طراحی معمولاً گرافیک‌های مشخص و البته بسیار ریز و جذاب استفاده می‌شود. یکی از ایراداتی که به این نوع طراحی وارد است این است که برای درک این نکات طراحی ریز باید به کاربر و مخاطب زمان بیشتری بدهیم و عملاً انتظار زمانی زیادی برای درک آن داشته باشیم.

آنلاین بودن در طراحی لوگو نوشتاری آنلاین

اما بخش دیگری از طراحی لوگو نوشتاری آنلاین، مربوط به آنلاین بودن است. دنیای امروز دنیایی است که همه چیز با سرعت و اینترنت عجین شده است. در واقع اگر بخواهیم به درستی نگاه کنیم، زندگی انسان‌ها در طول تاریخ دستخوش اتفاقات بسیاری شده است.

از کشف آتش که شروع کننده مسیر جدید زندگی انسان‌ها بوده تا زمانی که خط اختراع شد یا پول به عنوان عامل مبادلاتی مطرح شد، انسان اتفاقات جالبی را پشت سر گذاشته  است. اما به واقع مهم‌ترین و عجیب ترین اختراع بشریت که باعث شده است تمام جنبه‌های زندگی انسانی زیر و رو شود را  می‌توان اینترنت دانست. اینترنت که در ساده‌ترین حالت آن باعث شد تمام انسان‌های کره خاکی ارتباطی نزدیک به هم دیگر داشته باشند، به انسان یاد داد که می‌تواند هر چیزی را که بخواهد در دسترس داشته باشد و تمام این خواسته‌های خود را در کمتر از چند ثانیه به دست بیاورد!

در واقع سریع بودن خاصیت عجیب و مهمی بود که اینترنت به زندگی انسان‌ها تزریق کرد. کافی است به دور و اطراف خودتان نگاه کنید. انسان‌های امروزی سرعت را بیشتر از هرچیزی دوست دارند. در خیابان به تندی راه می‌روند، به‌تندی غذا آماده می‌کنند و می‌خورند ( فست فود ها! ) کم می‌خوابند و تند تند خرید می‌کنند. نیاز به سرعت نیاز قرن حاضر است و نمی‌توان از آن به سادگی گذشت.

بنابراین در دنیایی که همه چیز سریع شده است شما نمی‌توانید فرصت زیادی برای بحث و بررسی و … برای ایجاد یک طراحی لوگو داشته باشید. در کلام بهتر حتی اگر برای طراحی لوگو نیاز به زمان بالایی دارید باید برای مدتی جایگزینی انتخاب کنید تا به واسطه آن از سرعت دنیای واقعی و دنیای تجارت عقب نباشید. طراحی لوگو نوشتاری آنلاین این فرصت را به شما می‌دهد که در سریع‌ترین زمان و با بهترین کیفیت طراحی لوگوی مورد نظر خود را داشته باشید.

به‌هرحال شما در طراحی لوگو نوشتاری آنلاین می‌توانید دقیقا همان چیزی را که می‌خواهید سفارش دهید. اما مسلما این سرعت نمی‌تواند همان چیزی را که کلید اصلی موفقیت شما باشد را به شما بدهد. شما باید زمان بیشتری برای طراحی لوگوی مورد نظر خود صرف کنید، اما چیزی که مهم است این است که طراحی لوگو نوشتاری آنلاین فرصت تفکر و تحلیل بیشتری به شما می‌دهد تا روی طرح لوگوی خود کار کنید.

طراحی لوگو نوشتاری آنلاین، سریع و آسان

از ویژگی‌های برجسته طراحی لوگو نوشتاری آنلاین این است که شما به دنبال هیچ طراح و گرافیستی نخواهید بود. به نوعی این خود شما هستید که طراحی را بر عهده می‌گیرید بدون آن که ذره از نرم افزار طراحی لوگو فارسی یا انگلیسی را بدانید و بشناسید.

در کلام بهتر دنیای امروز به سمتی رفته است که برای این که بتوانید بهترین چیزها را داشته باشید، لزوما نیاز نیست که به تمام زیر و بم آن وارد شوید. یعنی وقتی شما قرار است بهترین لوگوی خود را داشته باشید، نیازی نیست که حتی بدانید قرار است با چه نرم افزاری این اتفاق صورت بگیرد. دنیای امروز دنیای استفاده کردن از امکانات است. شما باید یاد بگیرید که چگونه می‌توانید از امکانات مختلف استفاده کنید.

آن کسی امروز پیروز و موفق است که دقیقا می‌داند چگونه از امکانات مختلف استفاده کند. طراحی لوگو نوشتاری آنلاین یک نوع امکانات است که به شما این امکان را می‌دهد بدون این که شما بدانید چگونه و چطور یک لوگو طراحی می‌شود، لوگوی مورد نظر خودتان را داشته باشید. این سرعت و سهولت در استفاده از طراحی لوگو نوشتاری آنلاین باعث شده است که در بین کسب و کارهای مختلف محبوبیت خوبی داشته باشد.

از طرف دیگر برخی از سازندگان تابلو تجارت جذابی به واسطه همین طراحی لوگو نوشتاری آنلاین ایجاد کرده‌اند. آن‌ها بدون این که حتی لحظه‌ای وقت برای طراحی در نرم‌افزارهای مختلف طراحی صرف کنند، به واسطه طراحی لوگو نوشتاری آنلاین سریع طراحی مورد نظر مخاطب را ایجاد می‌کنند و آن را روی تابلو مورد نظر پیاده می‌کنند.

این گونه مشتری و مخاطب نیز از این که تمام اتفاقات مربوط به طراحی لوگو و نصب آن در یک مغازه رفع رجوع شد احساس رضایت می‌کند و از طرف دیگر آن کسب و کار و تابلوساز نیز از این که توانسته چند کار برای مشتری خود انجام دهد سود معنوی و مادی بالایی می‌برد. بنابراین اگر خوب دقت کنیم، به جز آسایش و آرامش، اینترنت می‌تواند سرمایه خوبی نیز برای ما به همراه داشته باشد. تنها کافی است به خوبی به اطراف خود نگاه کنیم.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.