مقالات آموزشی

نفوذ پاندا در خصوص خروج از محدودیتی که Feedهای محصولات ایجاد میکنند قسمت سوم

مفید بود؟

در ادامه مطلب قبلی که در مورد روشهایی جهت ارتقاء کیفیت سایت از نظر کاربران به ادامه مطلب میپردازیم

5. اقدام به تهیه عکسها و اندازه گیری های خود کنید.

اگر کالاها را در دسترس دارید از آنها عکس تهیه کنید و آنها را کاملاً اندازه گیری کرده و در سایت قرار دهید.
درواقع ، عکسها و اندازه گیری هایی که خود تهیه می کنید را در سایت قرار دهید- بنابراین کاربران قادر خواهند بود از طریق عکسهای شما به اندازه های دقیق بخش های مختلف کالا دسترسی داشته باشند. در عکسی که در پایین نمایش داده شده است، شما می توانید ببینید که من در حال اندازه گیری توپی سینک، بدون واشر لاستیکی هستم نه سوراخ آن و سعی کردم که عکس را از نمای نزدیک بگیرم.

این را به خاطر داشته باش، نباید قسمت مجزایی برای این کار روی CMS سایت خود داشته باشی. تو می توانی این اطلاعات اضافی را در یکی از جداول پایگاه داده ی خود قرار بدهی و کلید اصلی ارتباطی بین این جدول با جدول اطلاعات کالا را SKU تعریف کنی.

SKU(stock keeping unit): یک کد شناسایی است که به یک محصول و یا سرویس در یک فروشگاه، اختصاص داده می شود و اغلب به صورت یک بارکد قابل خواندن روی کالا رویت می شود که کمک می کند این نمونه در یک لیست، قابل پیگیری باشد.
کالاها دارای کدهای یکتا هستند که این کدها دو بخشی اند, یک بخش کد کارخانه به این ترتیب که هر کارخانه یک کد مخصوص برای خود دارد و بخش دیگر یک کد یکتا مختص هر یک از محصولات که این کد روی کالا چاپ می شود، اگر نگاهی به صفحه ای که الگوی کد محصولات پایگاه داده ذخیره می شوند بیاندازید می توانید “بیت اضافی” (منظور همان کد یکتای هر یک از محصولات است) را ببینید و از آن برای نمایش کنار محتوای feed استفاده کنید. با کمک این کد عملیات به روزرسانی و تغییر CMS مربوط به سایت بهتر خواهد شد زیرا کالاها راحت تر و قابل بازیابی خواهند بود.

بهبود متن شما همیشه سخت و پرهزینه نیست

در این لحظه، شما ممکن است فکر کنید ” من حدود 1.2 میلیون SKU دارم, و اگر بخواهم اینها را به روز رسانی کنم، این کار حدود 20 سال طول می کشد.” خیلی خب، همه ی آنها را به روزرسانی نکن. کالاها را بر اساس کارخانه و این که کدامشان بیشترین فروش را دارند و کالاهایی که مشتری ها در مورد آنها بیشترین سوال ها را مطرح کرده اند، مرتب کرده و به این ترتیب اقدام به اولویت بندی برای به روزرسانی آنها کن یا با این ترفند که صرفاً کالاهایی که بیشتر از 5%  فروش سایت را شامل می شوند در نظر گرفته و اقدام به، به روز رسانی آنها کنید. همه مبلغی که ماهیانه صرف خرید لینکهای هرزنامه ای می کنید تا ترافیک سایتتان را ارتقاء دهید، بهتر است صرف کارمندان و کارآموزان جوان خود کنید که شروع به اندازه گیری محصولات و گرفتن عکس از آنها کنند.
و اگر مشتریان شما در مورد کالاهای کم ارزش شما سوالات زیادی را مطرح می کنند از اینکه زمان و تلاش بیشتری را صرف آنها کنید؛ خسته نشوید. همین محصولات ساده می توانند مشتریان همیشگی برای شما فراهم کنند. من خودم یکبار نیاز داشتم که در ماشین ظرفشویی را بچسبانم ولی چسب و یا ابزار خاصی که بتوانم با آن این کار را انجام را بدهم، نمی شناختم و نمی دانستم چه طور این کار را انجام دهم که در جای مناسب خود قرار بگیرد پس شروع به جستجو در اینترنت کردم و در نهایت توانستم در سایت  RepairClinic.com یک ویدئوی آموزشی پیدا کنم که در آن به سادگی نحوه ی تعویض و چسباندن در را نشان می داد! درآن زمان من با خرید تجهیزات مورد نیازم بیشتر از 10 دلار برای آن سایت سود نداشتم ولی همین باعث شد که من مشتری دائم آنها شوم و تا امروز هر شش ماه یکبار از سایت، فیلتر مخصوص یخچال را که قیمتی حدود 50 دلار دارد، خریداری می کنم.

فواید نرخ تغییر شما

مسلماً همه ی مواردی که تا الان صحبت کردیم برای افزایش نرخ تغییر افراد بازدیدکننده به خریداربود.اگر فقط یکی از سایتهایی که آن را برای پیدا کردن توپی سینک جستجو کردم، اندازه گیری درستی داشت(و شاید اگر توضیحاتی وجود داشت که اندازه گیری های اعلام شده توسط کارخانه در مقایسه با اندازه گیری های ما درست نیستند و غیره…) من دست از جستجو در سایتهای دیگر می کشیدم و از همان سایت خرید می کردم. پس هیچ کدام از سایتها نیازهای بازدیدکنندگان خود را کشف و رفع نکرده بودند.

 چرا مجبوریم از Panda استفاده کنیم؟

Panda اینجا هم مزایایی دارد. شما فقط مقداری اطلاعات اضافی و متن منحصربفرد روی سایت خود اضافه می کنی… و همچنین ممکن است که تعدادی عکس منحصربفرد هم اضافه کنی ولی نه تنها سایت شما نسبت به سایتهای دیگر که یکسری  اطلاعات یکنواخت دریافت شده از  کارخانه ی تولیدکننده را ارائه می دهند، تغییر خوبی داشته بلکه باعث ارتقاء رتبه بندی سایت خود نیز شده ای.
اگر سایت شما مثل سایت های Amazon، eBay، Home Depot و غیره معروف نیست اما Panda به عنوان یک سلاح مخفی به کمک شما می آید و باعث ارتقاء رتبه بندی سایت شما در مقایسه با سایتهای دیگری که Backlink  پروفایلشان از فیبرکربن هم سخت تر است؛ می شود(ولی به هر حال این سایت جزء رده های بالا در ربته بندی بوده است). اگر شما تخته سفید جمعه رو که به بهینه سازی Panda اختصاص دارد دیده باشید، خواهید فهمید که با تنظیم Panda  می توانید بر کسری بودجه backlink profileها به صورت باورنکردنی، غلبه کنید.

وقت تغییر است

ما در مورد تاکتیکهای صرفه جویی در زمان صحبت کردیم، بله _ اما آنهایی که پیاده سازی شان نسبتاً آسان بود، استفاده کردن از چیزهایی که نسبتاً گران نیست (و در برخی موارد، مشتریان شما هستند که یکسری کارها را برای شما انجام میدهند، مثل زمانی که در قسمت پرسخ و پاسخ سایت، سوالی را مطرح می کردند و شروع به بحث و تبادل نظر با هم می کردند و از همین طریق یکسری اطلاعات در اختیار شما قرار میگرفت) و  اینها چیزهایی هستند که به شما در گسترده کردن یک محصول در یک زمان خاص کمک می کنند. شما به این ترتیب باعث می شوید که کاربران با بازدید از سایت شما حس متفاوتی را تجربه کنند… دلایلی که ما از فوت و فن های اندازه گیری Panda برای ارتقاء کیفیت سایت خود استفاده کنیم:
1. رتبه بندی سایت شما ارتقاء پیدا کرده و ترافیک آن افزایش پیدا خواهد کرد.
2. سایت شما تغییر بهتری خواهد کرد چون کاربران نمی خواهند سایت شما ترک کنند و سایتهای دیگری را برای یافتن پاسخهای خودشان بررسی کنند.
3. وفاداری مشتریان شما افزایش پیدا خواهد کرد، چون شما بیشتر از هر سایت دیگری توانایی کمک کردن به آنها را داشته اید.
مردم را درگیر توضیحات بی ارزش Feedهای کالا نکن. اطلاعات محصولات را با استفاده از اطلاعات و تصاویر خود تکمیل کن و ارتقاء بده و با استفاده از لینکهای سازنده ی خوب و مثلاً بخش “تماس با ما” به آنها کمک کن، این مستلزم صرف زمان و تلاش بسیار است اما هم Panda و هم بازدیدکنندگان سایت شما، شما را برای انجام این کار ترغیب می کنند.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.