استراتژی بازاریابی محتوا جدای از تبلیغات است و متفاوت از آن است. در شیوه ی تبلیغ، دست به هر کاری می زنید تا مشتریتان را متقاعد کنید که محصول شما بهترین است
بازاریابی محتوا تولید محتوا محتوا
رویایتان را در تولید محتوا به واقعیت می رسانیم. رایا مارکتینگ با بکارگیری بیش از 7000 نویسنده متخصص در تمامی زمینه های کسب و کار، برگزاری آزمون تخصصی نویسنده سئوکار، دیتاماینینگ و مدیریتی ویژه توانسته است علاوه بر حفظ و کنترل کیفیت، هزینه تولید محتوا را برای بازاریابی محتوایی سایتتان به طرز قابل ملاحظه ایی کاهش دهد. تولید محتوا در تمامی زمینه های کسب و کار به بیش از 7 زبان زنده دنیا تولید و ترجمه میگردد.
چگونگی توجه به مقولهی درونی فروش در بازاریابی و تولید محتوا
بازاریابی محتوا در حقیقت شکل دیگری از بازاریابی است که در آن از پارامترهای متنوع دیگری می توان بهره برد. در این بین توجه به مقوله درونی فروش که همان جزء ذهنی است، می تواند اعتماد مخاطب را به خود جلب کند.
استراتژی بازاریابی محتوا جدای از تبلیغات است و متفاوت از آن است. در شیوه ی تبلیغ، دست به هر کاری می زنید تا مشتریتان را متقاعد کنید که محصول شما بهترین است و تمام ویژگی های مثبت را داراست. اما در بازاریابی محتوا جلب اعتماد مخاطب از شیوه ی دیگری انجام می پذیرد. در این استراتژی یک محصول به طور غیر مستقیم به مخاطب معرفی می گردد و در آن سعی می شود تا اطلاعات و دانش مشتری را در مورد آن محصول بالا ببریم. به این منظور در انواع شیوه های بازاریابی دو نوع مقوله ی فروش مطرح می شود:
-
مقوله درونی فروش: که در حقیقت همان جزء ذهنی فروش است.
-
مقوله بیرونی فروش: که تمامی شیوه ها، شگردها و ترفندهایی است که مخاطب را تشویق به خرید محصولمان می کنیم.
جزء ذهنی فروش در بازاریابی
برترین فروشندگان قبل از اینکه خود را یک فروشنده ی خوب بدانند، یک مشاور ماهر و زبردست هستند، زیرا می توانند بر قلب و احساس مشتری تأثیر بگذارند. شاید یکی از مهمترین عواملی که فردی به شما اعتماد کند این است که وی چه فکر و احساسی درباره ی کار شما دارد. در حقیقت شما و نحوه ی بازاریابی محتوایی که به کار گرفته اید چه جایگاهی برایتان در ذهن مشتری ایجاد کرده است.
چنانچه به وسیله ی انتقال اطلاعاتی که در تولید محتوا به کار گرفته اید بتوانید این حس اعتماد را در ایشان تولید کنید، به شما به چشم یک مشاور و بازاریاب حرفه ای اعتماد خواهد کرد و به مجرد این اعتماد، با وجود تفاوت های کوچک، باز هم به شما مراجعه خواهد کرد. بنابراین اهمیت مقوله ی درونی فروش در بازاریابی محتوا بیش از مقوله ی بیرونی فروش نمود خواهد داشت.
مسائلی که در بازاریابی محتوا می توان از آنها به منظور تأثیرگذاری بیشتر در جزء ذهنی مشتری ایجاد کرد، می تواند بسیار متنوع باشند:
-
استفاده مداوم از خلاقیت ها و عدم تکرار در بیان و ارائه کارها نکته ای است که موجب می شود مخاطب هرگز از کار با شما خسته نشود و تردید به ادامه ی کار نداشته باشد.
-
صداقت در انتقال مفاهیم و محتوای درست نیز می تواند آنها را مجاب کند تا همواره به شما اعتماد داشته باشند. اعتماد به محصولی که خریداری می کنند به مشتری اعتماد به نفس ویژه ای خواهد داد.