برنامه بازاریابی اینستاگرام یک پلتفرم جالب برای جلب نظر مخاطبین هدف است، مخصوصا اگر کالایی برای عرضه داشته باشید. مشابه اکثر شبکههای اجتماعی، اینستاگرام نیز کاربران خود را به بازاریابی تشویق میکند.
به عنوان مثال، کاربرانی که از هشتگهای مختلف برای آهنگهایی که گوش میدهند، استفاده میکنند، خود را به عنوان یک هدف مناسب برای شرکتهای فعال در زمینه موسیقی نشان میدهند. هشتگها محبوبیت زیادی پیدا کردهاند و بهترین گزینه برای یافتن مشتریان هدفمند و ظاهرا ثروتمند هستند.
افزایش فالوور در اینستاگرام
تجربه شخصی من با این تکنیک، به زمان ورود به جامعه هیپ هاپ باز میگردد. من ابتدا موارد زیر را در یوتیوب مشاهده کردم و سپس کاربرانی که با کسب و کار من مرتبط بودند، هدف قرار دادم. پس از چند روز فعالیت، من چندین هزار دنبال کننده جمع کرده بودم. و بعد با انتشار مداوم پست، و ارائه کدهای تخفیف زمان دار، بازار خرید از سایت اینترنتی خود را داغ میکردم.
جالب است، نه؟
تنها 5 دقیقه زمان در روز، تنها چیزی است که نیاز دارید. برای اطلاع بیشتر به مطالعه مطلب ادامه دهید.ابتدا یک نام کاربری که بهترین خدمات و یا محصول شما را بازتاب دهد، انتخاب کنید و تصویری متناسب با کسب و کار خودتان بارگذاری کنید.
هدف اصلی این است که روزانه 5 دقیقه، تنها 5 دقیقه نه بیشتر، برای افزایش فالوور یا برنامه بازاریابی Instagram خود زمان صرف کنید. در غیر این صورت فعالیت شما موثر نخواهد بود. انتشار بیش از یک پست در روز اشتباه است و فالو کردن کاربران جدید هم بیش از چند دقیقه زمان نخواهد برد.
برنامه بازاریابی اینستاگرام در 2 مرحله
1. افراد جدیدی را دنبال کنید (3 دقیقه در روز)
یک هشتگ را از بخش جستجو پیدا کنید و هر روز 30 تا 50 کاربر را که جدیدترین پستها را منتشر کردهاند، دنبال کنید. همچنین میتوانید برخی از کاربران حرفهای در کسب و کار خود را پیدا کرده و افرادی که پستهای آنها را لایک کردهاند را فالو نمایید.
مهم این است که کاربرانی را هدف قرار دهید که فعال باشند. احتمال بیشتری وجود دارد که این افراد شما را لایک کنند یا برای شما نظر درج کنند. حسابهای اسپم و فیک را دنبال نکنید، چرا که هیچ منفعتی برای اکانت شما نخواهند داشت.
به یاد داشته باشید که نباید بیش از 50 کاربر را در روز دنبال کنید. شما باید به دنبال تعامل باشید نه این که مانند یک اسپمر رفتار کنید.با گذشت زمان، با افزایش فالوورها، حساب کاربری شما معتبر میشود و افراد به راحتی شما را دنبال خواهند کرد.
2. روزانه یک پست به حساب خود اضافه کنید (2 دقیقه در روز)
دومین گام برنامه بازاریابی اینستاگرام انتشار پست است. هر روز باید یک عکس به حساب کاربری خود اضافه کنید. تصاویر نباید از محصولات شما منتشر شوند بلکه باید از سبک زندگی که ایجاد میکنید، عکس پست کنید. مردم بیشتر با احساسات خرید میکنند، بنابراین باید آنها را هیپنوتیزم کنید.
مثلا اگر قلاده سگ میفروشید، درباره روشهای نگهداری سگ پست منتشر کنید. یک شرکت فروشنده قایق پدالی، میتواند از تصاویر ساحل و دریا عکس بگذارد. متوجه شدید. فقط ار محصولات خود عکس نگذارید.
نکته: فقط یک بار در ماه از CTA استفاده کنید.
این موضوع بسیار مهم است و باعث علاقه مندی بیشتر دنبال کنندگانتان میشود. برای افزایش اثر بخشی میتوانید از کدهای تخفیف زمان دار استفاده کنید. سپس به صفحه محصول خود لینک دهید و از بهینه بودن وبسایت خود برای افزایش نرخ تبدیل اطمینان حاصل کنید. برای مثال سعی کنید از روشهای پرداخت مختلف استفاده کنید.
اما عکسهای خود را از کجا پیدا میکنید؟
استفاده از عکسهای خودتان ایده آل است اما میتوانید با استفاده از هشتگهای مرتبط، از تصاویر افراد دیگر نیز استفاده کنید. به یاد داشته باشید که در صورتی که از عکس فرد دیگری استفاده میکنید، نام وی را در توضیحات درج کنید.
راه اندازی برنامه بازاریابی اینستاگرام
در نهایت بر روی سبک زندگی و تعامل با کاربران این شبکه تمرکز کنید و روزانه 5 دقیقه در آن فعالیت کنید. نتایج شما را غافل گیر خواهد کرد. برای راه اندازی برنامه بازاریابی اینستاگرام دودل هستید؟ مقاله ما درباره چرا باید کسب و کار خود را در اینستاگرام شروع کنیم؟ را بخوانید.