لینک سازی برای کسب و کارها و وب سایت هایی که بسیار معروف هستند به صورت طبیعی و روزانه اتفاق می افتد اما برای کسب و کارهایی که نوپا هستند یا به هر دلیلی در این زمینه زیاد فعالیت نکرده اند، 3 روش تضمینی داریم.
لینک سازی و محتوای با کیفیت
لینک سازی و محتوای با کیفیت به طور مشخص و واضح توسط گوگل به عنوان فاکتورهای بسیار مهم در رتبه بندی سایت ها مشخص شده اند. اگر محتوای تولید شده لینک نداشته باشد، بازدید از آن کمتر شده و رتبه چندان خوبی هم نمی تواند بگیرد. تنها مشکلی که در این رابطه وجود دارد، دستورالعمل های گوگل مبنی بر لینک سازی صحیح و اصولی است چرا که همه روش ها مورد تأیید نیستند.
سئو و بازاریابی
پس سؤالی که ایجاد می شود این است که چطور از وب سایت های بسیار معروف لینک بگیریم بدون اینکه خلاف قوانین گوگل عمل کرده باشیم؟ چطور با لینک سازی به بهبود وجهه برند و وب سایت کمک کنیم؟ در ادامه 3 روش برای حل این مسأله بیان کرده ایم که متخصصین حوزه سئو و بازاریابی می توانند از آن استفاده نمایند.
استراتژی های مؤثر و قوی برای لینک سازی اصولی
1- منبع موثق اطلاعات باشید:
یکی از بهترین روش های دریافت بک لینک این است که در محتواها، خود را منبع موثق اطلاعات نشان دهید. در اصل، درج یک نقل قول، نکات خیلی مهم یا اطلاعات بسیار جدید باعث می شوند تا نام، برند و وب سایت شما به شهرت برسد. مصاحبه با افراد معروف، نکات بسیار مهم به شکل خلاصه وار یا عبارات و نقل قول های مهم و استفاده از اظهارنظرات مختلف از افراد معروف در رابطه با یک موضوع، ابزارهای بسیار خوبی در زمینه بازاریابی محتوایی هستند.
- 3 Ethical Link Building Strategies for SEO & Marketing Professionals
محتواهایی برای کاربران
لینک سازی با این راهکارها خیلی سریعتر رخ می دهد چون خواندن چنین محتواهایی برای کاربران تجربه بهتری رقم می زند و ایده های جدید می گیرند. پس مثل یک ژورنالیست، گزارشگر و نویسنده که همیشه به دنبال افراد و ایده های جدید برای محتواهای خود هستند شما هم اینگونه رفتار کنید.
از وب سایت های مختلف استفاده کنید، در تالار گفتگوها و بخش های دیگر فعالیت داشته باشید تا ایده های جدید بگیرید، نظرات کاربران و افراد حرفه ای در زمینه کسب و کارتان را پیدا کنید و از آنها در محتوای خود استفاده نمایید.
2- با احیای لینک، ارزش محتواهای خود را بیشتر کنید:
لینک سازی با لینک شکسته تکنیک جدیدی نیست. در این روش شما در زمینه حیطه تخصصی خودتان به دنبال انکر تکست و لینک های شکسته در سایت های رقیب یا مشابه با رده فعالیت خودتان می گردید و از صاحبان آنها تقاضا می کنید تا لینک شما را جایگزین آن کنند.
اما این کار زمان خیلی زیاد می گیرد و شاید هم نرخ تبدیل چندان بهبود پیدا نکند. این روش لینک سازی اصولی مثل انداختن سوزن در انبار کاه است. ما توصیه می کنیم تا روی لینک سازی با لینک شکسته و سپس احیای آن کار کنید. در واقع احیای لینک روی اشاره شدن به برند (با یا بدون لینک دادن به آن) تمرکز دارد.
صفحه لندینگ پیج
مثلا گاهی اوقات برندهای مختلف در یک مقاله به نرم افزار خاصی اشاره می کنند اما به وب سایت سازنده یا ارائه کننده آن لینک نمی دهند. در این مواقع صاحبان چنین کسب و کارهایی می توانند بابت این مقاله از آنها تشکر کنند و در نهایت از آنها تقاضا کنند تا به صفحات هدف مدنظرشان لینک بدهند. حتی می توان از این فرصت برای همکاری بیشتر با سایت یا نویسنده مذکور هم استفاده کرد.
سعی کنید با ابزارهای مختلف، مقالاتی را پیدا کنید که امکان لینک دادن از آن به صفحه لندینگ پیج، صفحه محصولات و غیره سایت شما وجود داشته باشد. با این کار هم برای وب سایت و برند خودتان لینک سازی انجام داده اید و هم اینکه ارزش یک محتوا را چند برابر ساخته اید و خواننده از دیدن آن بیشتر لذت خواهد برد.
3- وبلاگ نویسی مهمان:
وبلاگ نویسی مهمان به عنوان روش ثابت شده در لینک سازی کاربرد زیادی دارد. منظور از این کار این نیست که محتوای وب سایت خود را به گونه دیگری تغییر بدهید و در وب سایت دیگری بگذارید و از آن به محتوای خودتان لینک بدهید. نه تنها خواندن این 2 مقاله برای کاربر جذابیتی ندارد بلکه گوگل آن را اسپم تلقی می کند.
اما محتواهای با کیفیت و جدید مخاطب زیادی دارد و بخش وبلاگ سایت ها باید همیشه محتواهای جدید و با کیفیت داشته باشند و تولیدکنندگان محتوای قوی
و حرفه ای استخدام شوند. با وبلاگ نویسی مهمان هم می توان نیاز وب سایت های مختلف را برای بخش وبلاگ تأمین کرد و هم با ارتباط برقرار کردن با مخاطبین وب سایت هدف، لینک سازی مؤثر انجام داد.
گرفتن بک لینک های زیاد
از این فرصت می توانید برای اضافه کردن نکات، آمار و ارقام، تاکتیک ها و آموزش روش های جدید اضافه کنید و مطالب تکمیلی و جامع را در وب سایت خودتان ارائه کنید. با وبلاگ نویسی مهمان و گرفتن بک لینک های زیاد، اعتبار دامنه و وب سایت خودتان را افزایش دهید تا در نهایت بتوانید با وب سایت های رده برتر و بسیار معروف کار کنید.
جمع بندی مطالب
لینک سازی و روش های آن در حال تغییر هستند و روش هایی مثل اینفوگرافیک و تغییر وضعیت لینک های شکسته هنوز هم کاربرد دارند ولی روش های جدید هم اضافه شده اند یا در روش های قبلی تغییراتی ایجاد شده است.
لینک سازی با روش های جدید دو هدف اصلی دارد؛ هدف اول جذب مخاطب و افزایش نرخ کلیک و بازدید و هدف دوم گرفتن بک لینک از سایت های معتبر و افزایش اعتبار دامنه و وب سایت می باشد تا در نهایت بتوانید رتبه بسیار خوبی پیدا کنید.