مقالات آموزشی

توجه به ۴ روش بررسی کیفیت محتوا با رسانه های اجتماعی

مفید بود؟

به این فکر هستید که چطور خدمات بهتر و ارزشمندتری به مخاطبین خود ارائه کنید؟ رسانه های اجتماعی قطعا در این زمینه به شما کمک خواهند کرد به همین منظور در این مطلب 4 روشی که می توانید به کمک رسانه های اجتماعی تلاش های بازاریابی محتوایی خود را ارتقاء ببخشید را ذکر می کنیم.

همه ما اطلاع داریم که برای موفقیت استراتژی به کمک رسانه اجتماعی، نیاز به تولید محتوای با کیفیت و مشارکت بیشتر کاربران دارید. اما سؤال اینجاست که واقعا رسانه اجتماعی می تواند به شما در بهبود کیفیت تولید محتوا کمک کند تا مطالب با ارزش بیشتری تحویل مخاطبین خود بدهید؟

تلاش بازاریابی محتوایی

قطعا که چنین پتانسیلی دارد.به همین دلیل توصیه می شود که محتوا و رسانه اجتماعی با همکاری یکدیگر عمل کنند و هر کدام اثر دیگری را تقویت کند تا اثربخشی بیشتری داشته باشد. در این صورت چنین استراتژی بازاریابی عالی از سایر استراتژی ها متمایز می شود.
با اینکه روش های بسیار زیادی وجود دارند که می توانید به کمک آنها از رسانه های اجتماعی برای بهبود وضعیت تلاش بازاریابی محتوایی خود استفاده کنید اما در این مطلب قصد داریم به 4 مورد از تأثیرگذارترین آنها اشاره کنیم.

با 4 روش بهبود محتوا به کمک رسانه های اجتماعی آشنا شوید

1-    به درک بیشتری نسبت به مخاطبین هدف خود برسید

اولین و مهمترین موضوع این است که رسانه های اجتماعی قدرتمندترین ابزار برای شناخت بیشتر و بهتر مخاطبین هستند. به همین دلیل اگر از این پلتفرم ها استفاده نکنید تا به درک درستی نسبت به زندگی و نیازهای روزمره مشتریان خود نرسید، قطعا مسیر اشتباهی را در پیش گرفته اید.
شما باید نسبت به مسائل زیر آگاه باشید و بتوانید به آنها پاسخ مناسبی بدهید:

  •    چه زمانی مشتریان شما آنلاین هستند؟
  •   چه نوع محتوایی را می پسندند؟
  •    با چه برندهای دیگری در ارتباط هستند؟
  •   کدام محتوا را با بقیه به اشتراک می گذارند و از چه طریقی این کار را انجام می دهند؟

بازاریابی محتوایی

داشتن چنین اطلاعاتی قطعا می تواند به تلاش های بازاریابی محتوایی شما جهت بدهد که توصیه می کنیم حتما با همین نیت از آنها استفاده کنید.
وقتی به درک کاملی از این موضوع رسیدید که چه زمانی مشتریان شما بیشترین میزان فعالیت را در رسانه های اجتماعی دارند، می توانید زمان ایده¬آل را برای به اشتراک گذاری محتوای خود تعیین کرده تا در نهایت بیشترین میزان ارتباط را با آنها برقرار کنید.
ضمنا می توانید محتوایی که می دانید برای مخاطبین ارزش زیادی دارد را با محتوایی جذاب منتشر کنید تا بیشتر توجه مشتریان را به سمت خود جذب کند.

2-    از رسانه های اجتماعی به عنوان ابزار شنیداری استفاده کنید

منظور این است که از رسانه های اجتماعی برای رصد کردن مواردی مثل زیر استفاده کنید:
•    مواردی که به برند شما اشاره شده؛
•    صحبت هایی که پیرامون موضوعات و کلمات کلیدی انجام شده؛
•    رویدادهای صنعت حیطه فعالیت؛
•    فعالیت های رقابتی وخیلی موارد دیگر

استراتژی خودتان

بررسی و نظارت بر این اطلاعات ارزشمند هم مورد مهم دیگری است که باید به آنها پرداخته شود. در هر صورت، گوش دادن اجتماعی  نیازمند آنالیز تمامی این داده ها و بکارگیری آنها در استراتژی خودتان است.به طور کلی اقدام کردن براساس این یافته ها به بهبود استراتژی بازاریابی دیجیتالی شما کمک خواهد کرد که در این مطلب روی نحوه اثرگذاری مثبت آن روی محتوای شما تمرکز خواهیم کرد.

محتوا مناسب

محتوا مناسب هر نوع هدفی است که در ذهن دارید. چه هدف شما افزایش ترافیک و بازدید سایت باشد یا ارتقای رتبه کلمات کلیدی مورد استفاده یا حتی توانمندسازی تیم فروش، در هر صورت محتوایی که تولید می کنید باید در راستای نیازهای مخاطبین خودتان باشد در غیر این صورت تأثیری روی کسب و کار نخواهد داشت.
قطعا که این کار، ساده نیست اما گوش دادن اجتماعی این پروسه را راحتتر می کند. فعالیت های مهم را در رسانه های اجتماعی رصد کنید تا جواب سؤالات زیر را پیدا کنید:

  •  مخاطبین شما بیشتر به دنبال چه نوع مطلب یا محتوایی هستند
  •    چه سؤالاتی می پرسند و
  •   چالش های بزرگی که با آن روبرو هستند کدامند؟

پس از اینکه جواب سؤالات فوق را پیدا کردید، از این اطلاعات برای سازماندهی کردن استراتژی محتوایی خود و پیشرفت آن به سمت بهتر شدن استفاده کنید.

3-    برای تولید محتوا از منابع مختلف اطلاعات جمع کنید

به شکلی محتوا ننویسید که مخاطب شما خسته شود. مثلا وقتی در محتوای خود فقط از برندتان صحبت کنید و با یک لحن بیان و طرز فکر مطلب بنویسید، سریعا ذهن مخاطب خود را خسته خواهید کرد. به همین دلیل توصیه می شود که با جمع آوری مطالب از منابع مختلف، جذابیت محتوای خود را بیشتر کنید.

منابع مختلف محتوای خود

وقتی به شکل اصولی و از منابع مختلف محتوای خود را تولید کنید، به شما کمک خواهد کرد تا با افراد کلیدی و مهم صنعت خود ارتباط برقرار کنید، با رهبران فکری و افراد حرفه ای صنعت مورد فعالیت خود ارتباط بگیرید و دیدگاه های یونیک خود را به مخاطبین عرضه کنید.از رسانه های اجتماعی برای جمع کردن نقطه نظرات سایر افراد حرفه ای و رهبران فکری در حیطه فعالیت خود استفاده کنید و برای اینکار روش های مختلفی وجود دارند که برخی از آنها عبارتند از:

  •  نوشتن محتوا از طریق جمع آوری مطالب از بخش ها و منابع مختلف
  •   نکات و بررسی ها
  •  نقل قول ها
  •  آمار و ارقام
  • نمونه ها و مثال های مختلف
  • منابع معتبر
  •  ذکر کردن کیس های مختلف در هر موضوع

نکته طلایی

از رسانه های اجتماعی می توان برای ساخت محتوای تولیدی کاربران هم استفاده کرد. ثابت شده که این تکنیک برای افزایش دسترسی به فالوورهای قدیمی و جدید و قدردانی از آنها بسیار مؤثر است.
با تولید محتوایی که از منابع مختلف جمع آوری شده می توانید ارتباطات ارزشمندی با سایر کسانی که در صنعت خودتان فعالیت دارند ایجاد کرده و همزمان نیز به مخاطبین بسیار جدید دسترسی پیدا کنید.

4-    کاری کنید که کاربران محتوای شما را درک کنند

حتما متوجه هستید که محتواهای مفهومی و سخت چقدر میزان توجه خواننده را نسبت به درک مطلب کم می کند یا اینکه اطلاع دارید اکثر افراد موقع خواندن مطالب بجای اینکه تک تک کلمات را بخوانند نگاه اجمالی به آنها می اندازند.

پس باید چیکار کرد؟

شما به عنوان کسانی که شغلتان بازاریابی دیجیتالی است باید راهی پیدا کنید که مخاطبین مطالب و محتوای شما را بهتر درک کنند. نباید نگارش محتوا را مانند سالیان قبل ادامه داد و باید تغییری در آن ایجاد کرد چرا که کمتر از 50% خوانندگان، یک متن را کلمه به کلمه می خوانند.
رسانه های اجتماعی راهکار فوق العاده ای برای حل این مشکل هستند مثلا:
فرض کنید یک محتوای 3000 کلمه ای در مورد یادگیری ماشینی نوشته اید و مطالبی که در آن صحبت کرده اید شامل:

  •   یادگیری ماشینی چیست؟
  •   چرا اهمیت دارد؟
  • مزایای عمده؟
  •  نحوه تغییر و تحول آن در طی این چند سال چگونه بوده است؟
  •  چالش های کلی که کسب و کارها با آن مواجه هستند؟
  •     نحوه عملکرد آن به چه صورت است؟
  •  انتخاب ابزارهای یادگیری ماشینی مناسب
  •    سؤالات متداول (FAQ)
  • 4 Ways to Improve Your Content with Social Media

محتوا برای بهبود استراتژی رسانه های اجتماعی

مسلما اکثر کاربران تک تک کلمات این محتوا را نخواهند خواند و برخی از آنها فقط به دنبال بخشی از اطلاعاتی خواهند بود که بیشتر به آن نیاز دارند.
ساخت محتوایی که بتوان در رسانه های اجتماعی هم استفاده کرد قطعا درک راحتتری برای مخاطب شما خواهد شد، مثل مواقعی که یک فیلم کوتاهی از این موضوع آماده کرده و در رسانه های اجتماعی منتشر می کنید. حتی می توانید ویدیو را به بخش های مختلف تقسیم کرده و سپس آن را به اشتراک بگذارید.

تیم های بازاریابی محتوا

مثلا می توانید در رابطه با هر عنوان ویدیو کوتاهی تولید کنید و سپس آن را در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارید با این کار یک نوع محتوا را به شیوه های مختلف در اختیار کاربران قرار داده اید و لذا هر کاربری براساس شیوه رفتاری و ترجیحات خاص خود از محتوا استفاده خواهد کرد.

 

هم می توان از محتوا برای بهبود استراتژی رسانه های اجتماعی استفاده کرد و هم می توان از رسانه اجتماعی برای بهبود بازاریابی محتوا استفاده نمود. البته در یک سازمان نیازمند این است که تمامی اعضای تیم نیز از این رویه مطلع باشند و از آن استفاده کنند مخصوصا تیم های بازاریابی محتوا و بازاریابی رسانه اجتماعی که جایگاهی کلیدی در این پروسه دارند.

استراتژی بازاریابی دیجیتالی

در چنین شرایطی که دو تیم کلیدی سازمان با یکدیگر همکاری دارند و می دانند که تلاش های هر کدام نتیجه تلاش های سایر تیم ها را تقویت می کند، قطعا استراتژی بازاریابی دیجیتالی شما به نتایج چشمگیری دست پیدا خواهد کرد که از جمله آنها می توان به افزایش میزان ترافیک و بازدید از سایت، دسترسی گسترده تر به مخاطبین و غیره اشاره کرد.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.