مقالات آموزشی

توجه به ۸ نمونه از الگوهای توصیف نامه های مشتری برای جلب نظر کاربر

مفید بود؟

الگوهای توصیف نامه های مشتری به افراد کمک می کنند تا بتوانند کاربران بالقوه ای جذب نمایند. همچنین به کاربر جدید، حس اعتماد لازم به محصول شما را می دهد. آنها می توانند نگرانی های اصلی مشتری را برطرف کنند ، باعث می شوند از تماس با شما احساس خوبی داشته باشند و تصمیم خود را برای خرید عملی نمایند. آنچه که الگوهای توصیف نامه های مشتری برای تجارت شما انجام می دهند تا حد زیادی به نحوه ارائه آنها بستگی دارد. ما در این مقاله 8 الگو و نمونه توصیف نامه، نحوه استفاده از آنها و چگونگی دریافت آنان از مشتری را بیان نموده ایم.

بیش از 100 نوع ایده تولید محتوا

چه فاکتورهایی را در الگوهای توصیف نامه های مشتری باید در نظر داشت؟

توصیف نامه یک تاییدیه از مشتری برای تجارت شما است. این نشان دهنده تأیید و پشتیبانی از محصول ، خدمات یا تجربه ای است که شما ارائه می دهید. برخی از الگوهای توصیف نامه های مشتری کوتاه هستند ، فقط با یک یا دو جمله تأیید مشتری نشان داده شده است. سایر الگوهای توصیف نامه های مشتری با توضیحات دقیق ، تصاویر و ویدئو طولانی تری می باشند. با توجه به نحوه استفاده از آنها ، هر دو نوع این گواهی ها می توانند ارزشمند باشند.

در الگوهای توصیف نامه های مشتری که باعث جلب مشتری می شود ، چند نکته مشترک وجود دارد. وقتی می دانید چه چیزی یک گواهی عالی را ایجاد می کند ، می توانید سوالاتی بپرسید و دستورالعمل هایی ارائه دهید که به شما کمک می کند تا مشتریان خود را در مسیر درست هدایت کنید. انواع توصیه نامه های مشتری زیادی وجود دارند که هر کدام دارای کاربرد مختلفی هستند.

انواع توصیه نامه های مشتری، حداقل با یکی از موارد زیر موفق خواهند شد:

–   یک نگرانی مشترک را برطرف می کند یا به شکی پاسخ می دهد که مشتری جدید در مورد محصول یا خدمات ممکن است داشته باشد.

–   بهترین استفاده از محصول یا خدمات و مزیت های محصول را نشان می دهد.

– مزایای رقابتی یا بهترین جنبه های محصول یا خدمات را نشان می دهد.

– نشان می دهد محصول یا خدمات برای کدام مشتری ایده آل است.

–   تجربه خاصی را که محصول یا خدمات ارائه می دهد توصیف می کند.

نشان می دهد که تجارت شما چگونه می تواند مشکلی را حل کند.

در هر یک از این الگوها و مثالهای توصیفی زیر ، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه می توانید مشتریان یا سایر طرفداران را در این مسیرها هدایت کنید.

تولید محتوا سئو شده

8 نمونه از الگوهای توصیف نامه های مشتری برای جلب نظر کاربران:

الگوی توصیف محصول

 

توصیفات محصول برای غلبه بر اعتراضات یا تردیدهایی که خریدار احتمالی ممکن است داشته باشد ایده آل است. قرار دادن این الگوهای توصیف نامه های مشتری در صفحه محصول یا صفحه فرود مشابه، می تواند به سهولت نرخ تبدیل را افزایش دهد. توصیف نامه های مشتری برای یک محصول با قیمت بالا که نیاز به توجه زیادی دارد باید طولانی تر و دقیق تر باشد ، در حالی که توضیحات محصول برای محصولات با قیمت پایین که به بررسی کمتری نیاز دارند، باید کوتاهتر باشد.

استراتژی تولید محتوا

در یک توصیف نامه محصول ، هدف برجسته کردن مزایای محصول ، رفع ایرادات و ارائه کاربرد محصول است.

یک الگوی ساده توضیحات محصول چیزی شبیه به مورد زیر است:

“[نام محصول] دارای [مزیت محصول] عالی بود. من کمی نگران [اعتراض] بودم ، اما این محصول اصلا مشکلی نداشت. من دوست دارم وقتی [سناریوی بهترین استفاده] هستم از [نام محصول] استفاده کنم. ”

به عنوان مثال ، اگر شما یک شرکت در زمینه مد دارید ، ممکن است گواهی زیر مشتریان بیشتری را به تجارت شما علاقه مند کند که از شما خرید نمایند:

“این پیراهن بسیار نرم و راحت است. من کمی نگران اندازه کوچک بودن آن بودم ، اما به طور معمول برای من که پیراهن های راسته می پوشم، بسیار مناسب است. پیراهن فوق بسیار راحت و خنک است. من می توانم آن را در رختخواب یا باشگاه بدنسازی و همچنین  به صورت لباس روزمره بپوشم. ”

برای هدایت مشتری به سمت این الگوی توصیفی محصول ، ممکن است  از سوالات کمتری استفاده کنید یا از دستورالعمل های هدفمند استفاده کنید. پاتاگونیا در بررسی محصولات خود ، پاسخ های نوع انتخاب ، مانند “اندازه” یا “مناسب” را برای ارائه اطلاعات به مشتریان احتمالی برجسته می کند.

در زیر برخی از سوالاتی که ممکن است بخواهید در انواع توصیه نامه های مشتری خود بگنجانید یا برخی از پاسخ هایی که می توانید برای کمک به مشتریان خود در ایجاد توصیف نامه ها نزدیک به این الگوی استفاده کنید، درج شده است.

–    مورد دلخواه شما در مورد این محصول چیست؟

–   بیشتر در کجا یا چگونه از این محصول استفاده می کنید؟

–    آیا در خرید این محصول تردیدی داشتید؟ آیا محصول این تردیدها را برطرف کرد؟

هزینه تولید محتوا متنی

الگوی توصیف خدمات:

برای الگوی توصیف نامه های خدمات شباهت زیادی به توصیفات محصولات دارند. این توصیف نامه ها برای بیان آنچه شما انجام می دهید ایده آل هستند و در عین حال شک های مشتری بالقوه را برطرف می کنند و به آنها اعتماد به کسب و کار شما می دهد. درست مانند توصیف نامه های محصول ، اگر خدمات شما نسبتاً کم هزینه است ، بهتر است که چندین توصیف یا کوتاه داشته باشید. اگر خدمات شما به سرمایه گذاری بیشتری نیاز دارد ، بررسی های عمیق تری انجام دهید که جنبه های بیشتری از تجارت شما را نشان دهد.

الگوهای توصیف نامه های مشتری فوق، خدمات ایده آل  شما را توصیف می کنند همچنین مزایایی که مشتری تجربه کرده و چگونگی حل اعتراضات یا تردیدهای مشتری را بیان می دارند. الگوی ارائه خدمات بهینه مانند مثال زیر است:

“[نام تجاری] [ویژگی مثبت] بود. تیم فوق به من کمک کرد تا مشکلاتم را حل کنم [مشکلی که کسب و کار حل نمود]. من با [چالش اصلی] مشکلی داشتم ، اما آنها بلافاصله آن را رفع نمودند. ”

به عنوان مثال، بگذارید بگوییم شما در زمینه محوطه سازی فعالیت می کنید. پس در یک پروژه بازسازی به مشتری کمک می کنید تا چمن و باغ خود را بازسازی کند. یک توصیف خدمات ایده آل ممکن است به شکل زیر باشد:

“متخصصین محوطه سازی سریع ، مودب و بسیار مفید بودند. آنها به من کمک کردند تا پس از قرار دادن گیاهان و گل ها در محوطه ، چمن و باغات خود را به طور کامل بازسازی کنم. من نگران بودم که به موقع برای مهمانی، باغ من آماده نشود ، اما آنها کار را در وقت مناسب به پایان رساندند! ”

شما می توانید مشتریان خود را وادار کنید تا این الگوی گواهی را با چند سوال یا درخواست راهبردی تکمیل کنند. در صفحه ارسال گواهی خود ، نکات زیر را وارد کنید:

–   تیم ما را چگونه توصیف می کنید؟

– آیا تیم ما قادر به حل مشکل شما بود؟

–    آیا در مورد زمان بندی سرویس خود تردیدی داشتید؟ اگر چنین است ، آیا آنها حل شدند؟

توصیف نامه های مستند به مطالعات موردی

 

“ما 30 توصیف نامه معتبر ویدئویی را بدست آوردیم بدون اینکه هزاران نفر را استخدام نماییم.

با تشکر از Boast ، ما برای هر یک از دوره های خود یک “صفحه توصیف نامه” ایجاد کرده ایم. در صفحه ، یک اسکریپت کوچک برای دنبال کردن کار دانش آموز ما وجود دارد که Boast در آن فرآیند ارسال فیلم را آسان تر می کند. هنگامی که دانشجو دوره را به پایان می رساند ، از آنها می خواهیم که یک نظرسنجی نهایی را پر کنند .  اگر مشاهده نماییم که کار آنها مورد تایید است ، ما یک ایمیل با پیوند به “صفحه توصیف نامه” برای آنها ارسال خواهیم کرد تا آنها بتوانند فیلم خود را در این بخش قرار داده و مشاهده کنند.

این روش با آخرین گروه دانشجویی ما واقعاً خوب کار کرده است و از 130 نفری که به این برنامه پیوسته اند ، ما 30 ویدئو معتبر ویدیویی را بدون صرف هیچ وقت در اسکایپ و صرف هزاران یورو به دست آوردیم”

برای تولید محتوای توصیف نامه مشتری از نوع مطالعات موردی با جزئیات بیشتر بهترین نتیجه را می دهد. این فرمت ویدئو را به یک تناسب طبیعی تبدیل می کند. شما می توانید فیلم و متن را مانند این توصیف نامه تهیه نمایید که تاثیر گذاری بیشتری داشته باشد.

الگوهای توصیف نامه های مشتری که بر اساس مطالعه موردی انجام می شوند، عمیق تر از انواع دیگر توصیفات هستند. این نوع الگوهای توصیف نامه های مشتری برای مشاغل دارای کالاها یا خدماتی که نیاز به سرمایه گذاری گسترده دارند ایده آل است.

این الگوهای توصیف نامه های مشتری نه تنها آنچه را ارائه داده اید توصیف می کند ، بلکه مشتری ، دلیل انتخاب شغل شما و تجربه وی با شما را نیز توصیف می کند. این می تواند به جلب مشتریان دیگری که تجربه یا مشکل مشابه دارند ، کمک کند. برای یک توصیف مطالعه موردی، شما باید مشتری را انتخاب کنید که بازار هدف شما را به بهترین وجه نشان دهد ، بنابراین باید بر روی مشتریان وفادار خود سرمایه گذاری نمایید.

تولید محتوای توصیف نامه مشتری مطالعات موردی، برای مشاغل B2B و B2C کمی متفاوت به نظر می رسد.

الگوی توصیفی مطالعه موردی B2B شبیه به مورد زیر است:

“[نام مشتری / نام تجاری] مطالعه موردی

ما یک [اطلاعات در مورد مشتری؛ اندازه شرکت ، صنعت و غیره]. ما [مشکل پیش آمده] خود با یک چالش قابل توجه روبرو بودیم. این امر بر کسب و کار و تجارت ما تاثیر منفی داشت.

وقتی [نام شرکت شما] را کشف کردیم ، بلافاصله [قدرت شرکت] را متوجه شدیم. لذا بلافاصله شاهد پیشرفت های چشمگیری بودیم و پس از [حضور مشتری] [سود قابل اندازه گیری] را مشاهده کردیم. ”

بگذارید بگوییم شما صاحب یک سرویس نظافت تخصصی در مشاغل کوچک همچون ادارات هستید. یک توصیف ایده آل برای مطالعه مورد ممکن است به صورت زیر باشد:

”مطالعه موردی بهترین نرم افزار تجاری

ما یک شرکت حسابداری کوچک با ده کارمند هستیم که هر شخص دفتر کار خود را دارد و همچنین یک آشپزخانه و اتاق لابی برای مشتریان خود تعبیه دیده ایم. در ابتدا ، فکر می کردیم می توانیم دفتر را خودمان مرتب نگه داریم ، اما خلاف این مورد ثابت شد. سطل های زباله بیش از حد پر شده ، فنجان های قهوه باقیمانده ، کف های کثیف همگی باعث ظاهر بد شرکت ما شده بود. هنگامی که مشتریان ما نیز همین نظر را داشتند ، ما تصمیم گرفتیم یک سرویس نظافت دریافت کنیم.

خدمات نظافت محلی عالی بوده است. آنها با توجه به نیاز و بودجه ما اقدام به ارائه خدمات نمودند. داشتن یک فضای تمیز کاری در ذهن ما بود که به آن رسیدیم. ما چهار سال است که مشتری شما هستیم و بهره وری ما با خدمات شما بهتر شده است ، استرس ما هم اکنون در پایین تر حد است.از زمانی که ما با سرویس تمیز کردن محلی شروع به کار کردیم ، مشتریان ما خوشحال ترند. ”

برای پر کردن این الگوی توصیفی مطالعه موردی ، وقتی با مشتری خود صحبت می کنید، یک استناد کتبی می خواهید ، سوالات و دستورالعمل های زیر را در نظر داشته باشید:

–   کمی درباره خودتان بگویید: (صنعت شما چیست؟ شما چند کارمند دارید؟ با این محصول و خدمات به دنبال چه بودید؟ چالش اصلی شما چیست؟)

– قبل از شروع کار با ما با چه مشکلی دست و پنجه نرم می کردید؟

– چه مدت با ما کار می کنید؟

– برداشت فوری شما از محصول / خدمات ما چیست؟

– آیا مشکل اصلی شما حل شده است؟ از چه طریقی؟

– اکنون که مشکل شما برطرف شده چه مزایایی را در این محصول دیده اید؟

الگوهای توصیف نامه های مشتری از نوع مستقیم نقل قولی:

 

—————————-“—————————–

خرده فروشی لوازم آرایشی و بهداشتی Lush به دلیل مشتری اختصاصی خود شناخته شده است. آنها برای ارائه اطلاعات بیشتر به مشتریان و ترغیب به خرید ، از الگوهای توصیف نامه های مشتری نقل قولی، در صفحات محصول خود استفاده می کنند.

بهترین ماسکی است که من برای چهره خود از آن استفاده کرده ام. این ماسک کاملاً خوب است بنابراین من فقط یک هفته از آن بهره بردم تا به اندازه کافی صورت را ملایم کند. این ماسک پوست حساس من را تحریک ننمود. من بهترین حالت را برای استفاده خود پیدا کردم که صبح  ها در حمام است. من قبل از اینکه دوش گیرم ، آن را در حدود 10 دقیقه بر روی پوست قرار داده و سپس شستشو می دهم.

Shae,St. John’s, NL

 

—————————-“—————————–

مستندات نقل قول مستقیم برای ترغیب نمودن سریع به محصولات یا خدمات شما ایده آل هستند. این نوع گواهی برای محصولات یا خدماتی که به سرمایه گذاری یا ملاحظه زیادی احتیاج ندارند ، بهترین است.

این گواهی باید به سرعت و بلافاصله اشتیاق مشتری شما را افزایش دهد. مشتری شما ممکن است بهترین ویژگی محصول یا خدمات شما را ذکر کند یا درباره تجربه خود صحبت کند. از هرچه صحبت می کنند ، باید مشخص باشد که آنها از محصول یا خدمات خود لذت می برند. ممکن است از یک نقل قول کامل یا یک مقاله استفاده کنید اما این نوع توصیف نباید طولانی باشد. بهتر است به جای داشتن چند توصیف نامه طولانی از اسکن آنان استفاده نمایید.

در زیر یک نمونه از الگوهای توصیف نامه مشتری نقل قولی مستقیم آورده شده است که به دنبال آن می توانید از آن پیروی کنید.

“من تازه شروع به استفاده از [محصول یا خدمات] کردم و این [مزیت اصلی] آن بود. احساس می کنم [پاسخ احساسی] هستم. من قطعاً می گویم [توصیه یا پاسخ به محصول / خدمات] ”

به عنوان مثال ، اگر شما صاحب کیک پزی هستید ، موارد زیر یک توصیف مستقیم ایده آل است.

“من یک کیک عروسی برای روز عروسی سفارش دادم و بسیار زیبا بود! این کیک همان چیزی بود که می خواستم. من قطعاً شما را به همه دوستانم توصیه می کنم! ”

برای اینکه مشتریان خود را به سمت این نوع تولید محتوای توصیف نامه مشتری سوق دهید ، به یاد داشته باشید که نیاز به جملات احساسی دارید. شما به دنبال یک پاسخ هیجان انگیز مشتاقانه هستید. بنابراین توصیفات دریافتی به محوه سوالاتی که از مشتریان خود می پرسید ، بستگی دارد. حتی اگر مشتریان به شدت نسبت به محصول شما احساس  خوب داشته باشند اما همه آنها به شما پاسخ مناسب مد نظرتان را نمی دهند.

هنگام درخواست توصیف نامه های مستقیم نقل قول ، می توانید از سوالات زیر استفاده نمایید:

– تجربه شما از همکاری با ما چطور بود؟

– از کار با ما / استفاده از محصول ما بیشتر از چه چیزی لذت بردید؟

– آیا می توانید در مورد تجربه خود چند کلمه بگویید؟

الگوهای توصیف نامه های مشتری از نوع مصداقی حل مشکل

این الگوی توصیفی مشابه الگو های توصیف نامه مطالعه موردی است. اما بیشتر بر روی مشکل کلی مشتری و چگونگی حل آن تمرکز دارد و توجه کمتری به تجربه وی می شود. توصیف نامه حل مسئله برای محصولات یا خدماتی که راه حل محور هستند، مناسب است. این نوع گواهی برای مشاغل متمرکز ایده آل نیست.

برای این نوع توصیفات،  لازم است تا با مشتری همکاری کنید که بازار هدف شما را به بهترین وجه نشان دهد. همچنین از محصول یا خدمات به روشی معمول یا مورد انتظار استفاده صحبت نماید. این شخص باید بیان دارد که مشکلش چگونه حل شده است.

در زیر یک الگوی توصیفی برای حل مسئله وجود دارد که ممکن است برای تجارت شما مناسب باشد:

“بلافاصله فهمیدم که [مشکل مشتری] داشته ام. مشکل من  با[رضایت کلی] سریعا برطرف شد. ”

بگذارید بگوییم شما یک کار کنترل آفات دارید. مشتریانی که به شما مراجعه می کنند یک مشکل آشکار دارند و مشتریان احتمالی مدرکی می خواهند که نشان دهد آن را حل نموده اید. گواهی حل مسئله به سرعت نگرانی های آنها را برطرف می کند و به آنها کمک می کند تا تصمیم خود را بگیرند. در زیر مثالی است که این مورد را نشان می دهد:

“وقتی فهمیدم که مشکل ازدیاد مورچه دارم ، که از کنترل خارج شده بود. من بلافاصله به یک نابود کننده احتیاج داشتم. شرکت کنترل آفات بلافاصله کسی را فرستاد و من از آن به بعد مورچه ای ندیدم – من قطعاً آنها را توصیه می کنم.”

برای تکمیل کردن این الگوی توصیفی ، می توانید سوالات یا درخواست های زیر را در هنگام صحبت با مشتری در نظر بگیرید:

– چه مشکلی باعث شد شما با ما تماس بگیرید / از ما سفارش بگیرید؟

– چه موردی به دنبال آن بودید که با راه حل های ما برطرف شد؟ (سریع ، ارزان ، با کیفیت ، چیز دیگری)

– از واکنش ما چه احساسی داشتید؟ آیا توانستیم مشکل را حل کنیم؟

– به طور کلی ، راضی بودید؟ آیا ما را به دوستان یا خانواده توصیه می کنید؟

 الگوهای توصیف نامه های مشتری از نوع شخص ثالث

 

بسیاری از الگوهای توصیف نامه های مشتری برای استفاده در وب سایت یا مواد بازاریابی شما مفید هستند تا مشتریان احتمالی که قصد خرید دارند را متقاعد کنند. با این حال ، برخی از الگوهای توصیف نامه های مشتری ها در مکان های دیگر در وب سایت های شخص ثالث مورد استفاده قرار می گیرند.

بیشتر مشتریان جستجوی خود را برای یافتن محصول یا خدمات فقط با جستجوی اطلاعات شروع می کنند. آنها ممکن است با یک جستجوی ساده در Google شروع به جستجوی بررسی درباره یک محصول ، کسب و کار یا مکان خاص کنند. البته برخی از مشتریان ابتدا به وب سایت های شخص ثالثی نگاه می کنند که آنها را بی طرف می دانند ، مانند Google Reviews ، Yelp ، Angie’s List و صدها وب سایت دیگر که می توانند به صورت بی طرف ظاهر شوند. داشتن توصیف نامه در این منابع شخص ثالث نیز ارزشمند است. بنابراین می توانید بلافاصله به مشتریان احتمالی برسید.

در زیر یک الگوی ایده آل از توصیف نامه شخص ثالث ذکر شده است: 

“من از [نام تجاری] بازدید کردم و [محصول یا خدمتی که مشتری استفاده کرده است] را امتحان کردم. این تجربه عالی بود ، این [مزیتی که مشتری از آن لذت می برد] بود. من آنها را به هر شخصی بسیار توصیه می کنم. ”

اگر به عنوان مثال یک رستوران داشتید ، مشتریان احتمالی ممکن است تجارت شما را در Google Maps پیدا کنند و برای تصمیم گیری به بررسی های ذکر شده نگاه کنند. توصیفاتی مانند موارد زیر ممکن است آنها را متقاعد کند که تجارت شما دقیقاً همان چیزی است که آنها به دنبال آن هستند.

“رستوران محلی غذای عالی با قیمت فوق العاده دارد. کارکنان خوش برخورد و سریع بودند. همبرگرها درجه یک بودند. ما اوقات خوبی را سپری کردیم. به زودی برمی گردیم! ”

برای جمع آوری مطالب این الگوهای توصیف نامه های مشتری کار بسیار آسان است. شما می توانید از سوالات مختلف استفاده کنید اما به یاد داشته باشید که آنها را ساده نگه دارید. این نوع توصیفات معمولاً کوتاه هستند و ارسال آنها به مشتری شما بیش از پنج یا ده دقیقه وقت نیاز ندارد.

–   ابتدا پیوند به صفحه مذکور را کاملاً واضح بررسی و بیان کنید.

– در مورد هر آنچه مشتری ممکن است نیاز داشته باشد که بداند توضیح دهید

– قوانین وب سایت شخص ثالث را بررسی کنید. به عنوان مثال Yelp صراحتاً درخواست بازبینی را منع می کند.

– از مشتریان خود سوال های کوتاه ، ساده مانند “به ما بگویید از تجربه خود چه لذتی بردید” یا “چه چیز در خصوص محصول ما برایتان برجسته است” بپرسید.

– از مشتریان خود بخاطر ارسال توصیف نامه به سایت شخص ثالث تشکر کنید.

– به طور خلاصه به مشتری خود بگویید که توصیف نامه ها آنان چه ارزشی دارد. ممکن است بگویید “پشتیبانی شما به مشتریان دیگر کمک می کند تا ما را پیدا کنند.”

توصیه نامه های افراد اینفلوئنسر یا تاثیر گذار

مشتریان شما برای ارائه توصیف نامه های قدرتمند و ارزشمند نیازی به شهرت افراد مشهور ندارند. با این حال ، مشتریانی که دارای یک پلت فرم قابل توجه یا دنبال کنندگان زیاد هستند می توانند از این طریق برای گسترش دامنه کاری شما استفاده کنند و به شما کمک کنند تا به مشتریان بالقوه بیشتری برسید. توصیه های اینفلوئنسرها می تواند بسیار مفید باشد ، به ویژه هنگامی که این افراد تأثیرگذار در بازار هدف شما شناخته شده و محبوب باشند.

این نوع الگوهای توصیف نامه های مشتری اغلب دارای هزینه می باشند. اگرچه پرداخت هزینه به افراد تاثیرگذار برای وقتی که قرار می دهند، زیاد نیست اما در هر حال باید بیان دارید که به آنها پول می دهید. کمیسیون ارتباطات فدرال (FTC)این موضوع را در “راهنماهای مربوط به استفاده از توصیفات و تاییدیه ها در تبلیغات” ارائه می دهد. همچنین به خاطر داشته باشید که این نوع توصیف نامه های پولی در سایت های بررسی شخص ثالث مانند Google ، Amazon ، Yelp و غیره قابل قبول نیست.

وقتی نوبت به جمع آوری توصیف نامه های تاثیرگذار می رسد ، مهم است که با دقت انتخاب کنید. تاثیرگذارها باید توسط مخاطبانی که می خواهید به آن دسترسی پیدا کنید شناخته شده و مورد احترام باشند. البته لازم نیست که تأثیرگذار برای همه شناخته شده باشد. آنها ممکن است در سطح محلی یا به دلیل استعداد و شخصیت خاص خود شناخته شده باشند. محتوا و میزان این گونه الگوهای توصیف نامه های مشتری ممکن است بسیار متفاوت باشد. به یاد داشته باشید ، اگرچه شما برای ارائه یک توصیف نامه به اینفلوئنسر  هزینه پرداخت می کنید و برخی از سوالات یا درخواستها را برای کمک به آنها ارائه می دهید ، اما نمی توانید به آنها بگویید که چه چیزی بگویند.

یک الگوی توصیفی از توصیف نامه های افراد تاثیرگذار در زیر آمده است:

“من [محصول یا خدمات] را در [بازه زمانی] امتحان کردم و کمک زیادی به من کرد. هنگامی که من هستم [فعالیتی که تأثیرگذار شناخته می شود] گاهی اوقات با [چالش] مشکل دارم. این [محصول یا خدمات] به من کمک کرد تا آن را با [مزیت قابل توجه] حل کنم. ”

بگذارید بگوییم شما به تازگی یک فروشگاه دوچرخه سواری جدید در شهر افتتاح کرده اید. یک توصیف از شخص تاثیرگذار از طرف رهبر باشگاه دوچرخه سواری محلی می تواند به شما در ایجاد جنبش جدید کمک کند.

“گروه دوچرخه سواری ما برای برخی از تنظیمات مورد نیاز در بهار از فروشگاه دوچرخه سواری محلی بازدید کردند. برخی از دوچرخه های ما دارای لاستیک پهن ، مشکلات دنده و ترمز و موارد دیگر بودند. فروشگاه دوچرخه سواری محلی همه درخواست های من را سریع و آسان با نرخ هایی که توانایی پرداخت آن را داشتیم، حل نمود. همه ما فروشگاه دوچرخه سواری محلی را به تمام دوچرخه سواران شهر توصیه می کنیم! ”

برای نوشتن متن محتوای توصیف نامه مشتری تاثیرگذار ، موارد زیر را بخاطر داشته باشید:

– درباره تاثیرگذارهای بالقوه تحقیق کنید تا دریابید چه کسی برای شما قابل دسترسی و مرتبط با مخاطبان شما است.

–   فرد تاثیرگذار ممکن است داوطلب شود که یک توصیف نامه ارائه دهد چون عاشق تجارت شما است اما این امکان نیز وجود دارد که فقط در ازای پرداخت هزینه به شما این کار را انجام دهد. اگر به آنها پول پرداخت می کنید ، مطمئن شوید که این موضوع فاش شده است.

اگر هزینه یک گواهی را پرداخت می کنید، انتظارات خود را کاملا شفاف نمایید.

 

توجه داشته باشید که تاثیرگذارها همیشه افراد مشهور نیستند. گروه های کوچکتر ، مانند یک حساب کاربری سازگار با محیط زیست در اینستاگرام ، می توانند توصیفات ارزشمندی ارائه دهند.

الگوهای توصیف نامه های مشتری از نوع مطبوعاتی و چاپی

 

یک توصیف نامه مطبوعاتی مشابه یک توصیف نامه فرد تاثیرگذار است ، با این تفاوت که یک نشریه آن را بیان می دارد. این نوع توصیف نامه ها به طور کلی  شامل بررسی محصولات یا خدمات خاص مانند بررسی فیلم یا رستوران هستند. علاوه بر یک روزنامه ، مجله یا تلویزیون ، یک منبع توصیفی مطبوعاتی ممکن است شامل یک وب سایت محبوب ، گروه رسانه های اجتماعی ، کانال ویدیویی آنلاین یا سایر رسانه های نوظهور باشد.

گروه رسانه ای احتمالاً یک ستون مشخص برای درج متن محتوای توصیف نامه مشتری دارد مانند ستون بررسی منظم رستوران ها که در برخی مجلات یا کانال های اینستاگرام وجود دارد. این نوع گواهی ها از این جهت ارزشمند هستند که به راحتی به گوش مخاطبان شما می رسند و از اعتبار و اعتماد کسب و کار شما آگاه می شوند . گفتنی است که معمولاً جزئیات در این توصیف نامه ها زیاد است.

نمونه ای از توصیف نامه در نشریه

هر نشریه یا گروه رسانه ای توصیف نامه ها، بررسی ها و تأییدهای خود را کمی متفاوت انجام می دهد. هیچ الگوی توصیفی خاصی برای این نوع توصیف نامه ها وجود ندارد. با این حال، اگر می خواهید از یک نشریه برای این مورد استفاده کنید، می توانید نمونه زیر را در نظر بگیرید:

“عزیز [شخص مخاطب انتشارات / گروه رسانه ای] ،

من برای [بازه زمانی] مشتاق [خواننده / شنونده / تماشاگر] [نشریه / عنوان رسانه] هستم و همیشه از کار شما لذت برده ام. در مورد ستون بررسی شما ، [عنوان ستون یا نقطه] تماس می گیرم. من [تعداد کار] برای [تعداد سالها] درخواستی داشته ام .ما به کاری که انجام می دهیم بسیار افتخار می کنیم. مشتریان ما به طور مداوم از کار ما تعریف می کنند و ما دوست داریم که تیم شما نیز این مورد را بیان دارد. ما به عنوان [نام تجاری] بسیار افتخار می کنیم که در [نام نقطه نظر] معرفی می شویم. برای به دست آوردن این امکان چه کاری می توانیم انجام دهیم؟ ”

به عنوان مثال ، یک رستوران دار ممکن است با یک مقاله محلی در مورد درج توصیه نامه در بخش ستون بررسی رستوران ها تماس بگیرد. درخواست آنها ممکن است به این شکل باشد:

“مگ عزیز، نویسنده مجله،

من از 10 سال پیش که به این شهر نقل مکان کردم، خواننده مشتاق مقاله محلی اتفاقات شما هستم و همیشه کارهای شما را دوست داشتم. من امروز در مورد بخش بررسی رستوران ، Local Foodie Corner با شما تماس می گیرم. 8 سال است که رستوران Great Local را اداره می کنم و همه در اینجا از کار ما بسیار راضی هستند. ما بیش از 1000 نظر از مشتریان خوشحال خود داریم و دوست داریم که تیم شما نیز این مورد را بررسی نموده و در ستون مذکور چاپ نماید. برای به دست آوردن این ستون چه کاری می توانیم انجام دهیم؟ ”

انواع مختلفی از توصیف نامه ها وجود دارد و شما می توانید از این الگوهای توصیف نامه مشتری به عنوان نقطه شروع برای کمک به مشتریان خود و یا طراحی صفحه ارسال  توصیف نامه خود استفاده کنید. این سوالات و دستورالعمل ها می توانند به شما در ارائه متن محتوای توصیف نامه مشتری یا توصیفات ویدیویی کمک کنند.

اگر از متن استفاده می کنید، حتماً تصویری از مشتری خود را نیز در آن قرار دهید. با این توضیح مشتریان احتمالی می دانند که این یک توصیف جعلی نیست. اگر در حال ایجاد الگوهای توصیف نامه های مشتری از نوع ویدیویی هستید ، ضبط و ارسال را برای مشتری خود آسان کنید یا جلسه ای با مشتری خود ترتیب دهید تا بتوانید به او کمک نمایید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.