در اینجا شش قانون اساسی وجود دارد که به شما در ایجاد یک استراتژی برای بازاریابی محتوا کمک می کند تا نتایج واقعی ، قابل اندازه گیری و کاملا شگفت انگیز را ارائه دهد. بازاریابی محتوا بدون استراتژی محتوا چیزی نیست. این کار شبیه قایق بدون پارو است. بی هدف در دریایی از محتوا می چرخد ، گم می شود و آب به آن وارد خواهد شد. به زودی ، آن قایق بدون جهت غرق می شود. در این بخش با ما همراه باشید تا با روش های بازاریابی محتوا آشنا شوید!
بازاریابی محتوا
برای اینکه کار استراتژی بازاریابی محتوا را انجام دهید، باید این دو را کنار هم قرار دهید، قایق (بازاریابی محتوا) و فرمان (استراتژی محتوا) و اتفاق شگفت انگیزی رخ می دهد. می توانید مسیر خود را هدایت کرده و قلمرو جدیدی را مشخص کنید. بازاریابی محتوایی شما نتایج واقعی ، قابل اندازه گیری و درخشان را به همراه خواهد داشت.
نتایجی مانند:
- 3 برابر بیشتر از جستجوی پولی به ازای هر دلار هزینه شده است.
- 6 برابر بیشتر از مارک هایی که بازاریابی محتوا ندارند.
همچنین توجه داشته باشید: بازاریابان B2B که در طول یک سال شاهد موفقیت بیشتری در بازاریابی محتوا خود بوده اند ، به طور عمده مدیون سرمایه گذاری در محتوای با کیفیت بالاتر (85 درصد) و توسعه و یا تعدیل استراتژی خود (72 درصد) هستند:
با محتوا + استراتژی ، شما فقط شناور نخواهید بود – شما قایقرانی خواهید کرد!
و همانطور که قایق شما در افق ماندگار خواهد شد ، قایق های دیگر هنوز در تاریکی در حال حرکت هستند و در اقیانوس وسیع و بی پایان اینترنت گم شده اند.البته ، قبل از شروع قایقرانی ، باید استراتژی بازاریابی محتوا خود را به خوبی در دست داشته باشید. شما نمی توانید یک “محتوا” موفق ، با ماندگاری طولانی و دارای ROI بالا بدون نقشه ها ، ابزارها و مواد مناسب بسازید.بنابراین ، اصول اساسی برای یک استراتژی محکم برای حرکت در کشتی چیست؟ بیایید آنها را با هم بررسی کنیم:
6 قانون اساسی برای ایجاد استراتژی بازاریابی محتوا
زمان و انرژی ای که صرف طرح ریزی مسیر و ساخت کشتی می کنید ، نتیجه خواهد داد – شما به راحتی می توانید بر دریای آزاد محتوا حکومت کنید.
بدون استراتژی مناسب ، کشتی شما غرق می شود. این اصول را رعایت کنید تا از خلل در برنامه های خود جلوگیری کنید.
1. نوع محتوای خود را برای بازاریابی محتوا مشخص کنید!
دانستن اینکه شما به عنوان یک برند چه کسی هستید باید کل استراتژی خود را برجسته کند. باید آنچه را که شما را منحصر به فرد میکند بیابید و آن پرچم را با افتخار بر روی دکل اصلی خود به اهتزاز در آورید.این یک فرایند دو طرفه است. ابتدا باید خود را متمایز کنید. سپس باید تصور روشنی از اهداف خود داشته باشید.خود را متمایز کنید. بدون تفاوت بین خود ، هرگز برجسته نخواهید شد. اگر هرگز برجسته نشوید ، بازاریابی محتوایی شما هرگز حتی از بندر خارج نمی شود.
به همین دلیل اولین قانون اساسی برای ایجاد استراتژی در بازاریابی محتوا شامل شناختن خود شما است. این امر باید شامل این باشد که چگونه از رقبای خود به بهترین نحو متفاوت هستید و به این تفاوت ها تمایل داشته باشید تا خود را از یکدیگر متمایز کنید.
برند مورد علاقه شما
برای الهام گرفتن به برندهای مورد علاقه خود فکر کنید. چگونه آنها خود را متمایز می کنند؟ آنها چه چیزی ارائه می دهند که رقبای آنها ارائه نمی دهند؟ چه چیزی باعث می شود آنها را نسبت به مارک های دیگر انتخاب کنید؟ شما همچنین باید پاسخ این سوالات را برای شغل خود پیدا کنید.بررسی کنید که چگونه Etsy ، بازار دست ساز مجازی ، در صفحه اصلی خود متمایز می شود: پیوند زیر این بیانیه شما را به صفحه ای می رساند که ماموریت و ارزش های آنها برای بازاریابی محتوا را به طور موثر توضیح می دهد.
هدایت کل استراتژی محتوا
آنها این کار را به گونه ای انجام می دهند که ویژگی های برجسته آنها را نشان می دهد.بیان عوامل برجسته خود در چنین روشی واضح به هدایت کل استراتژی محتوای شما کمک می کند.بنابراین ، چه چیزی شما را متمایز می کند؟ آن را در یک یا دو جمله خلاصه کنید و آن را مانترای خود قرار دهید.این مرحله مهم برای موفقیت را از دست ندهید. باد در بادبان های شما خواهد بود.اهداف خود را از جایی که نشسته اید درک کنید.
تعیین هدف برای اندازه گیری ROI
تعیین هدف برای اندازه گیری ROI بسیار مهم است. پس از همه ، چگونه می توانید بفهمید که تا کجا بدون نقطه شروع مشخص پیش رفته اید؟بنابراین ، به جایگاه خود نگاه کنید. آیا از قبل مشتری و مشتری دارید؟ یا شما تازه شروع کرده اید؟ بسته به پله ای که در آن قرار دارید ، اهداف شما متفاوت به نظر می رسند. اگر در تعیین اهداف موفق نشوید ، موفقیت قابل اندازه گیری و اندازه گیری نیز از پنجره خارج می شود. (خداحافظ ROI)
2. برای پیدا کردن مخاطبان خود از روش های مختلف استفاده کنید!
دستیابی به هر نام تجاری برای هر برند غیرممکن است. در عوض ، شما باید تمرکز خود را بر روی مخاطبی قرار دهید که به آنچه شما می فروشید ، نیاز دارد یا به دنبال آن هستند ، توجه کنید.هرچه مخاطبان خود را بهتر بشناسید ، بهتر می توانید به آنها دسترسی پیدا کنید.
برای اینکه واقعا این اصل را در بازاریابی محتوا بنویسید ، باید بدانید:
- آنها چه کسانی هستند (سن ، جنسیت ، موقعیت ، شغل ، تحصیلات ، درآمد)
- آنچه برای آنها مهم است (سرگرمی ها ، ارزش ها ، شیوه زندگی ، نگرش ها)
- نقاط درد آنها (مشکلاتی که کسب و کار شما می تواند آنها را به طور بالقوه حل کند)
مشتری ایده آل خود
به عبارت دیگر ، شما باید مشتری ایده آل خود را از نزدیک بشناسید و درک کنید تا با محتوا به طور موثر به آنها برسید.این می تواند به این معنا باشد که شما باید تحقیقات بازار را انجام دهید ، نظرسنجی ارسال کنید یا به صورت فردی با مردم صحبت کنید. با این حال ، شما باید آنها را مانند یک دوست صمیمی بشناسید.
هنگامی که اهداف خود را به خوبی می شناسید ، می توانید محتوای خود ، از جمله لحن صدا ، موضوعات و سطح دانش خود را طوری تنظیم کنید که مستقیماً به آنها بپردازد.
3. بهترین راه برای رسیدن به اهداف خود را ترسیم کنید!
وقتی متوجه شدید که در تلاش هستید با کسب و کار خود به چه کسانی برسید ، می توانید ارتباط واقعی را آغاز کنید.یکی از راه های اساسی انجام این کار از طریق هدف قرار دادن کلمات کلیدی بلند مدت در محتوای شما است. تحقیقات کلمات کلیدی به شما کمک می کند تا فرصت های کلمه کلیدی دم بلند را کشف کنید – با چگونگی جستجوی موضوع توسط مخاطبین برای بازاریابی محتوا آشنا شوید.
برای محدود کردن کلمات کلیدی با ROI بالا ، SEMrush و Keyword Tool مکانهای خوبی برای شروع جستجو هستند.فراموش نکنید که سوالاتی را پیدا کنید که می توانید از طریق تحقیقات موضعی به آنها پاسخ دهید. منابع مانند Quora ، نظرات پست وبلاگ ، BuzzSumo و بحث های رسانه های اجتماعی را بررسی کنید تا ببینید مردم در صنعت شما درباره چه چیزی صحبت می کنند و چه شکاف های اطلاعاتی را می توانید پر کنید.
4. مانیفست کشتی خود را بشناسید (هسته های ایجاد محتوای شما)
شما اهداف و یک عامل برجسته دارید که مارک شما را متمایز می کند. شما مخاطبان خود را می شناسید و نحوه دسترسی به آنها را می شناسید. بعدش چی؟زمان آن رسیده است که بر هسته محتوا تمرکز کنید ، قطعات کلیدی که از ایجاد محتوا پشتیبانی می کنند. این شامل:
- جایی که محتوای خود را بسازید.
- انواع محتواهایی که روی ساخت آنها تمرکز خواهید کرد.
- هر چند وقت یکبار آنها را ایجاد کرده و می سازید.
وبلاگ نویسی اختصاصی
در حالت ایده آل ، شما محتوای خود را بر روی پلتفرمی که متعلق به شماست (دامنه خود را در مقابل یک پلت فرم وبلاگ نویسی اختصاصی یا سایت رسانه های اجتماعی) بسازید. شما تنها بر چند نوع محتوا تمرکز خواهید کرد (وبلاگ های طولانی مدت ضروری هستند) و به یک برنامه انتشار ثابت متعهد خواهید بود.این هسته ها مانیفست محتوای کلی شما را تشکیل می دهند. شما در کجا ، چه چیزی و چند بار توضیح می دهید – و برای هر سه قول می دهید.
اما چرا؟
از نظر انتشار ، اگر متعهد باشید که محتوای جدید را به طور مداوم منتشر کنید ، مستعد دریافت پاداش های بهتر هستید.
5. محتوای خود را برای بازاریابی محتوا آماده کن!
در مرکز استراتژی محتوای شما ، خود محتوا نهفته است. این کشتی شما است – این چیزی است که همه در اینترنت در آنجا می بینند. این کشتی است که با آن اهداف خود را پیش می برید. همه اصول دیگر – مخاطبان ، کلمات کلیدی ، تحقیقات ، برنامه انتشار و تاکتیک های تبلیغاتی شما – به این حرکت رو به جلو کمک می کند.اما آنها نمی توانند همه کارها را انجام دهند.
محتوای ضعیف
اگر محتوای شما ، ضعیف نوشته شده یا سازماندهی نشده است ، بازاریابی محتوا هم موثر نخواهد بود. ضروری است که در مورد آنچه می توانید برای ایجاد محتوا انجام دهید با خودتان صادق باشید. اگر فقط منابع کافی برای نوشتن پست های با کیفیت بالا در هفته دارید ، این بهتر از هیچ است. اگر از نوشتن متنفر هستید یا به سادگی زمان لازم برای تحقیق ، ایده پردازی و نوشتن محتوای عالی را ندارید ، نوشتار خود را برون سپاری کنید و یک فریلنسر استخدام کنید که رشته شما را می شناسد.
6. بدانید چگونه کشتی محتوا را برای رسیدن به اهداف خود پیش ببرید
پس از شروع به تولید محتوا ، نمی توانید آن را به حال خود رها کنید. به کمک نیاز دارد تا به جایی برسد که می خواهید.چگونه کشتی خود را در مسیر درست حرکت می دهید؟ دو راه وجود دارد:لنگر آخرین چیزی است که به آن نیاز دارید. در عوض ، بادبانهای اضافی خود را باز کنید: تقویم تحریریه و ابزارهای تبلیغاتی خود.
تقویم تحریریه: زمان بندی و استراتژی انتشار پست
یک تقویم سرمقاله خوب به شما کمک می کند تا “دارایی” محتوای خود را ردیابی ، برنامه ریزی و به صورت استراتژیک منتشر کنید. موسسه بازاریابی محتوا این ابزار را “هیچ حرفه ای بازاریابی محتوا نباید بدون آن باشد” می نامد. هر روشی را که انتخاب کنید ، هدف یکسان است. این به شما کمک می کند تا ایده ، ایجاد ، انتشار و تبلیغ محتوا را در مسیر خود قرار دهید.
تبلیغ محتوا برای بازاریابی محتوا
تبلیغ محتوا به سادگی انتشار مطالب در مورد پست وبلاگ جدیدی است که به تازگی منتشر کرده اید. این می تواند شامل انواع مختلفی از اقدامات باشد:
- اطلاع از لیست ایمیل خود در مورد پست جدید
- 6 Fundamental Rules for Building a Practical, ROI-Based Content Strategy
- پیوند پست را در حساب های رسانه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید
- برچسب گذاری ، ذکر ، یا ارسال ایمیل به اینفلوئنسرها/مارک های دیگر که در پست نقل قول می کنید
- ایجاد تبلیغات کم هزینه برای تبلیغ پست و بازاریابی محتوا در فیس بوک
همه اقدامات ساده هستند ، اما می توانند تفاوت بزرگی ایجاد کنند. به عنوان مثال ، 81 درصد از بازاریابانی که حداقل 6 ساعت در هفته به تبلیغات اجتماعی مشغول بودند ، افزایش قابل توجهی در بازدید از سایت های خود تجربه کردند.
ایجاد محتوای رسانه های اجتماعی
علاوه بر این ، 85 درصد از بازاریابان B2C گفتند ایجاد محتوای رسانه های اجتماعی مهمترین تاکتیک برای موفقیت در بازاریابی محتوا است. در همین حال ، 89 درصد تبلیغات اجتماعی را موثرترین روش پولی برای تبلیغ محتوا و بازاریابی محتوا عنوان کردند. محتوای شما با گذشت زمان شتاب می گیرد و اینجاست که بازاریابی محتوا کار خواهد کرد!
استراتژی محتوای عملی
همه این اصول اساسی برای یک استراتژی محتوای عملی قطعاتی از یک پازل بزرگتر هستند. شما باید خود را وقف کنار هم گذاشتن آنها کنید تا تصویر بزرگ را ببینید. در اینجا یک قطعه دیگر ، یک راز نه چندان مخفی است که باید در مورد استراتژی های بازاریابی محتوا بدانید.
این یکی ممکن است تمام قطعات دیگر را ارزشمند کند: هر چه بیشتر به استراتژی محتوای خود اختصاص دهید ، بهتر است.همانطور که HubSpot نشان داد ، محتوایی که یک هفته ایجاد می کنید مدت ها بعد از توقف تبلیغات یا صحبت در مورد آن ، همچنان در حال افزایش است.
مردم به جستجوی کلمات کلیدی مورد نظر خود ادامه می دهند. مخاطبان شما به مرور پست های شما را پیدا خواهند کرد. مدت ها بعد از اینکه به پست های جدید رفتید ، آنها می خوانند ، به اشتراک می گذارند ، نظر می دهند و موارد دیگر. از محتوای باکیفیت اضافی ، سرنخ ها ، تبدیل ها و فروش ها را به دست خواهید آورد.