مقالات آموزشی

توجه به عوامل موثر در انتخاب کلمات کلیدی کاربردی و میزان جستجوی کلمه کلیدی

مفید بود؟

امروزه شرایط کسب و کارها اقتضا می‌کند، به منظور اینکه بتوان مشتریان بیشتری را جذب کرد و کسب و کارها را توسعه داد، به تولید محتوای بهینه و به‌روز در مقالات پرداخت.
از آنجا که لازم است در مقالاتی که به کسب و کارها مربوط هستند، نوعی بازاریابی نیز انجام شود، پس باید به طراحی کلمات کلیدی نیز اقدام کرد. چطور کیوردهای یک مقاله را پیدا کنیم، سوالی مهم برای موفقیت کاری خواهد بود.

 

کیوردها یا کلمات کلیدی در مقالات

کیوردها یا کلمات کلیدی در مقالات باعث می‌شوند نسبت به مسائل ‌روز مطلع شویم و بدانیم که کاربران و مخاطبین کسب و کار ما دقیقا به چه موضوعاتی علاقه مند هستند. کلمات کلیدی به صاحبان مشاغل و سئوکاران کمک می‌کند تا بتوانند علاوه بر جذب مخاطب، برای رفع نیاز او به بهترین شکل اقدام کنند.اگر شما نیز قصد دارید در مقالات خود از کیوردها استفاده کنید، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا ذکر کنیم که چطور کیورد یک مقاله را پیدا کنید و همچنین اهمیت و ضرورت یافتن این واژه‌ها چیست.

چطور کیوردهای یک مقاله را پیدا کنیم و از کجا مسیر باید آغاز شود؟

برای اینکه بدانیم چطور کیوردهای یک مقاله را پیدا کنیم، لازم است ابتدا با مفهوم کیورد آشنا شویم. کیورد یا کلمه کلیدی که در مقالات و محتواها بسیار مورد توجه است، به مطالبی اشاره می‌کند که کاربر قصد دارد آن‌ها را جستجو کند. هر مطلبی که در موتور جستجو توسط کاربران سرچ می‌شود، دارای کلمات کلیدی است.

 عبارت مورد نظر در موتور جستجو

بدین معنا که مخاطبان با وارد کردن عبارت مورد نظر خود در موتور جستجو، می‌توانند به تمام مقالات و اطلاعاتی که کلمه کلیدی آن‌ها با موضوع جستجو شده مرتبط است، دست پیدا کنند. کلماتی که کاربران آن‌ها را جستجو می‌کنند تا به اطلاعات مورد نظر خود برسند، شامل دو گروه هستند.

کلمات کلیدی بلند

اولین گروه کلمات کلیدی کوتاه هستند که در موتور جستجو سرچ می‌شوند. این گروه شامل یک کلمه یا حداکثر دو کلمه‌ است که توسط کاربران جستجو می‌شود. زمانی که کاربران برای سرچ کردن از کلمات کلیدی کوتاه استفاده می‌کنند، نتایج جستجوی آن‌ها به صورت کلی و با حجم زیاد نمایش داده خواهد شد.
گروه بعدی کلمات کلیدی بلند هستند که شامل چند کلمه‌اند. همچنین هنگامی که مخاطبان به سرچ کردن کلمات کلیدی بلند می‌پردازند، نتایج جستجوی آن‎‌ها محدودتر و با جزئیات بیشتری مشاهده خواهد شد.

عوامل موثر در انتخاب کلمات کلیدی کاربردی 

برای سئوکاران و مدیران سایت‌ها انتخاب کلمات کلیدی کاربردی و مناسب از اهمیت زیادی برخوردار است. زیرا اگر در انتخاب کلمات خود اشتباهی را مرتکب شوند، همه وقت و انرژی که صرف کرده‌اند، تلف خواهد شد. پس لازم است به منظور اینکه بتوانند این کار را به درستی انجام دهند، به مواردی که در ادامه ذکر می‌کنیم، توجه  کنند.

 

مرتبط بودن کلمات کلیدی با محتوا

در ادامه این مبحث باید ذکر کنیم، شاید برای همه ما پیش آمده باشد که در جستجوی یافتن اطلاعات درباره موضوعی از گوگل کمک گرفته باشیم. اما پس از دیدن نتایج جستجو متوجه شویم محتوایی که دریافت کردیم چندان ارتباطی با کلمات کلیدی آن ندارد.
پس می‌توان ابتدایی‌ترین عامل در انتخاب کلمات کلیدی را، ارتباط داشتن آن‌ها با محتوای نگارش شده به شمار آورد. بدین معنا که سئوکار یا فردی که تولید محتوا انجام می‌دهد، نباید برای اینکه ترافیک سایت خود را بالا ببرد، کلماتی غیرمرتبط با محتوا به کار ببرد.

میزان جستجوی کلمه کلیدی

یکی از شرایطی که موجب می‌شود یک کلمه کلیدی بازدید بیشتری بگیرد، این است که توسط کاربران به دفعات زیاد جستجو شده باشد. سئوکاران برای یافتن این کلمات می‌توانند میزان جستجوی کاربران را مدنظر قرار دهند و سپس دست به انتخاب بزنند.

میزان دشواری کلمه کلیدی

سئوکاران با مشاهده و سنجش میزان دشواری یا آسان بودن کلمه کلیدی، می‌توانند متوجه شوند که تاثیر این کلمه بر بازدید و رتبه‌بندی سایت به چه صورت خواهد بود. پس در این مرحله لازم است بهترین کیورد را انتخاب کنند تا کاربران بیشتری را جذب کنند.

ترند

همانطور که می‌دانیم ترند شدن به معنای بیشتر دیده شدن است. برای نمونه در طول سال ممکن است زمان‌ها و یا مناسبت‌هایی وجود داشته باشد و اغلب کاربران با توجه به آن مناسبت‌ها به جستجو در گوگل بپردازند. پس در این صورت سئوکاران مطلع می‌شوند که این واژه‌ها ترند شده‌اند و می‌توانند از آن‌ها به عنوان کلمه کلیدی استفاده کنند.

میزان کلیک‌

متخصصان سئو با بررسی و تحلیل این شاخص می‌توانند میزان کلیک خوردن یک واژه را در یک بازه زمانی مشخص، متوجه شوند. هرچه میزان کلیک خوردن یک کلمه بیشتر باشد، نشان می‌دهد که کاربران به آن موضوع گرایش بیشتری دارند و در نتیجه بازدید سایت را بالا خواهد برد.

ابزارهای کاربردی برای انتخاب کلمات کلیدی مناسب

برای اینکه بدانیم چطور کیوردهای یک مقاله را پیدا کنیم، لازم است ابتدا با ابزارهای انتخاب کلمات کلیدی آشنا شویم و سپس به کمک این ابزارها دست به انتخاب آگاهانه و درست بزنیم.

استفاده از گوگل

شاید بتوان به عنوان اولین ابزاری که در این مبحث به کمک افراد می‌آید، استفاده از موتور جستجوی گوگل را نام برد. بدین معنا که وقتی کاربری به دنبال جستجوی عبارتی به گوگل مراجعه می‌کند، هنگام تایپ کردن عبارت مورد نظر، گوگل نیز کلماتی مرتبط که بیشترین جستجو را از طرف کاربران داشته، معرفی می‌کند.

استفاده از گوگل کیورد پلنر

این ابزار برای اینکه بدانیم چطور کیوردهای یک مقاله را پیدا کنیم، بسیار کارآمد است و دسترسی به آن به صورت رایگان صورت می‌گیرد. در اینجا به توصیف مراحل انجام آن می‌پردازیم.

  • ابتدا به سایت google ads مراجعه نمایید و پس از باز شدن صفحه، روی گزینه start now کلیک کنید.
  • پس از آن، در صفحه بعد از شما درخواست می‌کند که وارد اکانت گوگل شوید.
  • در صفحه اکانت گوگل، بخشی به نام google ads وجود دارد که آن را انتخاب نمایید.
  • پس از ورود به این بخش، صفحه‌ای برای شما نمایش داده می‌شود که درخواست تشکیل کمپین را از شما دارد. اما افرادی که قصد این کار را ندارند، با انتخاب switch to expert mode می‌توانند ادامه دهند.
  • پس در اینجا لازم است برای اعلام اینکه قصد تشکیل کمپین را ندارید، گزینه create an account without a campaign را انتخاب نمایید.
  • پس از آن، برای فعال شدن اکانت، روی explore your account کلیک کنید و کیورد پلنر در دسترس شما قرار می‌گیرد.

گوگل ترندز

این ابزار برای افرادی کاربرد دارد که می‌خواهند بین دو کیورد مقایسه انجام دهند. به این صورت که با وارد کردن کلمات مورد نظر می‌توانند به سهولت این کار را انجام دهند.

نصب اکستنشن

این ابزار که تمام خدمات آن به صورت رایگان ارائه نمی‌شود، برای انتخاب کلمات کلیدی مناسب مورد استفاده است. نحوه کار آن به این شکل است که با وارد کردن و جستجوی واژه مورد نظر، کیوردهای مرتبط را که در گذشته توسط کاربران سرچ شده بود، به نمایش درمی‌آورد.

جمع بندی

برای آنکه بدانیم چطور کیوردهای یک مقاله را پیدا کنیم، لازم است اطلاعاتی راجع به ابزارها و راهکارهای آن داشته باشیم. امروزه به دلیل گسترش اینترنت و استفاده اغلب مردم از این تکنولوژی، لازم است کسب و کارها نیز به این سمت و سو کشیده شود و به دنبال آن در پی یادگیری تکنیک‌هایی برای انجام بهتر آن، بود.

کلمات کلیدی یا کیوردها در واقع به عنوان واسطه‌‌ای برای برقراری ارتباط با کاربران آنلاین، شناخته می‌شوند. با استفاده از کلمات کلیدی مناسب و به‌روز، می‌توان میزان ورودی سایت و بازدید را افزایش داد و در نتیجه رتبه سایت را در نتایج گوگل ارتقا بخشید. همچنین علاوه بر ارتقای رتبه، با این کار می‌توان درجه اعتبار خود را نزد کاربران نیز افزایش داد.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.