نکات مهم برای طراحی لوگو عکاس چیست؟
عکاسی و عکسبرداری را می توان به عنوان یکی از چالشی ترین و رقابتی ترین حرفه ها به شمار آورد که در آن عکاس های بسیار توانمند و خلاقی به فعالیت میپردازند و در عین حال با هم رقابت دارند. در این صنعت یکی از عامل هایی که می تواند به خوبی به عکاس و موفقیت وی کمک کند طراحی لوگو عکاس و برندینگ است.
به همین علت است که نقش لوگو را نمی توان در موفقیت عکاس و آتلیه های عکاسی نادیده گرفت و انکار کرد. معمولا لوگوها یک نماد هستند که کمک می کنند تا مخاطبان و جماعه ی هدف محصول یا خدمات ارائه شده به وسیله ی برند را بهتر در خاطر بسپارند و در زمان نیاز آن را از یاد نبرند. در سمت مقابل طراح لوگو قرار دارد که این طراحی برای وی یک مبارزه و کارزار است تا اهداف و فلسفه های آن برند را در قالب یک طرح گرافیکی به نمایش بگذارد.
در ادامه کمی در مورد طراحی لوگو عکاس و نکات و اصول آن صحبت خواهیم کرد. در انتها هم به چندین سوال پرتکرار میان کاربران در حوزه ی طراحی لوگو عکاس پاسخ خواهیم داد.
نکتههای مهم در طراحی لوگو عکاس
برای طراحی لوگو عکاس باید یکسری نکات را که به ظاهر ساده بوده اما بسیار با اهمیت و موثر هستند را در نظر گرفته و طراحی خود را براساس آنها انجام دهیم. این نکته ها عبارت هستند از:
-
منحصر بفرد و خاص بودن لوگو:
لوگویی که برای یک عکاس یا آتلیه طراحی می کنید به آن کمک خواهد کرد تا در میان جمع رقیب ها تبدیل به چهره ای سرشناس شود و در انتها سبب موفقیت وی شود. به همین علت است که طراحی لوگو عکاس باید با دقت بالایی انجام گرفته و طرحی دم دستی نباشد بلکه کاملا منحصر بفرد بوده و حتی به نوعی بیانگر سبک عکاسی عکاس هم باشد. هرچند شاید در ظاهر گفتن این موضوع راحت باشد اما این کار به دقت و خلاقیت بالایی نیاز داشته و طراحی حرفه ای می طلبد. قطعا هیچ شخص یا آتلیه ای دوست ندارد لوگویی داشته باشد که مشابه با لوگوی رقیبش باشد و مخاطبان وی را با کسی دیگر اشتباه بگیرند. به همین علت است که منحصر بفرد بودن یکی از اصول مهم در طراحی لوگو خصوصا لوگو عکاسان معروف است.
-
سعی کنید نامی از خودتان هم در لوگو آورده شود:
درست است که برخی لوگوها مانند بنز یا نایکی و غیره که در دسته ی لوگوهای مینیمال قرار می گیرند بسیار موفق عمل کرد و شناخت و به خاطر سپاری آنها به وسیله ی مخاطب به خوبی انجام شده است اما دلیل این امر وجود این لوگوها از ابتدای خلقت آن برند بوده و این لوگوها همراه با برند به معروفیت و محبوبیت رسیده اند. اما اگر شما در حال طراحی لوگو عکاسی با کیفیت بالا هستید بهتر است از نام شخص عکاس یا آتلیه غافل نشوید و به نوعی آن را در طراحی دخیل کنید تا مشتریان رفته رفته با نام شرکت شما آشنا شده و با آن مانوس شوند. هنگامی که به اندازه ی کافی به محبوبیت رسیدید اگر مایل به حضور نام در لوگو نبودید می توانید آن را حذف کنید.
-
در طراحی لوگو عکاس برای انتخاب رنگ ها دقت کنید:
در مورد قبلی گفتیم که بهتر است نام عکاس یا اتلیه در لوگو آورده شود تا لوگو مشخصه ی به یاد ماندنی بودن را داشته باشد. برای اینکه این هدف محقق شود باید نام را به شیوه ای طراحی کرد که کاملا خوانا بوده و مخاطب بتواند به راحتی آن را ببیند و بخواند. در اینجا انتخاب رنگ هم مهم است و باید به گونه ای باشد که روی خوانایی لوگو تاثیر منفی نگذارد. اگر انتخاب شما برای رنگ، رنگ هایی است که تم روشن داند ممکن است این رنگ ها باعث جلب شدن نظر مخاطب شوند اما ممکن است سطح کیفی متن ما را کاهش دهند. از طرفی انتخاب رنگ های مات هم مشکل های مخصوص به خود را به وجود می آورد. البته در همه ی این موارد بهتر است گوشه چشمی هم به فاکتور هزینه داشته باشید که قطعا یکی از فاکتورهای مهم در طراحی است. برای مثال طراحی یک لوگو با 5 رنگ قطعا بسیار چشم نواز است اما از نظر هزینه صرفه ی اقتصادی در بر نخواهد داشت و برای چاپ آن، خصوصا با کیفیت خوب باید هزینه ی بالایی را بپردازید.
پیشنهاد میکنیم بخوانید: طریقه طراحی لوگو به چه صورت است؟
علاوه بر این موضوع تناسب رنگ ها هم اهمیت دارد. سعی کنید رنگی را برای لوگو برگزینید که با ماهیت عکاس یا آتلیه مرتبط باشد. همچنین یکی از کارهای خوبی که می توانید انجام دهید این است که لوگویی که طراحی می کنید را در نمونه های تک رنگ، دو رنگ و سه رنگ نیز بررسی کنید و ببینید کدام نمونه برای شما انتخاب بهتری است.
-
جلوههای گرافیکی که به کار میبرید را با دقت انتخاب کنید:
یکی از کارهایی که می توان برای لوگو انجام داد بهره گیری از افکت ها و فونت ها و به شکل کلی ویژگی های گرافیکی است. سعی کنید انتخاب این المان ها به گونه ای انجام شود که تاثیری روی ساده بودن لوگو نگذارد. بعضی اوقات دیده شده که حتی افزودن سایه به یک لوگو هم باعث مخدوش شدن آن در هنگام چاپ می شود. پس حتما در انتخاب جلوه های گرافیکی دقت لازم را اعمال کنید و سعی کنید لوگو را طوری طراحی کنید که قادر باشد مشتری را از هدف شما مطلع سازد.
-
سادگی در طراحی را فراموش نکنید:
در دنیای امروز دیگر خبری از طرح های پیچیده و با جزئیات بسیار زیاد نیست و همانطور که در همه ی زمینه ها به سمت ساده بودن و مینیمالیستی شدن حرکت هایی آغاز شده است، برای طراحی ها و خصوصا طراحی لوگو هم همین موضوع صادق است. طراحان حرفه ای امروزه قادر هستند طرح هایی بسیار ساده اما در عین حال قابل فهم و جذاب ارائه می دهند و همزمان با همه ی اینها پیام موردنظر را نیز به مخاطب و جامعه ی هدف منتقل کنند.
-
استفادهی درست از فضاهای خالی و سفید:
یکی از کارهایی که در جهت بهتر کردن لوگو و حرفه ای نمایش دادن آن می توانید انجام دهید استفاده از فضاهای خالی است که به آنها فضاهای منفی هم گفته می شود. طراح باید به شیوه ای خلاقانه از این فضای منفی بهره گرفته و آن را به نقطه قوتی در لوگو تبدیل کند. مثال بارز برای استفاده ی جذاب از فضای منفی لوگوی NBC است. همانطور که در شکل میبینید فضای سفید میان رنگ ها به نوعی طراحی شده که تداعی کننده ی طاووس است. یکی دیگر از مثال های خوب نیز لوگوی شرکت پستی FedEx است. همانطور که می بینید فضای منفی ایجاد شده میان دو حرف E و X با یک فلش که بی ارتباط به هدف برند نیز نیست پر شده است.
در ادامه نیز به پرسش و پاسخ چند سوال رایج در مورد طراحی لوگو می پردازیم. با ما همراه باشید.
پاسخ به پرسشهای رایج در زمینه ی طراحی لوگو
در بخش انتهایی این مطلب تصمیم داریم به پرتکرارترین سوال های مطرح شده به وسیله ی کاربران در سایت پرداخته و پاسخ آنها را به نحوی ساده و قابل فهم بدهیم. این پرسش و پاسخ ها به شرح زیر هستند:
سوالات متداول
-
آیا امکان طراحی لوگو عکاسی رایگان نیز هست؟
در پاسخ به این سوال باید گفت که بله، جواب مثبت است. سایت هایی وجود دارند که خدماتی که برای طراحی لوگو ارائه می دهند به شکل رایگان است و از شما پولی دریفت نخواهد شد. اما همیشه این را در نظر داشته باشید که چیزی که بدون هزینه به دست می آید ممکن است خاص و منحصر بفرد نباشد و بقیه نیز مشابه آن را داشته باشند. این نوع از سایت ها عموما با نمونه لوگوهای آماده کار می کنند و شما تنها با چند کلیک می تواند لوگوی خود را داشته باشید. دقت کنید اگر کسب و کار شما کوچک است و هنوز ابتدای راه قرار دارید و نمیخواهید هزینه ی زیادی کنید یا قصد دارید از هزینه ها بکاهید این روش بد نظر نمی رسد. اما برای یک شرکت حرفه ای چنین کاری اصلا درست نیست و اعتبار شرکت را خدشه دار می کند.
-
نحوه ی سفارش طراحی لوگو عکاسی png به چه صورت است؟
برای سفارش لوگو عکاسی png یا هر فرمت دیگر شما می توانید به شرکت های طراحی گرافیک یا سایت هایی که به همین منظور وجود دارند مراجعه کنید. یکی از معتبرترین سایت ها در این زمینه رایا مارکتینگ است. این شرکت خدمات متنوعی ارائه می دهد که شامل این موارد می باشد: تولید محتوای متنی، تولید محتوای تصویری، تولید محتوای صوتی، انجام انواع نمونه های طراحی گرافیکی از جمله طراح لوگو، طراحی کارت ویزیت و غیره، تهیه ی رپورتاژ آگهی، انجام تبلیغات در گوگل و بسیاری کارهای دیگر. برای ثبت سفارش طراحی لوگو در رایامارکتینگ کافی است به وب سایت آن به آدرس rayamarketing.com مراجعه کنید. سپس باید مرحله های ثبت نام در سایت را انجام داده و ثبت نام خود را کامل کنید. بعد از این کار به قسمت ثبت سفارش رفته و سفارش مورد نظر خود را همراه با جزئیات ثبت کنید. پس از انجام این مرحله ها پس از گذشت مدت زمان کوتاهی که به 5 دقیقه هم نمی رسد از سایت با شما تماس گرفته و شما می توانید مشاوره ی رایگان دریافت کنید. سپس در صورت تمایل به سپردن کار خود به رایا مارکتینگ قرارداد کاری شما نوشته و فاکتور آن برای شما ارسال خواهد شد. پس از اینکه هزینه های درج شده را به صورت آنلاین پرداخت کردید می توانید در مدت زمان گفته شده سفارش مورد نظر خود را دریافت کنید.