مقالات آموزشی

نکاتی که در تولید محتوا برای سایت های فروشگاهی باید در نظر بگیریم

مفید بود؟

تولید محتوا برای سایت های فروشگاهی، یکی از مسائل چالش برانگیز مدیران وب سایت های فروشگاهی است. وب سایت فروشگاهی، وب سایتی است که یک بستر فروش آنلاین کالا یا خدمات را در فضای اینترنت ایجاد می کند. کاربران و متقاضیان خرید کالا یا انواع خدمات می توانند با مراجعه به این نوع وب سایت ها، آنچه را در نظر دارند به صورت آنلاین سفارش داده، هزینه آن را پرداخت کنند و سفارش خود را یا به صورت فیزیکی و یا به صورت محصولات دانلودی دریافت نمایند.

آنچه یک وب سایت فروشگاهی را از سایر وب سایت های مشابه، مجزا می کند، محتواهای تخصصی، جدید و جذاب است. به عبارت ساده تر، این محتواها هستند که مخاطب را به سمت وب سایت جذب می کنند؛ تولید محتوا برای سایت های فروشگاهی تعیین می کند که یک  مخاطب تا چه مدت در وب سایت باقی می ماند و از قسمت های مختلف آن دیدن می کند. بهترین محتوا نه تنها باعث افزایش مخاطبان سایت می شود، بلکه موجب خواهد شد میزان فروش محصولات این مدل وب سایت ها نیز افزایش یابد.

تولید محتوا برای سایت های فروشگاهی به کلمات و واژه های کلیدی مرتبط با فعالیت وب سایت بستگی دارد؛ کلمات کلیدی، قدرت و تأثیرگذاری قابل توجهی در پیشرفت، موفقیت و حتی شکست وب سایت های فروشگاهی دارند به همین دلیل اگر محتواهایی که برای این مدل وب سایت ها تولید می شوند از متن قوی برخوردار نباشند، بازدهی سایت فروشگاهی در معرض تهدید قرار می گیرد. به این ترتیب چنانچه تصمیم دارید برای وب سایت فروشگاهی خود، محتواهای تخصصی و دست اول تهیه کنید، شرکت رایامارکتینگ همواره آماده ارائه خدمات منحصر به فرد و باکیفیت به شما عزیزان خواهد بود.

نکاتی که در تولید محتوا برای سایت های فروشگاهی اهمیت زیادی دارند

اگر شما هم جزو آن دسته افرادی هستید که وقت زیادی از روزمرگی خود را به گشت و گذار در وب سایت ها و فضای اینترنت سپری می کنید، قطعاً به این نکته پی برده اید که موفقیت یک وب سایت در داشتن محتواهای جذاب و متنوع خلاصه می شود.

تولید محتوا برای سایت های فروشگاهی نیز از این قاعده پیروی می کند؛ بنابراین لازم است در نگارش و تهیه انواع محتوا برای وب سایت های فروشگاهی آنلاین، موارد مهمی را رعایت نمود. با ما همراه باشید تا شما را با برترین نکات تولید محتوا برای سایت های فروشگاهی آشنا سازیم.

1-توضیحات کامل و جامعی از محصولات فروشگاه را در وب سایت منتشر کنید

هنگامی که از وب سایت های فروشگاهی بازدید می کنید متوجه می شوید کاربرانی که به این نوع وب سایت ها مراجعه می کنند دو هدف اصلی دارند؛ اول، خرید محصول یا خدمات و دوم، کسب اطلاعات. آنچه موجب موفقیت یک فروشگاه آنلاین می شود، تولید محتوا برای سایت های فروشگاهی به روش کاملاً تخصصی و حرفه ای است به طوری که مخاطب را چنان تحت تأثیر قرار دهد که علاقه او به محتوا، منجر به خرید از وب سایت گردد.

عامل فوق در نگاه اول شاید کمی دشوار باشد اما اگر تولید محتوا برای سایت های فروشگاهی، تحت نظر شرکت معتبر و به قلم نویسنده های برتر محتواهای فروشگاهی اجرا گردد، بی شک بهترین نتیجه را در بر خواهد داشت. به علاوه، اگر مخاطبانی که به فروشگاه های آنلاین هدایت می شوند، علاوه بر اینکه اطلاعات مفیدی به دست می آورند، خرید خود را نیز از همین وب سایت انجام دهند، بازدهی سایت فروشگاهی دو چندان خواهد شد.
یکی دیگر از مواردی که رعایت آن در تولید محتوا برای سایت های فروشگاهی می تواند موفقیت سایت را تضمین کند، درج چند عکس از محصول، توضیحات کامل، ویژگی ها و قیمت واقعی آن است. فرض کنید شما قصد دارید یک کیف اداری را به صورت آنلاین خریداری کنید. عبارتی که شما در اینترنت جستجو می کنید، “خرید اینترنتی کیف اداری” است؛ اگر یک وب سایت به شیوه ای بسیار حرفه ای عمل کرده باشد در نتایج اولیه موتورهای جستجوگر اینترنت برای شما به نمایش در می آید. کاربرانی که به این وب سایت مراجعه می کنند انتظار دارند مشخصات کاملی از کیف اداری، رنگ، طرح، جنس، ابعاد، نکات استفاده و مراقبت از کیف، قیمت، نحوه سفارش و خرید را به طور کامل در اختیار داشته باشند. در این صورت است که احتمال خرید، افزایش بیشتری خواهد داشت.

2-کلمات کلیدی را در تولید محتوا برای سایت های فروشگاهی فراموش نکنید

پس از آنکه فرآیند تولید محتوا برای سایت های فروشگاهی را به پایان رساندید، اکنون زمان آن فرا رسیده است تا کلمات کلیدی مرتبط به موضوع را تجزیه و تحلیل کنید؛ اجازه دهید به مثال فوق بازگردیم. بهترین کلمات کلیدی که می توان برای وب سایت فروشگاهی کیف و لوازم اداری بیان نمود شامل “خرید اینترنتی کیف”، “فروشگاه آنلاین کیف اداری”، خرید آنلاین کیف اداری”، کیف اداری” و … می باشند. به علاوه، آنچه در مورد کلمات کلیدی در محتواهای تخصصی فروشگاهی اهمیت دارند، تعداد تکرار آن در کل متن است.

موتورهای جستجوگر بر اساس تکرار کلمات کلیدی هر متن، آن را رتبه بندی می کنند. انتخاب کلمه کلیدی مناسب، تجزیه و تحلیل وب سایت های فروشگاهی و افزایش رتبه در اینترنت، جز با استفاده از خدمات شرکت معتبر و متخصص میسر نخواهد بود. شرکت رایامارکتینگ افتخار دارد این خدمات را با بهترین کیفیت و بازدهی به مدیران وب سایت های فروشگاهی ارائه می دهد.

3-در تولید محتوا برای سایت های فروشگاهی، کلمات کلیدی را در آدرس URL درج کنید

یکی از عواملی که می تواند رتبه یک وب سایت فروشگاهی را نزد موتورهای جستجوگر ارتقا دهد، حضور کلمات کلیدی در آدرس URL وب سایت است. این آدرس، بیان کننده ویژگی صفحه یا صفحاتی از سایت فروشگاهی است که کاربر می تواند به راحتی به آن مراجعه کرده و خرید خود را انجام دهد. به آدرس URL زیر دقت کنید:
http://bagcity.com/product-category/bagpack/woman

این آدرس به صورت فرضی نوشته شده است و مربوط به یک فروشگاه اینترنتی کیف می باشد؛ آدرس URL نشان می دهد، این لینک مربوط به صفحه محصولات، دسته بندی اصلی کوله پشتی و زیرشاخه فرعی زنان است؛ یعنی لینک خرید کوله پشتی زنانه از طریق این آدرس به موتورهای جستجوگر معرفی می شود.

4-از درج تصاویر، ویدیو یا کلیپ های تصویری در وب سایت های فروشگاهی غافل نشوید

یکی از مهم ترین عواملی که بخصوص در دنیای امروزی موجب موفقیت تولید محتوا برای سایت های فروشگاهی است، پرداختن به مسأله تولید محتواهای تصویری، صوتی و ویدیویی بسیار جذاب است. قطعاً یک محتوای تصویری به صورت کلیپ زیبا، تأثیر بیشتری از یک عکس معمولی بر روی مخاطبان و کاربران سایت خواهد داشت.

 

5-در تولید محتوا برای سایت های فروشگاهی، مرور و بررسی محصولات فروشگاه خود را در نظر داشته باشید

آمار کاربران وب سایت های فروشگاهی نشان داده اند که حدود 70% از خریداران انواع کالا، قبل از آنکه محصولی را به صورت آنلاین خریداری کنند، ابتدا ویژگی ها و مقایسه این محصول با سایر مدل های مشابه را مطالعه می کنند؛ کاربران علاقه دارند یک متن مختصر و مفید در مورد مدل خاصی از محصول دریافت کنند که در آن از تمام مشخصات، کاربردها و قیمت ها صحبت شده باشد.

اگر قصد دارید تولید محتوا برای وب سایت فروشگاهی خود را به شرکت رایامارکتینگ بسپارید، در نظر داشته باشید یک مقایسه عالی میان محصولات مشابه، حجم عظیمی از کاربران را به سمت وب سایت شما ارجاع خواهد داد که این عامل، میزان فروش شما را به شدت افزایش می دهد.

آیا طراحی وب سایت فروشگاهی با تولید محتوا برای سایت های فروشگاهی در ارتباط است؟

فرآیند تولید محتوا برای سایت های فروشگاهی، دقیقاً مرحله دوم از راه اندازی یک وب سایت آنلاین محصولات است. مرحله اول، طراحی وب سایت فروشگاهی است که آن هم به دانش برنامه نویسی، دقت و ظرافت خاصی نیاز دارد. آنچه می تواند تولید محتوا برای این مدل وب سایت ها را منسجم تر و دقیق تر سازد، رعایت دسته بندی های منظم برای محصولات و خدمات وب سایت های فروشگاهی است.

به طور مثال، اگر قصد دارید یک وب سایت فروشگاهی در زمینه لوازم کشاورزی راه اندازی کنید باید به دسته بندی های لوازم، مواد شیمیایی و … دقت زیادی داشته باشید. قطعاً تولید محتوا برای سایت های فروشگاهی به سبک فوق، کاری زمان بر و وقت گیر است و به تخصص و تجربه نیاز دارد. شرکت رایامارکتینگ علاوه بر طراحی وب سایت با ابزار و دانش پیشرفته، مدعی تولید بهترین محتواهای وب سایت های فروشگاهی است. بنابراین با اطمینان خاطر، تولید محتواهای سایت های فروشگاهی خود را به این مجموعه بسپارید.

بخش دیگری از تولید محتوا برای سایت های فروشگاهی به صفحات فرعی وب سایت ها اختصاص دارد؛ صفحه هایی مانند “درباره ما”، “تماس با ما”، “وبلاگ فروشگاه”، محصولات برتر این ماه”، “مقالات برگزیده”، “تبلیغات”، “رپورتاژ آگهی”، “اهداف و چشم اندازها” و …، می توانند به سبکی متفاوت و تأثیرگذار نوشته شوند تا مطالب آن بتوانند مخاطبان را به سمت وب سایت هدایت کرده و احتمال فروش محصولات را افزایش دهند.

برخی از وب سایت های فروشگاهی به صورت گسترده، چندین محصول را ارائه می دهند و برخی دیگر، تنها یک محصول خاص را ارائه می دهند؛ فروشگاهی اینترنتی محصولات سلولزی، آرایشی و بهداشتی، لوازم آشپزخانه و کالای خواب، نمونه ای از مدل اولی و فروشگاه اینترنتی لوله های ساختمانی، نمونه ای از مدل دوم است.
آنچه می تواند وب سایت های فروشگاهی را بیش از پیش ارتقا دهد، تولید محتواهای کاملاً تخصصی و دست اول است. این کار را به متخصصان و نویسندگان برتر در شرکت رایامارکتینگ محول کنید و منتظر نتایج مطلوب در وب سایت خود باشید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.